Επιστροφή στο Μπουντεγιόβιτσε

Αρχείο Παίχτηκε από 02/05/2017 έως 06/06/2017
στο Olvio
Διάρκεια: 85’ (χωρίς διάλειμμα)
Σκηνοθέτης: Camilo Bentancor
Ερμηνεύουν: Αφροδίτη Κλεοβούλου, Θανάσης Μεγαλόπουλος, Φοίβος Συμεωνίδης, Δανάη Τίκου
Παίζουν μουσική: Γιάννης Σελέκος (πιάνο)

Περιγραφή

Η θεατρική ομάδα Art Vouveau, μετά την πρώτη της επιτυχημένη βωβή κωμωδία «ΤΑ ΔΕΚΑΝΙΚΙΑ, ή πώς ξέμαθα να περπατώ», επιστρέφει με ένα βωβό νουάρ δράμα βασισμένο στο θεατρικό έργο «Η παρεξήγηση» του Αλμπέρ Καμύ .

Περισσότερα

Ένα βωβό δράμα με τη συνοδεία ζωντανής μουσικής

  «επάγω τρεις συνέπειες από το παράλογο: την επανάσταση, την ελευθερία και το πάθος μου»  Albert Camus

 

Υπόθεση του έργου:
Μια ερημωμένη από τους πολέμους χώρα. Ένα απομακρυσμένο χωριό. Ένα απομονωμένο πανδοχείο δίπλα στο ποτάμι. Ένας άντρας επιστρέφει, μετά από πολλά χρόνια, στον τόπο που μεγάλωσε για να ανταμώσει την χήρα μητέρα του και την αδερφή του. Οι δύο γυναίκες που διαχειρίζονται το πανδοχείο, προσπαθώντας να επιβιώσουν, δολοφονούν και ληστεύουν τους λιγοστούς πελάτες. Όταν δε θα αναγνωρίσουν τον συγγενή τους, αυτός θα αποφασίσει να υποδυθεί τον πελάτη που ψάχνει για δωμάτιο.

Ο βραβευμένος με Νόμπελ συγγραφέας και φιλόσοφος Αλμπέρ Καμύ γράφει την «Παρεξήγηση» το 1942, κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.  Αυτό το θεατρικό έργο μαζί με τον «Καλιγούλα», τον εμβληματικό «Ξένο» και τα φιλοσοφικά δοκίμια «Ο μύθος του Σίσυφου» και «Ο Επαναστατημένος Άνθρωπος» συμπληρώνουν τη μελέτη του σπουδαίου στοχαστή πάνω στο παράλογο της ανθρώπινης ύπαρξης. Ο ίδιος δήλωσε για την «Παρεξήγηση»: «Αυτό είναι το έργο που με αντιπροσωπεύει περισσότερο».

Η ομάδα Art Vouveau ,στη δεύτερη δουλειά της, αντλεί υλικό από το κινηματογραφικό είδος του νουάρ των δεκαετιών ’40-’50. Ο Camilo Bentancor  βασίζει την σκηνοθεσία του στη χρήση εκφραστικών μασκών φτιάχνοντας ένα σωματικό εικαστικό νουάρ. Μέσα σε μια ατμόσφαιρα μυστηρίου, τέσσερις ηθοποιοί με τη συνοδεία ζωντανής μουσικής αφηγούνται, χωρίς τη χρήση λόγου, μια σκοτεινή ιστορία εμποτισμένη με τις φιλοσοφικές θέσεις του Αλμπέρ Καμύ. Εγκλωβισμένοι χαρακτήρες, θύτες και θύματα την ίδια στιγμή, σε καλούν να τους παρατηρήσεις, χωρίς να τους κρίνεις , ή, όπως θα έλεγε ο Καμύ, χωρίς να τους δικάσεις.

Συντονισμός - Σκηνοθεσία: Camilo Bentancor
Μουσική σύνθεση: Γιάννης Σελέκος
Κοστούμια: Δέσποινα Μακαρούνη
Φωτισμοί: Κωνσταντίνος Μαργκάς
Κατασκευή μασκών: Camilo Bentancor, Alfredo Iriarte
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρία Ψαρολόγου
Σχεδιασμός αφίσας/ flyer/ υπέρτιτλων: Μαργαρίτα Τζαννέτου
Φωτογραφίες/video: Μαρία Αγγελή

Στο κουδούνι: Μαρία Ψαρολόγου

Βίντεο

13 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μια πολύ ωραία παράσταση με συνοχή, ρέουσα αφήγηση χωρίς λόγια μεν αλλά με τέλεια υποκατάστασή τους μέσω της μουσικής υπόκρουσης, πότε ανάλαφρης (σπάνια λόγω και της θεματολογίας του έργου) και κυρίως δραματικής καθώς και μέσω της συγκλονιστικά εκφραστικής κίνησης ολόκληρου του σώματος των ηθοποιών. Αν κάποιος γνωρίζει το κείμενο του Αλμπέρ Καμύ "Η παρεξήγηση" πάνω στο οποίο βασίζεται η παράσταση, η απόλαυση γίνεται μεγαλύτερη. Βεβαίως υπάρχει η ανάρτηση-προβολή στον τοίχο στο βάθος της σκηνής, συγκεκριμένων, χαρακτηριστικών και κυρίως φιλοσοφικών φράσεων του συγγραφέα που σκοπό έχουν περισσότερο να αποδώσουν την ατμόσφαιρα του θεατρικού έργου και λιγότερο να εξηγήσουν την εξέλιξη της υπόθεσης. Η προσθήκη μερικών σκηνών σε σχέση με το πρωτότυπο κείμενο εξυπηρετούν την κατανόηση της υπόθεσης. Για όσους δεν είχαν δει τα "δεκανίκια", υπάρχει ένας παραπάνω λόγος να πάνε στο θέατρο Olvio. Η βωβή παράσταση του θιάσου Art Vouveau είναι η καλύτερη ευκαιρία για να ζήσει κανείς την εμπειρία ενός άρτιου σωματικού θεάτρου.Ευχαριστούμε πολύ Θεατρομανία για την διπλή πρόσκληση!

  2. Πολύ ωραία παράσταση, πρωτότυπη, αν είχε διαβάσει κανείς την υπόθεση του έργου μπορούσε να καταλάβει τους διαλόγους. Οι ηθοποιοί ήταν πολύ εκφραστικοί και η συνοδεία του πιάνου εξαιρετική. Παρόλο που πρόκειται για δράμα, υπήρχαν πολλές σκηνές που οι κινήσεις των ηθοποιών ήταν κωμικές. Τη συνιστώ ανεπιφύλακτα και ευχαριστώ θερμά για την πρόσκληση!

  3. Μια πολύ ωραία παράσταση συνοδευμένη από ωραία ζωντανή μουσική που αν και χωρίς καθόλου διάλογο δε σε κούραζε καθόλου. Σου κρατούσε το ενδιαφέρον αμείωτο από την πρώτη ως την τελευταία στιγμή και η απουσία λόγου δε σε εμπόδιζε να καταλάβεις την υπόθεση. Αξίζει να τη δει κανείς. Ευχαριστώ ΘΕΑΤΡΟΜάΝΙΑ.

  4. ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΕΧΩ ΔΕΙ ΞΑΝΑΔΕΙ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΑΛΛΟ ΘΙΑΣΟ ΚΑΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΟΛΥ ,ΑΥΤΗ ΜΕ ΚΟΥΡΑΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΚΑΝΕ ΝΑ ΒΑΡΕΘΩ. ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΙ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΟΜΩΣ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΗΤΑΝ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ. ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ Ο ΠΙΑΝΙΣΤΑΣ ΚΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ

  5. Πολύ ωραία δουλειά, συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές. Το γεγονός ότι ήταν βωβή η παράσταση την έκανε ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε η συνοδεία του πιάνου στο δράμα των ηρώων. Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση !

  6. Είχε αρκετό ενδιαφέρον και ήταν κάτι πολύ πρωτότυπο.Θα έπρεπε όμως κάποιος να γνώριζε καλά το κείμενο προηγουμένως για να καταλάβει πως συνδέονται τα λόγια με τις κινήσεις των ηθοποιών.Παρ'όλα αυτά πολύ καλή προσπάθεια.

  7. ΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑΤΟΥΣ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΗΣ ΤΟ ΕΡΓΟ ΔΥΣΚΟΛΗ ΠΕΡΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΘΕΑΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΥΝΗΘΗΣΜΕΝΟΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΙΔΟΣ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ..