337

Λούλου

Αρχείο Παίχτηκε από 28/11/2015 έως 03/03/2016
στο Αγγέλων Βήμα
Διάρκεια: 110' (χωρίς διάλειμμα)
Συγγραφέας: Φρανκ Βέντεκιντ
Μετάφραση: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου
Σκηνοθέτης: Λίλλυ Μελεμέ
Ερμηνεύουν: Νίκος Αλεξίου, Ευτυχία Γιακουμή, Δημήτρης Γκουτζαμάνης, Χρήστος Καπενής, Μάγδα Κόρπη, Ιάσων Bitter- Κουρούνης, Αγαπητός Μανδαλιός, Πηνελόπη Μαρκοπούλου, Δημήτρης Πετρόπουλος

Περιγραφή

Ο Φρανκ Βέντεκιντ (1864-1918) στην "Λούλου" συνθέτει ένα σκοτεινό παραμύθι, ένα παράξενο μείγμα κωμωδίας και τραγωδίας με απροσδόκητα γκροτέσκα στοιχεία - δάνεια από τον κόσμο του τσίρκο που τόσο αγαπά. Με γλώσσα αιχμηρή και προκλητική, ο σπουδαίος Γερμανός δημιουργός τολμά να αποκαλύψει την σήψη και τη διαφθορά που φωλιάζει στα πολυτελή σαλόνια της ηδονής, ασκώντας δριμεία κριτική στον κοινωνικό καθωσπρεπισμό και την υποκρισία.

Περισσότερα

Παράταση λόγω επιτυχίας

Μια τραγωδία τεράτων

"Η σάρκα έχει το δικό της πνεύμα" (Φρανκ Βέντεκιντ)

Η εμβληματική μορφή της Λούλου αποτελεί την προσωποποίηση της αρχέγονης σεξουαλικότητας και του σκοτεινού αδηφάγου ερωτικού ενστίκτου, που απογυμνώνει όσους βρίσκονται γύρω της, φέρνοντας στην επιφάνεια τα πιο ταπεινά και ζωώδη τους ένστικτα. Ένα αιθέριο πλάσμα με ατσαλένιους μύες, γέννημα - θρέμμα ενός σαρκοβόρου συστήματος, ενός κατασκευασμένου, ανδροκρατούμενου παραδείσου, που αντιμετωπίζει τον έρωτα, ως αγοραπωλησία και το γυναικείο κορμί ως αντικείμενο προς πλειστηριασμό. Μια ιδιόρρυθμη παιδική ψυχή με καθαρό βλέμμα εγκλωβισμένη στο σώμα μιας εκθαμβωτικής γυναίκας, η οποία με τον πηγαίο αισθησιασμό και την απροσδόκητη αθωότητά της λειτουργεί ως άγγελος - εξολοθρευτής και παρασύρει τους γύρω της σε έναν εξαντλητικό χορό θανάτου.

Άντρες και γυναίκες στέκονται αποσβολωμένοι μπροστά στο μεγαλείο αυτού του άγριου θηρίου, που σφύζει από ζωή, σαν σαστισμένα αρπακτικά. Οι προσπάθειες να την κατατάξουν, να την χαλιναγωγήσουν, να την εξημερώσουν θα αποδειχθούν μάταιες.

Μόνη εναντίων όλων, η Λούλου αλλάζει συνεχώς πρόσωπα, αντικατοπτρίζοντας με τρόπο μοναδικό τις προβολές και τις φαντασιώσεις των εραστών της. Μινιόν, Πόπσυ, Εύα, Μίτσι, Κάτια είναι μερικές από τις ταυτότητες της....

Σονινγκ: Άγγελος είσαι ή δαίμονας;

Λούλου: Τίποτα απ’ τα δυο. Αυτή είμαι. Όλα τα υπόλοιπα απλώς τα φανταστήκατε.

Ακολουθώντας μια φρενήρη διαδρομή ενηλικίωσης που ξεκινά απ’ το σκοτάδι για να καταλήξει στο φως, η Λούλου μεταμορφώνεται από θύμα σε θύτη και σαρώνει τους πάντες στο πέρασμά της, με τη δύναμη σχεδόν ενός φυσικού φαινομένου, ενός μαύρου ήλιου που σπέρνει την καταστροφή, ενός παντοδύναμου και ανυπότακτου «πνεύματος της γης». Στο παραισθησιογόνο σύμπαν του Βέντεκιντ, ο έρωτας και ο θάνατος βαδίζουν χέρι-χέρι και το κουτί της Πανδώρας έχει μόλις ανοίξει...

Συντελεστές:
Μετάφραση: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου
Μετάφραση προλόγου: Νίκος Αλεξίου
Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ
Σκηνικά - κοστούμια: Αριάδνη Βοζάνη
Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης
Επιμέλεια κίνησης: Μόνικα Κολοκοτρώνη
Σχεδιασμός φωτισμών: Μελίνα Μάσχα
Βίντεο παράστασης: Αλέξανδρος Κακλαμάνος
Βοηθός σκηνοθέτη: Μάγδα Κόρπη
Βοηθός σκηνογράφου: Αναστασία Γκολιομύτη
Φωτογραφίες παράστασης: Νικολέττα Γιαννούλη

Βίντεο

12 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μια πλούσια σε ερμηνείες παράσταση που καθηλώνει τον θεατή και απογειώνει τα συναισθήματα. Δεν νομίζω ότι έμεινε ούτε μια πιθαμή από την σκηνή που να μην αξιοποιήθηκε σκηνοθετικά. Εξαιρετική θεατρική εμπειρία. Ευχαριστούμε πάρα πολύ για τις προσκλήσεις ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ 🙂

  2. Παρακολούθησα με ενδιαφέρον την παράσταση στις 1/3/16 ύστερα από πρόσκληση της Θεατρομάνια την οποία και ευχαριστώ ιδιαιτέρως για την ευκαιρία που μου έδωσε !.
    Μια αιθέρια ύπαρξη με πηγαίο αισθησιασμό και χαρακτηριστικά άγριου θηρίου που σφύζει από ζωή, η οποία ενσαρκώνεται επαξίως από την εκθαμβωτική Ευτυχία Γιακουμή, κατορθώνει χωρίς ιδιαίτερο κόπο με τα φυσικά θέλγητρά της, να παρασύρει ερωτικά κάθε αρσενικό που την περιβάλλει !. Μόνη εναντίων όλων, η Λούλου αλλάζει συνεχώς πρόσωπα, ικανοποιώντας τις φαντασιώσεις των εραστών της !. Μινιόν, Πόπσυ, Εύα, Μίτσι, Κάτια είναι μερικές από τις ταυτότητες της ...
    Έτσι, σταδιακά μεταμορφώνεται από θύμα σε θύτη και σαρώνει τους πάντες στο πέρασμά της, παρασύροντάς τους μοιραία σε μια τροχιά θανάτου, από την οποία και η ίδια θα είναι δύσκολο να ξεφύγει ...

  3. Ήταν μια έξοχη παράσταση με πολύ καλή σκηνοθεσία και υπέροχες ερμηνείες. Ελπίζω πραγματικά να πάρει παράταση ώστε να μπορέσουν να την παρακολουθήσουν ακόμα περισσότεροι θεατές. Ευχαριστούμε πολύ για τις προσκλήσεις θεατρομάνια 🙂

  4. Ο γνωστός θεατρικός συγγραφέας αποτυπώνει θέματα σεξουαλικότητας και πιο συγκεκριμένα το θέμα της αρχέγονης αντίληψης της γυναίκας-φίδι, μια γυναίκα που χωρίς να κάνει τίποτα καταφέρνει τα πάντα με την ομορφιά και τη σαγήνευση των άλλων. Αγαπάει, ερωτεύεται, ποθεί και δεν φοβάται, απλά προχωρά μέχρι να βιώσει το θάνατο επειδή δεν μπορεί να αντισταθεί στον άγρυπνο πόθο της.

  5. ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ.Η κ.ΓΙΑΚΟΥΜΗ εξαιρετη σαν Λουλου,ο κ.Αλεξιου υπεροχος(όπως παντα-οποιος δεν τον ειδε στον Κολχαα ας σπευσει)αλλα και ολοι οι ηθοποιοι εδωσαν τον καλυτερο τους εαυτο.Σας ευχαριστω για άλλη μια φορα για την προσκληση Θεατρομανια

  6. Καθηλωτικη παρασταση με εξαιρετικες ερμηνείες από ολους τους ηθοποιούς αν και σε καποια σημεια πιστευω ότι εκανε μια κοιλια.Το Αγγελων Βημα παντα ανεβαζει ποιοτικες παραστασεις.Ευχαριστω την Θεατρομανια για την προσκληση.

  7. Η παρασταση σε καθηλωνε! Οι ηθοποιοι υπεροχοι και ο ρολος της πρωταγωνιστριας αναδεικνυε το εκθαμβωτικο ταλεντο της, σε καθε στιγμη!!! Παρακολουθησα μια αξιολογη παρασταση και εμεινα πολυ ευχαριστημενη!!!

  8. Εξαιρετικές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς, σε μια αρκετά καλά σκηνοθετημένη παράσταση την οποία βέβαια θεματολογικά την θεωρώ "άδεια " και ρηχη. Εκεί που περιμένεις, να συγκροτηθεί ένα διάλογος στο θέατρο που θα σε ωθήσει να θίξεις θέματα κοινωνικου προβληματισμού, καταλήγεις να παρακολουθείς τετριμμένες, σαν από τηλεόραση βγαλμένες ιστορικές αρλούμπες.
    Από σεβασμό και μόνο στους ηθοποιούς παρέμεινα στο θέατρο, καθώς πραγματικά βαρέθηκα. Δεν νιώθω ότι κάτι πήρα από αυτήν την παράσταση παρά μόνο έχασα χρόνο και χρήμα.

    Θα ήθελα να θίξω και το θέμα του χρόνου έναρξης της παράστασης, όταν λέμε 9 εννοούμε 9 και όχι μετά από 25 λεπτά. Αντί για τις 11:00 που προγραμματίσαμε, τελειώσαμε στις 11:40. Αν μη τι άλλο να σεβόμαστε τους πελάτες - θεατές ε;