1134

Υπόγειο

Αρχείο Παίχτηκε από 16/03/2019 έως 21/04/2019
στο Olvio
Διάρκεια: 85' χωρίς διάλειμμα
Συγγραφέας: Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ Ι Ζουρνέτ
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθέτης: Νατάσα Παπαμιχαήλ
Σκηνογραφία: Βαγγέλης Ζιλέλης
Κοστούμια: Βαγγέλης Ζιλέλης
Φωτισμοί: Νίκος Βούλγαρης
Ερμηνεύουν: (με σειρά εμφάνισης) Χριστόδουλος Στυλιανού, Δημήτρης Μαύρος, Νατάσα Παπαμιχαήλ

Περιγραφή

Μια τυχαία συνάντηση, μια απρόσμενη εξέλιξη. Παιχνίδια ρόλων που μπερδεὐτηκαν , όρια που ξεπεράστηκαν, ένας αναμενόμενος θάνατος... Αγάπη, μίσος κι ένας αναπάντεχος κύκλος ζωής.

Μια τυχαία συνάντηση δυο ανδρών σε ένα σπίτι. Iσόγειο , δύο όροφοι και υπόγειο. Ένα άχρονο - διαχρονικό αλλά και παράλογο ψυχολογικό θρίλερ.

Περισσότερα

Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Ο Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ Ι Ζουρνέτ γεννήθηκε στη Βαρκελώνη το 1940.  Τα θέματά του αντανακλούν τον προβληματισμό για την πατρίδα του, τη δυτική κοινωνία και το σύστημά της αλλά και τον άνθρωπο και τον εσωτερικό χαώδη κόσμο του, αναμιγνύοντας στοιχεία ιστορικά και φανταστικά.

Έχει γράψει περισσότερα από 40 θεατρικά έργα, πολλά από τα οποία έχουν βραβευτεί και μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και είναι ένας από τους γνωστότερους και πιο επιτυχημένους τηλεοπτικούς σεναριογράφους της Ισπανίας.

 

ΤΟ ΕΡΓΟ

Η φαινομενικά τυχαία συνάντηση δύο ανδρών είναι η αφορμή για μια ασυνήθιστη αναμέτρηση μεταξύ τους. Ο αρχικά πολιτισμένος αλλά και λίγο παράδοξος διάλογος, γρήγορα παίρνει απρόσμενη διάσταση και σιγά σιγά αποκαλύπτουν ο ένας στον άλλο τα βαθύτερα ένστικτά τους. Όλα όσα κρύβουν ακόμη και από τον ίδιο τους τον εαυτό, βρίσκουν τρόπο να βγουν στην επιφάνεια και οι ρόλοι θύτη και θύματος, εναλλάσσονται εν αγνοία τους.

Η επώδυνη κατάδυση στην ανθρώπινη ψυχή και η αναγνώριση των κρυφών ενστίκτων, είναι διαδικασία απαιτητική και χρονοβόρα κατά την οποία ο καθένας επιλέγει μέχρι που αντέχει να φτάσει και ανάλογα με τα βιώματά του είναι υπεύθυνος για το τέρας που μεγαλώνει  -ή όχι- μέσα του.

Η κατάβαση στο "Υπόγειο" μπορεί να είναι λύτρωση, κάθαρση, εξιλέωση ή ακόμη και εγκλωβισμός.

Το έργο είναι γραμμένο με αφαιρετικό τρόπο και δεν έχει χρόνο και τόπο. Είναι άχρονο- διαχρονικό, ξεκάθαρα συμβολικό, δίνοντας με τον τρόπο αυτό "χώρο" στις ανθρώπινες σχέσεις. Σχέσεις γονεϊκές, σχέσεις εξουσίας, σχέσεις μεταξύ αγνώστων, φίλων, εραστών αλλά κυρίως η σχέση με τον εαυτό μας. Θετικά και αρνητικά συναισθήματα, δυσφορία, αγάπη, μίσος, παιχνίδια ρόλων  συνθέτουν ένα σκηνικό τοπίο που δεν διαφέρει σε τίποτα από τον αναπάντεχο κύκλο ζωής του ανθρώπου.

Βοηθός Σκηνοθέτη: Καλλιόπη Καραμάνη
Φωτογραφίες: Γιάννης Πρίφτης
Ποίημα: Μάγια Κολτσίδα
Επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου

Φωτογραφίες

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΠΟΛΎ ΕΝΔΙΑΦΈΡΟΥΣΑ ΠΑΡΆΣΤΑΣΗ ΜΕ ΑΞΙΟΛΟΓΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΑΠΌ ΤΟΥΣ 2 ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΈΣ.
    ΠΟΛΛΑ ΕΡΩΤΉΜΑΤΑ, ΣΚΈΨΕΙΣ, ΑΠΟΡΙΕΣ, ΓΝΩΜΕΣ, ΑΠΟΨΕΙΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΕΠΡΕΠΕ Η' ΔΕΝ ΈΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΡΆΞΕΙ ΈΤΣΙ Ο ΣΥΖΥΓΟΣ..... ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΉ ΓΥΝΑΊΚΑ ΤΟΥ.
    Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΨΥΧΟΛΌΓΟΥ ΠΟΙΟΣ ΕΊΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ??? ΜΗΠΩΣ ΚΙΝΕΊ ΤΙΣ ΜΑΡΙΟΝΕΤΕΣ???
    ΣΤΗΝ ΖΩΉ ΜΑΣ ΦΤΆΝΟΥΜΕ ΣΕ ΔΙΆΦΟΡΑ ΣΤΑΥΡΟΔΡΌΜΙΑ ΑΛΛΆ ΔΕΝ ΓΝΩΡΊΖΟΥΜΕ ΠΟΙΟ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΌ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ. ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΠΟΥ ΠΛΗΡΏΝΟΥΜΕ ΓΙ' ΑΥΤΌ ΕΊΝΑΙ ΠΆΝΤΟΤΕ ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ....
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΠΟΛΎ ΤΗΝ ΘΈΑΤΡΟΜΑΝΊΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ.

  2. ΥΠΟΓΕΙΟ στο ΟLVIO
    Πολυ καλό ψυχολογικό θρίλερ με σκηνοθεσία ακριβοζύγιστη με ερμηνείες υπέροχες κι ένα πολύ καλό χορευτικό κομμάτι.Τα σκηνικά σε άσπρο και κόκκινο οι διάλογοι γρήγοροι και ζωντανοί αποκορυφωναν το ενδιαφέρον σου μέχρι το εν μέρει προβλέψιμο τέλος.