269

Νεκυία

Αρχείο Παίχτηκε από 24/07/2015 έως 25/07/2015
Συγγραφέας: Όμηρος
Σκηνοθέτης: Μιχαήλ Μαρμαρινός
Ερμηνεύουν: Rokuro Gensho Umewaka, Yoshimasa Kanze, Norishige Yamamoto, Norihide Yamamoto, Seigo Mikuriya, Masamichi Yamazaki, Yasuharu Odagiri, Naotaka Kakuto, Takayuki Matsuyama, Kohei Kawaguchi, Motonori Umewaka, Masaki Umano, Kengo Tanimoto, Yuichiro Umawaka, Moe Nishio

Περιγραφή

Μια απρόσμενη θεατρική συνάντηση δύο πολιτισμών με βαθιές ρίζες μέσα στον χρόνο: Περισσότερο από 2.500 χρόνια μετά τη δημιουργία της ομηρικής Οδύσσειας και 800 χρόνια από την ίδρυση του θεάτρου Νο, το Φεστιβάλ Αθηνών καλεί τον Μιχαήλ Μαρμαρινό να ανεβάσει τη Νέκυια με έναν ιαπωνικό θίασο Νο και τον μεγάλο Gensho Umewaka επικεφαλής.

Περισσότερα

ΘΕΑΤΡΟ ΝŌ ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΙΑΣ – ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΜΑΡΙΝΟΣ

Βασισμένο στη ραψωδία λ της Οδύσσειας του Ομήρου

 

Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός συναντά το θέατρο Νο της Ιαπωνίας και τον μεγάλο master Gensho Umewaka, με αφορμή τη ραψωδία λ της Οδύσσειας του Ομήρου, 24 και 25 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

Μια απρόσμενη θεατρική συνάντηση δύο πολιτισμών με βαθιές ρίζες μέσα στον χρόνο: Περισσότερο από 2.500 χρόνια μετά τη δημιουργία της ομηρικής Οδύσσειας και 800 χρόνια από την ίδρυση του θεάτρου Νο, το Φεστιβάλ Αθηνών καλεί τον Μιχαήλ Μαρμαρινό να ανεβάσει τη Νέκυια με έναν ιαπωνικό θίασο Νο και τον μεγάλο Gensho Umewaka επικεφαλής.
Στην –ονομαζόμενη και Νεκυομαντεία ή Νέκυια– ραψωδία λ, ο Οδυσσέας αφηγείται πώς, από νόστο για την πατρίδα του, και με την παρότρυνση της Κίρκης, επιχείρησε την κάθοδο στον Άδη προκειμένου να λάβει από τον μάντη Τειρεσία χρησμό για τον γυρισμό του στην Ιθάκη.
«Η τέχνη του ιαπωνικού θεάτρου μοιάζει να είναι θεμελιακά αναγκαία και ικανή να μορφοποιήσει τη βαθύτερη ουσία των νοημάτων που περικλείει η Νέκυια», υποστηρίζει ο Μιχαήλ Μαρμαρινός. «Πρόκειται για μια από τις αρχαιότερες και συναρπαστικότερες στην παγκόσμια λογοτεχνία επισκέψεις του ανθρώπου στον κόσμο των νεκρών. Φαίνεται πως η μεγάλη Τέχνη έχει, με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, πάντοτε να κάνει με την “άλλη” πλευρά του Χρόνου.
Το θέατρο Νο είναι ένα από τα υψηλότερα επιτεύγματα του πολιτισμού στο πεδίο της μεταφυσικής ποίησης. Η βαθιά παράδοση και εκπαίδευση των ηθοποιών τούς δίνει το δικαίωμα να προσεγγίζουν την καρδιά των πραγμάτων. Με ένα τέτοιο λεξιλόγιο σωματικής φιλοσοφίας, το ΝΟ συναντιέται για πρώτη φορά στην ιστορία του με τη δική μας ΝΕΚΥΙΑ
».

«… θέλησα την ψυχή της ν’ αγκαλιάσω, όρμησα τρεις φορές, ποθώντας να την σφίξω πάνω μου, και τρεις φορες μέσα απ’ τα χέρια, σαν τη σκιά, σαν τ’ όνειρο, μου πέταξε. Κάθε φορά και πιο πολύ έσφαζε ο πόνος την καρδιά μου, ώσπου της μίλησα φωνάζοντας, με λόγια που πετούσαν σαν πουλιά: “Μάνα μου, πως δεν στέκεις να σε πιάσω, που σε λαχταρώ; έλα, κι εδώ στον Άδη, τα﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽υνατησει)ςυς δυο πολιτισμους           α φιλοδοξια προσεγγισης να προσκρουση ( να συνατησει)δένοντας τα χέρια να σφυχταγκαλιαστούμε οι δυό μας, παρηγοριά να βρούμε στον σφιχτό μας θρήνο. Εκτός και αν, αγέρωχη Περσεφώνη, μόνον το άδειον ίσκιο σου μού στέλνει, να οδύρομαι βαριά, και πιο πολύ ν’ αναστενάζω.»

ραψωδία λ, Νέκυια

 

 

Μετάφραση Δ.Ν. Μαρωνίτης

Κείμενα στα ιαπωνικά Kenichi Kasai

Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία Μιχαήλ Μαρμαρινός

σε συνεργασία με τον Rokuro Gensho Umewaka

Σκηνικά Εύα Μανιδάκη

Οργάνωση παραγωγής Ρένα Ανδρεαδάκη

Διεύθυνση σκηνής Masaharu Tabikawa

 

Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί

Rokuro Gensho Umewaka, Yoshimasa Kanze, Norishige Yamamoto, Norihide Yamamoto, Seigo Mikuriya, Masamichi Yamazaki, Yasuharu Odagiri, Naotaka Kakuto, Takayuki Matsuyama, Kohei Kawaguchi, Motonori Umewaka, Masaki Umano, Kengo Tanimoto, Yuichiro Umawaka, Moe Nishio
και οι μουσικοί

Manabu Takeichi, Genjiro Okura, Tatsushi Narita, Hirotada Kamei, Mitsunori Maekawa

 

Εκτέλεση παραγωγής Tomoko Nishio

Παραγωγός Hisashi Itoh

Παραγωγή/Συμπαραγωγή Ελληνικό Φεστιβάλ, Dance West Inc.

*Στα Ιαπωνικά με Ελληνικούς και Αγγλικούς υπέρτιτλους