260

Έξοδος κινδύνου

Αρχείο Παίχτηκε από 19/03/2016 έως 24/04/2016
στο Art Factory
Διάρκεια: 80'
Κείμενο: Bασισμένο στο διήγημα της Ελένης Τσεκούρα
Σκηνοθέτης: Μάριος Τσάγκαρης
Ερμηνεύουν: Ιωάννα Ρούσσου

Περιγραφή

Ένας ρημαγμένος καθρέφτης, που στρέφεται και καθρεφτίζει μαζί με αυτήν την οικογένεια, αλλά και την ίδια την κοινωνία, στην οποία ζούμε, για να αναδείξει τον κατακερματισμό της. Υπάρχει έξοδος κινδύνου;

Περισσότερα

Πρόκειται για μία παράσταση – solo performance, με την Ιωάννα Ρούσσου στην ερμηνεία, βασισμένη στο διήγημα της Ελένης Τσεκούρα.

Λίγα λόγια για το κείμενο της παράστασης

H καθαγιασμένη βία της πατρικής εξουσίας, η λαιμαργία της μητρικής αγκαλιάς, το παγωμένο βλέμμα της κοινωνίας, όλα συνθέτουν ένα προαναγγελθέν γεγονός, την αποκοπή από το έξω και από το μέσα, την απώλεια του εαυτού.

Λουσμένη στον κρύο ιδρώτα, η Ελίνα προσπαθεί να κοιταχτεί στον καθρέφτη, αλλά δεν μπορεί να δει τον εαυτό της, να τον αναγνωρίσει. Ένας ρημαγμένος καθρέφτης, που στρέφεται και καθρεφτίζει μαζί με αυτήν, την οικογένεια, αλλά και την ίδια την κοινωνία στην οποία ζούμε, για να αναδείξει τον κατακερματισμό της. Υπάρχει έξοδος κινδύνου;

Το κείμενο της παράστασης είναι ένα διήγημα από τη συλλογή «Τα αδέσποτα», της Ελένης Τσεκούρα μιας νεαρής συγγραφέως με έντονα γυναικεία, ιδιότυπη, πολυεπίπεδη γραφή. Ένα αριστοτεχνικά γραμμένο διήγημα με καθαρά νοήματα και ισχυρούς αντικατοπτρισμούς συναισθημάτων και σχέσεων.  Εκφράζει την ασφυξία και το σκοτάδι των σχέσεων περνώντας από το προσωπικό στο κοινωνικό.

Σκηνοθεσία - Μουσική: Μάριος Τσάγκαρης
Σκηνικό - Κοστούμι - Video Art - Φωτισμοί: Χρήστος Τσάμης
Επιμέλεια κίνησης: Ανθή Θεοφιλίδη
Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστίνα Παπαδημητρίου
Γραφιστική επιμέλεια: FAKT design  (Φρίντα Κρητικού-Άννα Τσάπο)

Βίντεο

14 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μια πραγματικά "δαιμονισμένη" και στοιχειωτική ερμηνεία από την πρωταγωνίστρια σε μια εξαιρετική performance. Μια παράσταση εκτελεσμένη άψογα κινησιολογικά, σκηνοθετικά και ηχητικά. Ευχαριστώ πολύ Θεατρομάνια για την ευκαιρία να την παρακολουθήσω.

  2. Ξεκινώ από τον χώρο. Πολύ ατμοσφαιρικός. Καταπληκτικά ηχητικά που δίνουν αυτό που πρέπει στο ύφος της παράστασης. Οι προβολές το ίδιο. Το σκηνικό δίνει την ένταση που απαιτεί το έργο. Η ερμηνεία είναι αυτή που περιμένεις απο μια απόφοιτη της σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Καταπληκτική, σε καθηλώνει...πόση ενέργεια ψυχική και σωματική καταναλώνει η ηθοποιός κατά την παράσταση....Η σκηθονεσία καταπληκτική και το θέμα πολύ επίκαιρο......πόσα παιδιά τα "τρώνε" οι γονείς τους???? Νομίζω ότι ήταν στο σύνολο μια καθηλωτική ερμηνεία.

  3. Είδα την παράσταση χθες το βράδυ. Παράξενη, δύσκολη και πολύ δυνατή. Βαρύ το θέμα με γονείς τέρατα και παιδιά τσακισμένα...Η ερμηνεία εξαιρετική, έμπαινες μέσα στην ψυχή του βασανισμένου αυτού πλάσματος. Δεν είχα ξαναδεί κάτι τέτοιο. Πραγματικά καλή ηθοποιός, θα ήθελα να την ξαναδώ. Ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε.

  4. Στην αρχή ήταν λίγο παράξενο λόγω του ιδιαίτερου τρόπου ομιλίας της ηθοποιού. Γρήγορα όμως το συνήθισα και με συνεπήρε η ερμηνεία της. Χάθηκα μέσα στο έντονα συναίσθημα που έβγαζε, μέχρι που με διέκοψαν κάποιοι που έφυγαν, γιατί προφανώς δεν γίνεται να αρέσουν όλα σε όλους. Η παράσταση θέλει παρακολούθηση και όχι απλά θέαση. Αποτυπώνει ,με υπερβολή βέβαια, τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η καταπίεση μέσα στην οικογένεια, το οποίο έχει ακριβώς την ίδια εφαρμογή αν το γενικεύσουμε και στην κοινωνία. Το σκηνικό, τα φώτα, η μουσική ενέτειναν τον θλιβερό τόνο του κειμένου και της ερμηνείας και συνέθεταν ένα ολοκληρωμένο σύνολο για μια καλή παράσταση.

  5. Το έργο ήταν απαίσιο! όποιος θέλει να χάσει χρόνο από τη ζωή του ας πάει αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι θα θέλει να ΄φύγει στο 5λεπτο. Δεν έχω ξαναδεί τόσο χάλια έργο. Ούτε σκηνοθεσία, ούτε κείμενο είχε... τι να πώ για την ερμηνεία! Λες και εκείνη τη στιγμή σκεφτόταν τι θα πεί. Αυτά τα έργα ρίχνουν την ποιότητα του θέατρου. Είναι απαράδεκτο ο καθένας να κάνει θέατρο!

  6. Η (υπερ)προσπάθεια της ηθοποιού δεν μπορεί να παραγνωριστεί. Αποδοτική σίγουρα και ερμηνευτικά κερδίζει ένα πολύ δύσκολο στοίχημα. Δαπανά πάρα πολλή ενέργεια πάνω στη σκηνή. Η υπερβολή της σκηνοθετικής άποψης ομως είναι εμφανής καθ΄όλη τη διάρκεια της παράστασης. Ο ιδιαίτερος συλλαβισμός και η υπερβολική ένταση της ομιλίας καθιστούν δύσκολη την παρακολούθηση έως και κουραστική-αγχωτική. Το κείμενο αδιάφορο...