Έρως Θάνατος

Αρχείο Παίχτηκε από 04/05/2019 έως 25/05/2019
στο Εξ αρχής

2ος χρόνος παραστάσεων
Διάρκεια: 70'
Κείμενο: Ελένη Τσακάλου (Σύνθεση)
Σκηνοθέτης: Ντίνος Σπυρόπουλος
Κοστούμια: Δανάη Σταματίου
Φωτισμοί: John McKenzie
Μουσική: Ντίνος Σπυρόπουλος (επιμέλέια)
Ερμηνεύουν: Ελένη Τσακάλου, Μάριος Τζανακάκης, Άγγελος Κούκος, Βίκυ Κέκη, Σίλια Μουστάκη

Περιγραφή

Η ομάδα «Θεατρικοί Ορίζοντες» παρουσιάζει για δεύτερο χρόνο μια πρωτότυπη θεατρική παράσταση αφιερωμένη στον Έρωτα και το Θάνατο, μέσα από τη ματιά του μεγάλου Έλληνα λογοτέχνη Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, γνωστό και ως «άγιο των ελληνικών  γραμμάτων» και «κορυφή των κορυφών» κατά τον Κ. Π. Καβάφη.

Περισσότερα

Τρία διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη για τον έρωτα

Η ομάδα «Θεατρικοί Ορίζοντες» παρουσιάζει για δεύτερο χρόνο μια πρωτότυπη θεατρική παράσταση αφιερωμένη στον Έρωτα και το Θάνατο, μέσα από τη ματιά του μεγάλου Έλληνα λογοτέχνη Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, γνωστό και ως «άγιο των ελληνικών  γραμμάτων» και «κορυφή των κορυφών» κατά τον Κ. Π. Καβάφη.

Μια θεατρική σύνθεση πάνω στα διηγήματα «Άνθος του γιαλού», «Υπό την βασιλικίν δρυν», «Το μοιρολόγι της φώκιας», καθώς και σε ποιήματα, επιστολές και κείμενα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, που αφορούν τη ζωή (Έρως) και το θάνατο. Μέσα από το ρομαντικό, ευφάνταστο και αισθησιακό Παπαδιαμάντη ανακαλύπτουμε όψεις της ζωής και του θανάτου, απεικονισμένες μέσα από τα ήθη και τα έθιμα μιας άλλης εποχής. Ο ίδιος ο Παπαδιαμάντης άγγιξε όσο λίγοι τη βαθύτερη έννοια του έρωτα μέσα από τον ψυχισμό των ηρώων του και όπως καταλήγει ο ίδιος στο μοιρολόγι της φώκιας :«Σαν να χαν ποτέ τελειωμό, τα πάθια και οι καημοί του κόσμου…»

Βοηθός Σκηνοθέτη: Έλενα Μεγαγιάννη
Αφίσα : Άντα Μάντζαλη
Φωτογραφίες : Γιώργος Κούκος
Περούκες : Ευγενία Παπαδοπούλου
Υπεύθυνος επικοινωνίας : Κωνσταντίνος Δημητρίου
Παραγωγή : Θεατρικοί Ορίζοντες

Η διανομή τη σεζόν 2017-18 ήταν : Ελένη Τσακάλου, Στέργιος Γιαννουλάκης, Χρήστος Τσιλογιάννης, Άγγελος Κούκος, Εύη Ηλιάδου

Φωτογραφίες

54 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πολυ καλή παράσταση κι Ευχαριστώ πολυ θεατρομάνια για την πρόσκληση.Η προσεγγιση των παπαδιαμαντικών κειμένων έγινε με πολυ σεβασμό και θρησκευτικότητα θα έλεγα.Το περιβάλλον άκρως ατμοσφαιρικό θύμιζε εκκλησία.Υπέροχη η μουσική του Σπυρόπουλου και πολύ καλές οι ερμηνείες των τριών ηθοποιών.Πολυ προσεγμένη δουλειά!!!

  2. Δυστυχώς η παράσταση ήταν πολύ κατώτερη των προσδοκιών μου.Ο λόγος του Παπαδιαμάντη είναι πολύ μεστός και δύσκολος καθώς δεν είναι στη δημοτική.Γι'αυτο και θα περίμενα η ερμηνεία και η σκηνοθεσία να πήγαιναν προς τον θεατή και όχι να πρέπει ο θεατής να καταβάλει προσπάθεια για να πάει προς την παράσταση.Βεβαια η σύνθεση των ηθοποιών ήταν διαφορετική από αυτή που βλέπω στις φωτογραφίες.Ενδεχομενως να έπαιξε και αυτό ρόλο.Γενικα μας κούρασε αρκετά πέραν ελαχίστων στιγμών μέσα στην παράσταση.
    Θεατρομάνια σε ευχαριστούμε πάρα πολύ για την ευκαιρία.

  3. Πολύ καλή παράσταση με θαυμάσιες ερμηνείες. Τρία αγαπημένα διηγήματα του Παπαδιαμάντη ήταν η εγγύηση για το αποτέλεσμα. Ο χώρος και η περιοχή που είναι το θέατράκι αδικούν την όποια παράσταση λαμβάνει χώρα σε αυτό.

  4. Εξαιρετική παράσταση. Σε μία κατανυκτική ατμόσφαιρα χωρίς υπερβολές με σεβασμό στον Παπαδιαμάντη και τα κείμενά του. Ωραία δραματοποίηση των κειμένων. Σωστή άρθρωση και εκφορά του λόγου αλλά κυρίως έξοχες ερμηνείες από τέσσερις καλλιτέχνες που δίνουν την ψυχή τους. Αισθάνεσαι σαν να ζεις 140 χρόνια πριν στην Σκιάθο. Φωτισμός, μουσική τραγούδι στόλισαν την παράσταση και ανέδειξαν την φαντασία και την ευαισθησία του σκιαθίτη λογοτέχνη μας. Την προτείνω και για παιδαγωγική αξιοποίηση από σχολεία με την κατάλληλη προετοιμασία. Είναι και μαγευτική και διδακτική η γλώσσα. Ευχαριστώ πολύ την θεατρομάνια και το θέατρο για την φιλοξενία.

  5. Εξαιρετική παράσταση!!!!!!Ένα δύσκολο γλωσσικά κείμενο,που αποδόθηκε τέλεια από τους ηθοποιούς,οι οποίοι κατώρθωσαν,να βάλουν τους θεατές στο κλίμα του Παπαδιαμάντη.
    Αξιόλογη η προσπάθεια όλων των συντελεστών της παράστασης.Ευχαριστώ τη θέατρομανια για τις προσκλήσεις,που μας προσέφερε!!!

  6. Πολυ συμπαθητικη η παρασταση. Σ'εβαζε στο κλιμα της εποχης του Παπαδιαμαντη. Η σκηνη των κεριων, το σκοτεινο θεατρο, τα σκουρα ρουχα, ο λογος του Παπαδιαμαντη, η εξαιρετικη ερμηνεια των ηθοποιων σε τετοιο δυσκολο κειμενο, ο ερωτας και τα βασανα.. Απο τις πιο καλες και ποιοτικες παραστασεις.

  7. Τρία διηγήματα του Παπαδιαμάντη ("Έρωτας στα χιόνια", "Υπό την βασιλικήν δρυν" και "Το μοιρολόγι της φώκιας") ζωντανεύουν στη σκηνή. Ο γλαφυρός λόγος του συγγραφέα, οι ερμηνείες, η μουσική και το λιτό σκηνικό δημιούργησαν μια ατμόσφαιρα συγκινητική. Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση Θεατρομάνια!

  8. Ο λογος του Παπαδιαμαντη περασε στην πλατεια,τουλαχιστον στα δυο πρωτα διηγηματα
    που ειναι νομιζω και το ζητουμενο σε τετοιου ειδους αποπειρες.Γι αυτο και θα ηταν
    προτιμοτερο να παραληφθουν τα πηγαινε ελα στη σκηνη, η αμηχανη προσπαθεια συρραφης των διηγηματων και καθε ειδους παραστασιολογια εν γενει.Καλη προσπαθεια.
    Ευχαριστω για την προσκληση.

  9. Εξαιρετικό!! ...με σεβασμό στην Τέχνη, στο θέατρο, στον Παπαδιαμάντη ...μέσα σε έναν μικρό αλλά πολύ ζεστό θεατρικό χώρο τέσσερις άνθρωποι "ποιούν ήθος" και ζεσταίνουν τις καρδιές των θεατών τους ...μέσα στην κρύα και σκοτεινή -δυστυχώς- περιοχή των Εξαρχείων συνεχίζει να φέγγει το φως του θεάτρου Εξ Αρχής... ας το στηρίξουμε όλοι! αξίζει τον κόπο!

  10. μια παρα πολυ καλη προσπαθεια μ αρκετα ικανοποιητικο αποτελεσμα .ουτως η αλλως η δυσκολια του να μεταφερεις παπαδιαμαντη δεν ειναι ευκολη υποθεση και συντελεστες μετεφεραν αξιοπρεπως επι σκηνης την αυρα του. μπραβο τους και σ ευχαριστουμε θεατρομανια !

  11. Σ΄έναν πολύ μικρό χώρο, υπόγειο και στενό, που σε προδιαθέτει για κάτι περιορισμένο και ερασιτεχνικό, γίνεται θέατρο, πιστό στο πνεύμα των κειμένων, συγκινητικό, ατμοσφαιρικό. Κι αυτό συμβαίνει γιατί τα υπαρκτά ελαττώματα του χώρου ξεχνιούναι από το θεατή λίγα μόλις λεπτά μετά την αρχή της παράστασης. Οι ηθοποιοί στέκονται με σεβασμό, στην κάθε λέξη αυτών των ξεχωριστών κειμένων τόσο όσο απαιτείται από την ανάγκη κατανόησής τους. Τα τρία διηγήματα που παρουσιάζονται ("Έρωτας στα χιόνια", "Υπό την βασιλικήν δρυν" και ¨Το μοιρολόγι της φώκιας") είναι προσεκτικά διαλεγμένα, φωτίζουν διαφορετικές πτυχές του πολύπαθου, ανθρώπινου βίου. Στην παράσταση, τα κείμενα είναι πλήρη, χωρίς συντομεύσεις, διασκευές και απλοποιήσεις της γλώσσας που θα φτώχαιναν το αισθητικό και νοηματικό αποτέλεσμα άν επιχειρούνταν. Η σκηνοθεσία, τα σκηνικά και η μουσική είναι μέσα στο πνεύμα του Παπαδιαμάντη. Μια παράσταση που αξίζει να τη δουν όσοι αγαπάνε αυτόν τον τόσο ιδιόμορφο συγγραφέα αλλά και όσοι δεν τον έχουν ακόμα αγαπήσει. Είναι σίγουρο ότι μετά από μια τέτοια εμπειρία θα ανοίξουν νέοι δίαυλοι επικοινωνίας με τον κυρ-Αλέξανδρο.
    Ευχαριστούμε τη Θεατρομάνια για τη διπλή πρόσκληση που μας πρόσφερε. Η καθυστέρηση στην ανάρτηση της κριτικής μας συνέβη για σοβαρούς λόγους ενάντιους στη θέλησή μας.

  12. ευχαριστώ μέλος της Θεατρομάνιας για την παραχώρηση της πρόσκλησης .. μου αρέσει ο λόγος του Παπαδιαμάντη κ νομίζω στη συγκεκριμένη παράσταση αποδόθηκε πού καλά ειδικά στο τρίτο μονόπρακτο το μοιρολόι της φώκιας... δεν θέλει πολλά οπτικοακουστικά μέσα ο Κυρ-Αλέξανδρος...λιτό σκηνικό με μερικά κεριά..απλά όπως έζησε κ ο ίδιος..

  13. Πενιχρα τα τεχνικά μεσα κ ασφυκτικα μικρος ο χωρος, αλλα πολυ καλες οι ερμηνειες κ το αποτελεσμα εν γενει. Αν κανεις αγαπα το λογο του παπαδιαμαντη, αξιζει να δει την παρασταση. Ευχαριστω για την προσκληση.

  14. Αξιόλογο έργο. Μικρό και φιλόξενο το θεατράκι. Πολύ καλή η απόδοση των έργων του Παπαδιαμάντη από τους ηθοποιούς, με την βοήθεια της μουσικής και του καλού φωτισμού. Συγχαρητήρια !!!
    Ευχαριστώ θεατρομανία.

  15. Στην αρχη ενοιωσα κατανυξη, μετα με παρεσυρε η ομορφια της γλωσσας μαζι με τα διηγηματα του Παπαδιαμάντη..Εκπληκτικοι οι ηθοποιοι. Υποβλητικος φωτισμος. Θεματολογια: "ερωτευμενος ανθρωπος και τελος ζωης". Μιλα για τα παθη του ανθρωπου και τα εχει δοσμενα μ'εναν πολυ γλαφυρο τροπο. Και ολα αυτα πλαισιωμενα με μια μαγικη μουσικη με ακουσματα αυλου, κλαρινου και εκπληκτικου μοιρολογιου..

  16. Μια πολύ αξιόλογη παράσταση για την ζωή και την μόνη της αλήθεια...τον θάνατο! Εξαιρετική προσπάθεια της ομάδας "Θεατρικό Ορίζοντες". Ευχαριστώ τη "θεατρομανία" που μου έδωσε την ευκαιρία να την παρακολουθήσω.