21581

Φράνκι και Τζόνι

Αρχείο Παίχτηκε από 21/12/2018 έως 07/04/2019
στο Altera Pars
Διάρκεια: 95'
Συγγραφέας: Τerrence Mc Nally
Μετάφραση: Γιώργος Σκεύας
Σκηνοθέτης: Γιώργος Σκεύας
Σκηνογραφία: Γιώργος Σκεύας
Κοστούμια: Γιώργος Σκεύας
Φωτισμοί: Γιώργος Σκεύας
Ερμηνεύουν: Ιωάννα Παππά, Τάσος Ιορδανίδης

Περιγραφή

Μία συναισθηματική κωμωδία που μας προσκαλεί να ξαναερωτευθούμε χωρίς φόβο και μόνο με πάθος.

Περισσότερα

Εκείνος είναι πρώην κατάδικος για μικροαπατεωνιές…Εκείνη ήρθε στη Νέα Υόρκη για να βρει τον δρόμο της. Εκείνος ψάχνει για ένα καινούριο ξεκίνημα παλεύοντας με τη μοναξιά του. Εκείνη κλείστηκε στον εαυτό της και ζει χωρίς φίλους, μακριά και από τα όνειρα της.

Ο Τζόνι είναι μάγειρας στο συνοικιακό εστιατόριο. Η Φράνκι είναι σερβιτόρα. Μια παθιασμένη νύχτα ενώνονται…..Η Φράνκι θέλει να διαγράψει τη βραδιά. Φοβάται. Έχει πληγωθεί στο παρελθόν και είναι απογοητευμένη.

Ο Τζόνι θεωρεί πως έχει βρει την αδελφή ψυχή του…Θα καταφέρει να κάμψει τις αντιστάσεις της και να κερδίσει την καρδιά της;

Οι Ιωάννα Παππά και Τάσος Ιορδανίδης συναντιούνται για δεύτερη φορά επί σκηνής, μετά τη συνάντησή τους στον σαιξπηρικό Άμλετ, όπου σαν Όφηλία και Άμλετ αντίστοιχα αποτέλεσαν ένα από τα καλύτερα θεατρικά ζευγάρια των τελευταίων ετών.

Ο Γιώργος Σκεύας (Κουκλόσπιτο, Ο γάμος της Μαρίας Μπράουν) υπογράφει τη μετάφραση και τη σκηνοθεσία.

 

Τerrence Mc Nally

Ο Mc Nally έχει χαρακτηριστεί ως ένας διεισδυτικός μακράς διάρκειας δραματουργός και ένας από του μεγαλύτερους σύγχρονους θεατρικούς συγγραφείς στην ιστορία του θεάτρου. Στην καριέρα του που διαρκεί έξι δεκαετίες, τα έργα του, τα μιούζικαλ και οι όπερες του παρουσιάζονται συνέχεια, παντού στον κόσμο.

Μουσική – σύνθεση ήχων: Σήμη Τσιλαλή
Βοηθός σκηνοθέτη: Αντώνης Αντωνάκος
Φωτογραφίες: Νίκος Πανταζάρας

Φωτογραφίες

Βίντεο

48 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μια παράσταση που περιγράφει την προσπάθεια δύο ανθρώπων να "συνδεθούν" ψυχικά. Περιορισμένη στην άκρη μιας μεγάλης σκηνής οι ηθοποιοί ξετυλιγουν το ταλέντο τους. Θα ήθελα να υπήρχαν σημεία με μεγαλύτερη ένταση ώστε να μπορεί και ο θεατής να μπαίνει στο ρόλο...

  2. Περίμενα περισσότερα από δύο ταλαντούχους ηθοποιούς. Φοβάμαι ότι δεν τους βοήθησε το κείμενο ή η μετάφραση δεν μπορώ να γνωρίζω ακριβώς. Ένα θέμα που θα μπορούσε να καθηλώσει τους θεατές πέρασε και μας άφησε ασυγκινητους. Ευχαριστώ Θεατρομάνια για τις προσκλήσεις και ζητώ συγνώμη από τους συντελεστές της παράστασης αλλά έφυγα με αυτήν την αίσθηση που περιέγραψα.

  3. Περίμενα πολύ περισσότερα από δυο καλούς ηθοποιούς, δυστυχώς έλειπε το συναίσθημα,το πάθος,η σύγκρουση των δύο ανθρώπων,όχι τοσο απο το κείμενο αλλά από τους πρωταγωνιστές.
    Μέτρια παράσταση,ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ πάντα την θεατρομάνια για τις προσκλήσεις που μας δίνει

  4. Δυστυχώς η παράσταση δεν μου άρεσε. Νομίζω υπήρχε πρόβλημα στο κείμενο (κακή μετάφραση και απόδοση του έργου). Οι ερμηνείες των δύο ηθοποιών ήταν καλές αλλά σαν σύνολο η παράσταση δεν κατάφερε να συγκινήσει και να μεταφέρει τον θεατή στον κόσμο των ηρώων. Ευχαριστούμε Θεατρομάνια για την πρόσκληση!

  5. Κατ' αρχάς ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση. Πέρασα ένα όμορφο βράδυ βλέποντας την παράσταση, η οποία θα έλεγα πως ήταν συμπαθητική χωρίς υπερβολές. Ο φόβος και η αγωνία των δύο φύλων να συνυπάρξουν ή όχι. Κάποιες πληροφορίες που πήρα για την υπόθεση (εκ των υστέρων) ήταν πρωτάκουστες για μένα (αφαιρέθηκα κατά τη διάρκεια?). Ευχαριστώ και πάλι.

  6. από τις καλύτερες παραστάσεις της περιόδου. Ιωάννα Παπά από τις καλύτερες ηθοποιούς της γενιάς της, Τάσος Ιορδανίδης εγγύηση στα εγχειρήματα του. Μεγάλο ευτύχημα να έχουμε και τους δυο στην ίδια σκηνή ξανά. Το σκηνικό μου άρεσε πάρα πολύ δίνοντας έμφαση στο μικρό διαμέρισμα της Φράνκι. Δεν είναι Σοφοκλής ούτε Ντοστογιέφσκι αλλά μια συναισθηματική κωμωδία και έτσι πρέπει να την κρίνω. Τρέξτε να προλάβετε να την δείτε. Ευχαριστούμε θεατρομανία για τον πλούτο που μοιράζεις και ευελπιστώ να συνεχίσουν οι συντελεστές να μας δικαιώνουν (σαν θεατές) και στο μέλλον

  7. Λυπάμαι πολύ που πρέπει να πω ότι η παράσταση δεν μου άρεσε καθόλου.
    Βαρετή η εξέλιξη της πλοκής και άνευρες, διεκπεραιωτικές οι ερμηνείες, σαν απλή αποστήθιση. Αυτό όμως που μου χτύπησε πιο πολύ ήταν η απόδοση στα ελληνικά. Συχνά ένιωθα σαν να άκουγα το πρωτότυπο κείμενο, σαν κάποιες φράσεις να μεταφράστηκαν πρόχειρα και ξερά.
    Στο διάλειμμα άδειασε η μισή πλατεία.
    Κάποιοι έφυγαν και κατά τη διάρκεια. Δεν το έχω ξαναζήσει αυτό σε θέατρο, να φεύγει έτσι ο κόσμος. Κρίμα. Κάτι δεν πήγε καθόλου καλά σε επίπεδο σκηνοθεσίας.
    Θεατρομάνια, ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση!

  8. Είδα την παράσταση την Κυριακή που μας πέρασε. Η υπόθεση του έργου αφορά δύο ανθρώπους όχι μικρούς σε ηλικία, αλλά όχι και τόσο μεγάλους με εμπειρίες και βιώματα του παρελθόντος, τα οποία επηρεάζουν τον τρόπο που σχετίζονται ερωτικά με τους άλλους στο σήμερα. Το σκηνικό απλό, λιτό, λειτουργικό αποδίδει το κλίμα του έργου. Η Ιωάννα Παππά εξαιρετική, σε καθηλώνει με την ερμηνεία της. Ο Τάσος Ιορδανίδης προσεγγίζει το ρόλο επιφανειακά, σαν να μεταφέρει λόγια που έχει αποστηθίσει. Σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση.

  9. Μόλις γύρισα από την παράσταση που κέρδισα από την Θεατρομανια. Δεν περίμενα κάτι λιγότερο από τους δύο αυτους υπέροχους ηθοποιούς, σήμα κατατεθέν και οι δύο της γενιάς τους. Η κ Ιωάννα Παππα καθηλωτικη το ίδιο και ο κ Ιορδανιδης. Ίσως το μόνο που θα μπορούσε να αποφευχθεί κάποιες στιγμές ήταν οι βωμολοχίες. Μα πρόκειται για μια πολύ, πολύ καλή παράσταση. Ευχαριστώ για την πρόσκληση θεατρομανια.

  10. Παρακολούθησα την παράσταση την Κυριακή 27/01/19, μετά από πρόσκληση του ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ. Πρόκειται για μια τυπική ιστορία δύο ταλαιπωρημένων συναισθηματικά ανθρώπων, τόσο από την προέλευση του οικογενειακού τους περιβάλλοντος όσο και από τους σχηματισθέντες συναισθηματικούς τους δεσμούς κατά το βίο τους.
    Όλο το υπόβαθρο αυτής της εμπλοκής εμποδίζει την πρωταγωνίστρια στη «σύνδεσή» τους όπως την αποκαλεί ο πρωταγωνιστής ενώ στον τελευταίο έχει αφήσει απαραβίαστες δυσκολίες στην προσαρμογή του εκτός του προκατ ρόλου του συντρόφου-προστάτη.
    Στον καιρό της, θα ήταν μία διατριβή πάνω στο αμερικανικό όνειρο του παντοτινού έρωτα και της μέλλουσας ευτυχίας, όμως στο σήμερα η συμπεριφορά του πρωταγωνιστή μάλλον παρωχημένη πρέπει να θεωρηθεί, καθόπως αραδιάζει μεγαλοστομίες από την πρώτη νύχτα συνεύρεσής τους όντας μάλλον υπερβολικός και κατά συνέπεια μη πιστευτός. Ήταν στιγμές που η συνεχής ομιλία του γίνεται φορτική, αλλά αυτό είναι μάλλον η δυσχέρεια της διασύνδεσης του κειμένου με το σήμερα και την επιταγή της ποικιλίας των σεξουαλικών σχέσεων-η κυρία Παππά κάνει μια πρώτη δειλή αναφορά στο φαινόμενο του AIDS και την όψιμη επικινδυνότητα του έρωτα.
    Από την άλλη το «μπλοκαρισμά» της είναι σημείο ταύτισης με κάθε πληγείσα γυναικεία ψυχοσύνθεση και το πιο κοινό σημείο προσέγγισης του θεατή στην προβληματική του έργου. Ωστόσο περίμενα την πρωταγωνίστρια λίγο πιο εύθραυστη γιατί είναι μια συνθήκη που εξακριβωμένα «την έχει» για να την παρουσιάσει. Δεν ξέρω αν ήταν μια αδιαφορία ή η εσκεμμένη ελάττωση των εντάσεών της, που δεν επέτρεψε την πρόκληση της συμπάθειας που δεδομένα αβαντάρει ο ρόλος.
    Από την άλλη ο κύριος Ιορδανίδης, έχει την ατυχία να παίζει έναν ρόλο που έχει ταυτιστεί με έναν κολοσσό, όπως ο Πατσίνο και δεν μπορούσα να αποφύγω τη σύγκριση με το πώς θα εκστόμιζε στο σανίδι τις ατάκες του ο συγκεκριμένος. Πιο κοφτές, κάπως πιο αλαφροΐσκιωτες αλλά και συνάμα πειστικές, με την αιώρηση της ιδέας του ονείρου πριν γίνει η σκέψη λόγος. Αντίθετα από τον πρωταγωνιστή εξέλιπε το πειστικό του συναισθήματος.
    Βέβαια το ανωτέρω φαντάζομαι ότι δε συνέβη επειδή δεν είναι καλοί ηθοποιοί οι πρωταγωνιστές, άλλωστε όπου τους έχω παρακολουθήσει, δεν υπολείπονταν υποκριτικά, αλλά πιθανώς επειδή η σκηνοθετική οδηγία ήταν να πάει το έργο στο ρελαντί.
    Έμεινα να απορώ πως σε μια ερωτική ιστορία που εμπερικλείει και το ανεπίστρεπτο της πιθανώς μίας και μοναδικής συνεύρεσης, δεν δόθηκε μία ερωτική σκηνή αλλά ούτε καν ένα φιλί, μια κάποια ένδειξη έντασης, έλξης ή χημείας για το παντοτινό που θα έκανε το θεατή να προβληματιστεί για το επείγον του έρωτα, εφήμερου ή μη.
    Δεν υπήρξε κορύφωση στο έργο και έρωτας χωρίς κορύφωση δεν υφίσταται.
    Ευχαριστώ Θεατρομάνια!

  11. Παρακολουθήσαμε σήμερα την παράσταση.
    Ενώ έχω πολύ καλή γνώμη και για τον Ιρδανίδη και τη Παππά που τους είχα δει στον Άμλετ, βρήκα την παράσταση ανούσια και κουραστική.Δεν μου άρεσε επίσης η σκηνοθετική άποψη για το σκηνικό όπως το είχαν φτιάξει στη δεξιά πλευρά της σκηνής.
    Όσοι καθόμασταν στην αριστερή πλευρά κυριολεκτικά είχαμε σταυρολαιμιάσει.Ευτυχώς που έκανε διάλειμμα και μετακόμισα στα δεξιά καθίσματα.
    Πρόσεξα δε, πως αρκετά άτομα τους είχε πάρει ο ύπνος κανονικά, πράγμα που σημαίνει πως δεν είχε ενδιαφέρον καθόλου η παράσταση!

  12. Ηταν μια υπεροχη παρασταση που σε προβληματιζει γυρω απο την προσπαθεια αισθηματικης συνδεσης ενος ζευγαριου.Μεσα απο αυτο το ταξιδι βλεπεις την δυσκολια του να εμπιστευτεις να δοθεις και σε συναρτηση με προηγουμενες ερωτικες εμπειριες δεν αφηνεσαι να σε συνεπαρει το καινουργιο,διοτι υπαρχει ο φοβος μιας νεας αποτυχιας,ειδικα οταν εχεις περασει τα σαραντα.Δυσκολο εγχειρημα,αρκετα καλο αποτελεσμα θα ελεγα.Σας ευχαριστω πολυ για την προσκληση αγαπητη ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ.

  13. Η παράσταση διαδραματίζεται τη νύχτα μετά το πρώτο ραντεβού ενός επίδοξου ζευγαριού. Η προσπάθεια είναι πολύ καλή καθώς μας μεταφέρει σκέψεις, φόβους και προβληματισμούς δύο ανθρώπων που θέλουν να γνωριστούν, να συνδεθούν και να βαδίσουν μαζί στο μέλλον. Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση Θεατρομάνια!

  14. Το σενάριο της παράστασης αυτής προέρχεται απο την γνωστη ταινία 'Φρανκι και Τσόνι ' με πρωταγωνιστές Αλπατσίνο και Μισέλ φαιφερ, ενα δύσκολο εγχείρημα να ανέβει στη θεατρική σκηνή που όμως άξιζε τον κόπο λόγω του οτι το αποτέλεσμα ήταν καλό!!!Η ουσία του έργου απεδώθει με πολύ έξυπνο τρόπο ,ωστε να μην κουράζει τον θεατή ,οσο για τους ηθοποιούς ηταν πολύ καλοί απλά θα ήθελα περισσότερο συναίσθημα στην υποκριτική τους εκτέλεση!!Ευχαριστώ θεατρομάνια για την πρόσκληση!!!

  15. Παρακολούθησα μια θεατρική παράσταση που δίνει πολλή τροφή για σκέψη και προβληματισμό γύρω από τη σχέση ενός ζευγαριού. Πόσο ο σύγχρονος άνθρωπος - απογοητευμένος από τις σχέσεις του και τη μίζερη ζωή του- μπορεί να ερωτευτεί και δοθεί ολοκληρωτικά; Μου άρεσε ιδιαίτερα η ερμηνεία της Ιωάννας Παππά, χωρίς βέβαια να υστερεί ο Τάσος Ιορδανίδης. Ευχαριστώ πολύ για τις προσκλήσεις!!!

  16. Μια πολύ ωραία παράσταση.Πολύ σύγχρονο έργο, με φρέσκο ύφος και θέμα που αγγίζει τις σχέσεις των σύγχρονων ζευγαριών και λέει αλήθειες με απλότητα. Πολύ καλή σκηνοθεσία και σκηνογραφία.
    Εξαιρετικές ερμηνείες από την κ. Παππά και τον κ. Ιορδανίδη που αποδίδουν με φυσικότητα συναισθηματισμό και ποιητικότητα τους ρόλους τους.
    Σίγουρα είναι από τα έργα που θα σκεφτείς και μέρες μετά....
    Ευχαριστώ πολύ την ΘΕΑΤΡΟΜάΝΙΑ για την πρόσκληση!!!!

  17. Μια πολύ ευαίσθητη παράσταση με πολύ καλή σκηνοθεσία και μουσική. Μπράβο στον Γιώργο Σκεύα.
    Η Παππά για μια ακόμη φορά αποδεικνύει ότι είναι μεγάλη ηθοποιός. Περίμενα κάτι παραπάνω από τον Τάσο Ιορδανίδη, ίσως να μην ήταν η μέρα, γιατί τον θεωρώ από τους καλύτερους νέους ηθοποιούς.
    Ευχαριστώ πολύ το @theatromaria.gr για τις προσκλήσεις.