Οι περιπέτειες του Βιλλάρ / Άνθρωποι την Κυριακή / Κοινωνική σαπίλα 

Περιγραφή

Συνεχίζοντας την επιτυχημένη συνεργασία μας με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος που ξεκίνησε πέρυσι, τρεις βωβές ταινίες από τις δεκαετίες του ’20 και του ’30 παρουσιάζονται αποκατεστημένες με ζωντανή μουσική, αυτή τη φορά στον Θερινό Κινηματογράφο Λαΐς.

Περισσότερα

Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Οι Περιπέτειες του Βιλλάρ του Ζόζεφ Χεπ (26')

Άνθρωποι την Κυριακή του Ρόμπερτ Σίοντμακ κ.ά. (62')
Ζωντανή μουσική επένδυση Μηνάς Αλεξιάδης

Κοινωνική σαπίλα του Στέλιου Τατασόπουλου (73')
Ζωντανή μουσική επένδυση Κ. ΒΗΤΑ

Πρώτα θα παρουσιαστεούν οι Περιπέτειες του Βιλλάρ (1924) κωμωδία του ούγγρου σκηνοθέτη Ζόζεφ Χεπ, ένα ανεκτίμητης αξίας πορτρέτο της ελληνικής πρωτεύουσας στην δεκαετία του 20’ που αποτελεί και την πρώτη σωζόμενη ελληνική ταινία μυθοπλασίας. Κατόπιν το Άνθρωποι την Κυριακή (1929- 1930), μια ταινία - σπουδή πάνω στον ελεύθερο χρόνο, των γερμανών Ρόμπερτ Σίοντμακ (Robert Siodmak), Έντγκαρ Ούλμερ (Edgar G. Ulmer), και Ρόχους Γκλίζε (Rochus Gliese). Και οι δύο παραπάνω ταινίες θα προβληθούν με ζωντανή μουσική επένδυση του συνθέτη Μηνά Αλεξιάδη.

Τέλος, με ζωντανή μουσική επένδυση από τον Κ.ΒΗΤΑ θα δούμε την Κοινωνική σαπίλα (1932) του Στέλιου Τατασόπουλου, την ταινία-πρόδρομο του νεορεαλισμού στην Ελλάδα, πρώτο φιλμ κοινωνικής κριτικής στην Ελλάδα με ρεαλιστικό θέμα και πλαίσιο δράσης την εργατική τάξη, σε μια εποχή αυστηρής λογοκρισίας. Η ταινία θεωρούνταν χαμένη μέχρι τα μέσα του 1980, όταν η Ταινιοθήκη της Ελλάδος και ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής της Στέλιος Τατασόπουλος ανακάλυψαν διασωθέντα υλικά της. Η πρώτη αποκατάστασή της, σε έγχρωμο ενδιάμεσο αρνητικό, ολοκληρώθηκε και προβλήθηκε το 1989.

Το σχέδιο ψηφιακής αποκατάστασης της ταινίας, που θα δούμε στο Φεστιβάλ, πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Documenta 14: Learning from Athens με συνεργάτη τη CINEMATEK και συμπαραγωγός την COSMOTE TV με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Η νέα αυτή προβολή στο πλαίσιο του Φεστιβάλ θα γίνει και με την υποστήριξη της Cosmote που υπήρξε συμπαραγωγός στην αποκατάστασή της.

Φωτογραφίες