Μεταμόρφωση

Αρχείο Παίχτηκε από 29/10/2022 έως 25/02/2023
στο Σύγχρονο

4ος χρόνος παραστάσεων
Διάρκεια: 65'
Συγγραφέας: Φραντς Κάφκα
Σκηνοθέτης: Τάσος Σαγρής
Φωτισμοί: Γιώργος Παπανδρικόπουλος
Μουσική: Whodoes + Radiohead . Arvo Part . Einsturzende Neubauten . Jani Christou . Godspeed You Black Emperor. Max Richter
Ερμηνεύουν: Σίσσυ Δουτσίου, Συμεών Τσακίρης, Στέβη Φόρτωμα, Λουκία Ανάγνου, Θωμάς Χαβιανίδης

Περιγραφή

H Μεταμόρφωση του Φραντς Κάφκα, ένα από τα λογοτεχνικά αριστουργήματα του 20ού αιώνα, σε σκηνοθεσία του Τάσου Σαγρή, μετά τις διθυραμβικές κριτικές και τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, συνεχίζεται για 4η χρονιά στο Σύγχρονο Θέατρο, μόνο για 16 μεταμεσονύχτιες παραστάσεις.

Περισσότερα

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ

Ένα πρωινό, ένας υπάλληλος μετά από δέκα χρόνια συνεχούς επανάληψης του ίδιου, σταθερού, καθημερινού προγράμματος, ξαφνικά, αδυνατεί να σηκωθεί από το κρεβάτι του και να επαναλάβει τις ίδιες παγιωμένες κινήσεις. Ο κόσμος γύρω του γίνεται εχθρικός και ο ίδιος γίνεται εχθρός του κόσμου, ένα παράσιτο. Ο Πατέρας και η Μάνα, η Αδελφή, ο Προϊστάμενος, όλοι όσοι μέχρι εκείνη τη στιγμή τον είχαν ως πρότυπο, ξαφνικά γίνονται εχθροί, και αυτός, αδυνατώντας να ανταπεξέλθει στη ρουτίνα και τους ρόλους που όλοι του έχουν επιβάλλει, γίνεται εχθρός τους.

Ο Φραντς Κάφκα αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αινίγματα του 20ού αιώνα. Κλεισμένος στον εαυτό του μελέτησε όλους τους πιθανούς εαυτούς, αποκομμένος από τον κόσμο, κατανόησε τον κόσμο πιο βαθιά από τους συγγραφείς της εποχής του, κρυμμένος από τα μάτια των ανθρώπων κοίταξε όλους τους ανθρώπους στα μάτια. Ο Κάφκα παρατηρητής της κατάρρευσης, σεναριογράφος για σιωπές και νευρώσεις, εχθρός του ολοκληρωτικού πνεύματος, φωτογράφος ενός ψυχορραγήματος, ανατόμος της εξουσίας, στέκεται από την πλευρά των απόκληρων αυτού του κόσμου, αυτών που τους στερήθηκε το παρόν και το μόνο που τους απομένει είναι η νοσταλγία του παρελθόντος και η ελπίδα που κρύβεται σε ένα μακρινό μέλλον. Η ίδια η ζωή,  που παρασιτεί εναντίον μας, μετατρέπει όλους αυτούς που προσπαθούν να αντισταθούν και να θεραπεύσουν τις πληγές σε πληγωμένα παράσιτα αυτού του κόσμου, αρνητές της κυρίαρχης τάξης, καταστροφείς της κανονικότητας, τερατικές κακοφωνίες. Ο Κάφκα μας καλεί να χτίσουμε ξανά τον κόσμο που καταρρέει μέσα μας. Για να ξεκινήσουμε όμως αυτό το έργο, πρέπει πρώτα να μεταμορφωθούμε.

Video art: Άλκηστις Καφετζή, Kipseli Film Coop, Void Optical Art Laboratory, Μίλτος Αρβανιτάκης - Κατασκευή Μάσκας: Κοραλία Κρικελλή

Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Ευαγγελία Σκρομπόλα

Παραγωγή:

+ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ [Πειραματικών Τεχνών]

http://theinstitute.info

Mε την υποστήριξη:

The Franz Kafka Society – Prague

http://www.franzkafka-soc.cz/

Πολιτιστικό “Τσέχικο Κέντρο Αθήνας”

http://athens.czechcentres.cz/

Κενό Δίκτυο http://voidnetwork.gr

Φωτογραφίες

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Η συγκεκριμένη παράσταση είναι μια από τις καλύτερες που έχω παρακολουθήσει. Η πρωταγωνίστρια έπαιξε εξαιρετικά. Με τις κινήσεις του σώματος, το συναίσθημά της, το ύφος και τη φωνή της έμεινα έκπληκτη. Επίσης, η ύπαρξη οπτικοακουστικού υλικού έδωσε μια ξεχωριστή νότα σε ολόκληρη την παράσταση.

  2. Παρακολουθήσαμε την παράσταση το Σάββατο 7/1.ητσν μια εξαιρετική εμπειρία..Η σκηνοθεσία ήταν πρωτοποριακή και πρωτότυπη..η ερμηνεία της πρωταγωνίστριας σε κσθηλωνε κυρίως με την καταπληκτική κινησιολογία της που πραγματικά τη μεταμόρφωνε σε έντομο.. ευχαριστούμε θεατρομσνια για την πρόσκληση και την όμορφη βραδιά.

  3. Εντυπωσιακή μεταφορά από το βιβλίο του Φραντς Καφκα. Με την κ Δουτσιου να συγκλονίζει στον πρωταγωνιστικό ρόλο αποδίδοντας εξαιρετικά τη μεταμόρφωση μιας κοινής ύπαρξης σε κάτι μη ανθρώπινο, αποκρουστικό, απορρίπτοντας κάθε κυρίαρχη λογική. Η κινησιολογία της που πραγματικά θυμίζει έντομο αφήνει άναυδο τον θεατή ενώ ταυτόχρονα τον προσκαλεί να βιώσει μαζί της το ταξίδι της αλλαγής και της περιθωριοποίησης.

  4. Αν και ένα ιδιαίτερο βιβλίο σαν την Μεταμόρφωση θα ήταν δύσκολο να αποδοθεί σε θεατρικό (ακόμα και σε ταινία), μπορώ να πω ότι η παράσταση τα πήγε καλά σε αυτό και προσέγγισε σε ικανοποιητικό βαθμό τα συναισθήματα που σου γεννάει το έργο του Κάφκα. Και πόσο ταιριαστό είναι που η παράσταση είναι μεταμεσονύκτια! Ιδιαίτερη μνεία στην πρωταγωνίστρια (στην θεατρική μεταφορά ο κεντρικός ήρωας είναι γυναίκα) τόσο υποκριτικά όσο και κινησιολογικά, πραγματικά έκλεβε την παράσταση.