Κείμενο: Dennis Kelly
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μάρκελλος
Σκηνοθέτης: Κωνσταντίνος Μάρκελλος
Σκηνογραφία: Αρετή Μουστάκα
Κοστούμια: Αρετή Μουστάκα
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Ερμηνεύουν: Ελένη Στεργίου, Χρήστος Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Μάρκελλος
Περιγραφή
Έπειτα από την επιτυχία των έργων του ”Η Απαγωγή της Τασούλας” και “Χορευτική Πανούκλα”, o Κωνσταντίνος Μάρκελλος επιστρέφει στην ευρωπαϊκή δραματουργία, μεταφράζοντας και σκηνοθετώντας ένα από τα πιο αγαπημένα σύγχρονα έργα.
Περισσότερα
“Εσύ, μέχρι πού θα έφτανες για να προστατεύσεις την οικογένειά σου;”
Με αφορμή τα “Ορφανά” (Herald Angel Award στο Edinburgh Fringe Festival) του Dennis Kelly, ανεβαίνει στη σκηνή με τους συνεργάτες του Ελένη Στεργίου (Υποψήφια για το Βραβείο Μελίνα Μερκούρη 2020) και Χρήστο Παπαδόπουλο, σε μια παράσταση υψηλών εσωτερικών εντάσεων, η οποία παίζει στο όριο ανάμεσα στον νατουραλισμό και το παράλογο. Το στυλιζαρισμένο, λεπτών αποχρώσεων, ύφος της προεκτείνει τις συγκρούσεις των χαρακτήρων του έργου, φέρνοντας στην επιφάνεια και σε πρώτο πλάνο μια δεύτερη, υπαινισσόμενη σύγκρουση, αυτήν ανάμεσα στην ανάγκη του σύγχρονου ανθρώπου να κατασκευάζει μια ευπρεπή, καθαρή κοινωνική εικόνα-ταυτότητα και στην αδυναμία του να αναγνωρίσει και να αποδεχτεί την άβυσσο και την σκοτεινιά των ενστίκτων του.
Σε μια υποβαθμισμένη και με υψηλό δείκτη εγκληματικότητας γειτονιά του Λονδίνου, η Έλεν και ο Ντάννυ ετοιμάζονται να δειπνήσουν στο διαμέρισμά τους γιορτάζοντας την είδηση ότι η Έλεν είναι έγκυος για δεύτερη φορά. Η απροσδόκητη εμφάνιση του αδελφού της Έλεν, Λίαμ, με ρούχα βουτηγμένα στο αίμα, θα ανατρέψει τις, όποιες, προσδοκίες για μια ειρηνική βραδιά. Την αρχική ανησυχία για την σωματική ακεραιότητα του Λίαμ θα διαδεχτούν η αγωνία να προστατευτεί η οικογένεια με κάθε κόστος και στη συνέχεια ο αποτροπιασμός, αφού ένα περιστατικό ακραίας, κατά τα φαινόμενα, ρατσιστικής βίας το οποίο έλαβε χώρα λίγα μέτρα μακρύτερα από το διαμέρισμα, θα εντείνει το αίσθημα της ανασφάλειας και θα ξυπνήσει μια σειρά συγκρούσεων στους κόλπους μιας κατά τα άλλα φιλήσυχης οικογένειας. Με το πέρας της βραδιάς κανένα πρόσωπο δεν θα είναι “ο εαυτός που μπορούσε να αναγνωρίσει”, καμία σχέση δεν θα έχει μείνει αδιατάρακτη. Ματαιώσεις, απωθημένα και μυστικά χρόνων θα έρθουν στην επιφάνεια, πράξεις ανομολόγητες αλλά και αποφασιστικές αρνήσεις θα έχουν τραγικές επιπτώσεις στις ζωές όλων. Επιβεβαιώνοντας, με αυτό τον τρόπο, την πολυδιάστατη φύση της βίας, η οποία -περισσότερο από ποτέ στη σύγχρονη, πολιτισμένη κοινωνία μας- δεν είναι μόνο σωματική, αλλά μπορεί να κρύβεται πίσω από λέξεις και καλές προθέσεις τόσο στην ιδιωτική, όσο στη δημόσια σφαίρα.
Ο συγγραφέας -με πυκνό και κρυπτικό λόγο, με πλοκή γεμάτη σασπένς και ανατροπές, με υποδόριο χιούμορ- ασκεί εύστοχη κοινωνική κριτική, δομώντας ολοκληρωμένους χαρακτήρες, οι σχέσεις και οι πράξεις των οποίων θέτουν στο μικροσκόπιο έννοιες και ιδέες που απασχολούν κάθε ενεργό πολίτη του σήμερα. Και που αμφισβητούνται, επεναξετάζονται ή αναθεωρούνται στο δημόσιο διάλογο μιας εποχής που “τρέχει”, μεταβάλλεται, αναιρεί και (αυτό)αναιρείται: Συνείδηση, ηθική, ιδεολογία, αγάπη, ασφάλεια, προστασία, οικογενειακοί δεσμοί και κοινωνική ευθύνη είναι μόνο κάποιες από τις έννοιες που συνθέτουν το πολυδιάστατο δραματουργικό πλέγμα ενός από τα σύγχρονα αριστουργήματα της ευρωπαϊκής δραματουργίας.
Μουσική-Sound Design: Διαμαντής Αδαμαντίδης (Inner D)
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ilya Algaer
Φωτογραφίες Promo: Στέφανος Σάμιος
Trailer: Κώστας Στάμου (artlabor.gr)
Graphic Design: Χάρη Καρακουλίδου
Επικοινωνία-Γραφείο Τύπου: Μαρία Τσολάκη
Social Media-Διαφήμιση: Renegade Media / Βασίλης Ζαρκαδούλας
Διεύθυνση Παραγωγής: Έφη Πανουργιά
Παραγωγή: ΤΕΧΝΗΧΩΡΟΣ & THIS FAMOUS TINY CIRCUS
Η παράσταση πραγματοποιείται υπό την αιγίδα και με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού.
Παράσταση με ωραίες ερμηνείες από όλους, καλή σκηνοθεσία, καταιγιστικό κείμενο που δημιουργεί ένα γρήγορο αγωνιώδες ρυθμό.
Ευχαριστούμε Θεατρομάνια για την πρόσκληση!
Ναιεεεε? Ωναι , όχι δεν το εννοούσα , ναι, ...πήγες?? Με ρώτησες αν πήγα? Ναι αυτή είναι η ερώτηση? Αν πήγα? Γιατί ρωτάς αν πήγα? Έεεεε .... Απάντησε μου αν πήγες....εσύ θες να μάθεις τι? Τι αν πήγα? .....
Φτου σκουλικομυρμηγκοτρυπα.!
Η υπόθεση ενδιαφέρουσα, αν και είχε πολλά κενά στη πλοκή. Οι δύο από τις τρεις ερμηνείες διεκπεραιωτικες, καλή σκηνοθεσία.
Πάρα πολύ κουραστικό κείμενο, αγγλοαμερικανικη φλυαρία ....απλή μετάφραση ήταν χωρίς καμία περικοπή.
Νομιζω οτι ίσως αυτός ήταν ο λογος που οι 2 ηθοποιοί δεν μπόρεσαν να μπουν στους ρόλους τους.
Ευχαριστώ για την πρόσκληση σε μια επίκαιρη παράσταση με πολύ καλές ερμηνείες δεν θα έλεγα το ίδιο για το θέατρο άβολα καθίσματα και πολύ φασαρία από το διάλειμμα της κύριας αίθουσας
Μια ενδιαφέρουσα παράσταση που δεν σε αφήνει να... "χαλαρώσεις" με τα απανωτά απρόοπτα που συμβαίνουν. Συγχαρητήρια και στους 3 ηθοποιούς για τις ερμηνείες τους!
Πολύ ρεαλιστική παράσταση με διάφορα κοινωνικά θέματα, όπως ο ρατσισμός. Πολύ όμορφα σκηνικά, κοστούμια, φωτισμοί και μουσική. Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση.
Ένα κοινωνικό έργο που εξελίσσεται σε ψυχολογικό θρίλερ με εξαιρετικές ερμηνείες κι από τους 3 ηθοποιούς. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την πρόσκληση.
Πολύ καλή παράσταση και συνεχώς γίνονται γνωστά καινούργια δεδομένα, ώστε να κρατιέται αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή. Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση.
Ενδιαφέρουσα παράσταση με εξαιρετικές ερμηνείες! Μόνο, κατά τη γνώμη μου, θα έπρεπε να είναι λίγο πιο σύντομη, όπως συχνά παρατηρώ σε πολλές παραστάσεις. Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση.
Ένα καλοδουλεμένο ψυχολογικό δράμα με πολύ καλές ερμηνείες! Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκλησή.
Μία καλή παράσταση με πολύ καλή διανομή και εξαιρετικές ερμηνείες! Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση.
Η παράσταση είναι συνολικά πάρα πολύ καλή. Ενδιαφέρον κείμενο, ωραία σκηνοθεσία, καλοί φωτισμοί. Η μεγάλη ένταση στον ήχο μάλλον είναι θέμα του μικρού Γκλόρια, είναι η τρίτη παράσταση που η ένταση με ενοχλεί εκεί. Υποκριτικά ο κ. Μάρκελλος και η κ. Στεργίου είναι ανατριχιαστικοί. Εύγε. Ευχαριστώ τη Θεατρομάνια και την κ. Μαρία Μουρούτσου που μου παραχώρησε την πρόσκληση.
Μια πολύ καλή παράσταση! Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση.
Η παράσταση ήταν πολύ καλή με έντονους και δυνατούς διαλόγους επίσης ο κύριος Χρηστος Παπαδόπουλος νομίζω υποδύθηκε τέλεια τον ανατριχιαστικό ρόλο του.
Ευχαριστώ πολύ.