390

Γάμος

Αρχείο Παίχτηκε από 06/05/2016 έως 04/06/2016
στο Κνωσός
Διάρκεια: 90' (με διάλειμμα)
Συγγραφέας: Γιώργος Καλογερόπουλος
Σκηνοθέτης: Γιώργος Καλογερόπουλος
Ερμηνεύουν: Έφη Καραγιαννοπούλου, Μαρία Μιχαηλίδου, Δέσποινα Σολκίδου, Εύη Τσακλάνου, Νικος Γεωργίου, Δημήτρης Σταυρόπουλος, Μαριλύν Κουρίδου, Δέσποινα Μπου, Ορέστης Σταυρόπουλος, Γιώργος Καλογερόπουλος

Περιγραφή

Βασισμένο στον "Ματωμένο Γάμο" του Φ. Γκ. Λόρκα.

Περισσότερα

Έναν χρόνο μετά τα γεγονότα του "Ματωμένου Γάμου"...

 *Η παράσταση είναι ακατάλληλη για άτομα κάτω των 15 ετών

Σημείωμα Σκηνοθέτη:

"Διαβάζοντας τον "Ματωμένο Γάμο" του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα σε μετάφραση Νίκου Γκάτσου, αποφάσισα να φιλτράρω τα λόγια τους και να κρατήσω αυτά που με άγγιξαν, αυτά που νιώθω εγώ προσωπικά ως καίριας σημασίας.

 Βασισμένος στην πλοκή και τους χαρακτήρες, θέλησα να χτίσω μια νέα ιστορία η οποία διαδραματίζεται έναν χρόνο μετά τα γεγονότα του "Ματωμένου Γάμου".

Το κυριότερο σημείο που θα μπορούσε να πει κανείς ότι τροποποίησα είναι η οπτική γωνία. Προσπάθησα να αναπτύξω μια πιο κωμική σύνθεση, κρατώντας φυσικά το σκοτάδι και το μαύρο σύννεφο που περιγράφει ο μεγάλος ποιητής.

 Κεντρικός άξονας της ιστορίας είναι η έννοια του γάμου.

Του γάμου ως συμβόλαιο πίστης, του γάμου ως σύμβαση, ως συμβιβασμό ή απλά της αγάπης, με τους χαρακτήρες να κονταροχτυπιούνται ενάντια στην επανάληψη.

 Μα δεν είναι πολύ διασκεδαστικό και αστείο ένα αδιέξοδο;"

 
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σύλληψη/Κείμενο/Σκηνοθεσία: Γιώργος Καλογερόπουλος
Χορογραφίες/Επιμέλεια Κίνησης: Εύη Τσακλάνου 
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Ελευθερία Κιοπεκτσόγλου, Ιόλη Καρύκα
Κοστούμια: Μαρία Μπάμπαρη
Κατασκευή Σκηνικού: Τάσος Ανδρουλάκης
Μουσική Επιμέλεια: Γιώργος Καλογερόπουλος 
Σχεδιασμός/Artwork Αφίσας: Blankbox
Φωτογραφίες: Γιώτα Ρόρου
Βίντεο: Δημήτρης και Ορέστης Σταυρόπουλος 
Υπεύθυνοι Επικοινωνίας: Ελευθερία Κιοπεκτσόγλου, Ιόλη Καρύκα, Νίκος Γεωργίου 
Συντονισμός: Νίκος Γεωργίου

Βίντεο

22 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ειλικρινά διαβάζοντας τα σχόλια των θεατών βρίσκομαι κάπου στην μέση. Οντως θυμίζει άνετα παράσταση της Κιτσοπούλου (που προσωπικά δεν μου αρέσει)αλλα υπήρχαν σημεία που απορούσες και περίμενες να δεις που θα πάει .Είχε γέλιο σε κάποια σημεία αλλα στα περισσότερα δημιουργούσε αμηχανία. Η νύφη πρωτοποριακή ή δε γειτόνισσα φοβερή.Ωραία κουστούμια με πολύ ωραία μουσική Ευχαριστωωωωωωωωωωωωωωω

    ε

  2. Πάντα λυπάμαι όταν απολαμβάνω τόσο μία παράσταση και θέλοντας να γράψω μία κριτική έρχομαι αντιμέτωπος με δυσλειτουργικούς θεατές που ακροβατούν μεταξύ της βασικής ανθρώπινης κατανόησης και της απόλυτης έκπτωσης νοητικής δραστηριότητας.

    Η παράσταση είναι ένα πολυεπίπεδο δράμα (ως παρωδία μπορώ να το δω μόνο σε πολύ πρωτογενές επίπεδο), με ξεκάθαρα δομημένη ροή. Η ακατάπαυστη επίθεση στο κιτς, στο φθηνό χιούμορ, τα διαχρονικά και in situ κοινωνικά πρότυπα, καθώς και στις εκατοντάδες τετριμμένες μεταφορές του "Ματωμένου Γάμου" συνδυάζεται με μαεστρία με την εξαιρετική αισθητική που εκφράζεται από, ομολογουμένως, εντυπωσιακά κουστούμια και έναν σταυρό που επιβάλλεται στον θεατή.

    Δε μου είναι εύκολο να μπω στη θέση κάποιου που αδυνατεί να κατανοήσει τα απλούστερα μηνύματα που μπορεί να μεταφέρει ένα έργο, πόσο μάλλον τα βαθύτερα εξ αυτών, αλλά θα ήταν καλύτερο για το θέατρο εάν οι άνθρωποι που δυσκολεύονται να εκτεθούν στο αμφίπλευρο βλέμμα που ορίζει το συμβόλαιο θεατή/ηθοποιού, να μην έγραφαν κριτικές που μπορούν να επηρεάσουν και τρίτους.

    • Εγώ προσωπικά θα το εκτιμούσα υπέρ το δέον, αν μας βοηθούσες εσύ να συλλάβουμε τα βαθύτερα νοήματα αυτής της παράστασης. Σε ποια ακριβώς σημεία του έργου ένιωσες να σε συνεπαίρνει αυτό το πολυεπίπεδο δράμα; Όταν η γειτόνισσα αναρωτιόταν τί φύλλο θα βάλει στην τυρόπιτα; Όταν εμφανίστηκε η «νύφη» χοροπηδώντας; Όταν η ταξιθέτρια έδωσε ρεσιτάλ ερμηνείας και λίγο έλειψε να κερδίσει το Όσκαρ; Οι κριτικές, κατά την άποψή μου, δεν επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό το κοινό. Σου δείχνουν μια τάση. Αν υπάρχει μεγάλη διακύμανση όπως στη συγκεκριμένη, αντιλαμβάνεσαι πως ή θα σου αρέσει ή όχι.

      • Ευτυχώς η εξαιρετική ενόραση της στιγμής με βοήθησε να απαντήσω προκαταβολικά στο σχόλιο αυτό, χιχι.

        βλ.:
        "Δε μου είναι εύκολο να μπω στη θέση κάποιου που αδυνατεί να κατανοήσει τα απλούστερα μηνύματα που μπορεί να μεταφέρει ένα έργο, πόσο μάλλον τα βαθύτερα εξ αυτών..."

    • Η ακροβασία σου ανάμεσα σε μια ad hoc κακόγουστη παράσταση και στην ψευδαίσθηση ότι νομίζεις πως έχεις δει μια παράσταση που συμπαρασύρει τον εσωτερικό σου κόσμο και σε διασκεδάζει τα μάλα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κάλλιστα ως σύμπτωμα διπολικής συμπεριφοράς. Επίσης, από πότε απαγορεύεται να γράφει το κοινό κριτικές; Προφανώς όταν είσαι συντελεστής της παράστασης, δεν σου αρέσει μια τέτοιου είδους κριτική. Μην αγχώνεσαι πάντως. Θα φροντίσω το Broadway να μην διαβάσει αυτή την κριτική!

      • Γλυκιά μου Αναστασία, προφανώς σου άρεσε ιδιαίτερα που διάβασες ένα σχόλιο με δύσκολες λέξεις και μάλλον μπερδεύτηκες λιγάκι όσον αφορά στις έννοιες που χρησιμοποίησα.

        Δυστυχώς έχω μία κάποια αλλεργία στις πομπώδεις εκφράσεις που βρίσκονται 2-3 σκαλοπάτια ψηλότερα από εκεί που σε βαστάει να ανέβεις η διάχυτη εσάνς πλέμπας που αποπνέεις.

        😉

  3. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟΡΩ ΠΩΣ ΜΕΡΙΚΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΓΕΛΟΥΝ ΜΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΚΑΚΟΓΟΥΣΤΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ. ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΜΕΝΟΣ... ΙΣΩΣ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΝΟΗΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΛΛΑΒΕΙ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ...ΤΑ ΥΠΕΡΘΕΑΜΑΤΑ..,.

  4. ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΧΘΕΣ ΟΤΙ ΕΙΔΑ ΜΙΑ ΣΑΤΥΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΓΑΜΟ ΤΟΥ ΛΟΡΚΑ (ΟΧΙ ΔΡΑΜΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΕ ΕΣΕΙΣ) ΑΛΛΑ ΤΕΛΙΚΑ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΚΙΤΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΣΤΙΛ ΚΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕ ΒΡΙΣΙΕΣ ΚΑΙ ΧΟΝΤΡΟΚΟΜΕΝΑ ΣΚΕΤΣ.ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΥΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΜΑΤΑΙΑ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ...
    ΘΟΔΩΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΛΑΣ

  5. Μία από τις χειρότερες παραστάσεις της χρονιάς. Ο εκχυδαϊσμός της καθημερινότητας έπειτα από τη δυσάρεστη διαδικασία του πένθους, καθώς και η basse classe θεατρική παραγωγή υποτιμούν τη νοημοσύνη του κοινού. Φυσικά η πλειοψηφία γελούσε, καθότι αυτό υπαγορεύει η νοημοσύνη του μέσου απαίδευτου Νεοέλληνα. Προστυχιά, ανωμαλία και φαιδρότητα· το χρυσό τρίγωνο "επιτυχίας" μιας κακοηθέστατης παράστασης. Ευτυχώς το διάλειμμα ήρθε νωρίς και μπόρεσα να γλιτώσω από την υποκουλτούρα της συγκεκριμένςη παράστασης. Δυστυχώς η εξαιρετική εμφάνιση της γειτόνισας δεν ήταν αρκετή για να σώσει την παράσταση.

  6. Το πιο θλιβερό της συγκεκριμένης παράστασης δεν είναι το γεγονός ότι πρόκειται για τη χειρότερη της φετινής σεζόν, αλλά το ότι υπάρχει θεατρόφιλο κοινό το οποίο γελά και ξεκαρδίζεται με αστειάκια τέτοιου επιπέδου. Πρόκειται για μια παράσταση χωρίς κείμενο, χωρίς ουσία και χωρίς νόημα. Παρόλα αυτά, ξεχώρισε η ερμηνεία της γειτόνισσας.

  7. Μια απροσδόκητη αποδόμηση του κλασσικού "Ματωμένου γάμου" του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα.
    Τι συμβαίνει μετά από ένα χρόνο από τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο έργο? Δέκα νέα παιδιά, με το σκηνοθέτη ανάμεσά τους, αναλαμβάνουν να μας το πληροφορήσουν με όρους μουσικής παράστασης και με εμφανείς αγαθές προθέσεις για τη διασκέδαση του κοινού.
    Μιάμιση ώρα γέλιου και σάτιρας με πολύ καλές ερμηνείες, εξαιρετικά εύστοχες επιλογές τραγουδιών που συντελούν στον "κανιβαλισμό" του έργου.
    Πολύ καλά και τα κοστούμια, και χωρίς να θέλω να αποκαλύψω τίποτα άλλο για την παράσταση θα σημειώσω κάτι τελευταίο: Η νύφη "τα σπάει" στην κυριολεξία! (ενώ αξιοσημείωτη είναι και η ερμηνεία της "γειτόνισσας").
    Πέρασα εξαιρετικά!

  8. Παρακολούθησα κατόπιν παραχώρησης από την κα Γεωργούση Αγγελική την παράσταση ο Γάμος. Μια πολύ ευχάριστη και πολύ σουρεάλ κωμωδία, στηριζόμενη στο στο θεατρικό του Φ.Γ.Λόρκα Ο Γάμος. Πολύ κάλες ερμηνείες από όλο το κάστ των ηθοποιών, καθώς και η σκηνοθεσία. Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση.