Το εγχειρίδιον του καλού κλέφτη

Διάρκεια: 90'
Συγγραφέας: Ηλίας Πετρόπουλος
Δραματουργική επεξεργασία: Αργύρης Παυλίδης
Σκηνοθέτης: Αργύρης Παυλίδης
Σκηνογραφία: Δήμητρα Σπυρίδωνος
Φωτισμοί: Βασίλης Κλωτσοτήρας
Μουσική: Μάριος Ιβάν Παπούλιας
Ερμηνεύουν: Νικολέτα Κοτσαηλίδου, Αργύρης Παυλίδης

Περιγραφή

Για πρώτη φορά ο Ηλίας Πετρόπουλος στο ελληνικό θέατρο.

Περισσότερα

Λαϊκόν και μακάβριον ευθυμογράφημα

Έχουμε πάει στο φεγγάρι και έχουμε κατεβεί στα βάθη των Ωκεανών, αλλά ακόμα φοβόμαστε τους καρχαρίες, τα φαντάσματα, και το υπόγειο του παππού.

Αυστηρά ακατάλληλο δι' ανηλίκους

Σημείωμα Σκηνοθέτη Αργύρη Παυλίδη:

Antigua, ή Gοtham City των Βαλκανίων.

Εγχειρίδιον του Καλού Κλέφτη. Ο Κάφκα, ο Ζενέ και ο Κουστουρίτσα βολτάρουν παρέα στον υπόγειο κόσμο του Πετρόπουλου. Η ευφυής, αναίμακτη, καλλιτεχνική σχεδόν, παράνομη ζωή διδάσκεται στο Βασιλικό Ινστιτούτο Τέχνης και Τεχνικής των Διαρρηκτών της Antigua.

Σ’ αυτήν την  κοινωνία,  Διώκτες  και  Διωκόμενοι  διέπονται  από  αρχές,  συγκρούονται  λυσσαλέα,  αλλά  γνωρίζουν και αποδέχονται τους ρόλους τους. Κλέφτες,  Αστυνόμοι,  Βασανιστές,  Εισαγγελείς,  Δικηγόροι,  Δικαστές,  Φύλακες, και Φυλακισμένοι, προϊόντα του εντίμου βίου, συναλλάσσονται στον δικό τους κόσμο, αυτόν που οι άλλοι ονομάζουν Υπόκοσμο, μόλις ένα γράμμα μακριά από το  Απόκοσμο.

Έχουμε πάει στο φεγγάρι και έχουμε κατεβεί στα βάθη των Ωκεανών, αλλά ακόμα φοβόμαστε τους καρχαρίες, τα φαντάσματα, και το υπόγειο του Παππού.

Εκεί θα μας πάει αυτή η παράσταση.

Στο μεγάλο υπόγειο του βαλκάνιου παππού. Κλέφτες, άνθρωποι του λιμανιού, του μπορντέλου, της λαχαναγοράς,  των σφαγείων, του νυχτερινού πάρκου, του πορνοξενοδοχείου, του μπαρ και του λιανικού εμπορίου ναρκωτικών ζουν και ονειρεύονται εκεί. Στο υπόγειο   κάτω από το μεγάλο ωραίο σπίτι. Εκεί που μας έλεγαν να μην κατεβούμε ποτέ,    και δεν κατεβήκαμε, μείναμε επάνω στις φωτεινές αίθουσες και στη γιορτή.

Ελάτε να το κάνουμε τώρα.

Έτσι κι αλλιώς ψέματα μας έλεγαν, οι πιο πολλοί μεγάλοι κατέβαιναν συχνά και ''νταλαβεριζόντουσαν'' κρυφά με τους ανθρώπους του κάτω κόσμου. Μην φοβάστε δεν είναι σαν τα δικά μας σύγχρονα, απάνθρωπα, ανήθικα υπόγεια. Άλλωστε ο σεσημασμένος διαρρηκτής, καθηγητής, αντιπρόεδρος της Αδελφότητας Απομάχων Διαρρηκτών της Adina Ηλίας Πετρόπουλος θα είναι ο ξεναγός μας. Και κυρίως, μην ντρέπεστε. Δεν τον φτιάξαμε εμείς αυτόν τον κόσμο…  ούτε αυτόν τον Υπόκοσμο….

μια βόλτα θα πάμε ….

Εικονογράφηση: Δήμητρα Σπυρίδωνος
Σκηνοθεσία Μεταγλώττισης: Ακίνδυνος Γκίκας
Ηχογράφηση- Sound Design: Χρύσα Κούρεντα
Επεξεργασία Εικόνων: Βίκυ Σπυρίδωνος
Μοντάζ/ επεξεργασία ταινίας : IMAGINA Α.Ε.team  Θανάσης Τάκης- Γαβριήλ Μελισσουργάκης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Βασίλης Παπαγεωργίου
Βοηθός Σκηνοθέτη- Οργάνωση Παραγωγής: Δανάη Χριστοδούλου
Επικοινωνία για την παράσταση: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου

Φωτογραφίες

36 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Η παράσταση είναι μια προσπάθεια μεταφοράς του ομώνυμου βιβλίου του Ηλία Πετρόπουλου. Ο Αργύρης Παυλίδης και η Νικολέτα Κοτσαηλίδου με την ενέργεια και το καλό παίξιμό τους δίνουν μια ευχάριστη νότα όμως δεν βγαίνουν αυτά που θέλει να πει το βιβλίο απλά κάνει μια ανάλυση στα είδη των κλεφτών που υπάρχουν με λίγο χιούμορ. Κατά την γνώμη μου χρειάζεται επεξεργασία το κείμενο με την σκηνοθεσία για να δώσει περισσότερα η παράσταση αφού η διάθεση και η ενέργεια υπάρχει.

  2. Μάλλον καταλήγω στο ότι ο γραπτός λόγος του Πετρόπουλου είναι περισσότερο για ανάγνωση (τον εχω ευχαριστηθεί πολύ...και με έχει βοηθήσει πολύ να κατανοήσω και την ταξική, κοινωνική συνθήκη την περίοδο που έζησε και κατά επέκταση Κ το τώρα...), και όχι τόσο για θεατρική παράσταση.
    Τα σκίτσα υπέροχα! !!
    Ευχαριστούμε για τις προσκλήσεις.

  3. Εξαιρετική μεταφορά του βιβλίου!
    Η κυρία Δήμητρα Σπυρίδωνος βοήθησε την φαντασία μας κ ταυτοχρόνως μας διασκέδασε! Εξαιρετική δουλειά!
    Ο κ. Παυλίδης εξαιρετικός!
    Υ.Γ Μόλις επέστρεψα σπίτι, έψαξα στο διαδίκτυο τον κ Παυλίδη διότι μαγευτικα από τη φωνή του... κ κατάλαβα πως μεγαλωσα με αυτή!!! Υπέροχη ακόμα!

  4. Η παράσταση μετέφερε το βιβλίο την εποχή γραφής του με ροή με την αδιάκοπη αφήγηση του κ. Παυλίδη σε ταυτόχρονη προβολή καταπληκτικών σκίτσων. Ευχαριστούμε πολύ τη Θεατρομανία για την ευκαιρία να δούμε μία πολύ καλή παράσταση!!

  5. Αν και χρονια πριν διαβασα το βιβλιο, η παρασταση μου το εφερνε εντονα στη μνημη, πραγμα που πιστευω οτι εγινε παρα πολυ καλη αποδοση. Ευθυμογραφημα "ακαταλληλο δια ανηλικους", μας εμπασε στον κοσμο του "υπο". Με αστειες λαικες περιγραφες, αργκο και βωμολοχιες, αποτυπωθηκε το βιβλιο και τα τεκταινομενα της πολης που λαμβανει χωρα.. Σκιτσα υπεροχα, ζωντανη αφηγηση και ζωηρο ενδιαφερον απο την πλευρα των θεατων ως το τελος.. Το παρακολουθησαμε χαμογελωντας και γελωντας "ελαφρως" πολυ συχνα.. Μας αρεσε.

  6. Μετά την παραχώρηση του κυρίου Αλέξανδρου Λιάπη παρακολούθησα την παράσταση "Το Εγχειρίδιο Του Καλού Κλέφτη" στο θέατρο Μεταξουργείο. Πολύ ενδιαφέρουσα παράσταση με καλές ερμηνείες και πολύ ωραία σκίτσα. Απέδωσε αρκετά καλά το βιβλίο του Ηλία Πετρόπουλου. Ευχαριστώ πολύ!

  7. Μία ενδιαφέρουσα παράσταση που συνδύασε μονόλογο, βίντεο (powerpoint) και "διάλεξη". Η οπτική γωνία του συγγραφέα εξαίρετη. Τα σκίτσα καταπληκτικά. Αρμόζουσα μουσική επιλογή. Η αφήγηση καλή, αλλά καταντούσε λίγο μονότονη. Θα ήταν ευχάριστο να βλέπαμε μία ανατροπή λίγο πιο νωρίς στο έργο. Ευχαριστούμε Θεατρομάνια για τις προσκλήσεις.

  8. Ενδιαφέρουσα παράσταση, ουσιαστικά μονόλογος με τον Αργύρη Παυλίδη (γνωστός κι αγαπημένος από τις εκπομπές και τις μεταγλωττίσεις της ΕΡΤ των 80's) κι έναν ακόμα γλυκύτατο ηθοποιό σε πολύ μικρό ρόλο, όπου απαριθμούνται και περιγράφονται τα είδη κλεφτών και η αντιμετώπισή τους στην φυλακή. Δεν έχω διαβάσει το βιβλίο, οπότε δεν έχω άποψη για το πόσο πιστή ήταν η θεατρική μεταφορά. Τα εξαιρετικά σκίτσα που συνοδεύουν την αφήγηση του κυρίου Παυλίδη έκλεψαν την παράσταση.

  9. Μια ενδιαφέρουσα μεν λίγο κουραστική δε παρουσίαση-διάλεξη με τη βοήθεια σκιτσογραφιών στο ακροατήριο (θεατές) θα έλεγα ότι ήταν παρά μια θεατρική παράσταση. Πρόκειται για μια μελέτη του λογοκριμένου και καταδικασμένου Ηλία Πετρόπουλου που αφορά τις κατηγορίες των κλεφτών, τη θεωρία της κλοπής, τον υπόκοσμο που προσπαθεί να επιβιώσει και την κοινωνία για να αρπάξει. Ευχαριστώ Θεατρομάνια για την πρόσκληση.

  10. Μια διαφορετική θεατρική παράσταση διότι ο πρωταγωνιστικός ρόλος ήταν ένας ομιλητής-εκπαιδευτής κλεφτών κατά τη διάρκεια μιας  ομιλίας του μπροστά στο ακροατήριό του. Έτσι λοιπόν  εμείς οι θεατές είμασταν το ακροατήριο του και το όλο αυτό εγχείρημα δημιουργούσε την αίσθηση μιας ομιλίας με οπτικοακουστικό υλικό!

  11. Χωρίς να είμαι αναγνώστρια του βιβλίου για να ξέρω αν αποδόθηκε πίστα από την παράσταση, αυτό που παρακολούθησα δεν με ενθουσίασε. Ουσιαστικά ήταν μια αφήγηση μέσω βίντεο που έπειτα ολοκληρωνόταν με την ερμηνεία του πρωταγωνιστή, ο οποίος προσπαθούσε να σώσει την παράσταση, η οποία δεν είχε καμία δόση χιούμορ παρά μόνο βωμολοχίες και αδιάφορα περιστατικά και ιστορίες.

  12. Τι να γράψει κανείς τώρα για την παράσταση που είδαμε;;; Να το δει σαν μια οπτική παρουσίαση των σκέψεων και γραπτών του συγγραφέα;;;Να το δει σαν μια θεατρική παράσταση;;;Στην πρώτη περίπτωση μπορεί να εκφρασθεί με κολακευτικά σχόλια!! Στην δεύτερη περίπτωση μόνο θέατρο δεν ήταν αυτό που είδαμε!! Κι'εγώ που ενδιαφέρομαι για το αμιγές θέατρο ,δεν μπορώ να είμαι αντικειμενικός!! Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ. Πιστός σας Ακόλουθος!!!!

  13. Έχοντας διαβάσει το βιβλίο του "αιρετικού" Ηλία Πετρόπουλου, είχα μεγάλη περιέργεια για το πως θα μπορούσε αυτό το κείμενο να μεταφερθεί στη σκηνή. Η παράσταση που παρακολούθησα ήταν μια ευχάριστη έκπληξη που κρατούσε το ενδιαφέρον του θεατή από την αρχή έως το τέλος. Καταπληκτική η δουλειά της σκιτσογράφου. Ευχαριστώ Θεατρομάνια.