Η νύχτα στο πάρκο

Αρχείο Παίχτηκε από 11/05/2022 έως 01/06/2022
στο Studio Κυψέλης
Διάρκεια: 60'
Μετάφραση: Μαίρη Μιχαλάτου
Κοστούμια: Vania Akexadrovna

Περιγραφή

Η νύχτα στο πάρκο του Θέατρου Νο. Θεατρικό αναλόγιο από τους θεατρίνων θεατές.

Περισσότερα

Μια ιστορία παρμένη από τους Μύθους του Θεάτρου Νο, μεταφρασμένη το '78 από τη βραβευμένη συγγραφέα Μαίρη Μιχαλάτου , από το βιβλίο της Ιαπωνικοί μύθοι , θα παρουσιάσουν σε μορφή σύγχρονου αναλογίου οι Θεατρίνων θεατές 4 Τετάρτες , από τις 11 Μαΐου.

Η ομάδα συνηθίζει κάθε Άνοιξη να μας διηγείται μια ιστορία , με τη μορφή αναλογίου.

επιμέλεια παρουσίασης: Γιώργος Λιβανός

επικοινωνία: Ζωή Τριανταφυλίδη

Θέατρο Νο (ιαπ.: Nō) ή Νογκάκου (能楽 Nōgaku) αποτελεί παραδοσιακό είδος ιαπωνικού δράματος. Η λέξη Νο σημαίνει «ταλέντο, δεξιότητα».

Το θέατρο Νο αναπτύχθηκε μαζί με το κιόγκεν και εμφανίστηκε τον 14ο αιώνα. Έχει τις ρίζες του στο θρησκευτικό τελετουργικό, αλλά εξελίχθηκε μέσα από αριστοκρατικές και λαϊκές μορφές τέχνης. Το θέατρο Νο άντλησε στοιχεία από το σαρουγκάκου (sarugaku), που περιλάμβανε παντομίμα, ακροβατικές επιδείξεις, χορό συνδυασμένο με τελετουργίες Σίντο. Επίσης, το θέατρο Νο επηρεάστηκε από το ντενγκάκου (dengaku), που περιελάμβανε χορούς, που συνδέονταν με το θερισμό. Οι παραστάσεις επιχορηγούνταν από ναούς και είχαν ως σκοπό να ψυχαγωγήσουν και να παρουσιάσουν θρησκευτικές διδασκαλίες. Η αισθητική του θεάτρου Νο επηρεάστηκε από τον Ζεν βουδισμό όπως και άλλες Ιαπωνικές τέχνες (π.χ. η ανθοδετική, η τέχνη του τσαγιού, το χαϊκού, η ιαπωνική καλλιγραφίακ.α). Συνήθως ασχολείται με αρχέγονους μύθους ,το θείο και το ανθρώπινο, την πάλη , τον έρωτα, τη ζωή & το θάνατο.

Φωτογραφίες

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μου άρεσε η παράσταση. Πολύ μικρή, ένα θεατρικό αναλόγιο των 35', αλλά η πρωταγωνίστρια "γριά" ήταν φανταστική! Το κείμενο εξαιρετικό! Μακάρι να ήταν μεγαλύτερη! Στο τέλος μας περίμενε στον ιδιαίτερο και πολύ όμορφο αυτόν χώρο κρασάκι με εδέσματα!! Έτσι έκλεισε η σεζόν γι'αυτή την παράσταση.. Μας μίλησε ο κος Λιβανός ότι του χρόνου ξανά εκεί με καινούργια πράγματα!!

  2. Η διαφορετική μορφή της παράστασης κρατάει τον Θεατή σε εγρήγορση και σε ετοιμότητα για να επεξεργαστεί το άλλο - διαφορετικό σε σχέση με τα συνήθη μιας παράστασης. Η μορφή σύγχρονου αναλογίου πετυχαίνει τους σκοπούς της, αφού με λιτά σκηνικά – σκηνογραφίες, μας μεταφέρει σε μια άλλη μορφή προσέγγισης της ζωής – τέχνης. Αλλά και στον τρόπο απόδοσης - επεξεργασίας και τελικά στην κατανόηση της.