Ο σιμιγδαλένιος

Αρχείο Παίχτηκε από 16/10/2020 έως
στο ΕΝ-Α
Διάρκεια: 90’ (χωρίς διάλειμμα)
Συγγραφέας: Αλέξανδρος Αδαμόπουλος
Σκηνοθέτης: Ελπίδα Αμίτση
Σκηνογραφία: Κων/νος Μουσίκας
Κοστούμια: Νίκη Ελευθερίου
Φωτισμοί: Άρτεμις Λογαρά
Ερμηνεύουν: Ελπίδα Αμίτση, Αμαλία Αυγουστάκη, Θωμάς Μαυρογόνατος

Φωνές: Γιώργος Κλήμης, Νίκος Κορνιαχτός, Ηλιάννα Παναγοπούλου, Νίκος Παπαδόπουλος, Δημήτρης Παριανός, Χαρά Ρίζου, Στάθης Σερμιέ.

Περιγραφή

Στο Θέατρο ΕΝ-Α από το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου και κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 θα παρουσιάζεται το έργο του Αλέξανδρου Αδαμόπουλου «Ο Σιμιγδαλένιος».

Περισσότερα

Το Θέατρο ΕΝ-Α δημιουργήθηκε στον Κορυδαλλό για να υλοποιεί ιδέες, αρετές και τεχνουργήματα της υπέρτατης φαντασίας. Μέσα στα 4 χρόνια λειτουργίας του το Θέατρο ΕΝ-Α, η ομάδα ΕΝ-Α και με σκηνοθέτιδα την Ελπίδα Αμίτση παρουσίασαν τις εξής παραγωγές:  «HOMO NORMALIS το πρότυπο της “ομαλότητας”»  εμπνευσμένο από το «Άκου ανθρωπάκο» του Βίλχελμ Ράιχ σε κείμενο της Ελπίδας Αμίτση – «Ο μικρός αδελφός» της Μαριέλλης Σφακιανάκη Μανωλίδου – «Ο Σιμιγδαλένιος» του Αλέξανδρου Αδαμόπουλου – «Πέερ Γκύντ» Ibsent + Grieg του Ερρίκου Ίψεν – «Κάποτε ένας πυροβολισμός…» του Γιάννη Παπάζογλου – «Η στρίγγλα έγινε αρνάκι;» του Κώστα Παπαπέτρου, «Ταξίδι στην έρημο…προς Βορ(ρ)ά» του Γιάννη Παπάζογλου.

Το Θέατρο ΕΝ-Α για τη χειμερινή περίοδο 2020-2021 θα παρουσιάσει από το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου το έργο του Αλέξανδρου Αδαμόπουλου «Ο Σιμιγδαλένιος».

«Κάποια πράγματα είναι πάντα εκεί μέσα μας.

Αρκεί να σκύψουμε και να τα δούμε. Αρκεί να σκάψουμε και να τα βρούμε».

 

Προχώρα, περπάτα, δες, βγες.
Σταμάτα ν’ αρνιέσαι, σταμάτα να θες.
Προχώρα, περπάτα· ΝΑΙ πες.

Αφήσου στο αύριο, μάθε απ’ το χθες.

Στάσου στον ήλιο, δες το φεγγάρι, μέτρα τ’ αστέρια.
Προχώρα, βγες, ψάξε, πέτα, πες ΝΑΙ.

Δεν είσαι το κέντρο του κόσμου,
το κέντρο δεν είσαι της γης.

Μη! Είναι κρίμα, μέσα σου θα πνιγείς!

Προχώρα, περπάτα, δες, βγες.
Σταμάτα ν’ αρνιέσαι, σταμάτα να θες.

Προχώρα, περπάτα· ΝΑΙ πες.

 

Σημείωμα συγγραφέα

Γραμμένος τον χειμώνα τού 1991, «Ο Σιμιγδαλένιος», έχει μεταφραστεί σε τρεις γλώσσες, επανεκδίδεται συνεχώς ως βιβλίο (13η έκδοση στις εκδόσεις της Εστίας) κι έχει παρουσιαστεί σε πάμπολλες -εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους- θεατρικές παραγωγές, σε όλη σχεδόν τη χώρα, μα και έξω απ’ αυτήν· κερδίζοντας πάντα, μαζί με τις καλές κριτικές και την αγάπη τού κοινού.

Η τόσο μακρά και πετυχημένη πορεία τού έργου, με συγκίνηση μού φέρνει πάλι στο νου τη Μαργαρίτα Καραπάνου η οποία μόλις το διάβασε έγραψε: «Δεν είχα διαβάσει ποτέ μου έργο σαν τον ‘Σιμιγδαλένιο’. Είναι θα έλεγα ένα μοναδικό φαινόμενο στο Ελληνικό θέατρο. Γραμμένο όλο έμμετρο και με ομοιοκαταληξία, μας παραπέμπει σε άλλες εποχές. Πόσο όμως δροσερή και σύγχρονη είναι η γλώσσα του! Κάτω από ένα ευφάνταστο μύθο, πόσα πράματα λέει που αγγίζουν την ψυχή ολονών μας! Κι όλα αυτά με μια στέρεα θεατρική δομή που κρατά το ενδιαφέρον τού θεατή -είτε αυτός είναι μεγάλος είτε παιδί- αμείωτο απ’ την αρχή μέχρι το τέλος. Μπράβο Αλέξανδρε!»

Η Ελπίδα Αμίτση και το θέατρο ΕΝΑ είναι από τους πρώτους που έχουν ασχοληθεί με τον «Σιμιγδαλένιο» και σίγουρα είναι οι μόνοι που τον έχουν ανεβάσει τόσες πολλές φορές, με  διαφορετική μορφή και από άλλη οπτική γωνιά κάθε φορά.

Ιδού λοιπόν ακόμη ένας, ενήλικος «Σιμιγδαλένιος»!

Αφήσου στο αύριο, μάθε απ’ το χθες.

 

Σημείωμα σκηνοθέτιδας

Τι είναι ο Σιμιγδαλένιος;

Αυτό το ψυχικό κομμάτι, που παίρνοντας πνοή στα υλικά πεδία λησμόνησε την ακτίνα του και πλάστηκε με άρνηση και αντίσταση, δεχόμενο τις υλικές επήρειες, βιώνοντας διχόνοια και πόνο,

γίνεται εύπλαστο στην εναντιότητα και επενδύεται προσωπεία εγωισμού.

Όμως τα μαθήματα της ζωής το οδηγούν να ξαναβρεί τη μνήμη του και τότε με ισχυρή θέληση, όταν θα επιστρέψει στην ακτίνα που το δημιούργησε, θα είναι εμποτισμένο όντως με αγάπη.

Εύχομαι ο καθένας να βρει το δικό του «Σιμιγδαλένιο»!

Είναι η 3η φορά που ασχολούμαι με τον Σιμιγδαλένιο. Την 1η απήγγειλα όλους του ρόλους ως αρχαία ραψωδός. Την 2η σε σκηνοθεσία Αλ.Αδαμόπουλου που λανσάρισε και τον κούκλο. Ελπίζω αυτή η 3η να έχει τον ίδιο σεβασμό με τις προηγούμενες.

Ελπίδα Αμίτση

Φωτογραφία-Video: Γιώργος Κλήμης
Επιμέλεια trailer -αφίσας: Δημήτρης Παριανός
Κομμώσεις: Χριστόφορος Δουκουμόπουλος – Αναστασία Καντζούρη
Μακιγιάζ: Αμαλία Αυγουστάκη
Φροντιστής: Ιωάννης Πίππας
Υπεύθυνος επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης
Παραγωγή: Θέατρο ΕΝ-Α

Φωτογραφίες

Βίντεο

28 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Είμαι απο τους τυχερούς που παρακολούθησα την τελευταια παράσταση της σαιζόν.
    Αξιόλογες ερμηνείες και ωραία ηχητικά σε έναν καινούργιο, φιλόξενο και ιδιαίτερα διακοσμημένο χώρο.
    Μπράβο στούς καλιτέχνες και στους υπόλοιπους συντελεστές του έργου για την προσπαθειά τους.
    Ευχαριστώ για την πρόσκληση!!!

  2. παράσταση πριβέ για μένα και την σύζυγο αν και προτείναμε να μην γίνει μόνο για μας ΄΄΄΄΄΄΄΄όχι μόνο έπαιξαν αλλά μας κατέπλειξε η ερμηνεία τους..ήταν πραγματικά δώρο παραμυθένιο και τους ευχαριστούμε πολύ και τους συντελεστές του έργου και την θεατρομάνια

  3. Δεν μου άρεσε! Ενώ σαν παραμύθι είναι πολύ ενδιαφέρον με ωραία μηνύματα, η συγκεκριμένη μεταφορά με κούρασε....η εναλλαγή των πολλών ρόλων από τους ίδιους ηθοποιούς με μπέρδεψε...η δε κόρη μου που είναι μικρούλα έχασε τελείως την μπάλα...με ρωτούσε συνεχώς ποιός είναι ποιός...Ωστόσο η φιλοξενία ήταν πολύ καλή και το προσωπικό ευγενικό!
    Ευχαριστούμε για την πρόσκληση!

  4. Παρακολουθήσαμε την παράσταση «Ο σιμιγδαλένιος» στο θέατρο ΕΝ-Α (Σουρή και Μαλαγαρδή 95 Κορυδαλλός τηλ. 6987-154.814). Πολύ ωραίο σενάριο αλλά κουραστική, μπερδεμένη και βαρετή η συγκεκριμένη παράσταση. Ο πατέρας μιας βασιλοπούλας της ζητά να παντρευτεί αλλά εκείνη δεν θέλει κανέναν. Μόνη της φτιάχνει έναν άντρα από σιμιγδάλι όπως ακριβώς τον ήθελε. Τον παντρεύεται, όμως το μαθαίνει και άλλη μια βασιλοπούλα η οποία βάζει άντρες να πάνε να τον πάρουν και να της τον φέρουν. Εκεί ξεκινά η ιστορία της κακομαθημένης βασιλοπούλας και το ταξίδι που πρέπει να κάνει για να μάθει να αγαπά πραγματικά. Ένα ωραίο και διαχρονικό παραμύθι για μικρούς ή μεγάλους το οποίο περνά αρκετά μηνύματα για την αγάπη, τον φόβο, την απογοήτευση, την δύναμη, το θάρρος. Το θέατρο καινούριο, καθαρό και όμορφα διακοσμημένο μεν αλλά υπόγειο δε χωρίς καθόλου σκηνικά ή εφέ. Απλές καρέκλες χωρίς αμφιθεατρική γωνία. Αρκετές φορές ο φωτισμός έκλεινε τελείως. Καμία εναλλαγή κουστουμιών. Τρεις ηθοποιοί (δύο γυναίκες και ένας άντρας), ένας ηχολήπτης-φωτιστής ο οποίος έκανε ταυτόχρονα ένα μικρό ρόλο ανά διαστήματα και μία πάνινη λευκή κούκλα. Κάποιοι ρόλοι όπως του ήλιου, του φεγγαριού, των αστεριών κλπ παίζονταν απλά από ηχογραφημένο cd χωρίς παρουσία ατόμων. Ο άντρας έκανε δύο διαφορετικούς ρόλους. Η μία γυναίκα έκανε δύο διαφορετικούς ρόλους και η άλλη γυναίκα (κυρία Αμιτσή) έκανε πέντε με έξι διαφορετικούς ρόλους. Η πρωταγωνίστρια κυρία Αμιτσή έκανε πολύ καλές ερμηνείες για τόσους ταυτόχρονους ρόλους. Θεωρώ πραγματικά πως είναι αρκετά δύσκολο αυτό για έναν ηθοποιό. Κυριολεκτικά κούραζε και μπέρδευε όμως πάρα πολύ τον θεατή όταν η ίδια ηθοποιός που εμφανιζόταν στην σκηνή έπαιζε δύο και τρεις ρόλους ταυτόχρονα εκείνη την στιγμή κάνοντας διαλόγους μόνη της. Ίσως εάν το σενάριο παιζόταν σε ένα μεγάλο θέατρο με πολλά σκηνικά και κουστούμια, ίσως εάν ο σιμιγδαλένιος δεν ήταν μια πάνινη κούκλα καθώς επίσης ίσως εάν η παράσταση πλαισιονόταν από αρκετούς διαφορετικούς ηθοποιούς που ο καθένας θα έπαιζε καθαρά και μόνο τον δικό του ρόλο τότε ίσως η παράσταση πραγματικά να άξιζε κιόλας!!!!! Παρόλα αυτά όμως συγχαρητήρια στο θέατρο για το άψογο καλοσώρισμα με κρασί και το ευγενέστατο προσωπικό

  5. Είδα την παράσταση 'σιμιγδαλένιος '. Ενα ωραίο παραμύθι για μικρούς και μεγάλους. Περνά αρκετά μηνύματα, δεν με πείραξε που ο κάθε ηθοποιός έπαιζε δεύτερο ή τρίτο ρόλο, άλλωστε το βλέπουμε συχνά στο θέατρο. Θα έλεγα είναι περισσότερο για μεγάλα παιδιά, σε βάζει σε σκέψεις. Ο πατέρας Μιας βασιλοπούλας τις ζητά να παντρευτή, εκείνη δεν θέλει κανέναν. Τότε φτιάχνει εναν άντρα απο σιμιγδάλι όπως ακριβώς τον ήθελε. Τον παντρεύεται, ομως το μαθαίνει και αλλη μια βασιλοπούλα και βάζει άντρες να πάνε να τον πάρουν και να της τον φέρουν. Εκεί ξεκινά η ιστορία της κακομαθημένης βασιλοπούλας, το ταξίδι που πρέπει να κάνει για να μάθει να αγαπά πραγματικά. Ωραίο έργο, καλή μουσική, καλές ερμηνείες. Υπερβολική στις κινήσεις και στις εκφράσεις της η Κ. Αμιτσή. Δεν μου άρεσε το τραγούδι στα μέσα της παράστασης, ωραίος χώρος και καλή φιλοξενία.
    Ευχαριστώ θεατρομάνια.

  6. Διαχρονικό παραμύθι για όλες τις ηλικίες αφιερωμένο στην αγάπη, σε ένα φιλόξενο θεατρικό χώρο! Πολύ καλή ερμηνεία της πρωταγωνίστριας και φιλότιμες προσπάθειες όλων των συντελεστών....κατάλληλη μουσική επένδυση σε μια πρωτότυπη εκδοχή του πολυπαιγμένου αυτού έργου!Ευχαριστούμε τη θεατριμάνια για τις προσκλήσεις!

  7. Μέτρια παράσταση. Κακό έργο. Αποκορύφωμα ερασιτεχνισμού όταν η ίδια ηθοποιός έπαιζε δύο ρόλους που εμφανιζόταν στην σκηνή ταυτόχρονα !
    Παρόλα αυτά αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στο θέατρο για τον άψογα σχεδιασμένο χώρο και το ευγενέστατο προσωπικό.