272

Ορλάντο

Αρχείο Παίχτηκε από 07/03/2016 έως 26/04/2016
στο Αγγέλων Βήμα
Διάρκεια: 100'
Συγγραφέας: Βιρτζίνια Γουλφ
Μετάφραση: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα- Καλογήρου
Σκηνοθέτης: Λίλλυ Μελεμέ
Ερμηνεύουν: Αμαλία Αρσένη, Χρήστος Καπενής, Σεβίνα Μαραγκού, Λίλλυ Μελεμέ, Ρίνο Τζάνι

Περιγραφή

Πρόκειται για το αριστουργηματικό κείμενο της Βιρτζίνια Γουλφ, γραμμένο στις αρχές του 20ου αιώνα, το οποίο προσάρμοσε για το θέατρο η Sarah Ruhl, μια από τις πιο χαρισματικές και ανερχόμενες συγγραφείς της σύγχρονης δραματουργίας, γνωστή και αγαπητή στη χώρα μας από το έργο της «Ευριδίκη».

Περισσότερα

Το «Ορλάντο» είναι ένα περιπετειώδες και συναρπαστικό ταξίδι στο χώρο και το χρόνο, ένα ευφυέστατο «σκηνικό παιχνίδι» προς αναζήτηση του «εαυτού» και της ωριμότητας. Με ανατρεπτική διάθεση, γερές δόσεις χιούμορ και ποίησης, ο θεατής παρακολουθεί βήμα βήμα την απολαυστική διαδρομή ενηλικίωσης αυτού του παράξενου πλάσματος, μια διαδρομή που κρατάει τέσσερις ολόκληρους αιώνες: από τον 16ο μέχρι τον 20ο αιώνα.

Ο Ορλάντο ξεκινά τη σκηνική του ζωή ως νεαρός ευγενής στην υπηρεσία της Παρθένας-Βασίλισσας Ελισσάβετ τον 16ο αιώνα. Γνωρίζει έναν αγιάτρευτο έρωτα για μια Ρωσίδα πριγκίπισσα, έρωτα που τον ακολουθεί για τέσσερις αιώνες. Περνάει στα παλάτια της Κωνσταντινούπολης του 17ου αιώνα όπου λατρεύεται και από τα δύο φύλα. Επιστρέφει ως γυναίκα πλέον στη Βικτωριανή Αγγλία και βιώνει τους περιορισμούς εκείνης της εποχής. Η διαδρομή της ολοκληρώνεται στις αρχές του 20ου αιώνα και στη χαραυγή της γυναικείας χειραφέτησης.

Το θέμα των μεταμορφώσεων, της αλλαγών, αλλά ταυτόχρονα και της αδιάκοπης εξέλιξης που οδηγεί στην αναζήτηση της πραγματικής μας ταυτότητας αντιμετωπίζεται με ελαφράδα και χιούμορ, με τόλμη και αυτοσαρκασμό, χωρίς όμως να χάνει ούτε στιγμή την σοβαρότητά ή την φιλοσοφική του διάσταση, όπως περιμένει κανείς από ένα κείμενο της Βιρτζίνια Γουλφ.

Συντελεστές:
Θεατρική απόδοση: Sarah Ruhl
Μετάφραση: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα- Καλογήρου
Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ
Σκηνικά-Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα
Επιμέλεια κίνησης: Μόνικα Κολοκοτρώνη

18 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πρόκειται για μια νεανική και μοντέρνα μεταφορά του Ορλάντο με έντονα κωμικά στοιχεία και χιούμορ που ίσως ξενίσει όσους πάνε να δουν τον Ορλάντο της Γουλφ. Πάντως, εάν κρίνει κανείς την παράσταση ως διασκευή, θα την έλεγε πετυχημένη, είχε γρήγορους ρυθμούς, ενδιαφέροντα σκηνοθετικά ευρήματα και πάνω απ' όλα, πολύ καλές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς, ειδικά η Αμαλία Αρσένη είναι γλυκύτατη και πάρα πολύ εκφραστική.
    Ευχαριστώ θερμά τη Θετρομάνια για την πρόσκληση!

  2. Την Δευτέρα το βράδυ παρακολούθησα ένα υπέροχο, λυρικό, μαγικό παραμύθι, τον/την Ορλάντο της Βιρτζίνια Γουλφ. Η παράσταση μας αφηγείται το ταξίδι ενός ανθρώπου μέσα από τους αιώνες, την ιστορία,τον χώρο και τον χρόνο.. Ο άνθρωπος αυτός αλλάζει, μεταμορφώνεται, μεταλλάσεται καθώς παράλληλα αλλάζουν και οι κοινωνικο-πολιτικές συνθήκες κάθε εποχής.. Μεταμόρφωση η οποία βέβαια έρχεται και σαν φυσική επιλογή, σαν όρος επιβίωσης αλλά παράλληλα και σαν μετεξέλιξη του ανθρώπινου είναι, σαν δημιουργία και ολοκλήρωση μιας νέας συμπαντικής αρμονίας.. Σε όλη αυτή την πορεία θαυμάζουμε βέβαια την διαχρονικότητα του ανθρώπινου πνεύματος το οποίο αδάμαστο, άκαυστο και παθιασμένο βιώνει την ζωή και αγωνίζεται για το καλύτερο χωρίς όρια, περιορισμούς, κοινωνικές υποκρισίες και μιζέριες.. Όλα τα παιδιά στην παράσταση έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και μας γοήτευσαν με την ομορφιά και την ερμηνευτική τους ρώμη.. Ξεχώρισε βέβαια η εκλεπτυσμένη, αιθέρια και διψασμένη για ζωή και περιπέτεια Αμαλία Αρσένη που τη θαυμάσαμε πρόσφατα και στην Δεσποινίς Τζούλια..Στα συν της παράστασης και η παρουσία της Λίλλυς Μελεμέ σαν ηθοποιού.. Σαν σκηνοθέτης έστησε βέβαια μια ακόμα μοναδική παράσταση γεμάτη αφηγηματική δύναμη και αλήθεια ωστόσο και σαν ηθοποιός έλαμψε πάνω στην σκηνή με το βασικό για την εξέλιξη του έργου ρόλο που κρατούσε.. Τα σκηνικά-κουστούμια της Μ. Μέγκλα ήταν λιτά, πρωτότυπα και εξαιρετικής αισθητικής ενώ παράλληλα αντανακλούσαν έξοχα το πνεύμα κάθε εποχής που ζούσε ο/η Ορλάντο.. Τέλος η μουσική του Θ. Πολυχρονόπουλου ήταν ιδιαίτερη δημιουργική, στιβαρή και καθρέφτιζε τις ιδιαίτερες ψυχολογικές αποχρώσεις των ηρώων.. Συνόδευε με χάρη και ομορφιά την δράση επί σκηνής..
    Ευχαριστώ πολύ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την ευκαιρία που μου δώσατε να παρακολουθήσω αυτή την εξαιρετική παράσταση! Να είστε όλοι καλά! Καλή συνέχεια με καλό και ποιοτικό θέατρο..!

  3. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ!!!...Η ΑΜΑΛΙΑ ΑΡΣΕΝΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΜΟΥ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ.ΟΛΗ Η ΟΜΑΔΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΟΔΟΥΛΕΜΕΝΗ ΚΑΙ Η ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΗΤΑΝ ΕΞΥΠΝΗ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΗ.ΩΣΤΟΣΟ Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΕΜΟΙΑΖΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ...ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑ ΚΑΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΥΣΤΙΚΙΣΤΙΚΟ ...ΣΤΟ ΥΦΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΣ Β.ΓΟΥΛΦ!!!

  4. Μια συμπαθητική σκηνοθετική ματιά σε ένα τόσο δύσκολο (;) έργο όπως έιναι το Ορλάντο της Βιρτζίνια Γούλφ. δύσκολο να αποφασίσω άν με έπεισε η Α.Αρσένη σαν Ορλάντο... όσο αφορά την αθώα παιδική πλευρά σίγουρα ναι αλλά στην μετέπειτα πορεία της ενηλικίωσης κ ωριμότητας ίσως όχι.. πάντως τα δύο αγόρια της παράστασης έκλεψαν τα βλέμματα με το σκέρτσο το μπρίο κ την ερμηνεία τους!!!! αξίζει να το δέιτε κ μόνο για αυτούς τους δύο : Χρήστος Καπενής, κ Ρίνο Τζάνι !!!! ευχαριστώ πολύ Θεταρομάνια

  5. Παρακολούθησα τη Δευτέρα την εν λόγω παράσταση στο θέατρο Αγγέλων Βήμα. Η αίθουσα, σχετικά μικρή με λίγα καθίσματα προσφέρει αμεσότητα και δυνατότητα καλύτερης κατανόησης του έργου. Η παράσταση 'Ορλάντο' ήταν όμορφα σκηνοθετημένη, με τον απαιτούμενο ρυθμό, ένταση, τεχνικά μέσα και συνεχείς εναλλαγές, στοιχεία που υπηρέτησαν με επιτυχία το κείμενο της Β. Γουλφ. Οι ηθοποιοί έδωσαν όλη τους την ενέργεια και τελικά κέρδισαν τις εντυπώσεις. Σε λίγα σημεία ένιωσα αμηχανία σχετικά με την εξέλιξη της παράστασης, ωστόσο πάντα κάτι θα με εντυπωσίαζε και θα κρατούσε σταθερό το ενδιαφέρον μου ως το τέλος. Ευχαριστώ τη θεατρομάνια για την διπλή πρόσκληση.