Ντον Κάρλο

Σκηνοθέτης: Γκρέιαμ Βικ
Σκηνογραφία: Ρίτσαρντ Χάντσον
Κοστούμια: Ρίτσαρντ Χάντσον
Μουσική: Τζουζέππε Βέρντι
Ερμηνεύουν: Μπράιαν Ύμελ (Ντον Κάρλο), Μπάρμπαρα Φρίττολι και Τσέλια Κοστέα (Ελισάβετ), Τάσης Χριστογιαννόπουλος και Δημήτρης Πλατανιάς (Ροδρίγος), Αλεξάντερ Βινογκράντοφ (Φίλιππος)
Τραγουδούν & παιζουν μουσικό όργανο: Με την Ορχήστρα, τη Χορωδία και Μονωδούς της ΕΛΣ

Περιγραφή

Μια από τις σημαντικότερες όπερες της ωριμότητας του Βέρντι επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή: Ο Ντον Κάρλο, βασισμένος στο ομώνυμο θεατρικό του Φρήντριχ Σίλλερ, θα παρουσιαστεί στην ιταλική πεντάπρακτη εκδοχή (Μόντενα, 1886) σε νέα παραγωγή σε μουσική διεύθυνση Φιλίπ Ωγκέν, σε σκηνοθεσία του σπουδαίου σκηνοθέτη της όπερας Γκρέιαμ Βικ, με μια διεθνούς ακτινοβολίας διανομή πρωταγωνιστών.

Περισσότερα

Κύκλος Ιταλική Όπερα

Πρόκειται για μια μεγαλόπρεπη όπερα γεμάτη εντυπωσιακές άριες, ντουέτα και επιβλητικά σύνολα, ταυτόχρονα όμως και για ένα έργο με βαθιά ανθρώπινους χαρακτήρες, οι οποίοι αγωνίζονται να ισορροπήσουν ανάμεσα στα συναισθήματά τους και στο καθήκον. Η πολυεπίπεδη πολιτική διάσταση, με τη σύγκρουση ανάμεσα στην κοσμική εξουσία και την εκκλησία, ανάμεσα στον φιλελευθερισμό και την απολυταρχία, ενδιέφερε ιδιαίτερα τον Βέρντι, ειδικά στη χρονική συγκυρία συγκρότησης του σύγχρονου ιταλικού κράτους.
O πολυβραβευμένος σκηνοθέτης Γκρέιαμ Βικ είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένος για τις πειραματικές και ανατρεπτικές παραγωγές του σε κλασικά αλλά και σύγχρονα έργα όπερας. Υπήρξε διευθυντής στο Φεστιβάλ του Γκλάιντμπορν και τα τελευταία χρόνια διευθύνει την Όπερα του Μπέρμιγχαμ, η οποία έχει ένα πολύ πρωτοποριακό και σύγχρονο καλλιτεχνικό στίγμα. Παράλληλα, σκηνοθετεί στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου, όπως μεταξύ άλλων σε Λονδίνο, Παρίσι, Μιλάνο, Βιέννη, Νέα Υόρκη, Αγία Πετρούπολη, Μαδρίτη, Ζάλτσμπουργκ, Βερολίνο, Ζυρίχη, Ρώμη, Λισαβόνα, Σικάγο κ.α.

Για τη νέα του σκηνοθεσία στην ΕΛΣ σημειώνει: «Ο βασιλιάς Φίλιππος Β΄ της Ισπανίας, κυρίαρχος του σύμπαντος μα όχι και της ίδιας του της ψυχής, είναι απογοητευμένος από τη βασίλισσα, απογοητευμένος από τον γιο του, απογοητευμένος από τον εαυτό του. Απογοητευμένος και από την αγάπη που η νεότερη από αυτόν γυναίκα του και ο ιδεαλιστής Μαρκήσιος της Πόζα τρέφουν για τον ανήσυχο γιο του· μιαν αγάπη που δεν θα νιώσουν ποτέ για τον ίδιο. Αποκλεισμένος ακόμα και από την αγάπη ενός ανηλεούς Θεού, ταπεινωμένος, στα πόδια ενός φονταμενταλιστή ιερέα, ο Φίλιππος αρχίζει να συνειδητοποιεί τι οδήγησε τον πατέρα του, τον Κάρολο Ε΄, να παρατήσει τον θρόνο, την αυτοκρατορία και κάθε δεσμό με τα εγκόσμια. “Ματαιότης ματαιοτήτων, τα πάντα ματαιότης”».

Μουσική διεύθυνση Φιλίπ Ωγκέν (Φιλοξενούμενος Καλλιτέχνης 2019/20)

Φωτογραφίες

Βίντεο