22565

8 γυναίκες κατηγορούνται

Αρχείο Παίχτηκε από 20/12/2018 έως 21/04/2019
στο Αργώ
Συγγραφέας: Ρομπέρ Τομά
Μετάφραση: Θωμάς Βούλγαρης
Σκηνοθέτης: Γιάννης Καραχισαρίδης
Σκηνογραφία: Γιώργος Λιντσέρης
Κοστούμια: Γιώργος Λιντσέρης
Ερμηνεύουν: (με σειρά εμφάνισης) Στέλλα Γκίκα, Ειρήνη Σταματίου, Σίβη Σιδέρη, Δήμητρα Στογιάννη, Αιμιλία Υψηλάντη, Ειρήνη Κωνσταντίνου, Μαρία Ζορμπά, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου

Περιγραφή

Ένα έργο που συγκεντρώνει όλα τα είδη του θεάτρου. Αστυνομικό, θρίλερ, ψυχολογικό δράμα, σουρεαλιστική κωμωδία. Σε μια γοητευτική παράσταση για τον κόσμο των γυναικών, μ έναν άντρα στο βάθος του κάδρου.

Περισσότερα

Ένα θρίλερ, ένα ψυχολογικό δράμα, μια τρελή κωμωδία

Το έργο του Ρομπέρ Τομά ανέβηκε για πρώτη φορά στο Παρίσι το 1961 κι από τότε παίζεται με επιτυχία στις θεατρικές σκηνές παντού στον κόσμο. Μια μητέρα, δυο κόρες, μια γιαγιά, μια θεία, μια οικονόμος, μια καμαριέρα και μια απρόσκλητη επισκέπτρια. 8 γυναίκες κι ένας άντρας. Που δεν εμφανίζεται ποτέ. Και ξαφνικά ένας φόνος!

Η αναζήτηση του δολοφόνου γίνεται ο καταλύτης στις σχέσεις των γυναικών. Μια μέρα είναι αρκετή για να έρθουν στην επιφάνεια καλά κρυμμένα μυστικά. Και όπως συμβαίνει πάντα και στη πραγματική ζωή, οι αποκαλύψεις βάζουν σε δοκιμασία σχέσεις και χαρακτήρες.

Τους ρόλους ερμηνεύουν (με σειρά εμφάνισης):

Σανέλ: Στέλλα Γκίκα
Λουίζ: Ειρήνη Σταματίου
Γιαγιά: Σίβη Σιδέρη
Σουζόν: Δήμητρα Στογιάννη
Γκάμπυ: Αιμιλία Υψηλάντη
Κατρίν: Ειρήνη Κωνσταντίνου
Ωγκιστίν: Μαρία Ζορμπά
Πιερέτ: Αλεξάνδρα Παλαιολόγου

Κίνηση: Πάρις Μαντόπουλος
Φωτισμοί: Αντώνης Χαλκιάς
Επικοινωνία για την παράσταση: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου

 

Φωτογραφίες

Βίντεο

61 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μέτρια παράσταση..υπηρχαν στιγμες εντασης,γελιου,βαρεμαρας..πολλές φωνές και "φασαρία" απο τις ηθοποιους χωρίς να προσφέρει ομως κάτι στο εργο..η μουσική υπόκρουση ηταν αρετά άτσαλη.. Ευχαριστουμε θεατρομανια..

  2. "Χλιαρή" κατά τη γνώμη μου παράσταση. Δεν ήταν αυτό που περίμενα να δω. Μέτριες ερμηνείες και πολλές φωνές.
    Ωστόσο ευχαριστώ το Θεατρομανια για την συνεισφορά του στην γεναιόδωρη έκπτωση του εισιτηρίου της τάξεως του 50%.

  3. Αρκετά απογοητευτική παράσταση. Την παρακολούθησα σήμερα. Οι ερμηνείες ήταν χλιαρές, αδιάφορες. Προσωπικά απογοητεύτηκα. Οι 8 κυρίες έμοιαζαν κάπως ασυγκέντρωτες. Δεν υποστήριζαν τους ρόλους τους. Ήταν και οι 8 εκεί για να πούνε τις ατάκες τους και να στηθούν. Η σκηνοθεσία ήταν ερασιτεχνική. Υπήρχε ιδιαίτερη "βαβούρα" πάνω στην σκηνή, χωρίς κανένα νόημα. Να συμπληρώσω όμως πως ιδιαίτερη ευθύνη για την πολύ κακή παράσταση έφεραν κάποιοι μαθητές από την Κρήτη που ενώ ήρθαν να παρακολουθήσουν κι εκείνοι το έργο, χλεύαζαν τις ηθοποιούς και δημιουργούσαν πρόβλημα. Στο διάλειμμα μάλιστα αγόρασαν από το κυλικείο φαγητά και κατά την διάρκεια του β' μέρους τα μασουλούσαν σαν μηρυκαστικά. Κανένας εκπαιδευτικός ή ο υπεύθυνος του θεάτρου δεν έκανε κάποια παρατήρηση. Οι υπόλοιποι συνθεατές αναγκάζονταν να ζητήσουν την ησυχία και τον σεβασμό. Το θεωρώ όλο απαράδεκτο.
    Σαφώς και δεν συνιστώ την συγκεκριμένη παράσταση σε κανέναν. Ήταν αντιεπαγγελματική η όλη συμπεριφορά και υπερτιμημένος ο θίασος.

  4. Παρά πολύ ωραία παράσταση, εξαιρετικές ερμηνείες! Κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον μέχρι το τελευταίο λεπτό καθώς όλες οι γυναίκες έχουν άλλοθι αλλά και καμία! Μυστικά έρχονται στο φως με πολύ απρόσμενο και χαριτωμένο ύφος!

  5. Ευχαριστώ πολύ το Θεατρομάνια για την πρόσκληση! Παρακολούθησα την παράσταση με τον 9χρονο γιο μου και μας άρεσε πολύ! γελάσαμε προβληματιστήκαμε και προσπαθούσαμε να βρούμε το δολοφόνο! οι ηθοποιοί πολύ καλές όλες!!! συγχαρητήρια πολλά!!!

  6. Πολυ ωραία παράσταση με συνεχείς ανατροπές κι αποκαλύψεις που σε κάνει συνεχώς να αναθεωρεις τις αρχικές σου προβλέψεις. Πολύ καλό casting με ωραίες ερμηνείες. Και ένα μεγάλο ευχαριστώ στη θεατρομανια για την δυνατότητα να δω αυτήν την εξαιρετική παράσταση

  7. παρακολουθησα την πολυ ωραια παρασταση κτω γυναικες κατηγορουνται εξαιρετικες ολες οι κυριες που εδωσαν ζωη στους ρολους αυτου του κλασσικου πλεον εργου υπεροχη η κυρια Υψηλαντη ενα μεγαλο μπραβο ,Ευχαριστω την Θεατρομανια για την προσκληση και την πολυ ωραια παρασταση

  8. Μία σουρεαλιστική κωμωδία με στοιχεία θρίλερ για τον κόσμο των γυναικών με έναν άνδρα στο βάθος που τον ανέχονται ,τις ανέχεται ή τελικά δεν τις ανέχεται και δεν τον ανέχονται σε μία ενδιαφέρουσα παράσταση.

  9. Ωραία παράσταση ανάλαφρη και διασκεδαστική. Το σκηνικό απλό και απέριττο, τα κοστούμια εξαιρετικά, ο φωτισμός πολύ καλός και το φουαγιέ πανέμορφο.
    Η κ.Υψηλαντη απογείωσε το έργο με την καταπληκτική παρουσία της και τη βελούδινη φωνή της.
    Εξαιρετική επίσης η ερμηνεία και της κ.Παλαιολόγου.
    Σας ευχαριστώ πολύ θεατρομάνια!!

  10. Από την θεατρολόγο Μαρία Μαρή

    Μια φαινομενικά ανάλαφρη μαύρη κωμωδία, που αφήνει πολλές αιχμές πάνω στην ειλικρίνεια των σχέσεων, την οικογενειακή ευτυχία, την ανιδιοτέλεια των ανθρώπων. Αστυνομικό θρίλερ, ψυχολογικό δράμα, σουρεαλιστική κωμωδία, μια αφορμή για να ξεσκεπαστούν τα πραγματικά πρόσωπα των ανθρώπων και η μικρότητά τους.

    Οκτώ γυναίκες, μια μητέρα, δυο κόρες, μια γιαγιά, μια θεία, μια οικονόμος, μια καμαριέρα και μια απρόσκλητη επισκέπτρια, η κουνιάδα, και ένας άνδρας για τον οποίο γίνεται λόγος αλλά δεν εμφανίζεται ποτέ επί σκηνής, ο σύζυγος της Γκάμπυ, ο Μαρσέλ, και ένα έγκλημα, που είναι η λυδία λίθος για την ποιότητα όλων των εμπλεκόμενων.

    Σε μια απομονωμένη εξοχική κατοικία, ο οικοδεσπότης, ο Μαρσέλ, βρίσκεται νεκρός στην κρεβατοκάμαρά του με ένα μαχαίρι στην πλάτη. Εξαιτίας της κακοκαιρίας οι διαμένοντες στο σπίτι μοιάζουν αποκλεισμένοι, χωρίς να μπορούν να επικοινωνήσουν με τον έξω κόσμο. Οι θόρυβοι που ακούγονται κάθε τόσο, η πτώση του ρεύματος και το τηλέφωνο που κόβεται ξαφνικά, τους ταράζουν . Περιμένουν ο καιρός να το επιτρέψει για να πάει κάποιος στην κοντινότερη πόλη, να ζητήσει βοήθεια. Αποφασίζουν να αναζητήσουν τον ένοχο ανάμεσά τους, μιας και λόγω της απομόνωσης του σπιτιού και της μη αντίδρασης των σκυλιών, δε μπορεί παρά ο δολοφόνος που διέπραξε το στυγερό αυτό έγκλημα να βρίσκεται μεταξύ τους.

    Είναι όλες τους γυναίκες: η σύζυγος Γκάμπυ (Αιμιλία Υψηλάντη), αρχοντική και διακριτική, δηλώνει ότι δεν κοιμάται στο ίδιο δωμάτιο με τον άνδρα της και συν το χρόνο φανερώνει την απόσταση που τους χωρίζει σε όλα, είναι σχεδόν χωρισμένοι. Η πεθερά (Σίβη Σιδέρη), στο αναπηρικό της καρεκλάκι, σηκώνεται κάποιες φορές εκπλήσσοντας του πάντες κι έχει μια ιδιαίτερη αδυναμία στην άλλη κόρη της, την Ωγκιστίν (Μαρία Ζορμπά), που φιλοξενείται στο σπίτι της Γκάμπυ και του Μαρσέλ. Ανησυχεί πολύ μόνο για την κόρη της και τις μετοχές της, που δεν αποχωρίζεται ποτέ. Η καμαριέρα, Λουίζ (Ειρήνη Σταματίου), με μια ιδιαίτερη εκφορά του λόγου, κάποιες φορές τραβά χαρακτηριστικά κάποια φωνήεντα στην έκπληξή ή στον πανικό της, και φαίνεται να έχει κάποια ερωτική εμπλοκή, όπως αποκαλύπτεται, με τον θανόντα που τον έχει ακολουθήσει σαν υπηρετικό προσωπικό, μόνο και μόνο για να είναι κοντά του. Παράλληλα όμως παρατηρεί ό,τι συμβαίνει μέσα στο σπίτι.

    Η οικονόμος Σανέλ (Στέλλα Γκίκα) μεγάλωσε τα κορίτσια και είναι ταυτισμένη με το σπίτι, γνωρίζει δε τα πάντα για όλους.

    Η αδερφή της Γκάμπυ, Ωγκιστίν (Μαρία Ζορμπά), σε μια εκπληκτική ερμηνεία, μυγιάγγιχτη γεροντοκόρη, που ζηλεύει την αδελφή της, θα ήθελε πολύ να ήταν εκείνη η γυναίκα του Μαρσέλ, μαλώνει συνεχώς με την αδελφή της λες και είναι κοριτσάκια, παθαίνει κρίσεις πανικού, απεχθάνεται τη μικρή της ανιψιά και θεωρεί ότι ο κόσμος γυρνά γύρω από εκείνη. Διακηρύσσει σε κάθε ευκαιρία ότι είναι δυστυχισμένη. Παίζει υπέροχα, το βλέμμα της πάντα με μια έντονη δυναμική και ένταση.

    Οι κόρες του θύματος, η Σουζόν (Δήμητρα Στογιάννη), μόλις ήρθε από το Λονδίνο, όπου ήταν για σπουδές, έχοντας και ένα μικρό μυστικό να εκμυστηρευτεί αρχικά στον πατέρα της και η Κατρίν (Ειρήνη Κωνσταντίνου), ατίθασο πανέξυπνο πλάσμα, πνεύμα αντιλογίας και πέτρα του σκανδάλου, όπως θα αποδειχθεί. Με το που συναντιούνται τα δυο κορίτσια παίζουν το παιχνίδι τους, τα αλογάκια που καλπάζουν. Υπέροχη κίνηση παιδικής ανέμελης μνήμης. «Πάμε να ξυπνήσουμε τον μπαμπά! Πάμε να τον σηκώσουμε από τον τάφο!» Μαύρη πετυχημένη κωμωδία, με έξυπνους υπαινιγμούς.

    Η καμαριέρα Λουίζ έρχεται ουρλιάζοντας και λιποθυμά στον καναπέ, μια κωμική σκηνή, που τονίζεται με την κίνηση και την εκφορά του λόγου.

    Προκειμένου να υπερασπιστεί καθεμία τον εαυτό της, στρέφεται ενάντια στο πρόσωπο για το οποίο κρύβει τη μεγαλύτερη χολή, βγάζοντας στη φόρα ανομολόγητα μυστικά με καταιγιστικό ρυθμό. Κάθε γυναίκα έχει μια ιστορία να πει και τα δικά της μυστικά να κρύψει. Η Γκάμπυ έχει εραστή, η γιαγιά μπεκροπίνει, η Κατρίν είναι έγκυος, η άλλη, η Σανέλ χαρτοπαίζει με την Πιερέτ.

    Η Πιερέτ (Αλεξάνδρα Παλαιολόγου), ενώ δεν εμφανίζεται συχνά στο σπίτι, φαίνεται να έχει συναντήσεις με τον αδελφό της, Μαρσέλ, από τον οποίο αποσπά χρήματα. Είναι χαρούμενη, δυναμική, αυτόνομη και καλή με όλους. Μπριόζα η ερμηνεία της Αλεξάνδρας Παλαιολόγου.

    Το έργο του Ρομπέρ Τομά είναι κομψό και καλά κατασκευασμένο. Είναι επίσης διαφορετικό από οτιδήποτε άλλο στην περίεργη αντιπαράθεση της έντασης και του γέλιου. Η ατμόσφαιρα θρίλερ συνδυάζεται με το κωμικό στοιχείο και το σασπένς παίρνει άλλη διάσταση. Αξιοσημείωτη η κινησιολογία της παράστασης, που εντάχθηκε σε αυτό το πνεύμα και οφείλεται στον Πάρι Μαντόπουλο. Όλοι είχαν με κάποιο τρόπο συναντήσει τον Μαρσέλ εκείνη την ημέρα και όλοι είχαν εμπλοκή μαζί του είτε συναισθηματική, είτε χρηματική. Μένει να λυθεί ο γρίφος του εγκλήματος, παρακολουθώντας, μια παράσταση, έξυπνα σκηνοθετημένη από τον Γιάννη Καραχισαρίδη, με ωραία σκηνικά και κοστούμια του Γιώργου Λυντζέρη , καλές ερμηνείες και υπέροχη κίνηση από όλους τους ηθοποιούς.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η παράσταση συνοδεύεται από ένα πλήρες πρόγραμμα, με όλα τα στοιχεία των ρόλων και της παράστασης, με φωτογραφίες και βέβαια με το κείμενο μετάφραση του Θωμά Βούλγαρη.

  11. Εχοντας διαβασει το εργο, περιμενα οτι θα εχει καποια στοιχεια κωμικα τα οποια ομως δεν ειδα στη παρασταση,το κωμικο στοιχειο που ηθελαν να βγαλουν μου θυμιζε παιδικη παρασταση.
    παρολα αυτα, το εργο ειναι υπεροχο απο μονο του, οι κυριες της παραστασης απολαυστικες και καταλληλες η καθε μια για το ρολο της, τα σκηνικα απλα, οι θεσεις ανετες μπορεις να δεις μια χαρα στη σκηνη(προτελευταια σειρα ημασταν)

  12. Μια παράσταση που κατάφερε να με ταξιδεύσει και να την παρακολουθήσω ευχάριστα. Ωραίο σκηνικό, ωραίες αποδόσεις από τις Κυρίες σε ένα έργο που δε κουράζει και σου κρατά το ενδιαφέρον. Στην εξέλιξη του έργου φανταζόμουν ότι θα είχε άλλο τέλος. Μια πολύ καλή προσπάθεια που έχει πράματα να δώθει. Σε ευχαριστώ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την ευκαιρία που μου έδωσες να τη δω.

  13. Πολύ όμορφη παράσταση με ωραία σκηνικά, μουσική επένδυση, υπόθεση και φυσικά ωραίες ερμηνείες! Σε ένα πολύ όμορφο θέατρο με άνετα καθίσματα για να απολαύσεις το έργο έχοντας και καλές θέσεις! Το μόνο που με κούρασε λίγο ήταν οι δυνατές κραυγές των ηθοποιών τι οποίες θεώρησα ότι ήταν άνευ λόγου και αιτίας. Ευχαριστώ παρά πολύ Θεατρομάνια για την πρόσκληση!

  14. Παρακολούθησα σήμερα την παράσταση,
    Μπορεί να είναι άνετο το θέατρο σαν χώρος, η παράσταση να είχε ωραίο σκηνικό, μουσικά επενδεδυμένη , κοστούμια ωραία, αλλά χωρίς να κούραζε, ήταν λίγο αδιάφορο το έργο.
    Πολύ ''πήγαινε έλα'' των ηθοποιών χωρίς λόγο.Για ψυχολογικό θρίλερ άλλα περίμενα.
    Δεν θα την συνιστούσα!

  15. Εκπληκτική παράσταση με ωραία σκηνικά , μουσική επένδυση ,υπόθεση και φυσικά ωραίες ερμηνείες ! Σε ένα πολύ όμορφο θέατρο με άνετα καθίσματα για να απολαύσεις το έργο έχοντας και καλές θέσεις !Ότι έπρεπε για ενα όμορφο Σάββατο βράδυ! ευχαριστώ παρά πολύ Θεατρομανια για την πρόσκληση !

  16. Στο φιλόξενο χώρο του θεάτρου Αργώ παρακολούθησα την παράσταση "8 γυναίκες κατηγορούνται", την οποία η σκηνοθετική ματιά φώτισε κυρίως με στοιχεία φαρσοκωμωδίας, με πολύ καλό σκηνικό αποτέλεσμα.
    Με  αυτή την ευκαιρία να πω, πόσο χαίρομαι που οι θεατρικοί χώροι προσφέρουν καλές θέσεις στους κατόχους προσκλήσεων. Για εμάς τους φίλους του θεάτρου, μετά την πρόσκληση, αυτή η κίνηση αποτελεί την δεύτερη κατά σειρά ευχαρίστηση.
    Ευχαριστώ πολύ Θεατρομάνια για το πολύ όμορφο βράδυ!

  17. Παρακολούθησα την εξαιρετική παράσταση ΟΚΤΩ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝΤΑΙ. Σε ένα λιτό σκηνικό , 8 υπέροχες κυρίες έδωσαν μια πνοή σε ένα έργο απαιτητικό, με σκηνοθετικά άριστο τρόπο με πολλά κωμικά στοιχεία που σε προδιάθεταν ευχάριστα, αν και η ανατρεπτική πλοκή σε εξιτάρει υπέροχα. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΠΟΛΛΑ