203

Χλόη στα δάχτυλα

Αρχείο Παίχτηκε από 16/06/2016 έως 17/06/2016
στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Συγγραφέας: Άκης Δήμου
Σκηνοθέτης: Πάνος Ιωαννίδης
Ερμηνεύουν: Ίαν Αβτζιγιάννης, Αντώνης Περαντωνάκης

Περιγραφή

Το ΔιαRτηρητέο παρουσιάζει τον θεατρικό μονόλογο «Χλόη στα δάχτυλα», έργο του γνωστού συγγραφέα από τη Θεσσαλονίκη ΑΚΗ ΔΗΜΟΥ, σε πρώτη πανελλήνια ερμηνεία στο θέατρο του Νέου Κόσμου.

Περισσότερα

Ο Άκης Δήμου, ένας από τους πιο αξιόλογους νέους θεατρικούς συγγραφείς μας με πλούσιο παραστατικό έργο στη σύγχρονη ελληνική σκηνή, εμπνέεται (και) σ’ αυτόν τον μονόλογο από ένα άλλο κλασικό πλέον έργο: το Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι του Τεννεσσή Ουίλιαμς.

Η πρόσληψη και η διακειμενικότητα, αποτελούν βασικά δημιουργικά συστατικά του έργου του Άκη Δήμου συνδυασμένα με μια δραστική θεατρική-ερμηνευτική απόδοση και δυνατή ποιητική γλώσσα. Λέει, χαρακτηριστικά, ο ίδιος: «Θεωρώ ότι πολλά από αυτά τα κείμενα είναι μήτρες που γεννάνε συνεχώς καινούργια αισθήματα, και το τοπίο τους αλλάζει ανάλογα με το βλέμμα μας».

Στο Χλόη στα δάχτυλα ‘ζωντανεύει’ τον «αθέατο» πρωταγωνιστή του έργου του Ουίλιαμς, Σεμπάστιαν Βέναμπλ σε μια συνάντησή του με τον γιατρό Κούκροβιτς (βωβό πρόσωπο στο έργο του Δήμου), χρόνια μετά τα γεγονότα εκείνου του καλοκαιριού.

Συντελεστές της παράστασης:
Σκηνοθεσία – Πάνος Ιωαννίδης
Μουσική – Δημήτρης Χατζάκης

Η μουσική ερμηνεύεται ζωντανά στην παράσταση από τον συνθέτη Δημήτρη Χατζάκη.

(Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή τους την Μαρία Ζαμπέτη, την Ντιάννα Μανουρά και την Ευγενία Πατσούρη).

ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΑ ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΕΝΩ, ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΔΕΝ ΕΧΩ ΜΑΘΕΙ ΤΙΠΟΤΑ)

 Άκης Δήμου

*

Κάποιοι επείγονται να διαδώσουν ένα μυστικό. Κάποιοι άλλοι αντιδρούν στο άκουσμά του. Στο τέλος, όλοι έχουν κλονιστεί, μετατοπιστεί, αλλάξει. Αυτή η διαδρομή τους κάνει γοητευτικούς, καμιά φορά και ερωτεύσιμους. Και για τον θεατή σου και για σένα.

*

Κάθε έργο είναι κι ένα θρίλερ. Κάποιος/κάποιοι ψάχνουν. Όχι τον δολοφόνο. Τη σκιά ενός παλιού «εγκλήματος». Αναίμακτου, στις περισσότερες περιπτώσεις. Όλοι κινδυνεύουν από τις συνέπειές του. Έχουν δεν έχουν συναίσθηση αυτού του κινδύνου. Ο θεατής πρέπει να παρακολουθεί σαν ντετέκτιβ. Κάνε τον να φάει τα νύχια του απ’ την αγωνία. (Δεν επιτρέπεται να φας τίποτε άλλο στο θέατρο.)

*

Και παίζεις και σκηνοθετείς γράφοντας. Πρέπει να είσαι πολύ καλός και στα δύο. Βεβαίως, η σχέση σου, τόσο με την υποκριτική όσο και με τη σκηνοθεσία, θα πρέπει να τελειώνει μόλις βάλεις την τελεία στο κείμενό σου. Αναλαμβάνουν άλλοι.

*

Η σημασία της παύσης. Μετά, ό,τι λέγεται πρέπει να είναι πυκνό, να ξεβολεύονται όλοι. Σαν την πέτρα στα νερά. ας πούμε. Στους κύκλους της σχηματίζεται η συνέχεια της ιστορίας.