Απόψε αυτοσχεδιάζουμε

Αρχείο Παίχτηκε από 27/09/2017 έως 08/01/2019
στο Studio Κυψέλης
Συγγραφέας: Luigi Pirandello
Σκηνοθέτης: Γιώργος Λιβανός
Σκηνογραφία: Γιοβάννα Πρασίνου
Κοστούμια: Γιοβάννα Πρασίνου
Φωτισμοί: Γιώργος Λιβανός
Μουσική: Σάκης Τσιλίκης
Χορογραφία: Σίμων Πάτροκλος
Ερμηνεύουν: με σειρά εμφάνισης οι: Καίτη Ιμπροχώρη , Νίκος Γιάννακας, Γιάννης Τσιώμου, Μάνος Χατζηγεωργίου, Όλγα Πρωτονοταρίου, Σοφία Μπεράτη , Λίλη Τέγου, Ζωρζέτ Μιρόν, Άγγελος Δεληκάρης, Ανδρέας Ζαχαριάδης και Χρήστος Μαραθιάς
Παίζουν μουσική: Νίκη Γκουντούμη (πιάνο)

Περιγραφή

Με κριτικές εξαιρετικές από τον Κώστα Γεωργουσόπουλο, την Χαρά Μπακονικόλα, τον Σταύρο Ξηντάρα, τον Κωσταντίνιο Μπούρα και πολλούς άλλους σημαντικούς κριτικούς, η παράσταση κατάφερε να ξεχωρίσει και να παρουσιάσει ένα ιδιαίτερο θέαμα αντάξιο του μύθου του έργου και του συγγραφέα, την περσινή χρονιά. Έτσι λοιπόν, αποφασίσαμε να επαναλάβουμε το «Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε», για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Περισσότερα

«Questa Sera si Recita a Soggetto»

 από τους ΘΕΑΤΡΙΝΩΝ ΘΕΑΤΕΣ

Την σκηνοθεσία , τους στίχους και τον φωτισμό υπογράφει ο Γιώργος Λιβανός, την μουσική σύνθεση και διδασκαλία ο Σάκης Τσιλίκης, την κινηματογράφηση ο Γιάννης Σολδάτος, τα σκηνικά και τα κοστούμια η Γιοβάννα Πρασίνου, την χορογραφία ο Σίμωνας Πάτροκλος, το μοντάζ ο Αντώνης Μανδρανής, την φωτογραφία ο Ζώης Τριανταφύλλου - Σφακιανάκης καθώς και ο Κώστας Βολιώτης και την επικοινωνία η Νατάσα Παππά.

Την παράσταση συνοδεύει μουσικά στο πιάνο η Νίκη Γκουντούμη.

To training της ομάδας Θεατρίνων Θεατές για την κάθε παράσταση, όπως κάθε χρόνο, είναι πολύμηνο και απαιτεί ιδιαίτερη προετοιμασία τόσο στον λόγο όσο και στο σώμα και την φωνή, σύμφωνα με την μέθοδο του Γραμμικού Συμβολισμού που ο Γιώργος Λιβανός εκπροσωπεί στην Ελλάδα.

Λίγα λόγια για το έργο
Το έργο του Pirandello, σύγχρονο και αλληγορικό, παρουσιάζει με μαεστρικό τρόπο δύο παράλληλες ιστορίες που συναντιούνται μαγικά, ενός θιάσου που αυτοσχεδιάζει και παρουσιάζει μια παράσταση και μιας φιλελεύθερης Σιτσιλιάνικης οικογένειας με τρεις κόρες που ερωτοτροπούν ανενδοίαστα. Όλα αυτά με φόντο την Ιταλική επαρχία του ΄50.

Το έργο πρωτοπαίχτηκε στο Τορίνο τον Απρίλιο του 1930 και στην Ελλάδα παρουσιάστηκε σε μετάφραση και σκηνοθεσία Δημήτρη Μυράτ τον Οκτώβριο του 1961. Έκτοτε παρουσιάζεται συχνά- περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο του δημιουργού- ανά τον κόσμο, πάντα με μεγάλη επιτυχία.

Ο Pirandello, γνωστός για την θέση του πάνω στην υποκειμενικότητα της ανθρώπινης εικόνας, δοκιμάζει νεωτερισμούς και το συγκεκριμένο έργο είναι μια τέτοια περίπτωση: ο σκηνοθέτης παρεμβαίνει μέσα στην παράσταση και οι ηθοποιοί κάποιες στιγμές γίνονται ο εαυτός τους πριν επιστρέψουν και πάλι στον ρόλο τους. Σύμφωνα με τους μελετητές, το έργο αυτό αποτελεί μια «διαμαρτυρία κατά της παντοδυναμίας και των αυθαιρεσιών των σκηνοθετών της εποχής- κάθε εποχής».

Ελεύθερη απόδοση: Ροζίτα Σώκου
Σκηνοθεσία-στίχοι-φωτισμός: Γιώργος Λιβανός
Μουσική σύνθεση-διδασκαλία: Σάκης Τσιλίκης
Κινηματογράφηση: Γιάννης Σολδάτος
Μοντάζ: Αντώνης Μανδρανής
Βοηθός σκηνοθέτη & χορογράφου: Ανδρέας Ζαχαριάδης
Φωτογραφίες: Ζώης Τριανταφύλλου-Σφακιανάκης & Κώστας Βολιώτης
Σύμβουλος παραγωγής: Ζωρζέτ Μιρόν
Θεατρολόγος: Μαρία Βλάχου
Προβολή-επικοινωνία: Νατάσα Παππά

Βίντεο

89 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πολύ μεγάλης διάρκεις παράσταση σε ενα υπερβολικά μικρό θέατρο. Από τα μισά της παράστασης αρχισε να κουράζει γιατί δεν υπάρχει διάλλειμμα. Οι ηθοποιοί έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, αλλα το έργο δεν έχει συνοχή και καταντά κουραστικό.

  2. Όταν βγήκα απ'το θέατρο το σχόλιό μου ήταν "μου άρεσε αρκετά αλλά δεν ξέρω γιατί"! Λίγες μέρες μετά αυτή παραμένει η αίσθησή μου... Αν κάποιος πηγαίνει για το άψογο ανέβασμα και τον χάι χώρο καλύτερα να αφήσει τέτοιες προσδοκίες πίσω του, ώστε να απολαύσει ένα πραγματικό θεατρικό συμβάν. (Κατά τη γνώμη μου αδύναμο σημείο της παράστασης ήταν πως δεν ξεκαθαριζόταν τι ήταν και τι δεν ήταν ο "αυτοσχεδιασμός" που είχε ζητήσει απ'το θίασό του ο σκηνοθέτης, ούτε ξεκαθαριζόταν ο τελικός καθοριστικός ρόλος του - κρίμα γιατί σε τέτοια στοιχεία έγκειται το ρηξικέλευθο του έργου.)

  3. Παρακολούθησα την παράσταση την Παρασκευή 2-11-18 που άρχισε με 30 λεπτά καθυστέρηση και διήρκεσε 2 ώρες και 15 λεπτά χωρίς διάλειμμα. Μικρό θέατρο μεγάλη παράσταση. Εξαιρετική προσπάθεια από ένα πλήθος 11 ηθοποιών και της κ. Γκουντούμη στο πιάνο. Μου άρεσαν οι ερμηνείες των ηθοποιών με ενθουσίασε το πιάνο και ότι τραγουδούσαν όλοι ζωντανά. Μου άρεσαν τα περισσότερα σκηνοθετικά τρικ. Η διάρκεια ήταν μεγάλη και μας κούρασε λίγο. Θα πρότεινα να είναι μικρότερης διάρκειας και χωρίς τόσες πολλές παρενθέσεις και αυτοσχεδιασμούς. Ευχαριστώ για την πρόσκληση. Ευχαριστώ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ....

  4. 2-11-18 παρακολούθησα την παράσταση που άρχισε με 30 λεπτά καθυστέρηση και διήρκεσε 2 ώρες και 15 λεπτά χωρίς διάλειμμα. Πολύ κουραστικό και χρονοβόρο για παράσταση που ήταν πολύ καλή αλλά δεν μπόρεσα να την απολαύσω.... Ευχαριστώ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ....

  5. Το έργο αυτό είναι "μεταμοντέρνο" και ιδιοφυώς ανατρεπτικό και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση μια συμβατική κωμωδία. Οι περισσότερες ερμηνείες είναι αρκετά έως πολύ καλές (όπως η ηθοποιός που παίζει τη "μάνα" και ο ίδιος ο σκηνοθέτης) και προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν, κατά το δυνατόν, τον κάπως περιορισμένο για την συγκεκριμένη παράσταση χώρο. Το ζευγάρι της μεγαλύτερης αδερφής και του άξεστου συντρόφου της φάνηκε να υστερούν κάπως σε σχέση με το σύνολο. Η ζωντανή μουσική (πιάνο) είναι πολύ επιτυχημένη και τα λιτά σκηνικά ενίσχυσαν το αποτέλεσμα. Ουσιαστικά, η μόνη σοβαρή παραφωνία ήταν το τελευταίο, σε μεγάλο βαθμό αταίριαστο με το υπόλοιπο έργο, κομμάτι που έμοιαζε κακέκτυπο μοντέρνας τραγωδίας με το ανάλογο υπερβολικό παίξιμο και θα μπορούσε άνετα να παραληφθεί ώστε να μην φανεί λίγο υπερβολική και η διάρκεια του έργου.

  6. Γενικά καλή προσπάθεια, κάποιες ερμηνείες πολύ καλές, κάποιες φορές πολύ καλό χιούμορ, κάποιες άλλες ερμηνείες πολύ κακές όμως. Θεωρώ ότι για να ανεβάσεις τέτοιου διαμετρήματος έργο, θα πρέπει οι ερμηνείες όλες να είναι άψογες. Λόγω μεγάλης διάρκειας έρχεται η κούραση. Τα τραγούδια ωραία, η πιανίστρια καταπληκτική, όσο περνούσε η ώρα οι ηθοποιοί "ζεσταίνονταν" και βρίσκαν τη ροή τους.

  7. Είχα κερδίσει πρόσκληση για την Πρωτομαγιά, αλλά λόγω αργίας πήγα την 6η Μαΐου. Πολύ αξιόλογη παράσταση με δυνατές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς. Εξαιρετική η απόδοση της Ροζίτας Σώκου. Πολύ καλή σκηνοθεσία και φωτισμοί, ωραιότατη και ταιριαστή μουσική, καθοριστικό στο θετικό αποτέλεσμα το ζωντανό παίξιμο πιάνου. Η διάρκεια ήταν λίγο μεγάλη, αλλά αυτό δεν έκανε την παράσταση δυσάρεστη. Να σημειωθεί κι ότι ο χώρος του θεάτρου είναι καλόγουστος κι ευχάριστος. Ευχαριστούμε Θεατρομάνια!

  8. Είχα κερδίσει μια διπλή πρόσκληση για την Πρωτομαγιά προκειμένου να παρακολουθήσω την συγκεκριμένη παράσταση. Λόγω ακύρωσης της παράστασης όμως ,μεταφέρθηκε για σήμερα. Δυστυχώς επειδή επικρατούν ακραίες καιρικές συνθήκες μου είναι αδύνατο να παρευρεθώ σήμερα στις 6/5. παρακαλώ πολύ να ακυρωθεί η συμμετοχή μου..Ευχαριστώ πολύ πάντως...

  9. Θεατρομανία ευχαριστώ για άλλη μια φορά για την ωραία παράσταση που μου έδωσες την ευκαιρία να απολαύσω. Πολύ ιδιαίτερη παράσταση με την καλή έννοια απο το θέατρο που πέρναγα καθημερινά όντας μαθήτρια αλλά δεν το είχα εξερευνήσει. Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές, μου άρεσε κάθε λεπτό αυτής της παράστασης μέχρι τελικά να ανακαλύψω σταδιακά τι συμβάνει επι σκηνής, να γελάσω και να συγκινηθώ. Ενα έργο αφιερομένο στο θέατρο ως τέχνη αλλά και ζωή τον ανθρώπων.

  10. Με διαφορά η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ παράσταση που έχω δεί. Εμπιστεύτηκα τις θετικές κριτικές του σάιτ και πήγα να την δώ αλλά ήταν πλήρως ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΗ. Ανύπαρκτο σενάριο και ηθοποιοί που ουρλιάζουν και νομίζουν οτι υποκρίνονται, ο χώρος καλός αλλά έχει αφόρητη ζέστη και υπήρχε ασυνενοησία στην αρχή της παράστασης σε τέτοιο βαθμό που κάποιοι άνθρωποι αγανακτισμένοι άλλαξαν 2-3 φορές θέση μετά απο υπόδειξη των εργαζόμενων εκεί. Δεν κάνω συχνά σχόλιο αλλά αυτή τη φορά έπρεπε να κάνω για να μη χάσουν και άλλοι χρόνο άσκοπα.

  11. Η γενική αίσθηση απο την παράσταση οτι δεν υπήρξε δεμένη ως σύνολο. Παρ'ολα αυτα θεωρώ οτι μεσα απο την τριβή θα παιρνει σταδιακά ολο και περισσότερο ρυθμό. Μια μικρή παραφωνία ήταν κάποιες φαινομενικά αδούλευτες ερμηνείες, καθως η σύγκριση ηταν αναπόφευκτη, δινοντας ενα άνισο αποτέλεσμα. Ο θρασύς και εκφραστικός Γιαννης Τσιωμου κλεβει τις εντυπώσεις. Αξιοπρεπής και σοβαρή η κα Καίτη Ιμπροχωρη. Η συμμετοχή του πιάνου καθοριστική. Μια αξιοπρεπής προσπάθεια που δε θα σε δυσανασχετήσει, αλλα ουτε και θα σε ενθουσιάσει.

  12. Ένα έργο αρκετά διαφορετικό από ότι έχω συνηθίσει να παρακολουθώ, προκαλεί αρκετά συναισθήματα στον θεατή βάζοντάς τον στην θέση του ηθοποιού σε πολλά σημεία στον τρόπο που σκέφτεται και λειτουργεί. Είχε όντως κάποια σημεία που ήταν κουραστικά αλλά στη γενική εικόνα δεν ενοχλεί. Η κ. Ιμπροχώρη πολύ καλή αλλά περίμενα να είχε περισσότερη συμμετοχή. Η συνοδεία του πιάνου άψογη. Ένα μπράβο σε όλους τους συντελεστές. Όντως ένα διάλειμμα θα ήταν καλό.
    Ευχαριστούμε Θεατρομάνια για την πρόσκληση.

  13. Η παράσταση είναι πρωτοποριακή και ξεφεύγει από τα συνηθισμένα. Η κωμωδία ως είδος τέχνης είναι κάτι πολύ δύσκολο (δυσκολότερο από τη τραγωδία), καθώς είναι πιο δύσκολο να κάνεις τον θεατή να κλάψει παρά να γελάσει... Η συγκεκριμένη παράσταση μου άρεσε γιατί έθιγε θέματα που αφορούσαν τη τέχνη του θεάτρου κ πιο πολύ την ιερότητα του χώρου, την υπόστασή του, τη μοναδικότητα της κάθε παράστασης και ακόμη περισσότερο το μεγαλείο του κάθε ηθοποιού. Η ερμηνεία και η ενσάρκωση ενός ρόλου αποτελεί κατάθεση ψυχής και η μόνη αμοιβή των ηθοποιών είναι το χειροκρότημα γι αυτό πρέπει να σεβόμαστε παρακολουθώντας με ευλάβεια χωρίς να ανταλλάζουμε ούτε ψίθυρο με το διπλανό μας!! Δε θα σταθώ στην έλλειψη διαλείμματος της παράστασης γιατί το θωρώ λεπτομέρεια. Η κύρια Γκουντούμη επίσης εξαιρετική στο πιάνο!!!

  14. Αρκετά αξιόλογη παράσταση,κυρίως όμως για όσους αγαπούν την έννοια και την ιδέα του θεάτρου.Μας παρουσιάζει πως φτιάχνεται ένα θεατρικό.Για έναν απλό θεατή,η παράσταση ήταν κουραστική.Οι ηθοποιοί αρκετά ταλαντούχοι,το ζούσαν πάνω στην σκηνή.Πιστεύω πως πρέπει να μαζευτεί λίγο η παράσταση για να μην κουράζει,όπως και ένα μικρό διάλλειμα δεν θα ήταν κακό.

  15. Αρχικά ευχαριστώ για την πρόσκληση. Στο studio Κυψέλης έχω δει άρτιες παραστάσεις τα προηγούμενα χρόνια. ΄Ετσι εκδήλωσα ενδιαφέρον . ΄Ομως απογοητεύτηκα. Τόσο εγώ όσο και η παρέα μου βρήκαμε την παράσταση ΜΕΤΡΙΟΤΑΤΗ (γλυτώνει το χαρακτηρισμό κακή εξαιτίας της φιλότιμης προσπάθειας κάποιων ταλαντούχων απ΄το θίασο) . Μόνη εξαίρεση η κυρία στο πιάνο που ήταν εξαιρετική.

  16. Οι ηθοποιοι παιζανε πολυ αξιολογα, ωστόσο το σενάριο θα έπρεπε να είναι αρκετα πιο σύντομο κ περιεχτικο, διοτι μας κουρασε.
    Επισης θα μπορουσε να ξεκιναει στις 21:00 κ να τελειώνει 23:00 για να μην χανουμε τα ΜΜΜ.
    Τελος επισημαινω πως το θεατρο ηταν πολυ ζεστο περιβαλλον κ ωραιο, αλλα ηταν πολλοι ηθοποιοι για μια τοσο μικρη σκηνη.
    Ευχαριστώ θεατρομανια!!

  17. Δεν ξερω τι να γραψω.Ηθοποιοι που αγωνιζονται να πουν τεραστια κατεβατα και να υποστηριξουν ενα κειμενο κουραστικο και χωρις λογο.Δοκιμαζει τις ομολογουμενως τεραστιες αντοχες των ηθοποιων και πλατιαζει σε θεματα χωρις ενδιαφερον.Η προσπαθεια των ηθοποιων αξιοθαυμαστη λοιπον.ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥΣ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ.

  18. Πολύ καλή παράσταση, με γρήγορες εναλλαγές και ωραία απόδοση από τους ηθοποιούς. Πολυπληθές καστ, όχι συνηθισμένο στις μέρες μας που δίνει άλλο αέρα στο έργο. Καλή σκηνοθεσία που μπερδεύει έξυπνα την πραγματικότητα με το έργο μέσα στο έργο. Αξίζει να το δει κανείς. Ευχαριστούμε Θεατρομάνια για τις προσκλήσεις.

  19. ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΠΟΛΥ ΕΞΥΠΝΟ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΝΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΤΑΠΕΞΕΙΛΘΑΝ ΤΕΛΕΙΑ. ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΜΠΡΑΒΟ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΗΝ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΩΡΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ.

  20. Σ Υ Γ Χ Α Ρ Η Τ Η Ρ Ι Α! Η παράσταση είναι κόσμημα και ευχαριστώ την ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ που μου χάρισε την ευκαιρια να την παρακολουθήσω . Οι ερμηνείες ΟΛΩΝ των ηθοποιών ήταν καθηλωτικες , δεν μπορούσα να πάρω τα μάτια μου από την κυρία Ιμπροχωρη , ο σκηνοθέτης ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ . ΠΡΕΠΕΙ όσοι αγαπούν το ΘΕΑΤΡΟ να παρακολουθήσουν αυτό το διαμαντακι στην Κυψέλη , πραγματικά ΑΞΙΖΕΙ . ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ.

  21. Είδα την παράσταση χτες. Πρόκειται για μια καλή παράσταση ενός δύσκολου - διαφορετικού έργου τόσο στο να ανέβει όσο και να ερμηνευτεί από τους ηθοποιούς αφού απαιτεί να μπαινοβγαίνουν στους ρόλους και στην πραγματικότητα, « θέατρο μέσα στο θέατρο». Η σκηνοθεσία γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην γίνεται «εμφανής». Όλοι σχεδόν οι ηθοποιοί έδωσαν πολύ καλές ερμηνείες με ξεχωριστή αυτή του κ. Τσιώμου.
    Το θέατρο είναι μικρό, υπόγειο και κλειστοφοβικό αν κάποιος λοιπόν έχει τέτοια προβλήματα κατά πάσα πιθανότητα θα αισθανθεί δυσφορία.

  22. Κλασσικη περιπτωση θεάτρου μέσα στο θέατρο. Θα ήθελα να υπήρχαν κάποια όντως αυτοσχεδιαστικα κομμάτια απ' τους ηθοποιούς που φάνηκε ότι είχαν την εμπειρία και την ικανότητα να υποστηρίξουν.
    Η μουσική κι η χορογραφία της παράστασης έδιναν ζωή σ' ένα έργο ερμηνειών με σχεδόν καθόλου σκηνικά.
    Ενδιαφέρουσα παράσταση στο σύνολο της.

  23. Μια πολύ ωραία παράσταση για θεατρόφιλους που αγαπούν το θέατρο και όχι το θέατρο που βασίζεται στα σκηνικά. Προτείνεται για θεατές που θέλουν να δουν ερμηνείες και όχι σόου. Ευχαριστώ πολύ την θεατρομανια.

  24. Στη Σικελία, όπου δεσπόζουν τα πάθη και κυριαρχεί η άγρια ζήλεια εκτυλίσσεται το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε», που πρωτοανέβηκε στην Ιταλία το 1930. Πρόκειται για ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του συγγραφέα όπου διακωμωδείται και σαρκάζεται ο κόσμος της θεατρικής τέχνης.
    Καθηλωτικές ερμηνείες από νέα ταλαντούχα παιδιά (όχι ότι τα μεγαλύτερα υστερούσαν σε υποκριτικές και φωνητικές ικανότητες). Καταπληκτική η Καίτη Ιμπροχώρη, καθηλωτική η Σοφία Μπεράτη. Η μετάφραση της Ροζίτας Σώκου βοήθησε στη βαθύτερη κατανόηση του έργου μιας και εδώ ο σκηνοθέτης παρεμβαίνει μέσα στην παράσταση και οι ηθοποιοί κάποιες στιγμές γίνονται ο εαυτός τους πριν επιστρέψουν και πάλι στον ρόλο τους. Είδαμε την παράσταση το βράδυ της Δευτέρας 30/10. Μια παράσταση που οι ηθοποιοί έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και οι θεατρόφιλοι δεν πρέπει να χάσουν για κανέναν λόγο.

    • Διαφορετική παράσταση από άλλες. Ενδιαφέρουσα, πολύ καλές ερμηνείες, επιπλέον η παράσταση περιλάμβανε τραγούδι και χορό. Το αρνητικό ήταν η κούραση τα τελευταία λεπτά, λόγω της χρονικής διάρκειας η οποία ήταν μεγάλη σε σχέση με τα θεατρικά έργα που έχουμε συνηθίσει. Ευχαριστούμε πολύ Θεατρομάνια.