44

ΤΕΤΤΤΙΞ

Αρχείο Παίχτηκε από 18/10/2019 έως 19/10/2019
στο Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση
Σκηνοθέτης: Αναστασία Χίντζογλου
Σκηνογραφία: Όλγα Σφέτσα
Φωτισμοί: Ελένη Χούμου
Τραγουδούν: ΤΕΤΤΤΙΞ

Περιγραφή

Μια μουσική παράσταση του συνόλου ΤΕΤΤΤΙΞ με χημικές ουσίες τους αφρικανικούς ρυθμούς, το ιαπωνικό θέατρο, τις ζυγιές της Μακεδονίας, τη μουσική του Περού, το πανκ και το μέταλ.

Περισσότερα

ΜΙΚΡΗ ΣΚΗΝΗ

Παράξενες μείξεις και μεταμορφώσεις πέρα από αυτό που αποκαλούμε σύγχρονη κλασική μουσική.

Μια μουσική παράσταση των ΤΕΤΤΤΙΞ με έργα που εμπνέονται από αφρικανικούς ρυθμούς, το ιαπωνικό θέατρο, τις ζυγιές της Μακεδονίας, τη μουσική του Περού, το πανκ και το μέταλ.

Δύο μοναδικές βραδιές με τους Τέτττιξ πέρα από αυτό που αποκαλούμε σύγχρονη κλασική μουσική με το Κρράμα στις 18 και 19 Οκτωβρίου στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.

Ο Σταμάτης Πασόπουλος, εκκινώντας από τις εκστατικές ζυγιές της Μακεδονίας, φτιάχνει έναν νέο τύπο «ζεύξης» του διδύμου ζουρνάς/νταούλι. Ο Μπέατ Φούρερ δένει τον ήχο του φλάουτου και του κοντραμπάσου σε ένα όργανο, εμπνεόμενος από τον αυλό του Πανός της περουβιανής μουσικής, ενώ στο έργο του Ντμίτρι Κουρλιάντσκι η μουσική γεννιέται από δυσδιάκριτους ήχους, χτύπους και τριγμούς. Ο Ιάννης Ξενάκης μελοποιεί τη σκηνή της Κασσάνδρας από τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου, με τον βαρύτονο να ερμηνεύει τους ρόλους του Χορού και της Κασσάνδρας συγχρόνως, σε έναν σχιζοφρενικό διάλογο. Ο Νίκος Γαλενιανός διασκευάζει για τους ΤΕΤΤΤΙΞ το "Battery" των Metallica και, τέλος, η εισβολή του πανκ μέσα από το έργο του Οφίρ Κλέμπερερ κατεδαφίζει κάθε σοβαροφάνεια.

Έργα Σταμάτης Πασόπουλος, “Havasí” (2017) / Beat Furrer, “Ira-Arca” (2012) / Dmitri Kourliandski, “Inside the Movement” (2004) / Ιάννης Ξενάκης, «Κασσάνδρα» (1987) / Νίκος Γαλενιανός, διασκευή του "Battery" των Metallica, για τους ΤΕΤΤΤΙΞ (2019) / Ofir Klemperer, “A Love Song” (2007)

ΤΕΤΤΤΙΞ Ana Chifu (φλάουτο), Ειρήνη Αμανατιάδου (κλαρινέτο), Ρέα Πικίου (φαγκότο), Guido de Flaviis (σαξόφωνο), Σίσσυ Μακροπούλου (άρπα), Κατερίνα Κωνσταντούρου (πιάνο), Mislav Režić (κιθάρα), Σταμάτης Πασόπουλος (ακορντεόν), Παναγιώτης Ζιάβρας (κρουστά), Χάρης Παζαρούλας (κοντραμπάσο), Μιχάλης Παρασκάκης (συνθέτης, φωνή, ακορντεόν), Νίκος Ιωακείμ (συνθέτης), Νίκος Γαλενιανός (συνθέτης) / Συμμετοχή στο “A Love Song” Ofir Klemperer (φωνή) και στο “Havasí” Παναγιώτης Κολιαβασίλης (κρουστά)

Καλλιτεχνική διεύθυνση/προγραμματισμός: Μιχάλης Παρασκάκης, Νίκος Ιωακείμ, Νίκος Γαλενιανός

Σχεδιασμός/εκτέλεση παραγωγής: Μιχάλης Παρασκάκης, Νίκος Ιωακείμ

Βίντεο: Αναστασία Χίντζογλου, Όλγα Σφέτσα

Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

 

Διαβάστε περισσότερα

Ο Σταμάτης Πασόπουλος (γενν. 1986), εκτός από ακορντεονίστας και συνθέτης σύγχρονης μουσικής, έχει σπουδάσει βυζαντινή μουσική και έχει διανύσει μακρά πορεία ως λαϊκός οργανοπαίκτης. Στο συνθετικό του έργο καταπιάνεται με τη θεώρηση της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής από τη σκοπιά της σύγχρονης τέχνης. Έγραψε το “Havasí” («σκοπός», «μελωδία», στη μουσική των ζουρνάδων της Μακεδονίας) για φλάουτο και σύνολο, έχοντας στον νου του τον ήχο του νέυ και με τη διάθεση να μετουσιώσει τη μουσική της ιδιαίτερης πατρίδας του (Σέρρες).

Ο Ελβετοαυστριακός συνθέτης και μαέστρος Μπέατ Φούρερ (γενν. 1954) είναι ο ιδρυτής του συνόλου σύγχρονης μουσικής Klangforum Wien, για δύο μέλη του οποίου, την Eva Furrer και τον Uli Fussenegger, συνέθεσε το “Ira-Arca”. Η μουσική του Φούρερ διακρίνεται για τις δεξιοτεχνικές της απαιτήσεις, την ψυχολογική εσωτερικότητα, τη σκιώδη ηχητική και τον κυρίαρχο ρόλο της σιωπής και της ανάσας. Ο τίτλος του έργου “Ira-Arca” (ισπαν. «Οργή-Αψίδα») αναφέρεται σε μια συγκεκριμένη τεχνική παιξίματος του περουβιανού αυλού του Πανός, που συνδυάζει διαδοχικά την εισπνοή και την εκπνοή.

Η «Κασσάνδρα» γράφτηκε για τους Σπύρο Σακκά και Sylvio Gualda, σταθερούς συνεργάτες του Iάννη Ξενάκη (1922-2001), πάνω στο πρωτότυπο αρχαιοελληνικό κείμενο του Αισχύλου, για να ενταχθεί στη σκηνική μουσική της «Ορέστειας» που ο Ξενάκης είχε συνθέσει το 1966, αλλά και για να εκτελείται ως αυτόνομο έργο. Πρωτοπαίχτηκε το 1987 στην Τζιμπελίνα της Σικελίας ως μέρος της «Ορέστειας», σε σκηνοθεσία Γιάννη Κόκκου. Παρουσιάζεται από τους ΤΕΤΤΤΙΞ σύμφωνα με την αρχική της, «εξωευρωπαϊκή» σύλληψη, χωρίς ο περκασιονίστας να χρησιμοποιεί μπαγκέτες και χωρίς ηλεκτρική ενίσχυση της φωνής.

Ο Νίκος Γαλενιανός (γενν. 1985) έχει αναπτύξει έντονη συνθετική δράση τα τελευταία χρόνια στον χώρο του θεάτρου και του μουσικού θεάτρου. Παραμένοντας παράλληλα προσήλυτος του heavy metal, δέχτηκε την πρόκληση να δώσει νέα μορφή στα χαρακτηριστικά του είδους μεταγράφοντας το “Battery” των Metallica για τους ΤΕΤΤΤΙΞ.

Το “Inside the Movement” του Ρώσου Ντμίτρι Κουρλιάντσκι (γενν. 1976) ασχολείται ακριβώς με την «εσωτερική κίνηση» της μουσικής, καθώς αυτή ξεδιπλώνεται μέσα από μια μυστηριώδη διαδοχή επαναλαμβανόμενων ήχων.

Ο Ισραηλινός Οφίρ Κλέμπερερ (γενν. 1982) είναι συνθέτης και τραγουδοποιός και το “A Love Song” είναι «ένα πανκ τραγούδι για κλασικό σύνολο», όπως σημειώνει ο ίδιος. Ο συνθέτης εμφανίζεται επί σκηνής με τους ΤΕΤΤΤΙΞ κρατώντας τον καταλυτικό ρόλο του τραγουδιστή για τον εαυτό του.

 https://www.onassis.org/el/whats-on/allloy

Φωτογραφίες