Διήμερο Εργαστήριο με θέμα PERFORMANCE στο Σωματικό Θέατρο!

unnamed(1)

Δομή του εργαστηρίου (2,5 ώρες) RSVP- Εισηγητής Yvonne Coughlan

Τετάρτη 1/3 & Πέμπτη 2/3

Περιγραφή του εργαστηριου RSVP- PERFORMANCE στο Σωματικό Θέατρο

  • Οι συμμετέχοντες καθοδηγούνται με ζέσταμα , χτίσιμο χαρακτήρα και τμήματα αυτοσχεδιασμού σε μια δημόσια performance. Η εμπειρία δεν είναι απαραίτητη, η μεθοδολογία του εργαστηρίου εξασφαλίζει την επιτυχή συνεργασία έμπειρων ηθοποιών και ερασιτεχνών. Οι αρχάριοι δίνουν μία φρέσκια προοππτική στον έμπειρο ηθοποιό
  • Το εργαστήριο performance είναι ανοικτό για συμμετέχοντες άνω των 16 χρόνων. Δεν απαιτείται πορηγούμενη εμπειρία.(Νεώτεροι συμμετέχοντες μπορούν να επιοινωνήσουν για συζήτηση)
  • Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν εθόδους αυτοσχεδιασμού στην υποκριτκή και θα δημιουργήσουν ένα κομμάτι για δημόσια προβολή (5-10 λεπτά)
  • Το κοινό είναι το τελευταίο τμήμα της διαδικασίας, ο εισηγητής περιγράφει τις μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν για να δημιουργηθεί η performance στο κοινό και περιμένει την κριτική και τις παρατηρήσεις του.
  • Ντόπιοι ηθοποιοί, καλλιτέχνες και ακαδημακοί προσκαλλούνται να παρακολουθήσουν
  • Η performance θα παρουσιαστεί και στο “Open Mic” στο ΦΙΞ in art
  • Η performance του κάθε εργαστηρίου είναι μοναδική καθώς διαμορφώνεται από τις ικανότητες και τη δημιουργικότητα της κάθε ομάδας
  • Ενθαρρύνεται η καταγραφή από τους συμμετέχοντες ατομικά, φωτογραφική καταγραφή θα γίνει από RSVP , και όλοι οι συμμετέχοοντες θα πρέπει να υπογράψουν μία δήλωση σύμφωνα με την οποία η φωτογραφιή αυτή καταγραφή μπορεί να χρησιμοποιηθεί διεθνώς.
  • Καταγραφή video μπορεί επίσης να γίνει
  • Εποικοδομητικός σχολιασμός και συνεδρία χαάρωσης περιλαμβανονται στο εργαστήριο.
  • Μια αναλυτική αναφορά θα συνταχθεί και θα αποσταλεί από τον εισηγητή στους συμμετέχοντες με email μετά το τέλος του εργαστηρίου
  • Οι συμμετέχοντες καλούνται ομοίως να γράψουν και να αποστείλουν για για λόγους αρχείου, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητη προυπόθεση της συμμτοχής

Πρόγραμμα:

16:30 Εισαγωγικά, Παρουσίαση,  Ζέσταμα

17:00 Αυτοσχεδιασμός χαρακτήρα

17:15 Θέμα της performance (ενεργή συζήτηση)

17:35 Σχεδιασμός μονόλεπτων κομματιών και εκτε΄λεση τους

18:05 1ο Μέρος της τελικής Performance σχεδιασμός και εκτέλεση (Τετάρτη)

 (Συζήτηση και παρουσίαση του Open Mic)(Πέμπτη)

Τελική Performance σχεδιασμός και εκτέλεση (Πέμπτη)

18:45 Συνεδρία για το κλείσιμο

19:00 Τέλος εργαστηρίου

Η παράσταση μπορεί να επαναληφθεί στο Open Mic για όσους το επιθυμούν.

 

Σκοποί του εργαστηρίου είναι:

  1. Να εισαγει τους συμμετέχοντες και να δημιουργηθεί ένας δεσμός μεταξύ τους. Οπως και στο Chaikins Open Theatre, να εξελιχθεί «μια κοινή προσπάθεια τόσο έντονη που στο τέλος του project να μην ξέρουν να πουν αν αυτό το κομμάτι ήταν δική τους δουλειά ή ανήκε σε κάποιον άλλο»
  2. Να παρέχει μία ευχάριστη εμπειρία μάθησης για όλους τους ενδιαφερόμενους. Εποικοδομητική κριτική είναι ευπρόσδεκτη και ενθαρρύνεται καθ’ όλη τη διάρκεια.
  3. Η ενίσχυση των ικανοτήτων, ενεργώντας ως ερέθισμα για νέες ιδέες και προσφέροντας μία νέα προοπτικη
  4. Να δημιουργηθεί ένα μοναδικό , ουσιαστικό και αληθινό κομμάτι Performance

 

 

Σύντομη επεξήγηση των μεθόδων

        Μέρος 1. Προθέρμανση του σώματος, της φωνής και της φαντασίας ανοίγει κάθε συνεδρία. Η ομάδα γνωρίζεται μεταξύ της. Κάθε ομάδα , ή ατομικά, εξαρτάται από των αριθμό των ατόμων , έχουν λεπτό να επεξεργαστούν μία αυτοσχέδια performance, με δεδομένα κάποια απλά κριτήρια. (Τσέχωφ) Εξετάζεται η ικανότητα του αυτοσχεδιασμού μέσα σε ένα δεδομένο χαρακτήρα(Σταανισλάβσκι). Η ρευστότητα της έκφρασης στην performance ενθαρρύνεται, μειώνοντας το χρόνο σκέψης και αυξάνοντας την ααυτοπεποίθηση. Επειτα γίνεται μια απόπειρα να δημιουργηθεί συνδεση ανάμεσα σε χαρακτήρες μέσα από πιθανές σκηνές , ανάμεσα στους ηθοποιούς εντός του συνόλου και μεταξύ του χαρακτήρα και τυ ηθοποιού που έχει το συγκεκριμένο ρόλο. Καθ’ όη τη διάρκεια προωθείται η συνεργασία και η ομαδική δουλειά.

Μέρος 2. Η τεχνική αυτοσχεδιασμού που υιοθετείται στη διαδικασία αυτή μπορεί να ταυτιστεί  με την ενεργή ανάλυση του Στανισλάφσκι. Αυτό εμπνέι μία «διαδικασία εξερεύνησης μέσα από προσεκτική ανάλυση και πειραματισμό» (Στανισλάφσκι) Για τους σκπούς αυτού του εργαστηρίου , όπου δεν υπάρχει σενάριο, το θέμα αποφασίζεται από την ομάδα, και έπειτα αρακτήρες και οι σχέσεις ανάμεσα στους χαρακτήρες σχεδιάζονται ανάλογα. Αυτή είναι μία δομή που επιτρέπει την εξέλιξη της Performance.

Μέρος 3. Γίνεται περαιτέρω εξερεύνηση , ζητώντας από τον ηθοποιό να λάβει μέρος σε μία performance αυτοσχεδιασμού  βασισμένη στο φρεσκοδημιουργημένο χαρακτήρα τους και σε κάθε συναισθηματικό δεσμό που μπορούν να κάνουν με τους άλλους χαρακτήρες. Η κατάσταση ή η σκηνή αλλάζει όπου ο εισηγητής κρίνει απαράιτητο. Ο εισηγητής μπορεί να δώσει οδηγίες να σταματήσει η δράση , σε διάφορα σημεία και να χρησιμοποιήσει αυτό το χρονικό διάστημα για να δώσει περισσότερες προτάσεις. Μπορεί να ζητηθεί από τους ηθοποιους να δουν τη σκηνή με την οπτική του κοινού, να αλλάξουν ρόλους, ήνα γίνουν νέοι χαρακτήρες παρατηρώντας την σκηνή. Σε γενικές γραμμές στους ηθοποιούς δίνεται όσο το δυνατόν  περισσότερος χώρος και ελευθερία , να εκφράσουν τον εαυτό τους και στη συνέχεια σταδιακά οι παράμετροι μειώνονται από τον εισηγητή, για να τους καθοδηγησει στο πως η δουλειά μπορεί να εκφραστεί στην performance

      Μέρος 4.  Ο εισηγητής δουλεύει προς την εξερεύνηση των συναισθημάτων των ηθοποιών μέσα από την εμπειρία του αυτοσχεδιασμού και προς τη δημιουργία ενός μοτίβου πρόσβασης που αποφεύγει την τάση του να ξαναζήσει προσωπική εμπειρία ώστε να πείσει τους άλλους για την πραγματικότητα της. “Δημουργική φαντασία αντί συνηδειτού παρελθόντος» (Αντλερ) . Αυτό επιτρέπει μία δημιουργική έκρηξη των χαρακτήρων , και των σκηνών με τη χαλαρή δομή του ατοσχεδιασμού στα συναιθήματα και στις σχέσεις μέσα στις σκηνές. Επίσης δημιουργούμε παγωμένα κάδρα (Boal) για να περιγράψουμε την δράση, και ενθαρρύνουμε όλους τους σμμετέχοντες να συμμετέχουν, ακόμα και αυτοί που μπορεί να κάνουντην πρώτη τους δημόσια performance. Ολοι οι συμμετέχοντες συμμετέχουν στη συζήτηση των σκηνών και στο σχολιασμό

Μέρος 5. Η «νεοσυσταθείσα εταιρεία» ηθοποιών παρουσιάζει στο κοινό τη δουλειά της. Αυτό παρουσιάζεται στο ακρωατήριο από τον εισηγητή και η διαδικασία με την οποία έγινε επίσης εξηγείται στο κοινό. Το κοινό είναι ευπρόσδεκτο ως το τελικό τμήμα της διαδκασία και η καλείται να σχολιάσει αμέσως μετά.

      Μέρος 6. Μια συνεδρία κλεισίματος , χαλάρωσης και «παράδοσης των ρόλων» διεξάγεται με τά το τέλος της performance. Αυτό στοχεύει στην ποιότητα και σχεδιάζεται για να επιτρέπει την ενίσχυση των θετικών και επίλυση των αρνητικών πτυχών της εμπειρίας. Μοιράζομαστε τις τελικές σκέψεις

 

Πληροφορίες για τον συμμετέχοντα

Ρούχα: Φόρεσε άνετα ρούχα που δεν θα περιορίζουν τις κινήσεις σου με layers

Φέρε μαζί: 1. Στυλό. 2. Σημειωματάριο. 3. Ενα αντικείμενο το οποό σημαίνει κάτι για σένα , μπορεί να ε΄ναι οτιδήποτε- από το αγαπημένο σου ποιήμα, ένα βιβλίο, μία ζγραφιά, ένα άρθρο εφημερίδας, μία φωτογραφία και μπορεί να είναι κάτι τόσο απλό όπως μία κάλτσα – αρκεί να έχεις ένα καλό λόγο που θα το φέρεις. 4. Μία κουβέρτα.

Περιορισμοί: Οχι κινητά τηλέφωνα, φαγητό ή ποτό(εκτός από νερό) κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου     

Υποσημείωση: Οποιαδήποτε φυσική αδυναμία ή τραυματισμός πρέπει να γνωστοποιηθεί με την αίτηση σμμετοχής.

Οι ηθοποιοί αν το επιθυμούν μπορούνα να στείλουν στο email [email protected] το βιογραφικό τους και μία φωτογραφία προσώπου για μελλοντική αναφορά

Επισκεφτείτε το website για περισσότερες πληροφοριες  www.rsvpireland.webs.com

Το βιογραφικό του εισηγητή διαθέσιμο εφόσον ζητηθεί

 Πληροφορίες - Δηλώσεις συμμετοχής :

2310 500 034 | [email protected]