246

Μόνος με τον Άμλετ

Αρχείο Παίχτηκε από 04/01/2017 έως 16/03/2017
στο Τζένη Καρέζη
Διάρκεια: 75'
Κείμενο: Βασισμένο στον «Άμλετ» του William Shakespeare
Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς
Διασκευή: Μανώλης Δούνιας - Αιμίλιος Χειλάκης
Σκηνοθέτης: Μανώλης Δούνιας - Αιμίλιος Χειλάκης
Ερμηνεύουν: Αιμίλιος Χειλάκης

Περιγραφή

Η παράσταση Μόνος με τον Άμλετ που παρουσιάζεται κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στο θέατρο Τζένη Καρέζη σε σκηνοθεσία Μανώλη Δούνια και Αιμίλιου Χειλάκη, με τον δεύτερο να ερμηνεύει όλους τους ήρωες του σαιξπηρικού δράματος, ολοκληρώνει την πορεία της στις 16 Μαρτίου.

Ειδικά για την Τσικνοπέμπτη 16 Φεβρουαρίου η παράσταση έχει γενική είσοδο 10 ευρώ.

Περισσότερα

Ο βασιλιάς της Δανίας πεθαίνει και στον θρόνο τον διαδέχεται ο αδερφός του Κλαύδιος, που δεν διστάζει να παντρευτεί τη χήρα του νεκρού βασιλιά, τη βασίλισσα Γερτρούδη.

Ο Άμλετ, ο γιος της,  βασανίζεται τόσο από τον ξαφνικό χαμό του πατέρα του όσο και από την απόφαση της μητέρας του να ξαναπαντρευτεί τόσο σύντομα. Όταν το φάντασμα του νεκρού βασιλιά εμφανίζεται μπροστά του και του αποκαλύπτει ότι ο Κλαύδιος τον δολοφόνησε, για να τον διαδεχθεί, ο Άμλετ ορκίζεται να πάρει εκδίκηση. Όταν ένα μπουλούκι θεατρίνων παρουσιάζεται τυχαία στο παλάτι, ο Άμλετ αποφασίζει να βάλει τους ηθοποιούς να αναπαραστήσουν μπροστά στον Κλαύδιο τη δολοφονία του βασιλιά, ελπίζοντας ότι έτσι θα αποσπάσει την ομολογία του.

Μέσα σε 75 λεπτά ο Άμλετ, η Οφηλία, ο Κλαύδιος, η Γερτρούδη, ο Πολώνιος, ο Λαέρτης, το Φάντασμα του Νεκρού βασιλιά, ο Οράτιος ζωντανεύουν στη σκηνή από έναν μόνο ηθοποιό, τον Αιμίλιο Χειλάκη, σε μια απόπειρα επιστροφής στα απολύτως βασικά στοιχεία της θεατρικής πράξης. Σχεδόν τετρακόσια χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση του έργου, ο Άμλετ παραμένει μια από τις πιο εμβληματικές φιγούρες του παγκόσμιου θεάτρου. Ο ομώνυμος ήρωας αυτής της δημοφιλούς υπαρξιακής τραγωδίας έχει κατά καιρούς γίνει σύμβολο της υψηλής πνευματικότητας, της προσωπικής απόγνωσης, του αδιάκοπου αγώνα για αυτογνωσία, της κριτικής κατά του εθνικισμού αλλά και σύμβολο του πολιτικού ακτιβισμού. Έχει γνωρίσει πλήθος διασκευές από σημαντικούς θεατρανθρώπους όπως ο Peter Brook, ο Robert Wilson, ο Robert Lepage κ.α. αλλά και δεκάδες κινηματογραφικές μεταφορές, ενώ  αποτέλεσε εφαλτήριο για παρωδίες, νουβέλες, μελέτες, όπερες  και πρωτότυπα θεατρικά έργα βασισμένα στον μύθο του Shakespeare.

Η παράσταση «Μόνος με τον Άμλετ» στο θέατρο Κιβωτός παρακολουθεί την προσπάθεια του νεαρού πρίγκιπα να διανύσει την απόσταση από τη Σκέψη στην Πράξη.  Συνειδητοποιώντας ότι το σύστημα αξιών στο οποίο μέχρι τώρα πίστευε και η επίπλαστη ευδαιμονία που μέχρι τώρα απολάμβανε έχουν πια  πεθάνει, αναζητάει εναγωνίως έναν τρόπο να διατηρήσει την αξιοπρέπεια και τα ιδανικά του σε μια κοινωνία που ιδεολογικά καταρρέει. Το θεμελιώδες ερώτημα που απασχολεί τον  Άμλετ τού σήμερα δεν είναι απλώς το «να ζει κανείς ή να μη ζει» αλλά το «πώς να ζει». Είναι ένας σύγχρονος ήρωας που παρατηρώντας τις κοινωνικές συνθήκες γύρω του δεν βασανίζεται μόνο από το μάταιο της ανθρώπινης ύπαρξης, αλλά κυρίως αναρωτιέται αν είναι προτιμότερο να ζει κανείς άπραγος ή να πεθαίνει πράττοντας.

Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς
Σκηνοθεσία – Διασκευή: Μανώλης Δούνιας - Αιμίλιος Χειλάκης
Σκηνικά – Κοστούμια: Κένι Μακλέλλαν
Σχεδιασμός Φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος
Μουσική – Ηχητικός Σχεδιασμός: Γιώργος Σπανός
Επιμέλεια κίνησης: Πατρίσια Απέργη
Φωτογραφία Αφίσας : Γιάννης Βασταρδής
Φωτογραφίες : Γιάννης Πρίφτης
Δημιουργικό: Kiss My Art  Μαρία Παναγιωτωνάκου
Οργάνωση Παραγωγής: Σωτήρης Μίχας
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑ: Αναστασία Καμβύση [email protected]

ΜΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ  αρτIVITIES

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εξαιρετική και πολυεπίπεδη η ερμηνεία του Αιμίλιου Χειλάκη, δεν χορταίνεις να τον βλέπεις να ελίσσεται απο τον ενα χαρακτήρα στον άλλο με άψογη τεχνική ερμηνεύοντας το μαγευτικό κειμενο του Σαίξπηρ ! Ο κος Χειλάκης διάλεξε να αναμετρηθεί μ' ενα κορυφαίο σαιξπηρικό έργο που ενέχει τεράστιο βάθος και πολυεπίπεδες ερμηνείες, ο καθένας μπορεί να το διαβάσει και να το αποδόσει με τον δικό του προσωπικό τρόπο, που είναι θεμιτός, με απαραίτητη προυπόθεση όμως να γίνεται σαφής και κατανοητός απο το κοινό.Αυτό το λέω γιατί υπήρχαν πολλά σημεία στο έργο που δεν μπόρεσα να τα δικαιολογήσω και να κατανοήσω τον λόγο ύπαρξης, επιπλέον αρκετές φορές αισθανόμουν πως δεν μπορεσε να κρατηθεί η ισορροπία μεταξύ του χιούμορ ( που έτσι κι αλλιώς προσφέρεται γενναιόδωρα απο το έργο) και της διακωμώδησης-παρωδίας. Τέλος, θεωρώ πως οτι μήνυμα θέλει να περάσει ο καλλιτέχνης οφείλει να το κάνει μέσα απο την τέχνη του και να αφήσει το κοινό να το αναζητήσει και να το νιώσει, το τελευταίο κομμάτι με την απεύθυνση στο κοινό μου έδωσε την αίσθηση κυρήγματος, κάτι που μου χάλασε τη μαγεία της αναζήτησης. Παρόλες τις ενστάσεις μου θα πρότεινα την παράσταση για την εκπληκτική ερμηνεία του Αιμίλιου Χειλάκη και το μαγευτικό κείμενο του Σαίξπηρ !

  2. Εκπληκτική παράσταση !!! μεγάλος ηθοποιός ο κ. Χειλάκης... εξαιρετική σκηνοθεσία και άψογο το κείμενο!!! πηγαίνετε να την δείτε όσο προλαβαίνετε, τέτοιες παραστάσεις είναι χρυσός μέσα στην μαυρίλα της καθημερινότητας μας.

  3. ΦΟΒΕΡΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ.!!!Ο ΚΟΣ ΧΕΙΛΑΚΗΣ ΕΞΑΙΡΕΤΟΣ,ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΤΟΥ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ. ΤΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ.!!! ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΤΑ ΝΟΗΜΑΤΑ
    ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ. ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ
    ΚΑΠΟΙΟΣ.ΣΑΣ ΤΟ ΣΥΣΤΗΝΩ ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ.!!!