Ασκητική

Αρχείο Παίχτηκε από 16/10/2015 έως 10/04/2016
στο Τζένη Καρέζη
Διάρκεια: 100'
Συγγραφέας: Ν. Καζαντζάκης
Διασκευή: Πάνος Αγγελόπουλος
Σκηνοθέτης: Πάνος Αγγελόπουλος
Ερμηνεύουν: Νικήτας Τσακίρογλου, Θάλεια Αργυρίου Συμμετέχουν: Σοφία  Κομηνέα, Δημήτρης  Γρηγοριάδης,,Λευτέρης Βλάχος, Nίτσα Μαμουζέλου. Και ο Μιχαήλ Γιαννικάκης.
Χορεύουν: Oμάδα χορού από το «Θέατρο της Ημέρας»

Περιγραφή

«Να παλεύεις χωρίς να καταδέχεσαι να ζητάς ανταμοιβή, αυτό είναι η αληθινή ελευθερία». Ο λόγος της “ΑΣΚΗΤΙΚΗΣ” μας οδηγεί σε άγνωστα μονοπάτια της ανθρώπινης εμπειρίας, αποκαλύπτοντας, ταυτόχρονα, πολλές μεταφυσικές αλήθειες. Μας αποκαλύπτει πόσο θαυμάσιο είναι να αγωνίζεσαι συνεχώς χωρίς να υπολογίζεις θυσίες και εχθρικές συνθήκες. Μόνο έτσι θα νικήσεις και θα υψωθείς στην ανθρώπινη φύση σου.

Περισσότερα

Προσφορά  τελευταίων παραστάσεων: προπώληση 12 ευρώ.

 Φιλοσοφικό έργο σε θεατρική μορφή

 Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση και επιθυμία πολλών θεατών, ο πολιτιστικός οργανισμός Sound & Picture Theatre Production  παρατείνει τις παραστάσεις  για την ΑΣΚΗΤΙΚΗ.

Η επιτυχημένη θεατρική παράσταση, συνεχίζει την πορεία της, σε σκηνοθεσία Πάνου Αγγελόπουλου και μουσική του  Δημήτρη Παπαδημητρίου.

«Ας ενωθούμε, ας πιαστούμε σφιχτά, ας σμίξουμε τις καρδιές μας, ας δημιουργήσουμε έναν εγκέφαλο και μιαν καρδιά στη Γης, ας δώσουμε ένα νόημα ανθρώπινο στον υπερανθρώπινον  αγώνα!»Ν.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ.

Το έργο του Νίκου Καζαντζάκη  έχει σημειώσει  ευρεία διάδοση, έχει βρει βαθιά απήχηση στις ψυχές  των ανθρώπων από διάφορες  εθνικότητες και ανόμοιες  πολιτικές  και θρησκευτικές πεποιθήσεις. Επιβλήθηκε και καταξιώθηκε στα χρόνια μας, απέκτησε παγκόσμια φήμη και κέρδισε να παραμείνει κλασικό στη ροή των αιώνων.

Η δραματοποίηση φιλοσοφικών έργων, θέτουν μόνο μεγάλα ερωτήματα  και δίνουν ερεθίσματα στους θεατές, να διεισδύσουν πιο  βαθειά και πιο αληθινά στο κείμενο. Μέσα από αυτό το φιλοσοφικό  έργο,  εκείνο που αναζητάς ,είναι το φως  και μέσα από  την αναζήτηση αυτή  βρίσκεις με ελεύθερη βούληση, το βασικό σου στόχο, την απόλυτη ελευθερία. Πάνος Αγγελόπουλος  - σκηνοθέτης.

Α Σ Κ Η ΤΙ Κ Η  του  Ν. Καζαντζάκη.
Oμάδα χορού από το «θέατρο της Ημέρας»
Θεατρική προσαρμογή – Σκηνοθεσία: Πάνος  Αγγελόπουλος
Μουσική: Δημήτρης  Παπαδημητρίου
Σκηνικά – Κοστούμια: Mάιρα  Βαζαίου
Σύμβουλος κίνησης: Έρση   Πήττα
Διεύθυνση Παραγωγής: Γιώργος Κολιοβέτας
Διεύθυνση Δημ. Σχέσεων: Μαρία Καλίτση
Video: Νίκος Μυλωνάς
Με την υποστήριξη των εκδόσεων ‘’ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ‘’

34 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Παράσταση που μαγεύει το θεατή. Τα λιτά σκηνικά, οι βιντεοπροβολές, οι φωτισμοί και η υπέροχη μουσική του Δ. Παπαδημητρίου συνθέτουν μία υποβλητική ατμόσφαιρα. Πολύ καλοί όλοι οι ηθοποιοί στην απόδοση του ποιητικού λόγου του Καζαντζάκη με την Κ. Διδασκάλου να κλέβει την παράσταση με την επιβλητική της παρουσία, την καθαρή εκφορά του λόγου και το συναίσθημα που μεταδίδει στους θεατές.

  2. Δε θα μπορούσε να’ναι αλλιώς:

    Η ίδια η φύση του ανθρώπου ακολουθεί την Πορεία: Από το χρέος στη σιγή περνώντας από τα «μονοπάτια» της σχέσης του με τον θεό και τη φύση. Μια Πορεία γεμάτη οράματα και προσταγές προς τον εαυτό του: «Κάνε αυτό….» , δικαιολογώντας κάθε βήμα Του μέσα στην Καζαντζακική πλοκή ενός λογοτεχνικού κειμένου που γράφτηκε τη δεκαετία του ’20. Μια κραυγή: «δε φοβούμαι τίποτα,δεν ελπίζω τίποτα,είμαι λέφτερος» που καταλήγει στη Σιγή: όπου ο Άνθρωπος «ωριμάζει σιωπηλά» με το σύμπαν.

    Δε θα μπορούσε να’ναι αλλιώς:

    Απαλλαγμένοι από τα πλουμπίδια της σύγχρονης ζωής του «φαίνεσθαι», ηθοποιοί που διαπραγματεύονται με την ίδια τους τη φύση, δίνοντας μια παράσταση διαφορετική από τα συνηθισμένα που απαιτεί συγκέντρωση για να «συλλάβει» ο θεατής την ουσία του κειμένου της Ασκητικής. Ασκητές, όπως ο Καζαντζάκης, βγαίνουν στη σκηνή σε σκηνικά παρμένα από τη λιτότητα και την ομορφιά της φύσης, συνεπικουρούμενα από σκηνές στην οθόνη του σύγχρονου βίου του Ανθρώπου στη φύση και στον πόλεμο με τον εαυτό του. Εκτός από τους 4 ηθοποιούς που συνοδεύουν τους 2 «βασικούς»,που δεν βγαίνουν στη σκηνή, αλλά μας περιμένουν υπομονετικά τα 15 λεπτά που εισερχόμαστε στην πλατεία κάτω από ένα λευκό πέπλο. Υπομονετικά όπως μας περιμένουν, υπομονετικά όπως πρέπει να αφουγκραστούμε τις αλήθειες που εκπέμπει αυτή η θεατρική διασκευή.

  3. Ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα το οποίο δεν στέφθηκε με επιτυχία. Το κείμενο του Καζαντζάκη ήταν γεμάτο προβληματισμούς και εικόνες τα οποία πέραν της αφήγησης όμως δεν έδεσαν/έδωσαν τίποτα στην δραματουργία. Μία σύγχρονη παράσταση με παλιές συμβάσεις. Ένα σκηνικό το οποίο δεν σηματοδοτούταν από τίποτα και μία προβολή στο background με φωτογραφίες από το Google images. Φώτα έσβηναν και τα σκηνικά αλλάζανε δια μαγείας. Αυτό το άναψε-σβήσε-άλλαξε έγινε τόσες φορές που θυμηθήκαμε το παλιό θέατρο που καιρό είχα να δω. Τα κοστούμια καλοραμμένα και καλοσχεδιασμένα ωστόσο ακόμα και τώρα δεν κατάλαβα για πιο λόγο έπρεπε τα ρούχα των δύο «πρωταγωνιστών» να διαφέρουν όλου του υπόλοιπου θιάσου αφού υποτίθεται ότι ανήκαν στο ίδιο σύνολο. Μοναδική ακτίνα φωτός οι ερμηνείες του θιάσου και της κυρίας Κατερίνα Διδασκάλου που πραγματικά ξεχώρισε.

  4. Παρακολούθησα αυτή τη παράσταση στις 23/11 ύστερα από παραχώρηση της ΜΙΤΙΟΥ ΜΠΙΑΝΚΑΣ!
    Το κείμενο του παμμέγιστου Νίκου Καζαντζάκη ήταν καθηλωτικό και πολυεπίπεδο. Οι ηθοποιοί στάθηκαν επάξια στο ύψος των περιστάσεων με την απαιτούμενη ωριμότητα και σεμνότητα. Χαίρομαι ιδιαίτερα που μου δόθηκε η ευκαρία να παρακολουθήσω αυτή την εξαιρετική παράσταση και να έρθω σε μία πρώτη επαφή με τη φιλοσοφική-υπαρξιακή αναζήτηση του χαρισματικού αυτού ανθρώπου!Σε ευχαριστώ Θεατρομανία!

  5. Παρακολούθησα την παράσταση την Κυριακή 23/11 σε ενα πραγματικά γεμάτο θέατρο!!!Δύσκολο εγχείρημα και απαιτητικό, όμως κατα τη γνώμη τα κατάφεραν!!!Οι ερμηνείες των ηθοποιών ήταν πραγματικα καθηλωτικές!Ενα μεγάλο μπράβο σε όλους! Η μουσική που πλαισίωνε το έργο ε-ξαι-ρε-τι-κή !!!Αξίζει να παρακολουθήσουμε όλοι την συγκεκριμένη παράσταση, ειναι κάτι το διαφορετικό από τα "συνηθισμένα" και σίγουρα το έργο δίνει τροφή για σκέψη...! ευχαριστώ πολύ τη ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την πρόσκληση!

  6. Σε ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα, φιλοσοφικό κείμενο του Νίκου Καζαντζάκη διασκευασμένο για θέατρο από τον Πάνο Αγγελόπουλο, ο Νικήτας Τσακίρογλου, η Κατερίνα Διδασκάλου & οι αξιοθαύμαστοι ηθοποιοί που τους πλαισιώνουν είναι ομολογουμένως εκπληκτικοί. Εύχομαι όσο γίνεται πιο πολλοί θεατές να έχουν αυτή την ξεχωριστή θεατρική εμπειρία. Η κοσμοθεωρία του Νίκου Καζαντζάκη ως τροφή για σκέψη για τους λάτρεις του θεάτρου. Ευχαριστώ πολύ τη Θεατρομάνια για αυτή ειδικά την πρόσκληση.

  7. “Δεν ελπίζω τίποτα, δε φοβούμαι τίποτα, λυτρώθηκα από το νου κι από την καρδιά, ανέβηκα πιο πάνω, είμαι λεύτερος” – “Ν΄ αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.”
    Μια αριστουργηματική παράσταση που πραγματικά με καθήλωσε από το πρώτο λεπτό ως το τέλος....σπουδαίες, καθάριες, δωρικές, ανθρώπινες, ευαίσθητες ερμηνείες που διαπέρασαν το μυαλό, την ψυχή, το κορμί μου και με έκαναν να ριγήσω....ένα απλό σκηνικό με κάποια αντικείμενα, φωτισμός ατμοσφαιρικός,κοστούμια σε λιτές γραμμές, χορογραφίες με τελετουργικές κινήσεις, video εφέ και μια εξαίσια μουσική του Δημήτρη Παπαδημητρίου ήταν αρκετά για να αποτυπωθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ο φιλοσοφικός λόγος του Καζαντζάκη, η πιο σπαρακτική Κραυγή της ζωής του!! Ένας ορμητικός, χειμαρρώδης λόγος γύρω από τη ζωή και το θάνατο.....Στο τέλος της παράστασης, μετά από μια σύντομη συνομιλία με την Κατερίνα Διδασκάλου και το Νικήτα Τσακίρογλου ειπώθηκε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολη η συγκεκριμένη παράσταση γιατί δεν είναι δυνατόν να παρουσιαστεί ένα φιλοσοφικό κείμενο σε δραματική μορφή.Οφείλουμε όμως να διαφυλάξουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά, το παρελθόν μας γιατί είναι το μέλλον μας και μέσα από αυτό θα αναζητήσουμε το φως που θα μας οδηγήσει στην ελεύθερη βούληση, στον στόχο μας και τελικά στην απόλυτη ελευθερία!!!!!!
    Πραγματικά έκλεινα τα μάτια μου και άφηνα το λόγο να με ταξιδεύει, να με γαληνεύει, να με προβληματίζει, να με συγκινεί.......ήταν ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ!!!!!
    Ευχαριστώ πολύ τη ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για τις προσκλήσεις!!!

  8. Μια εξαιρετική παράσταση προσαρμοσμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνεται κατανοητή και στον θεατή που δεν έχει διαβάσει το κείμενο!Απλός φωτισμός και σκηνικά, καθώς υπερβολές δεν χωρούν σε αυτή την παράσταση κι επιβλητική μουσική που ταίριαζε αρμονικά με το έργο. Οι ερμηνείες των ηθοποιών ήταν αξιόλογες, με αυτή του κυρίου Τσακίρολου να ξεχωρίζει. Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση!

  9. Με κειμενο βαρυ, συμπυκνωμενο οσο και μεγαλειωδες, η παρασταση στεκεται ανταξια του. Σα μια πολυ παραστατικη αφηγηση, απαιτει προσοχη και συγκεντρωση απ το θεατη. Η διδασκαλου κ κυριως ο γρηγοριαδης ειχαν καλες ερμηνειες στην προχτεσινη παρασταση.

  10. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ! ΦΟΒΕΡΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ!ΥΠΟΒΛΗΤΙΚΗ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΚΑΙ ΜΑΓΕΥΤΙΚΗ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ! ΒΑΘΙΑ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ ΝΟΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΟΔΙΔΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΡΟΠΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΠΙΟ ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΘΕΑΤΗ! ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ! ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ!

  11. Πολύ καλή θεατρική μεταφορά του φιλοσοφικού κειμένου της" Ασκητικής του Καζαντζάκη"".Εξαιρετικές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς,καλή σκηνοθεσία και σκηνικά. Μία παράστση που δεν πρέπει κανείς να χάσει!! Ευχαριστώ θερμά ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την πρόσκληση!

  12. Το «μοίρασμα» του κειμένου σε αρκετές φωνές και σώματα καθώς και τα σκηνοθετικά ευρήματα αλάφρυναν τις όποιες δυσκολίες των υψηλών νοημάτων και της γλωσσικής ιδιαιτερότητας του συγγραφέα, επιτρέποντας ταυτόχρονα στο θεατή να «μυηθεί» ανετότερα με το πνεύμα και τη ψυχή του στη μοναδική βιοθεωρία του!..
    Ευχαριστούμε πολύ τη Θεατρομάνια για την πρόσκληση.....

  13. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ.Ο κ.ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΜΕ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΕΙΝΙΑ. Η κα ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ, ΕΙΝΑΙ Η ΤΡΙΤΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΤΗΝ ΒΛΕΠΩ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ Η ΕΡΜΗΝΙΑ ΤΗΣ ΜΕ ΜΑΓΕΥΕΙ,ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΘΡΕΦΤΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΡΩΣΟΠΟ ΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΧΡΟΙΑ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ ΤΗΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΔΩΣΕΣ!!!

  14. Παρακολούθησα την παράσταση στις 30/10.Πραγματικά μία πολύ αξιόλογη παράσταση που σε καθηλώνει με εξαιρετικές ερμηνείες. Σε ένα κείμενο φιλοσοφικό και πολύ δύσκολο, που χρειάζεται διάβασμα και ξαναδιάβασμα για την απόλυτη κατανόηση της μαγείας του. Δύσκολη και η απόδοση του έργου σε θεατρική μορφή.
    Όμως το αποτέλεσμα ήταν ένα καταπληκτικό εικαστικό και ποιητικό δημιούργημα!Η μουσική,τα video της οθόνης και τα λιτά σκηνικά, έδεναν μοναδικά με το υπέροχο κείμενο του Καζαντζάκη!!!!Ευχαριστώ πολύ την ΘΕΑΤΡΟΜάΝΙΑ για την πρόσκληση!!

  15. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ, ΜΙΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΩΡΑΙΕΣ ΕΡΜΙΝΙΕΣ, ΕΞΑΙΡΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ(ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩ ΔΙΑΒΑΣΗ ΑΛΛΑ ΒΛΕΠΩΝΤΑΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑ) ΚΑΙ ΦΟΒΕΡΗ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

  16. Παρακολούθησα την παράσταση στις 23/10 και σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση. Πραγματικά αξιόλογη παράσταση! Εξαιρετικές ερμηνείες σε ένα "δύσκολο" κείμενο που απαιτεί την απόλυτη προσοχή και συγκέντρωση του θεατή, όμως η μουσική και το video wall δίνουν την απαραίτητη ανάσα ώστε η παράσταση να είναι απαιτητική αλλά όχι κουραστική. Μπράβο σε όλους τους συντελεστές!

  17. Δύσκολο έργο..πολλά μπράβο σε όλους τους συντελεστές που το μετέφεραν τόσο όμορφα στη σκηνή και το παρουσίασαν λιτά και με σεβασμό!Τα βίντεο,ο απαλός φωτισμός και η μουσική έδεναν αρμονικά με το υπέροχο κείμενο του Καζαντζάκη και τις υπέροχες ερμηνείες των ηθοποιών.Ευχαριστώ για την πρόσκληση!!

  18. "...Τί είναι το πιο δύσκολο; Αυτό θέλω! Ποιό δρόμο να πάρεις; Τον πιο κακοτράχαλον ανήφορο. Αυτόν παίρνω κι εγώ. Ακλούθα μου! Να μάθεις να υπακούς. Μονάχα όποιος υπακούει σε ανώτερο του ρυθμό είναι λεύτερος. Να μάθεις να προστάζεις. Μονάχα όποιος μπορεί να προστάζει είναι αντιπρόσωπος μου απάνω στη γης ετούτη. Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω. Ν' αγαπάς τον καθένα ανάλογα με τη συνεισφορά του στον αγώνα. Μη ζητάς φίλους, να ζητάς συντρόφους! Να 'σαι ανήσυχος, αφχαρίστητος, απροσάρμοστος πάντα. Όταν μια συνήθεια καταντήσει βολική, να τη συντρίβεις. Η μεγαλύτερη αμαρτία είναι η ευχαρίστηση...."
    Η Ασκητική είναι ένα κείμενο που αποτυπώνει τις σκέψεις και τα πιστεύω του Καζαντζάκη. Οι έννοιες που αναλύει στο δοκίμιο του ο Καζαντζάκης είναι από μόνες τους δυσνόητες, πόσο μάλλον η ανάλυση τους από αυτόν. Για αυτό τον λόγο είναι από τα πιο δύσκολα κείμενα που μπορούν να μεταφερθούν στο θεατρικό σανίδι. Οι ηθοποιοί έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό. Είχαν δουλέψει πολύ πάνω στον ρόλο τους και είχαν το ύφος που άρμοζε. Ξεχώρισα την κα Διδασκάλου, τη θεωρώ εξαιρετική ηθοποιό και πολύ εκφραστική. Τα σκηνικά λιτά, ταίριαζαν στην όλη ατμόσφαιρα του έργου. Η σκηνοθεσία έξυπνη. Θα τη σύστηνα και σε άλλους, αρκεί να είναι προετοιμασμένοι για αυτό που θα δουν (φιλοσοφικό έργο). Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση!!