320

Agnes of God

Αρχείο Παίχτηκε από 30/12/2015 έως 06/04/2016
στο Διέλευσις - Πολυχώρος Πολιτισμού
Διάρκεια: 120’ (με διάλειμμα)
Συγγραφέας: John Pielmeier
Σκηνοθέτης: Χρυσάνθη Κορνηλίου
Ερμηνεύουν: Μαρία Βασιλέλλη, Μαρία Δούση, Αναστασία Παπασπύρου

Περιγραφή

Το έργο είναι ένα ψυχολογικό δράμα και διαπραγματεύεται τη μάχη της πίστης με την αμφιβολία, του ορθολογισμού με το μυστήριο! Με επίκεντρο μία νεαρή μοναχή που κατηγορείται για το φόνο του νεογέννητου βρέφους της, μία δικαστική ψυχίατρος έρχεται αντιμέτωπη με την ηγουμένη της μονής.

Περισσότερα

Δύο κόσμοι συγκρούονται μέχρι που τα όρια του κάθε ενός από αυτούς μετακινούνται μέσα από έναν συγκλονιστικό διάλογο και τα γεγονότα, που ανατρέπουν τις σταθερές τους. Οι πεποιθήσεις κλονίζονται, οι βεβαιότητες παρουσιάζουν ρήγματα για να αφήσουν το μυστήριο της ύπαρξης να έχει τον πρώτο λόγο.

Ο συγγραφέας σε καθηλώνει με την αντιπαράθεση των επιχειρημάτων και τις ανατροπές των γεγονότων και των αποκαλύψεων.

Έτσι ολοκληρώνεται ένα υπαρξιακό δράμα με φόντο τους κλειστούς κόσμους των αντιλήψεων, απόψεων και δογμάτων, που υπερασπίζονται το αδιαμφισβήτητο των στερεοτύπων τους μέχρι τελικής πτώσεως. Μιας πτώσεως, όμως, που οδηγεί σε βαθύτερες μεταστοιχειώσεις του εσωτερικού κόσμου των προσώπων, που υπερασπίζονται την αντικρουόμενη αυτή πίστη τους, ενώ το θύμα, που τους φέρνει στη μοιραία αντιπαράθεση έχει κατέλθει από τον Παράδεισο μέχρι την κόλαση, για να ξυπνήσει μέσα τους την υποψία ότι μπορεί να μην έχουν πάντα δίκιο.

Σαν ιερό σφάγιο μιας αιματηρής θυσίας εξαγοράζει την καθήλωσή τους στα «αυτονόητα», τους αφαιρεί τον έλεγχο της ταξινομημένης σκέψης τους και τους αφήνει με την πληγή της απορίας, αλλά και την προοπτική του να ξεφύγουν από τη φυλακή των ιδεολογημάτων τους.

Ποιος είναι τάχα ο νικητής και με ποιο αντίτιμο;

Ο θεατής καλείται να το απαντήσει μετέωρος ανάμεσα στις σκέψεις του και τα άλυτα αινίγματα της ζωής.

Συντελεστές:
Συγγραφέας: John Pielmeier
Μετάφραση: Χρήστος Καρχαδάκης
Σκηνοθεσία: Χρυσάνθη Κορνηλίου
Σκηνικά - Κοστούμια: Άγγελος Δελής
Μουσική επιμέλεια: Σωτήρης Οικονόμου

Βίντεο

25 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πολύ ωραία παράσταση.Εξαιρετικές ερμηνείες ,ενδιαφέρουσα πλοκή ,ολοκληρωμένοι χαρακτήρες.Εχεις αγωνία και απτόητο ενδιαφέρον μέχρι το τέλος της παράστασης.Την συστίνω ανεπιφύλακτα!!!!Ευχαριστούμε Θεατρομάνια!!!!

  2. Την Τρίτη 1/3/2016 παρακολούθησα τη θεατρική παράσταση "Agnes of God" που ήταν πολύ καλή με πολύ ιδιαίτερο το 2ο μέρος της παράστασης που ήταν συγκλονιστική με την ύπνωση της Αγνής. Εξαιρετικές ερμηνείες των ηθοποιών και ιδιαίτερα της Αγνής που πραγματικά μπορούσε να καθηλώσει. Επίσης πολύ καλή σκηνοθεσία με καλή προσέγγιση στο θέμα του έργου.
    Ευχαριστώ πολύ τη Θεατρομάνια για την πρόσκληση και την εμπειρία που μου έδωσε!

  3. Ένα αρκετά καλό κείμενο που κατά την γνώμη δεν μπόρεσε να αποδοθεί σωστά..Οι ερμηνείες ήταν αδύναμες με εξαίρεση την Αναστασία Παπασπύρου που ήταν καλή, και η σκηνοθεσία μέτρια. Παρόλα αυτά όμως δεν σε κουράζει και το κείμενο σε κρατά μέχρι το τέλος..

  4. Σε έναν όμορφο και ζεστό χώρο στις 10/2/16 παρακολούθησα την πολύ όμορφη παράσταση αγνή του θεού. Υπέροχες και συγκλονιστικές ερμηνείες και από τις τρείς κυριες.Πολυ καλή σκηνοθεσια.Ευχαριστω πολύ θεατρομανια για μια ακόμη φορά.

  5. Παρακολούθησα την παράσταση στις 10/02/2016 με παραχώρηση πρόσκλησης από τον Νικόλαο Φ. Του φουαγιέ του θεάτρου είναι συμπαθητικό. Το έργο είναι πολύ καλογραμμένο, με σφιχτή πλοκή που εκπλήσσει συνεχώς και κρατά το ενδιαφέρον του θεατή μέχρι το τέλος. Οι ερμηνείες πολύ καλές με κορυφαία αυτήν της Αγνής, όπου η νεαρή ηθοποιός δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας. Μια παράσταση που αξίζει να δείτε! Να ξεκαθαρίσουμε όμως ότι η πίστη της ηγουμένης αφορά τα δόγματα της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, που είναι διαφορετικά από τα Ορθόδοξα αλλά και τα προτεσταντικά, συνεπώς ο χαρακτήρας που ενσαρκώνει δεν εκφράζει την "πίστη στο Θεό" γενικά, αλλά την πίστη στο Θεό όπως την εννοεί η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία. Για παράδειγμα, στην Ορθόδοξη Εκκλησία τα χέρια που ματώνουν μόνα τους θεωρείται εκδήλωση στην καλύτερη περίπτωση υστερική, και όχι δείγμα ευλογίας και κατά Θεόν πνευματικότητας.

  6. Παρακολουθήσαμε χθες 3/2 την παράσταση. Αν και είχε μεγάλη διάρκεια δεν μας κούρασε καθόλου. Οι ηθοποιοί ήταν συγκλονιστικοι στις ερμηνείες τους. Μέσα από την υπόθεση μας εξομολογήθηκαν την ψυχοσύνθεση τους και το παρελθόν τους. Ήταν ένα ψυχόλογικο δραμα που αξίζει κανεις να δει..
    Ευχαριστούμε θέατρομανια και Παναγιώτη βαρκοπουλο για την δυνατοτητα που μας δόθηκε να δούμε ένα τόσο ποιοτικό έργο.

  7. Παρακολούθησα την παράσταση την Τετάρτη 27/1. Ήταν αρκετά Καλή με δυνατές ερμηνείες. Με εντυπωσίασε ιδιαίτερα η ερμηνεία της κοπέλας που υποδυοτανε τη μοναχή Αγνή. Ευχαριςτω τη Θεατρομανία για την πρόσκληση!

  8. Χθες Τρίτη 26-1-2016 παρακολούθησα τη παράσταση και ηταν πραγματική συγκλονιστική .Οι ερμηνείες των τριών ηθοποιών ηταν καταπληκτικές το έργο φοβερό δεν το είχα ξαναδεί και ο χώρος πολύ όμορφος και ζεστός .Τετοιες παραγωγές πρέπει να παίζονται σε μεγάλα θέατρα ,για να βλέπει πολύς κόσμος τι θα πει Καλο θέατρο .Η σκηνοθεσία ηταν άριστη απο τη πολυ καλή σκηνοθέτη που παρακολούθησε μαζι μας τη παράσταση.
    Σας προτείνω να τη δείτε αυτή τη παράσταση γιατί πραγματικά αξίζει.
    Ευχαριστω πολύ τη ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ που μου χάρισε μια υπέροχη βραδιά !!!!!

  9. Την περασμένη Τρίτη το βράδυ απόλαυσα στο θέατρο Διέλευσις το συγκλονιστικό ψυχολογικό και στα όρια του μεταφυσικού δράμα Η Αγνή του Θεού με τις Βασιλέλλη Μαρία, Δούση Μαρία και Αναστασία Παπασπύρου σε σκηνοθεσία της Χρυσάνθης Κορνηλίου. Η ιστορία της παράστασης είναι σχετικά απλή μέσα στην πολυπλοκότητα της.. Μέσα στο κελί μιας νεαρής δόκιμης μοναχής σ΄ ένα καθολικό γυναικείο μοναστήρι βρίσκεται ένα νεκρό μωρό πνιγμένο με τον ομφάλιο λώρο.. Τα ερωτήματα είναι πολλά και αμείλικτα: ποιος ασέλγησε στην νεαρή μοναχή, πότε και πως έγινε και ποιος σκότωσε το δύσμοιρο μωράκι; Το τοπικό δικαστήριο της περιοχής αναθέτει στην ψυχίατρο Μάρθα Λίβινγκστοουν να διερευνήσει την υπόθεση και να αναζητήσει τυχόν ψυχολογικά κίνητρα που ώθησαν κάποιους ανθρώπους να προβούν σε αυτές τις ανεπίτρεπτες πράξεις.. Η Μάρθα πέφτει με τα μούτρα στο έργο της και προσπαθεί ν΄ αποσπάσει οποιαδήποτε πληροφορία από την ηγουμένη του μοναστηριού Μύριαμ Ρουθ ενώ παράλληλα προσπαθεί να προσεγγίσει την Αγνή.. Η δουλειά της δεν είναι καθόλου εύκολη καθώς εμποδίζεται από τον αυστηρό κώδικα του μοναστηριού και τον άτυπο πλην πανταχού παρών όμως νόμο της σιωπής.. Η Μύριαμ είναι δύστροπη και πολύ επιφυλακτική στην σχέση της με την Μάρθα ενώ η Αγνή μοιάζει να μην συναισθάνεται και να κατανοεί τα τεκταινόμενα γύρω της.. Θέλει να ξεχάσει, μήπως θεωρεί ότι όλα γίνανε χάρις ενός θεϊκού σχεδίου ή μήπως θέλει απλώς ν΄ αποφύγει τις συνέπειες του νόμου για τις άνομες και ανήθικες πράξεις της; Στην πορεία της έρευνας της Μάρθας αποκαλύπτονται φοβερά μυστικά καθώς οι ηρωΐδες ξεγυμνώνονται ηθικά και πνευματικά.. Η ίδια η Μάρθα είναι ένα τραγικό πρόσωπο καθώς η εμμονή της με την υπόθεση οφείλεται σε προσωπικά της βιώματα στο παρελθόν που καθιστούν δύσκολη από μέρους της την δυνατότητα να σκεφτεί καθαρά και να κρίνει υπεύθυνα.. Η Μάρθα από πολύ νεαρή ηλικία παλεύει με τους δαίμονες της και θεωρεί ότι η ενασχόληση της με την υπόθεση είναι μια καθαρτήρια και λυτρωτική πορεία ..Νομίζω ότι η παράσταση κινείται σε δύο θεματικά μοτίβα : το ένα είναι η σφοδρή σύγκρουση ανάμεσα στον Ορθό Λόγο και στην Πίστη, χωρίς όρια και συμβάσεις, ενώ το άλλο είναι η εσωτερική πάλη και αγώνας ενός δυστυχισμένου ανθρώπου που προσπαθεί να φτάσει στην λύτρωση..
    Και οι τρεις πρωταγωνίστριες δίνουν καθηλωτικές ερμηνείες γεμάτες ουσία και αλήθεια..Η Αναστασία Παπασπύρου παρά το νεαρό της ηλικίας της σεβάστηκε και τίμησε το ρόλο της ενώ στην σκηνή ιδιαίτερα της δεύτερης ύπνωσης μας συνεπήρε όλους με την μεστή ερμηνεία της.. Η Μαρία Δούση είναι ακριβής και στιβαρής στην ερμηνεία της με τις απαραίτητες βέβαια δραματουργικές κορυφώσεις.. Η Μαρία Βασιλέλλη αναμφίβολα κλέβει την παράσταση με την δύναμη της ερμηνείας της.. Δεν φωνάζει, δεν προκαλεί τον θεατή, είναι ήρεμη και σχεδόν συνομιλεί με τους θεατές καθώς εξομολογείται, μέσα από την μαγνητοφώνηση της έρευνας της, το προσωπικό της δράμα.. Στο τέλος η κατακλείδα του λόγου της είναι πραγματικά αμφίσημη καθώς δείχνει πιο ανακουφισμένη ενώ παράλληλα φαίνεται πιο θλιμμένη και πονεμένη.. Εν τέλει η ερμηνεία της είναι βγαλμένη μέσα από την ψυχούλα της.. Η σκηνοθεσία της κυρίας Κορνηλίου σέβεται την παράδοση του έργου και αναδεικνύει, χωρίς ιδιαίτερες εξάρσεις, τις λεπτές ψυχολογικές αποχρώσεις των ηρωΐδων της παράστασης.. Αποσπά εξαιρετικές ερμηνείες από τις πρωταγωνίστριες της και γι΄ αυτό της αξίζουν θερμά συγχαρητήρια..!
    Ευχαριστώ πολύ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την ευκαιρία που μου δώσατε να παρακολουθήσω αυτή την υπέροχη παράσταση! Να είστε όλοι καλά! Καλή συνέχεια! Χρόνια πολλά! Καλή και δημιουργική χρονιά με υγεία και χαρά!

  10. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΧΘΕΣ ΒΡΑΔΥ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ. ΔΥΝΑΤΟΙ ΚΑΙ ΕΝΤΟΝΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ,ΜΕ ΑΡΚΕΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ,ΠΟΥ ΚΡΑΤΑΕΙ ΚΑΘΗΛΩΜΕΝΟ ΤΟΝ ΘΕΑΤΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΥΡΙΩΣ ΜΕΡΟΣ,ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΝΩΣΗ,ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΝΑΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ. ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ ΑΠΙΘΑΝΕΣ!!!! ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΓΙΑ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ!!!!!!