156

Νέλλη Σεμιτέκολο-Κωνσταντίνος Σφέτσας

Αρχείο Παίχτηκε από 24/06/2016 έως 24/06/2016
στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Περιγραφή

Το γνωστό και καταξιωμένο ντουέτο Νέλλης Σεμιτέκολο-πιάνο και Κωνσταντίνου Σφέτσα-βιολοντσέλο, με την πολυετή και σταθερή παρουσία στα μουσικά δρώμενα της χώρας δίνει ένα μοναδικό ρεσιτάλ με κορυφαία έργα του ρεπερτορίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Περισσότερα

Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου: Ο πολιτισμός είναι η κοινή μας γλώσσα!

Αίθουσα "Δημήτρης Μητρόπουλος"

 

Το ρεσιτάλ ξεκινά με την σονάτα αρ.5  για τσέλο και πιάνο σε ρε μινόρε RV.40 του Αντόνιο Βιβάλντι (1678-1741). Ανάμεσα στις έξι σονάτες που γράφτηκαν από τον συνθέτη μεταξύ του 1720 και 1730 και εκδόθηκαν στο Παρίσι το 1740, η σονάτα σε ρε μινόρε κατέχει μια ξεχωριστή θέση μια και συμπυκνώνει ταυτόχρονα όλη την καθαρότητα της έκφρασης και το βαθύ λυρισμό της ιδιοσυγκρασίας του συνθέτη. Κάνοντας ένα άλμα στο χρόνο περίπου δυόμιση αιώνων η βραδιά συνεχίζεται με την σονάτα αρ.1 για τσέλο και πιάνο του ρωσογερμανού συνθέτη Αλφρεντ Σνίτκε (1934-1998). Η σονάτα του Σνίτκε, σύνθεση  που κινείται  στα όρια της τονικότητας συγγενεύει άμεσα με το προηγούμενο έργο της βραδιάς μια και με διαφορετικές εκφραστικές τεχνικές επιτυγχάνεται η ίδια βαθειά λυρική διάθεση προχωρώντας όμως ένα βήμα παραπέρα και φτάνοντας στην υπερβολή, την διάλυση και την τραγικότητα.

Το δεύτερο μέρος του ρεσιτάλ συνεχίζεται με τους έξι παραδοσιακούς λαικούς Ρουμάνικους χορούς του Ούγγρου συνθέτη Μπέλα Μπάρτοκ (1881-1945). Μια σύνθεση που ξεδιπλώνει όλο το πάθος και το ταμπεραμέντο της λαικής μουσικής παράδοσης των βαλκανίων, μια παράδοσης την οποία ο συνθέτης αγαπούσε βαθιά και τίμησε με το έργο του. Η βραδιά θα κλείσει με την εμβληματική σονάτα για τσέλο και πιάνο σε ρε μινόρε έργο.40 του Ντμίτρι Σοστακόβιτς. Η σονάτα γράφτηκε το 1934 σε μια ταραγμένη συναισθηματικά περίοδο για τον συνθέτη καθώς βίωνε μια έντονη ερωτική απογοήτευση με την εικοσάχρονη μεταφράστρια Νίνα Κοσταντινόφσκαγια. Ενα γεγονός που σπάνια αναφέρεται μα που αναμφίβολα αποτυπώνεται και διατρέχει όλο το έντονο, παγωμένο και βαθιά προσωπικό ύφος του έργου.

Η Νέλλη Σεμιτέκολο και ο Κωνσταντίνος Σφέτσας συνεργάζονται από το 2001. ‘Εχουν δώσει ρεσιτάλ μουσικής δωματίου στις περισσότερες πόλεις της Ελλάδας καλύπτοντας το κυριότερο μέρος του κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου για τα δυο όργανα.

Η Νέλλη Σεμιτέκολο, καταξιωμένη πιανίστρια και καθηγήτρια πιάνου με πολυετές και σημαντικό ερμηνευτικό και παιδαγωγικό έργο, ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο πιάνο στο Εθνικό Ωδείο με "Αριστείο Εξαιρετικής Ιδιοφυΐας". Συνέχισε στη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου με καθηγητή τον Erik Then-Bergh και αργότερα με την Alice Pashkus. Έχει διακριθεί στους διεθνείς διαγωνισμούς Orense της Ισπανίας (όπου το 1969 κέρδισε ειδικό βραβείο ερμηνείας της Ισπανικής Μουσικής) και Bach της Αμερικής. Η Σεμιτέκολο ειδικεύεται στο σύγχρονο ρεπερτόριο και έχει ερμηνεύσει σε Α' εκτέλεση έργα σημαντικών ελλήνων συνθετών. Έχει συμμετάσχει σε πολλά και σημαντικά σε ρεσιτάλ, συναυλίες μουσικής δωματίου και φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχει εμφανισθεί ως σολίστ με όλες τις Ελληνικές Ορχήστρες.

Ο Κωνσταντίνος Σφέτσας ξεκίνησε να μελετά βιολοντέλο από την ηλικία των 5 ετών, με τον πατέρα του επίσης βιολοντσελίστα, Χρήστο Σφέτσα. Αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές του στην Ελλάδα, συνέχισε ανώτερες σπουδές στο Παρίσι με υποτροφία της Ακαδημίας Αθηνών, στην École Normale de Musique de Paris και αργότερα στην Schola Cantorum de Paris, απ’ όπου απέκτησε τον τίτλο Δεξιοτεχνίας (Diplôme de Virtuosité) και το Ανώτατο Πτυχίο Ολοκλήρωσης Μουσικών Σπουδών (Diplôme Superieure de Fin d’ Etudes Musicales) με βαθμό άριστα παμψηφεί μετ’ επαίνων. Έχει συμπράξει ως σολίστ με γνωστές ορχήστρες και σύνολα, έχει συνεργαστεί με γνωστούς αρχιμουσικούς και κατέχει τη θέση του κορυφαίου τσελίστα της Metropolitan Symphony Orchestra of Athens. Παράλληλα με την καριέρα του στο χώρο της κλασικής μουσικής έχει επιμεληθεί τη μουσική θεατρικών παραστάσεων όπως επίσης κατά καιρούς έχει συνεργαστεί και ηχογραφήσει με διάφορα μουσικά σχήματα της pop σκηνής.

 

Πρόγραμμα:

Α ΜΕΡΟΣ

- ANTONIO VIVALDI (1678-1741)

Σονάτα αρ. 5 για τσέλο και πιάνο σε μι ελάσσονα,

  1. 40
  2. Largo
  3. Allegro
  4. Largo
  5. Allegro

ALFRED SCHNITTKE (1934-1998)

Σονάτα για τσέλο και πιάνο αρ. 1

  1. Largo
  2. Presto
  3. Largo

Διάλειμμα

 

B ΜΕΡΟΣ

BΙLA BARTΣK (1881-1945)

Έξι παραδοσιακοί ρουμάνικοι χοροί

  1. Jocul cu bβta (Χορός με το μπαστούνι)
  2. Braul (Χορός με τη ζώνη)
  3. Pe loc (Επιτόπιος)
  4. Buciumeana (Χορός με το κέρας)
  5. Poarg romaneasca (Ρουμάνικη πόλκα)
  6. Maruntelul (Γρήγορος χορός)

ΝΤΜΙΤΡΙ ΣΟΣΤΑΚΟΒΙΤΣ (1906-1975)

Σονάτα για τσέλο και πιάνο σε ρε ελάσσονα,

έργο 40

  1. Allegro non troppo
  2. Allegro
  3. Largo
  4. Allegro