Μακμπέθ

Αρχείο Παίχτηκε από 08/10/2021 έως 21/11/2021
στο Rabbithole
Διάρκεια: 130’
Συγγραφέας: Ουίλιαμ Σαίξπηρ
Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης
Σκηνοθέτης: Τώνια Ράλλη
Σκηνογραφία: Μαγιού Τρικεριώτη
Κοστούμια: Grace Gely
Φωτισμοί: Μάριος Κουτσουρέλης
Μουσική σύνθεση: Θέμος Σκανδάμης
Κίνηση: Κική Μπάκα
Ερμηνεύουν: Αχιλλέας Βατρικάς, Γιώργος Κισσανδράκης, Νάντια Μαργαρίτη, Έλενα Μεγγρέλη, Τατιάνα-Άννα Πίττα, Ειρήνη Σγουρίδου, Γιώργος Σίμωνας, Συμεών Τσακίρης, Γιώργος Φριντζήλας

Περιγραφή

Το “Μακμπέθ” του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, έργο πολιτικό και βαθιά υπαρξιακό, αποτελεί μία απ’ τις πιο συναρπαστικές σκιαγραφήσεις της πολύπλοκης, αμφίσημης και επικίνδυνα αυθαίρετης σχέσης του ανθρώπου με το χρόνο.

Περισσότερα

#20xρόνιαΝοσταλγία

Μπορεί ο διάβολος να λέει την αλήθεια; (Ουίλιαμ Σαίξπηρ, Μακμπέθ)

Ο στρατηγός Μακμπέθ επιστρέφει θριαμβευτής από τον πόλεμο των Σκωτσέζων με τους Νορβηγούς. Στο δρόμο του συναντάει τρία πνεύματα που τον προσφωνούν με τίτλους που δεν κατέχει και εντέλει του υπόσχονται το βασιλικό στέμμα. Ανακαλύπτοντας πως οι πρώτες προβλέψεις τους βγήκαν αληθινές, αποφασίζει να κυνηγήσει άμεσα τον θρόνο και να πραγματοποιήσει την υπόσχεση που του δόθηκε. Έτσι, εμπλέκεται σε έναν απελπισμένο χορό ανάμεσα στην προφητεία και τη φιλοδοξία, την ατομική και τη συλλογική ηθική, την πραγματικότητα και τη μαγεία, την αγρύπνια και το όνειρο. Ένα έργο πολιτικό και βαθιά υπαρξιακό, το Μακμπέθ αποτελεί μία απ’ τις πιο συναρπαστικές σκιαγραφήσεις της πολύπλοκης, αμφίσημης και επικίνδυνα αυθαίρετης σχέσης του ανθρώπου με το χρόνο.

Η ομάδα Νοσταλγία συμπληρώνει 20 χρόνια ζωής και επιλέγει το σαιξπηρικό αριστούργημα και την εμπνευσμένη μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη για να φωτίσει θεμελιώδη, ανά τους αιώνες, θέματα της ιδιωτικής και δημόσιας σφαίρας. Με έρευνα χρόνων, η Τώνια Ράλλη επιστρέφει στο σύμπαν του Σαίξπηρ. Η σκηνοθέτης καταδύεται στο δραματουργικό βάθος του έργου για να αναδυθεί ανάμεσα στο διαχρονικό και το επίκαιρο, θέτοντας προβληματισμούς πάνω σε μια ιστορία χωρίς αίσιο τέλος. Πρόκειται για την ιστορία της δίψας του ανθρώπου για εξουσία, και της πορείας του μέσα στον σκοτεινό λαβύρινθο που αυτή τον οδηγεί. Στις ατραπούς αυτού του λαβύρινθου, το πραγματικό μπλέκεται με το φανταστικό, και και το “αύριο” γίνεται “χθες” μέσα σε μια στιγμή. Όπως σημειώνει ο Δημήτρης Δημητριάδης στο επίμετρο της μετάφρασής του, τα γεγονότα του έργου “διαδραματίζονται σε χρόνο μηδέν: έναν χρόνο που είναι ο χρόνος των πράξεων και των σκέψεων, ένας χρόνος εσωτερικός, νοητικός, και όχι ο χρόνος του ρολογιού.”

Μουσική παραγωγή: Κώστας Στεργίου
Φωτογραφία - βίντεο - προβολές: Παναγιώτης Λαμπής
Μάσκες - ειδικά εφέ: Αλέξανδρος Λόγγος, Κωνσταντίνα Τσιάκα
Βοηθός σκηνογράφου: Δήμητρα Χίου
Graphic Design: Νίκος Δερβίσης

Μια παραγωγή της ομάδας Νοσταλγία

Το Rabbithole θα λειτουργήσει ως αμιγής χώρος και η είσοδος των θεατών θα γίνεται σύμφωνα με τους κανονισμούς που ορίζει το  Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού: Οι θεατές, συμπεριλαμβανομένων των ανηλίκων από δώδεκα (12) ετών και άνω, εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο: [α] πιστοποιητικού εμβολιασμού, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 10 του υπ.αριθμ 1 σχετικού, ή [β] πιστοποιητικού νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10 του υπ.αριθμ. 1 σχετικού.

συνδυαστικά προς: [γ] αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας προς τα ανωτέρω υπό [α] και [β]. Τα ανωτέρω πιστοποιητικά, υπό [α] και [β], επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή (εκτυπωμένα), είτε ηλεκτρονικά μέσω της κινητής συσκευής του θεατή, τα οποία ο ιδιοκτήτης ή νόμιμος εκπρόσωπος της επιχείρησης (ή εξουσιοδοτημένο πρόσωπο) σαρώνει ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής εφαρμογής του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α ́ 118) Covid Free GR. Εναλλακτικά,αλλοδαπός που προέρχεται από τρίτη χώρα (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης), τα πρόσωπα του προηγούμενου εδαφίου ελέγχουν τα ανωτέρω πιστοποιητικά σε έγχαρτη μορφή.

Οι ανήλικοι θεατές ηλικίας από τεσσάρων (4) έως και έντεκα (11) ετών, προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου self-test τελευταίου 24ώρου, στην οποία προβαίνει είτε οιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10 του υπ. αριθμ. 1 σχετικού. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα.

Φωτογραφίες

Βίντεο

8 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Χτες είδα μια εξαιρετική παράσταση από όλες τις απόψεις (ερμηνείες, σκηνοθεσία, μουσική κλπ). Είναι εμφανές ότι το έργο αντιμετωπίστηκε με σοβαρότητα, μελέτη και πολλές πρόβες. Όλοι οι ηθοποιοί έπαιξαν υποδειγματικά καθοδηγούμενοι από μία σκηνοθεσία με ρυθμό, που σε κρατάει και καταφέρνει να ελαχιστοποίηση τις στιγμές αμηχανίας και κούρασης λόγο της μεγάλης διάρκειας έργο, ειδικά μετά την επιλογή να παρουσιαστεί ολόκληρο το έργο χωρίς περικοπές. Το μόνο αρνητικό σημείο όλης της βραδιάς ήταν τα άβολα καθίσματα του θεάτρου που σε συνδυασμό με την διάρκεια του έργου μπορεί να σου αποσπάσουν την προσοχή από τα δρώμενα.

  2. Παρακολούθησα την παράσταση την Κυριακή, γιατί την Παρασκευή είχε ακυρωθεί. Είναι φανερό ότι οι ηθοποιοί έχουν αφιερώσει πολλές ώρες σε πρόβες για να φέρουν σε πέρας αυτό το δύσκολο εγχείρημα. Ίσως σκηνοθετικά θα μπορούσαν να μείνουν εκτός κάποια σημεία που δεν είναι απαραίτητα στην πλοκή, καθώς τα 135' κουράζουν τον θεατή. Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές. Ευχαριστώ θεατρομανια!