Ο ήχος του όπλου

Αρχείο Παίχτηκε από 14/10/2016 έως 15/01/2017
στο Altera Pars
Συγγραφέας: Λούλα Αναγνωστάκη
Σκηνοθέτης: Πέτρος Νάκος
Ερμηνεύουν: Κάτια: Μίνα Χειμώνα, Μαρίκα: Λιάνα Παρούση, Μιχάλης: Πάνος Νάτσης, Γιαννούκος: Τάσος Περάκης, Φανή: Έφη Κιούκη

Περιγραφή

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της ελληνικής δραματουργίας, «Ό ήχος του όπλου», της Λούλας Αναγνωστάκη, σχεδόν τριάντα χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα, ξαναζωντανεύει από τον Οκτώβριο στο θέατρο ALTERA PARS

Με την σκηνοθετική ματιά του Πέτρου Νάκου και τη Μίνα Χειμώνα στο ρόλο της Κάτιας.

Περισσότερα

Υπόθεση
 Μέσα σ' ένα σπίτι μια μάνα συναντιέται με τον γιο της, που έχει έναν ολόκληρο χρόνο να τον δει, ενώ έξω από αυτό επικρατεί μια πανηγυρική προεκλογική ατμόσφαιρα. Συγκοινωνούντα δοχεία; Ένας ήχος  όπλου, που δεν ακούγεται ποτέ κι όμως θα ανατρέψει όλα τα γεγονότα μέσα σε λίγες μόνο ώρες.

Ο Μιχάλης από την επαρχία, πρωτοετής φοιτητής, συζεί με μια νεαρή εργαζόμενη κοπέλα, την Φανή. Ο Γιάννης, ο μικρός αδελφός της Φανής, μπλέκει σε μια περίεργη υπόθεση με ένα παράνομο όπλο. Ένα φθινοπωρινό απόγευμα, η μητέρα του Μιχάλη, η Κάτια, που έζησε στην επαρχία, παγιδευμένη σε επιλογές που δεν επιθυμούσε, έρχεται στην Αθήνα για να ψηφίσει. Συναντά τον δεκαοχτάχρονο γιό της καθώς και άλλα πρόσωπα. Από την παλιά της φίλη Μαρίκα, μαθαίνει πως ο Μιχάλης δεν έχει πατήσει στη Σχολή, πως ετοιμάζεται να φύγει για την Αμερική και πως η Φανή είναι έγκυος. Στην προσπάθεια της η Κάτια να ελέγξει την κατάσταση, έρχεται αντιμέτωπη με το γιό της, μέσα σε μια προεκλογική παράνοια…

. «Ένα περίστροφο/ που εκπυρσοκρότησε/μέσα σύννεφο/ από καρδιές».

 

Η παράσταση
 Η παράσταση διαδραματίζεται στη σημερινή εποχή αν και το θεατρικό έργο γράφτηκε το ’85 με φόντο το προεκλογικό κλίμα και την συνθηματολογία της εποχής.

Εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος ότι το έργο παραμένει επίκαιρο και εμβληματικό:

τα ίδια ζητήματα, οι ίδιες απορίες για τη ζωή, τα αιώνια αναπάντητα ερωτήματα.  Άνθρωποι μπερδεμένοι, εγκλωβισμένοι στο παρόν τους, με το μέλλον τους αβέβαιο και τις φιλικές, ερωτικές ή οικογενειακές τους σχέσεις προβληματικές...

Και όλα αυτά μέσα σε ένα  προεκλογικό κλίμα που επηρεάζει  την ένταση, τον ρυθμό, τη ροή και δράση  του έργου, παραπέμποντας στο σημερινό πολιτικό τοπίο.

Στην  ιστορία των «μεγάλων» πρωταγωνιστών, εντάσσεται ο μικρόκοσμος των απλών ανθρώπων, σε μια εποχή που η ιδεολογία δεν μπορεί να κατευνάσει την υπαρξιακή αγωνία. Όλα εξελίσσονται γρήγορα, μέσα σε μια μόλις μέρα, με έναν καταιγιστικό ρυθμό.

Το έργο σημαδεύει, σαν όπλο, την σημερινή ελληνική πραγματικότητα με τη σκληρή, ευθύβολή του ειλικρίνεια.

Πως ένα όπλο μπορεί να σκορπίσει τον θάνατο χωρίς να εκπυρσοκροτήσει;

Οι ήρωες βρίσκονται στα όρια νευρικής κρίσης, εξαιτίας της  κρίσιμης πολιτικής και κοινωνικής κατάστασης που επικρατεί στη χώρα… Τα πρόσωπα βρίσκονται στο μεταίχμιο - δίνουν την εντύπωση ότι αιωρούνται ανάμεσα στο πριν και το μετά, ανάμεσα στο λογικό και το παράλογο.  Στέκονται μονίμως αναποφάσιστα και ονειρεύονται  να ζήσουν μια «τρομερή» πράξη που θα τα ανυψώσει πάνω από τη μιζέρια της καθημερινότητάς τους…

Το έργο σηματοδότησε την τελευταία σκηνοθετική δουλειά του Κάρολου Κουν, στο Θέατρο  Τέχνης, το 1987, με τους: Ρένη Πιττακή, Στράτο Τζώρτζογλου, Κλέωνα

Γρηγοριάδη,  Μίμη Κουγιουμτζή, κ.ά.

«Ο ήχος του όπλου», όπως έλεγε ο ίδιος ο ιδρυτής του Θεάτρου Τέχνης στην τελευταία συνέντευξή του («Το Βήμα», 8.2.1987) «δεν ακούγεται ούτε μία φορά στη σκηνή.H συχνή αναφορά στο αντικείμενο αυτό που σκοτώνει, εισβάλλει βίαια στον φανταστικό κόσμο των ηρώων του έργου και το μήνυμα που εκτοξεύεται από την κοίτη της γλώσσας είναι μια συνεχής απειλή...»

 Συντελεστές της παράστασης:
Σκηνοθεσία: Πέτρος Νάκος
 Σκηνικά: Altera Pars
Φωτισμοί: Παναγιώτης  Μανούσης
Κοστούμια: Δέσποινα Χειμώνα
Μουσική επιμέλεια: Πέτρος Νάκος
Επιμέλεια σκηνικού: Δέσποινα Χειμώνα
Κινησιολογία:  Ελβίρα Μπαρτζώκα
 Βοηθός σκηνοθέτη: Αγγελική Κοντού
 Φωτογραφίες:  Κώστας Αβραμηλάς /Κώστας Δελχάς /Τζίνα Σταύρου

Βίντεο

133 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Καλές ερμηνείες! Ωστόσο, το τέλος ήταν τραγικό και δεν σου έδινε κάποια ελπίδα! Γενικά, αισθάνεσαι μία απογοήτευση για το μέλλον μέσα από τα μάτια της συγγραφέας αλλά και μία καταδίκη τόσο για τις μεγαλύτερες όσο και τις νέες γενιές.

  2. Είχα την τύχη να παρακολουθήσω την παράσταση αυτή, χάρη στην διπλή πρόσκληση της "Θεατρομάνια". Συγκινητική και καλοδουλεμένη παράσταση, με μηνύματα πάντα επίκαιρα και ατμόσφαιρα εναρμονισμένη στο σήμερα. Πολύ καλές ερμηνείες από τους νεαρούς ηθοποιούς, και όπως πάντα, από την υπέροχη κα Χειμώνα.

  3. Η μεταφορά του έργου στη σύγχρονη εποχή πετυχαίνει ως προς την υπογράμμιση του προβλήματος του νεοέλληνα : λέω πολλά, ακούω λίγα έως καθόλου. Η μοναχική βίωση του προσωπικού δράματος – με τα προβλήματα ωστόσο του ’87 να ωχριούν μπροστά στα σημερινά – συμβάλλει στη σημερινή κρίση αλλά και την γιγαντώνει, με το ελληνικό φιλότιμο να μετατρέπεται στο «ο σώζων εαυτόν, σωθήτω». Το οχυρωμένο συμφέρον, όπως τότε έτσι και σήμερα, περιμένει με έναν αφελή στρουθοκαμηλισμό τον από μηχανής θεό - πολιτικό που θα του λύσει το πρόβλημα.
    Πολύ καλή παράσταση ως προς τις ερμηνείες, τη σκηνοθεσία και το όλο της στήσιμο, σε έναν χώρο που σέβεται τον θεατή.

  4. ΧΑΡΗ ΣΤΗ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ ΣΤΙΣ 13/1 ΤΗΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ. ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΑΝΕΒΑΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΟΥ ΕΡΓΟΥ, ΩΣΤΟΣΟ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΛΙΓΟ ΑΠΟΤΟΜΟ. ΚΑΛΕΣ ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΟΛΩΝ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΔΩΣΑΤΕ

  5. Μιας και έχω ηλικία μάλλον μεγαλύτερη από το μέσο όρο των θεατρομανών που επισκέπτονται την σελίδα, είχα την ευκαιρία να δω και την πρώτη παράσταση του έργου και τελευταία σκηνοθεσία του Κάρολου Κουν στο θέατρο Τέχνης 30 χρόνια πριν. Η τωρινή παράσταση με πήγε, λοιπόν, πίσω και παραδόξως μου ξανάφερε στο νου στιγμές, λόγια, εκφράσεις από το παρελθόν. Με συγκίνησε η παράσταση, πέραν αυτού του γεγονότος, γιατί σεβάστηκε απόλυτα αυτό το εξαιρετικό κείμενο, ψυχογραφία μιας εποχής που πέρασε κι όμως είναι τόσο παρούσα και στις μέρες μας. Οι ήρωες, μπλοκαρισμένοι ο καθένας στο προσωπικό τους αδιέξοδο, αγαπιούνται και νοιάζονται ο ένας για τον άλλο χωρίς να καταφέρνουν ποτέ να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά μεταξύ τους. Έτσι, παραμένουν, απελπιστικά μόνοι μέχρι το δραματικό, συγκλονιστικό κλείσιμο. Ωραία ηθοποιία, θα ξεχωρίσω ωστόσο τις ερμηνείες της κυρίας Μίνας Χειμώνα (Κάτια) και του κυρίου Πάνου Νάτση (Μιχάλης). Σκηνικά, φωτισμός, μουσική, εναρμονισμένα στην ατμόσφαιρα της παράστασης. Η ηχητική αναμετάδοση των προεκλογικών ομιλιών με την αναφορά στο σήμερα, εξαιρετικά επιτυχημένη.
    Σι ευχαριστούμε Θεατρομανία για την πρόσκληση.

  6. Η παράσταση, με την εξαιρετική ερμηνεία κυρίως της κ. Χειμώνα μας άγγιξε ιδιαίτερα. Το έργο της
    Λούλας Αναγνωστάκη εξακολουθεί να είναι επίκαιρο, δυνατό, άμεσο....Και εκείνος ο 'άηχος' ήχος
    του όπλου... συγκλονιστικός.... Ευχαριστούμε την Θεατρομάνια!!!

  7. Παρακολούθησα την παράσταση την Κυριακή 4/12.Υπέροχο και επίκαιρο το κείμενο και πολύ καλές ερμηνείες!Το θέατρο πολύ ζεστό σαν χώρος.
    Ευχαριστώ θερμά την Θεατρομάνια για την ευκαιρία να παρακολουθήσω την παράσταση!

  8. Ευχαριστω θεατρομάνια για την προσκλιση.
    Το εργο δεν ξερω αν αντέχει... Ηταν ομως πολυ καλες ολες οι ερμηνείες.
    Εχω την ιδεα πως φταίει η μεταφορά στην σημερινη εποχη. Ηταν αλλιως οι ανθρωποι και λειτουργούσαν με αλλο τροπο. Εδω δεν έδεσε νομιζω το γλυκο....
    Διασώθηκε ομως η παράσταση κυριως απο τους ηθοποιους, ιδικά απο τις δυο κυρίες.

  9. Μου άρεσαν οι ερμηνείες (πολύ!), αλλά το κείμενο μου φάνηκε μέτριο. Άρα, μπράβο στους ηθοποιούς που το ανέδειξαν. Επίσης, θα προτιμούσα να μην είχε γίνει το ανακάτεμα των εποχών. Τη σύζευξη θα μπορούσε να την κάνει και μόνος του ο θεατής αναλογιζόμενος αυτά που δυστυχώς ισχύουν ακόμα. Εν κατακλείδι: Ακόμα και με επιμέρους διαφωνίες, αξίζει να το δεις.
    Στα συν: Η μεγάλη σκηνή του θεάτρου είναι εντυπωσιακή και το προσωπικό ευγενέστατο.
    Ευχαριστώ πολύ!

  10. ΜΠΡΑΒΟ!ΜΠΡΑΒΟ!ΜΠΡΑΒΟ! ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ Κ.ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ,ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ ΥΠΕΡΟΧΕΣ,Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ.ΕΙΧΑ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΤΟΣΟ ΔΥΝΑΤΟ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΡΓΟ!!ΜΕ ΑΓΓΙΞΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ,ΤΑΥΤΙΣΤΗΚΑ,ΣΥΓΚΙΝΗΘΗΚΑ!!!ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΤΗ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΟΥ ΔΙΕΘΕΣΕ.

  11. "Ο ήχος του όπλου" της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Πέτρου Νάκου στο θέατρο ALTERA PARS.
    Γραμμένο στα μέσα της δεκαετίας του 80 έχοντας ως χρονικό πλαίσιο την προεκλογική περίοδο του 1985, ο σκηνοθέτης πολύ εύστοχα μετέφερε το έργο στα σημερινά δεδομένα. Έτσι κατάφερε να αποδείξει πως 30 χρόνια μετά στην κοινωνία τίποτα το ουσιαστικό δεν έχει αλλάξει. "Η ελπίδα έρχεται" είναι το βασικό προεκλογικό σύνθημα κόμματος στις πρόσφατες εκλογές και επαναλάμβάνεται ως υπόβαθρο στην παράσταση. Μια ελπίδα που για τους ήρωες του, όσο και αν την προσδοκούν αυτή δε θα φτάσει ποτέ.
    Το έργο από μόνο του αποτελεί ένα δυνατό ψυχογράφημα των ηρώων του. Χαρακτήρες καθημερινοί χαμένοι και απελπισμένοι από το περιβάλλον τους, με όνειρα διαψευσμένα και προσδοκίες μάλλον ανέφικτες.
    Στο τέλος εκείνος που κερδίζει είναι ο φόβος. Εκείνος ο ήχος του όπλου, που δεν ακούγεται ποτέ αλλά λειτουργεί τόσο καταλυτικά.
    Σε ένα προσεγμένο, λιτό αλλά απολύτως λειτουργικό σκηνικό που έχει επιμεληθεί η Δέσποινα Χειμώνα με ταυτόχρονη τοποθέτηση των χώρων που εκτυλίσσεται η υπόθεση, ο Πέτρος Νάκος έστησε μια καλοδουλεμένη παράσταση, χωρίς πολλά σκηνοθετικά ευρήματα, επενδύοντας (πολύ εύστοχα) στην αμεσότητα των ρόλων.
    Με την βοήθεια των εξαιρετικών φωτισμών του Παναγιώτη Μανούση απέδωσε την ατμόσφαιρα που απαιτούσε η κάθε σκηνή (ειδικότερα στη σκηνή του πάρτυ στο πατάρι της σκηνής).
    Η Μίνα Χειμώνα στο ρόλο της Κάτιας, της μητέρας, καταθέτει μια εξαιρετική ερμηνεία. Ο θεατής αντιλαμβάνεται ότι η ηθοποιός έχει δουλέψει και πολύ περισσότερο έχει κατανοήσει το ρόλο και το χαρακτήρα που υποδύεται.
    Καθοριστική στη υπόθεση του έργου, η συμβολή της Λιάνας Παρούση στο ρόλο της Μαρίκας που δίνει μια πιπεράτη νότα με τον δικό της μοναδικό τρόπο.
    Πολύ καλός και ο Πάνος Νούτσος στο ρόλο του Μιχάλη γιού της Κάτιας αποδίδει την πίεση που δέχεται ο σύγχρονος νέος βρίσκοντας μπροστά του αδιέξοδα και την αγωνία του να ξεφύγει από αυτά.
    Ο Τάσος Περάκης και η 'Εφη Κιούκη στο ρόλο των αδελφών Γιαννούκου και Φανής αντίστοιχα, ανταποκρίνονται εξαιρετικά στο χτίσιμο των χαρακτήρων τους (παρ΄'ολο που νομίζω ότι ο Τάσος Περάκης "φωνάζει" λίγο παράπάνω απ' όσο πρέπει με αποτέλεσμα κάποιες στιγμες να μην γίνονται κατανοητά από το κοινό τα λόγια του.
    Στο σύνολό της μια καλοστημένη παράσταση, που συστήνω ανεπιφύλακτα στα must της χρονιάς.

  12. Ευχαριστώ πολυ, τι θεατρομανια, για την προσκληση!!! Εξαιρετική πσρασταση, κ ολοι οι ηθοποιοι καλοι!!!(στην αρχη, φώναζαν λίγο βέβαια, αλλα μετα, οκ)! Ενα μεγαλο μπραβο, στην Μινα Χειμώνα!!! Κ σαν ανθρωπος κ σαν ηθοποιος, είναι μοναδικη!!!!

  13. Παρακολούθησα σημερα την παράσταση έπειτα απο παραχώρηση πρόσκλησης απο τον κ.Πατινιώτη και τον ευχαριστω πολύ! Η παράσταση ήταν φανταστική, καθηλωτική και αξίζει όλοι να τη δουν! Ξεχώρισα τις ερμηνείες της μάνας και του γιου γύρω απο τους οποίους περιστρέφεται κυρίως η παράσταση! Η μουσικές επιλογές τρομερές και μπραβο! Το μονο λίγο αρνητικό ηταν στην αρχη οι δυνατές φωνές των ηθοποιών προσπαθώντας να περασουν την ένταση της σκηνής, αλλα ευτυχως κράτησε λιγο!

  14. Ευχαριστούμε το ALTERA PARS και την ΘΕΑΤΡΟΜάΝΙΑ για την ευκαιρία που μας έδωσαν να παρακολουθήσουμε την παράσταση την Κ. 20/11. Θα "μπορούσε" και καλύτερη η παράσταση.. Η ένταση των χαρακτήρων δεν αποδίδεται μόνο με την ένταση της φωνής. Ο νεαρός Γιαννούκος, κ. Τάσος Περάκης, θέλει ακόμα "δουλειά".

  15. Είδα την παράσταση και σας ευχαριστώ πολύ.την έχω δει και πριν πολλά χρόνια στο θέατρο τέχνης.
    Μια καλή προσπάθεια από όλους τους ηθοποιούς στην απόδοση του ρόλου και ένα θέμα πάντα επίκαιρο.
    Ο χώρος και το θέατρο πολύ καλός.

  16. Ευχαριστώ πάρα πολύ τη θεατρομάνια για την ευκαιρία που μου έδωσε να παρακολουθήσω την παράσταση (σαν άνεργη που είμαι)στην οποία ή κ Μίνα Χειμώνα είχε εκπληκτική ερμηνεία.Επισης ενδιαφέρον το θέμα σχέσης μάνας γιού,κ πάντα επίκαιρο.

  17. Είδα την παράσταση μετά απο παραχώρηση ενός θεατροφίλου, και ευχαριστώ και αυτόν και την θεατρομανια που μου δόθηκε η δυνατότητα. Η παράσταση ήταν καλή με θεματά κ καταστάσεις και από τη σημερινή εποχή, ανάλαφρη καθώς περιλαμβανε κ μουσικές στιγμές. .Αλλά δε με ενθουσίασε τόσο ώστε να φύγω κ να το συζηταω με τον άνθρωπο που είχα πάει. Είναι μια καλή παράσταση πάντως. .

  18. YΠΕΡΟΧΗ παράσταση! Το θέμα της παράστασης πιο επίκαιρο από ποτέ (αγανάκτηση για τη σημερινή πολιτική κατάσταση, μετανάστευση, κοινωνικά προβλήματα κ.ά.). Οι ερμηνείες των ηθοποιών ήταν καθηλωτικές. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΙ οι ηθοποιοί- ένας και ένας.

    Σας την προτείνω ανεπιφύλακτα!

  19. Εξαιρετικη παράσταση με πολυ καλες ερμηνειες.Σε προβληματιζει βαθεια οσον αφορά τις οικογενειακες
    σχεσεις,αφου λιγο πολύ ο καθενας μας αντιμετωπιζει παρομοιες καταστασεις και σε κανει να ταυτιστεις
    με το ρόλο του καθενος,είτε απο την πλευρά της μανας ειτε απο την πλευρά του παιδιου.Αδιέξοδες καταστασεις,αρρωστημενες και φθαρμενες απο τον καιρό που βγαινουν στην επιφάνεια αργά αλλα σταθερά και σε κυριεύουν.Οταν κανει κανεις απολογισμό της ζωης του και δεν σε ικανοποιεί το αποτέλεσμα,μεσα στον πανικό σου προσπαθεις να πιαστεις απο κατι.Κι αν αυτό το κάτι είναι κι αυτό σαθρό,γκρεμιζονται τα πάντα........
    Ευχαριστώ τον κ.Λευτερη Μιχαηλ για την παραχωρηση της πρόσκλησής του,και φυσικά την αγαπητή ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ που επιμενει να μας θυμιζει τις υψιστες αξιες τις ζωης.......

  20. Την περασμένη Κυριακή το απόγευμα απόλαυσα την εξαιρετική παράσταση Ο ήχος του όπλου στο θέατρο Altera Pars.Η παράσταση είναι ένα έξοχο κοινωνικό δράμα το οποίο όμως έχει σαφείς αναφορές στην σύγχρονη Ελλάδα των τελευταίων ετών, των μνημονίων και της κρίσης..Θέματα όπως η μετανάστευση, η μοναξιά,η έλλειψη κατανόησης και συνεννόησης θίγονται ευδιάκριτα και με σαφήνεια παρότι το έργο γράφτηκε πολλά χρόνια πριν..Δυστυχώς για την πατρίδα μας η αφετηρία της σημερινής τραγικής κατάστασης άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά πολλά χρόνια πριν ξεσπάσει οριστικά η κρίση..Χάσαμε σιγά-σιγά πρώτα την ψυχή μας και μετά, αργότερα, στερηθήκαμε τις περιουσίες και τις ζωές μας..Όλα τα παιδιά δώσανε τον καλύτερο εαυτό τους με κορυφαία την Μίνα Χειμώνα η οποία πραγματικά μας καθήλωσε με το απέριττο, στιβαρό και γεμάτο ουσία παίξιμό της..Η σκηνοθεσία του Πέτρου Νάκου ήταν ακριβής, είχε ρυθμό,εναλλαγές διαθέσεων και συναισθημάτων και πραγματικά μας έκανε να προβληματιστούμε και να φύγουμε σίγουρα πιο ευαισθητοποιημένοι απ΄ ό,τι όταν ήρθαμε..! Η παράσταση είναι ένα μικρό διαμάντι του νεοελληνικού θεάτρου το οποίο μας έκανε ν' αναθαρρήαουμε πνευματικά και ν΄ανοίξουμε ένα παράθυρο ελπίδας στη θλιμμένη ψυχή μας..!
    Ευχαριστώ πολύ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την ευκαιρία που μου δώσατε να παρακολουθήσω αυτή την πολύ καλή παράσταση!Να είστε όλοι καλά! Καλή συνέχεια!

  21. Ήταν μια φιλότιμη προσπάθεια, όμως αν έπρεπε να χαρακτηρίσω την παράσταση με μια λέξη, αυτή θα ήταν : απλοϊκή. Τόσο από άποψης ερμηνειών όσο και από άποψης προσαρμογής του έργου στο σήμερα (π.χ. εκφράσεις που κανένας σημερινός 18άρης δεν θα χρησιμοποιούσε - πόσο μάλλον να χρησιμοποιεί cd) Επίσης βρήκα την σκιαγράφηση των χαρακτήρων κάπως επιδερμική. Παρόλα αυτά βλέπεται ευχάριστα. Για άλλη μια φορά, Θεατρομάνια σε ευχαριστούμε!

  22. Αξιόλογη παράσταση με δυνατές ερμηνείες σε έναν ζεστό χώρο. Το έργο, κύκνειο άσμα του Καρόλου Κουν, κουβαλάει μια ιστορία και αποτυπώνει μια ολόκληρη εποχή. , Ευχαριστούμε πολύ τη Θεατρομανία που μας χαρίζει ωραίες παραστάσεις..

  23. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΜΟΥ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ΜΙΑ ΥΠΕΡΟΧΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΣΥΓΚΛΟΝΗΣΤΙΚΕΣ ΕΡΜΗΝΙΕΣ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ Η ΚΥΡΙΑ ΧΕΙΜΩΝΑ ΜΙΑ ΑΡΤΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΕΖΟΝ ΑΥΤΗΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΛΟΥΛΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΤΟ ΠΡΟΤΙΝΩ ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΧΤΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΠΛΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΔΩΣΕΣ ΠΟΛΥΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ΕΙΣΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΑΙΤ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙΣ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΟΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙΣ

  24. Παρακολουθήσαμε την παράσταση την Κυριακή 6/11 στις 6.30 μ.μ. Η κ. Μίνα Χειμώνα μετέφερε άψογα την αγωνία της μάνας για τα παιδιά της, καθώς και την απογοήτευση των ανθρώπων της συγκεκριμένης ηλικίας, για όνειρα που δεν πραγματοποιήθηκαν, και σχέσεις οι οποίες με το πέρασμα των χρόνων φθάρηκαν και αν και επενδύθηκαν πολλά σε αυτές δεν είχαν την αναμενόμενη εξέλιξη. Αξιόλογες και οι ερμηνείες των υπόλοιπων ηθοποιών, που αν και νέοι στην πλειονότητά τους είχαν αξιοπρεπέστατη παρουσία. Καθόλη τη διάρκεια της παράστασης υπήρχε ένταση που σου μεταφερόταν, αφήνοντάς σου στο τέλος γλυκόπικρη γεύση και μια ελαφριά θλίψη.

  25. Μια εξαιρετική παράσταση στο Altera Pars!!!!! Υπέροχο το έργο, που σε κρατά σε εγρήγορση καθ όλη τη διάρκεια της παράστασης μέχρι και τη τελευταία σκηνή . Εξαιρετικές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς. Σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση!

  26. Ευχαριστώ τη ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για τη σπουδαία εμπειρία που μου χάρισε. Πολύ δυνατή παράσταση με καταπληκτικές ερμηνείες. Δεν καταλαβαίνω γιατί τέτοιες παραστάσεις δεν γεμίζουν τα θέατρα. Θα έπρεπε να διαφημιστεί περισσότερο.

  27. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ.Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ.ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΗΤΑΝ ΚΑΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ ΤΟΥ. ΤΟ ΕΡΓΟ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΥΜΟΜΟΥΝ. ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ... ΜΑΛΛΟΝ MONO SPLEEN KAI EINAI ΔYΣKOΛO NA ΣYMΠAΣXEIS MAZI TOYΣ.

  28. Πολύ καλή παράσταση, είναι εξαιρετικός σκηνοθέτης ο Νάκος, θαυμάσια ερμηνεία από τον Νάτση όπως επίσης και από τους υπόλοιπους ηθοποιούς. Συγκινήθηκα και προβληματίστηκα. Πέρασα μοναδικά, σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση.

  29. Ωραίες ερμηνείες. Η κα Χειμώνα, ο κος Νάτσης και ο κος Περάκης ήταν εξαιρετικοί. Το έργο όμως δεν είναι διαχρονικό αλλά αφορά συγκεκριμένη εποχή και θα το έλεγα μάλλον κουραστικό. Η σκηνοθεσία δεν μου άρεσε γιατί είχε ανακατέψει πολλά πράγματα, από τη μουσική μέχρι την εποχή που διαδραματιζόταν η ιστορία. Ο χώρος του θεάτρου πολύ ωραίος.

  30. Πολύ καλή η παράσταση με πολύ ωραίες ερμηνείες. Μου άρεσε πολύ η μητέρα, ο γιος της και ο Γιαννούκος. Μπράβο τους! Η σκηνοθεσία πολύ καλή, ωστόσο άφησε κάποια κενά η παράσταση όταν τελείωσε. Ευχαριστούμε πολύ για την πρόσκληση!

  31. Άλλη μια πολύ καλή παράσταση από το σκηνοθέτη Πέτρο Νάκο στο Altera Pars. Υπέροχο το έργο, διαχρονικό, σε αγγίζει συναισθηματικά και παράλληλα διαθέτει πλοκή που σε κρατά σε εγρήγορση καθ όλη τη διάρκεια της παράστασης μέχρι το πραγματικά συγκλονιστικό (και μη αναμενόμενο) φινάλε . Εξαιρετικές ερμηνείες από τη Μίνα Χειμώνα στο ρόλο της μητέρας κι από τον Πάνο Νάτση στο ρόλο του γιου της. Σας ευχαριστώ θερμά για την πρόσκληση!

  32. Εξαιρετικές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς! Η σκηνοθεσία υπέροχη! Με λίγα λόγια απολαυστική παράσταση που κρατάει το θεατή με αμείωτο ενδιαφέρον! Μπράβο σε όλους τους συντελεστές! Ευχαριστω πολυ Θεατρομανια για την πρόσκληση!

  33. Η παράσταση ήταν εξαίσια με πολύ ζωντανές ερμηνείες! Το έργο μεταφέρει διαχρονικά μηνύματα και πάντα επίκαιρα (μετανάστευση, οικογενειακές σχέσεις, προβλήματα με το αλκοόλ κλπ). Οι περισσότεροι ηθοποιοί ήταν νέοι, αλλά πολύ καλοί στην απόδοση του έργου! Ευχαριστούμε τη Θεατρομάνια για τις προσκλήσεις!

  34. Το έργο ,ως γνωστόν, εξαιρετικό ! Το συγκεκριμένο ανέβασμά του σε γενικές γραμμες ανέδειξε την αξία και τη διαχρονικότητά του κειμενου . Καλές οι ερμηνείες των ηθοποιών με πιο σημαντική αυτή της Μίνας Χειμώνα , αλλα και του νεαρού που επαιζε το γιό της.

  35. Παρακολούθησα την παράσταση μετά από πρόσκληση του theatromania.gr στην avant premiere της Παρασκευής 14-10-16.
    Το κείμενο παραμένει σύγχρονο και όπως συνηθίζει η Αναγνωστάκη του έχει προσδώσει όλες τις ανησυχίες της μέσης ελληνικής οικογένειας. Μάλλον συνέβαλε το κλίμα των εκλογών και αντίστοιχη πασοκική δυναμική της εποχής-που εύκολα μετατράπηκε σε αυτή του σύριζα στο σήμερα που έστω κι αν λείπει η δυναμική, η ρητορική είναι απαράλλαχτη. Εμένα μου φάνηκε σαν μία σπουδή σε όλα τα μικροαστικά στερεότυπα που έχουν αναθρέψει μεταπολιτευτικά τη γενιά μου.
    Σπουδαία δουλειά από την κυρία Χειμώνα που κατάφερε να καταδείξει-ευνοία του κειμένου- την ανικανότητα της Ελληνίδας να απογαλακτίσει τα αρσενικά τέκνα της. Δεν ξέρω αν η Λούλα Αναγνωστάκη είχε παρόμοια προβλήματα με τον γιο της, αλλά την αγωνία της μητέρας την μετέφερε άψογα στο έργο, σχεδόν βιωματικά θα έλεγα, οπότε θα το πρότεινα ανεπιφύλακτα να το δει κάθε Ελληνίδα μάνα!
    Το εύρημα που κάνει την ιστορία να κυλήσει, δηλαδή το όπλο, μπορεί να μην παίζει σπουδαίο ρόλο στο έργο αλλά αυτό είναι η απόδειξη της ικανότητας της Αναγνωστάκη να δώσει μια ιστορία σαν φωτογραφία της εποχής ακόμα και υπό μια προσχηματική αφήγηση.
    Πολύ αξιόλογη και η ερμηνεία του υπόλοιπου θιάσου-στη φίλη που με συνόδευε άρεσε ο γιος της πρωταγωνίστριας και σαν ερμηνεία και σαν παράστημα.
    Από τις καλές περιπτώσεις ανεβάσματος νεοελληνικού έργου, αξίζει να το δει κανείς.
    Ευχαριστώ Θεατρομάνια!
    Νικήτας Μ.

  36. Το Κύκνειο Άσμα του Κάρολου Κουν με μία άλλη ενδιαφέρουσα σκηνοθετική ματιά. Πολύ ωραία παράσταση. Δυνατό κείμενο, εξαιρετικές ερμηνείες και από τους νεότερους ηθοποιούς. Ευχαριστώ την Θεατρομάνια για την πρόσκληση.

  37. Ευχαριστώ πολύ τη Θεατρομάνια που μου έδωσε τη δυνατότητα να παρακολουθήσω μια πολύ ωραία παράσταση!Έργο διαχρονικό,πολύ καλές ερμηνείες κι ένα όπλο που χωρίς ποτέ να εκπυρσοκροτήσει σκοτώνει ανθρώπους & ανθρώπινες σχέσεις.Προτείνεται σίγουρα!

  38. Παρόλο που το έργο είναι γραμμένο το 87 μας αποδεικνύει πόσο ο χρόνος δεν έχει μεταβάλλει τους ανθρώπινους πόνους του νού και της καρδιάς. οι ήρωες πάλλονται στην δίνη του φόβου, της απόγνωσης, του ανελέητου έρωτα, της ανεκπλήρωτης ελευθερίας του σκλαβωμένου εαυτού μας. Πολύ ωραία παράσταση με πολύ καλές ερμηνείες και μια εξαιρετική σκηνή που δίνει την δυνατότητα για πειραματισμούς στην σκηνική τοποθέτηση. Ευχαριστώ την Θεατρομανία και ειδικότερα το μέλος Ζωή Ασμάνογλου για την παραχώρηση της πρόσκλησης.

  39. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ. Η ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΦΕΤΙΝΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΗ ΓΙΑ ΕΝΑΡΞΗ. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ, ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΤΕΛΙΚΑ ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ. ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ. ΠΟΛΛΑ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΗΧΟΛΗΠΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΤΟΥ. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΕΝΑ ΠΙΟ ΑΠΡΟΣΜΕΝΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ.

  40. Η πρώτη παράσταση που είδα φέτος ήταν πολυ δυνατή με εξαιρετικές ερμηνείες
    Η Μίνα Χειμώνα όπως πάντα καθηλωτικη αλλά και οι άλλοι ηθοποιοί όλοι τους πολυ καλοί
    Το κείμενο και η δράση του έργου προσαρμοσμένο στη σημερινή εποχή.
    Μια απο τις πιο δυνατές θεατρικές παραστάσεις
    Ευχαριστώ τη Θεατρομανια!!

  41. ΚΑΛΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΙΣ ΤΟ ΕΡΓΟ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΓΟΝΝΕΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ Μ.ΧΕΙΜΩΝΑ.Η ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΚΙΝΗΘΗΚΕ ΣΕ ΕΝΤΟΝΑ ΓΡΗΓΟΡΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ.Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΛΥ ΔΥΝΑΤΗ.ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΝΕΣ ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΙΔΙΑΤΕΡΑ ΟΓΙΑΝΝΟΥΚΟΣ ΞΕΝΙΚΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΗΝ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΙ.

  42. Πολύ καλή παράσταση, με καλοδουλεμένες ερμηνείες όχι μόνο από την κ. Χειμώνα αλλά και από τους νεότερους ηθοποιούς. Σκηνικό και μουσική μέσα στο πνεύμα του πάντα επίκαιρου και διεισδυτικού έργου της κ. Λούλας Αναγνωστάκη. Η ανθρωποφαγία των οικογενειακών σχέσεων αποτελεί από μόνη της ιδανικό καμβά για την ύφανση μεγάλων έργων στα πρότυπα των μεγάλων του αμερικανικού θεάτρου.

  43. Σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση. Η παράσταση ηταν καθηλωτικη.Τοσο επικαιρο το εργο..Διαχρονικοι οι προβληματισμοι των νεων ανθρωπων με φοβερες ερμηνειες απο ολους τους ηθοποιός. Θα ήθελα να την ξαναπαρακολουθησω.

  44. Σήμερα πήγα και είδα την παράσταση ο ήχος του όπλου. Ηταν πολύ καλή, ωραίος χώρος ωραία μουσική και απο πλευράς της κ. Χειμωνα πολύ καλή ερμεινία. Το Έργο αναφέρεται σε πολιτικά θέματα τα οποία γίνονται πιο επίκαιρα απο ποτέ. Το τέλος του έργου είναι γροθιά στο στομάχι. Οι χαρακτήρες κομματιασμένοι προσπαθώντας ο κάθε ένας να ζήσει ''ελεύθερος''. Οι νόρμες τα πρέπει οι κανόνες μέσα σε μια κοινωνία, και μοναδικός χαμένος ο άνθρωπος που δεν ξέρει στο τέλος καν ποιός είναι. Εξαιρετική παράσταση. Θεατρομάνια ευχαριστώ πάρα πολύ για την πρόσκληση.