Ψυχολογία Συριανού Συζύγου: Χριστίνα

Αρχείο Παίχτηκε από 04/10/2023 έως 29/11/2023
στο Σταθμός
Διάρκεια: 70’
Κείμενο: Βασισμένο στη νουβέλα του Εμμανουήλ Ροΐδη
Διασκευή: Αιμιλία Βάλβη
Δραματουργική επεξεργασία: Αιμιλία Βάλβη
Σκηνοθέτης: Γιάννης Λεοντάρης
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Ερμηνεύουν: Αιμιλία Βάλβη, Γιώργος Δημητριάδης

Περιγραφή

Στο έργο, ένας ορκισμένος εργένης ερωτεύεται παράφορα μια νέα γυναίκα και θέλοντας να απαλλαγεί από την κατάσταση του ερωτευμένου, την παντρεύεται. Καθώς ο χρόνος κυλά, διαπιστώνει ότι ο έρωτάς του, αντί να κοπάσει, φουντώνει. Τότε, ο έρωτας γίνεται εφιάλτης κι ο σύζυγος αρχίζει να παραληρεί αποκαλύπτοντας, μέσα από την αφήγησή του, όλα τα ανδρικά στερεότυπα για τον έρωτα και τον γάμο, με την κτητικότητα, την αμφιβολία και τη ζήλεια να παίρνουν τη θέση του πόθου και του πάθους.

Περισσότερα

Μετά από δύο επιτυχημένους κύκλους παραστάσεων σε Θεσσαλονίκη (Θέατρο Τ) και Σύρο (Ινστιτούτο Κυβέλη), το ανατρεπτικά ειρωνικό και απολαυστικά σατιρικό έργο του Εμμανουήλ Ροΐδη έρχεται στην Αθήνα, στο θέατρο Σταθμός, για 9 παραστάσεις, σε μια σκηνική διασκευή, που αντιστρέφει το μοτίβο των καλών και φρόνιμων γυναικών, που οφείλουν να παραμένουν σιωπηλές και βουβές.

Στην παράσταση, που σκηνοθετεί ο Γιάννης Λεοντάρης, η συνθήκη αντιστρέφεται: η γυναίκα αφηγείται την αφήγηση του άνδρα, η γυναίκα μιλά και ο άνδρας είναι στη σκηνή παρών, αλλά απών, παραμένοντας σιωπηλός και βουβός. Αλλάζοντας την αφηγηματική οπτική, η παράσταση αποκαλύπτει τον στερεοτυπικό πατριαρχικό λόγο, φορέα μιας εποχής που τα ζητήματα φύλου πρωτοεμφανίζονται δειλά στην Ελλάδα (Σύρος, τέλη 1890) και ανοίγει έναν διάλογο με τη σύγχρονή μας πραγματικότητα.

Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια: Γιάννης Λεοντάρης

Σχεδιασμός – Κατασκευή κοστουμιών: Αιμιλία Βάλβη

Οργάνωση παραγωγής: Νίκη Ζερβού

Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου Αντίqρηση

Φωτογραφίες

20 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μια πολύ αξιόλογη παράσταση! Την προτείνω ανεπιφύλακτα σε όλους!!! Οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών είναι σπουδαίες, ο λόγος του Ροϊδη 'περνάει' αβίαστα στο κοινό και μετουσιώνεται σε θεατρική πράξη υψηλής αισθητικής... Σας ευχαριστώ θερμά για την πρόσκληση!

  2. Πολύ όμορφη παράσταση ! Η πολυτάλαντη πρωταγωνίστρια Αιμιλία Βάλβη, η οποία υπογράφει και τη διασκευή και τη δραματουργική επεξεργασία, ήταν εξαιρετική! Θαυμάσαμε την κίνησή της, την τέλεια άρθρωσή της (απαραίτητη για να φτάσει όμορφα στα αυτιά μας ο λόγος του Ροϊδη), το ταλέντο της! Σε ευχαριστούμε πολύ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ!

  3. Ωραία παράσταση που βασίζεται στο έργο του Ροΐδη σχολιάζοντας αυτό και την εποχή στην οποία αναφέρεται. Προσωπικά θα προτιμούσα ένα τέλος με το ανδρόγυνο ως ομάδα και όχι ως παίχτες σε ένα κοινό παιχνίδι.

  4. Μας συνεπήρε η εκφραστικότητα και η ηθοποιία της πρωταγωνίστριας. Γελάσαμε με τις εναλλαγές της έκφρασης του προσώπου της, και ευχαριστηθήκαμε την αφήγησή της. Ήταν τόσο ζωντανή στο λόγο (εξαιρετικό το κείμενο του Ροΐδη), και στην κινησιολογία, που την παρακολουθούσαμε αδιάλειπτα. Τα κοστούμια αντιπροσωπεύανε την εποχή εκείνη, όπως και η γλώσσα. Σωστοί οι φωτισμοί και σκηνοθεσία. Ο άνδρας ηθοποιός καλός στον ρόλο του, μόνο που ήταν πολύ μικρός. Η γυναίκα ήταν η πρωταγωνίστρια, η οποία μιλούσε για το πώς ένιωθε ο σύζυγός της, και για τα δικά της τεκταινόμενα! Το θέμα η ερωτική ζήλια του ανδρός (ισχύει σε όλες τις εποχές…). Περάσαμε μια πολύ ευχάριστη ώρα και διδακτική συνάμα…

  5. Πολύ ενδιαφέρουσα παράσταση, ιδωμένη από τη σκοπιά της γυναίκας (πρωτότυπη σύλληψη). Ωραία αυθεντική γλώσσα και εκπληκτική ερμηνεία της ηθοποιού. Ευχάριστη έκπληξη στο τέλος με τη μουσική του Brel και την εντυπωσιακή έξοδο με το μακρύ φουστάνι, που μας έδωσαν ό,τι ακριβώς μας έλλειπε στην αρχή της παράστασης: τη μουσική και την κίνηση. Ευχαριστούμε πολύ!