207

Μαρμαρωμένες Τρωάδες

Αρχείο Παίχτηκε από 26/09/2016 έως 26/09/2016
στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Παίχτηκε από 22/05/2016 έως 23/05/2016
Διάρκεια: 60'
Κείμενο: Βασισμένο στις Τρωάδες του Ευριπίδη
Μετάφραση: Μιχάλης Κακογιάννης
Σκηνοθέτης: Λουΐζα Κωστούλα
Ερμηνεύουν: Αγλαΐα Παππά, Παναγιώτης Γαρμπής, Λουΐζα Κωστούλα

Περιγραφή

Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζει μία ιδιαίτερη παράσταση-ένα οπτικό-ηχητικό τοπίο με τρεις ξεχωριστούς περφόρμερς, που μας μεταφέρουν τον τραγικό αποχαιρετισμό των γυναικών της Τροίας στην πατρίδα και τους νεκρούς τους, όταν νικημένες από τον πόλεμο, ακολουθούν τη μοίρα τους,  τον δρόμο της σκλαβιάς στη χώρα των Ελλήνων νικητών.

Περισσότερα

Οπτικοακουστική σκηνική αφήγηση, βασισμένη στις Τρωάδες του Ευριπίδη, σε μετάφραση Μιχάλη Κακογιάννη

IMK, Marmaromenes Troades -1

Η παράσταση "Μαρμαρωμένες Τρωάδες", τίτλος συμβολικός που μεταφέρει όλο το διαχρονικό βάρος των δεινών και της φρίκης του πολέμου, βασίζεται στις Τρωάδες του Ευριπίδη, σε μετάφραση του Μιχάλη Κακογιάννη, και θα ανέβει την Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016, στις 20:00 στο Θέατρο του ΙΜΚ.

Για το έργο σημειώνει η Λουΐζα Κωστούλα: "Όταν η λογική λιποτακτεί θεριεύει ο φόβος, γράφει ο Ευριπίδης στο έργο του Τρωάδες. Η θεωρία περί δίκαιου και άδικου πολέμου είναι τόσο παλιά όσο και η ύπαρξη του ίδιου του πολέμου. Η ιστορία της πολιτικής σκέψης θεωρεί την ειρήνη ως το διάλειμμα ανάμεσα σε δύο πολέμους. Οι Τρωάδες γράφτηκαν το 415 π. Χ. στη διάρκεια του Πελοποννησιακού πολέμου. Λίγο νωρίτερα, μήνες μόνον, οι Αθηναίοι είχαν επιτεθεί στη Μήλο την οποία κυριολεκτικώς ερήμωσαν, σκοτώνοντας όλους τους άνδρες και πουλώντας ως σκλάβους όλα τα γυναικόπαιδα. Στη συνέχεια δε ετοιμάζονταν να εκστρατεύσουν κατά της Σικελίας. Ο Ευριπίδης κατακρίνοντας την επεκτατική πολιτική των Αθηναίων, τάσσεται ενάντια σε κάθε μορφής επιθετικό πόλεμο."

Η παράσταση αποτελεί μία σύγχρονη μορφή αφήγησης. Η μετάφραση του Μιχάλη Κακογιάννη με την αμεσότητα και τη μουσικότητα που διαθέτει, αποτέλεσε μία ισχυρή βάση για αυτό το εγχείρημα. O λόγος, η μουσική, η εικόνα, ο ήχος, οι ηθοποιοί δημιουργούν ένα περιβάλλον βιωματικό για το θεατή.

Σύνθεση και υλοποίηση  στηρίζονται  σε  ειδικό  ηχητικό σχεδιασμό (χρήση τετραφωνίας, μία ζώνη από τέσσερα ηχεία ανάμεσα στα οποία είναι τοποθετημένοι οι θεατές) και τρεις ηθοποιούς. Τα οπτικά υλικά που χρησιμοποιούνται είναι λήψεις, ειδικά επεξεργασμένες, από φυσικά τοπία, εικόνες ανάμεσα στο ρεαλιστικό και το φαντασιακό που εντείνουν την αίσθηση της απώλειας του φυσικού χώρου, του χρόνου και της μνήμης των γυναικών που οδηγούνται στον δρόμο της σκλαβιάς.

Η παράσταση πρωτοπαρουσιάστηκε, και ενθουσίασε, στην αίθουσα αετωμάτων του Μουσείου της Αρχαίας Ολυμπίας (20/4/2016), στο πλαίσιο των καλλιτεχνικών εκδηλώσεων για την Αφή της Ολυμπιακής Φλόγας και μετά τη στάση της στην Αθήνα θα ταξιδέψει σε πόλεις της περιφέρειας και το εξωτερικό.

Περισσότερες πληροφορίες: www.mcf.grwww.violetlouise.com

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία, μουσική, σύνθεση ήχου: Λουΐζα Κωστούλα (Violet Louise)
Οπτικός Σχεδιασμός: Βασίλης Κουντούρης (Studio 19)
Ηχητικός Σχεδιασμός: Κώστας Μπώκος (Studio19)
Δημιουργική ομάδα στα οπτικά υλικά: Νίκος Λεβαντής, Λουΐζα Κωστούλα, Βασίλης Κουντούρης
Κοστούμια: Λἰλιαν Ξυδιά
Βοηθός σκηνοθέτη: Eλίνα Μαντίδη

Με την Υποστήριξη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

Βίντεο

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Η παράσταση ήταν υπέροχη και κατόρθωσε το σημαντικότερο. Να φτάσει στο θεατή ο λόγος, το αρχαίο κείμενο κάτι που συχνά δεν επιτυγχάνεται στις παραστάσεις αρχαίου δράματος. Η σκηνοθεσία ήταν επαρκής, απλή λιτή και απέριττη. Θα έλεγα τόσο όσο, για περφόρμανς αλλά και για την υποστήριξη της εξέλιξης της πλοκής. Μοναδική επισήμανση, ειδικά στην αρχή του έργου, κάποια θέματα με τον ήχο. Συχνά η μουσική «καπέλωνε» το λόγο. Καλό θα ήταν να ρυθμιστεί ειδικά σε κλειστούς χώρους. Ευχαριστώ πολύ Θεατρομανια.