369

Τσετσέ

Αρχείο Παίχτηκε από 02/04/2016 έως 21/04/2016
στο Art 63
Συγγραφέας: Luigi Pirandello
Σκηνοθέτης: Μάνος Τριανταφυλλάκης
Ερμηνεύουν: Βασίλης Οικονόμου, Πάνος Ζουρνατζίδης, Μάνος Τριανταφυλλάκης, Φωνή: Κωστής Μαλκότσης

Περιγραφή

Η μαύρη κωμωδία Τσετσέ του σπουδαίου Ιταλού δραματουργού Luigi Pirandello παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη χώρα μας.

Περισσότερα

Λίγα λόγια για το έργο:
O Τσετσέ πατάει στα ίχνη της γαλλικής vaudeville και της κωμωδίας των παρεξηγήσεων, γεγονός που του χαρίζει μια μοναδικότητα ως προς το ύφος και τα χαρακτηριστικά της γραφής στο σύνολο των έργων του Pirandello. Το κεντρικό πρόσωπο είναι ένας νεαρός bon viveur που διάγει έναν έκλυτο βίο. Το κείμενο είναι πλούσιο σε λογοπαίγνια, ενώ οι ευφυείς ατάκες διαδέχονται η μία την άλλη. Ύστερα από έναν ορυμαγδό ανατροπών, το τέλος θα έρθει για να αποδείξει ότι η στρατηγική του πολυμήχανου νεαρού είναι η σωστότερη και ασφαλέστερη οδός για την ευτυχία όλων…

Ο λόγος του Pirandello γίνεται, για άλλη μια φορά, το όπλο της γοητείας των πρωταγωνιστών του και της έλξης των θαυμαστών του, θεμελιώνοντας ακόμα πιο στέρεα τη διαχρονική του σχέση με το ελληνικό κοινό…

Μέρες και ώρες παραστάσεων:
Για οχτώ μόνο παραστάσεις τον Απρίλιο, κάθε Σάββατο και Κυριακή στον χώρο τέχνης Art 63 (3ης Σεπτεμβρίου 63), στις 21:00

 Επίσημη Πρεμιέρα: 28 Μαρτίου-Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών (Πατησίων 47), στις 20:00

 Ημερίδα αφιερωμένη στην παράσταση Τσετσέ με θέμα: «Luigi Pirandello: η πορεία από τη λογοτεχνία και τη φιλοσοφία στο θέατρο». «L’itinerario dalla letteratura e la filosofia al teatro»: 22 Μαρτίου 2016-Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών, στις 17:30. Επίτιμος προσκεκλημένος: Paolo Bosisio. O Paolo Bosisio είναι επίτιμος καθηγητής Ιστορίας Θεάτρου του Πανεπιστημίου του Μιλάνου, Καλλιτεχνικός Διευθυντής στο «Teatro Giacosa», όπως επίσης και σκηνοθέτης όπερας. Έχει τιμηθεί με το βραβείο “Gabriele D’Annunzio” και στη χώρα μας έγινε γνωστός χάρη στο βιβλίο του: Ιστορία του Θεάτρου.

Συντελεστές της παράστασης:
Σκηνοθεσία: Μάνος Τριανταφυλλάκης
Μετάφραση-Σύμβουλος Δραματουργίας: Ελίνα Νταρακλίτσα
Σκηνικά-Κοστούμια: Σάββας Πασχαλίδης
Φωτισμοί: Βαγγέλης Κάνδιας
Τραγούδι "Τσετσέ": Σύνθεση-Ερμηνεία: Γιώργης Χριστοδούλου,
Στίχοι: Ελίνα Νταρακλίτσα
Τραγούδι "Ρόλοι της Ζωής μου": Σύνθεση: Γρηγόρης Παπαπαναγιώτου,
Ερμηνεία: Πάνος Ζουρνατζίδης,
Στίχοι: Δήμητρα Τριανταφύλλου
Τραγούδι "Santu Paulu": Encardia
Τραγούδι "Τorchiarollo": Encardia
Μουσική Επιμέλεια: ManosJMT
Βίντεο - Φωτογραφίες: Μιχάλης Φελάνης
Μοντάζ - Τίτλοι: Νίκος Κονιτσιώτης, Γιώργος Παυλούδης
Πρωτότυπη Μουσική για Ράδιοτηλεοπτικό τρεϊλερ: Γιάννης Γκίκας

Παίζουν:
Τσετσέ: Βασίλης Οικονόμου
Σκουατρίλια: Πάνος Ζουρνατζίδης
Νάντα: Βασίλης Οικονόμου-Πάνος Ζουρνατζίδης
Υπηρέτης: Μάνος Τριανταφυλλάκης
Φωνή: Κωστής Μαλκότσης

Υπό την αιγίδα της Ιταλικής Πρεσβείας, του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών και του Ομίλου Unesco Πειραιώς και νήσων.

Istituto Italiano di Cultura di Atene
UNESCO Club of the Department of Piraeus and Islands

https://youtu.be/WO8neXl4guQ
https://vimeo.com/156474197
https://youtu.be/UXrWm-6UiJA
https://vimeo.com/159073462
https://www.facebook.com/PirandelloCece

 

Βίντεο

13 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Oσο κι αν θες (να προσπαθήσεις) να δεις θετικά την "υπερβολική" προσπάθεια, το αποτέλεσμα πολύ μέτριο. Προσπάθεια που εξαντλήθηκε σε υπερβολικές εντάσεις και φωνές, σε ακατάπαυστο (κι εκνευριστικό) πέρα-δώθε στη σκηνή, και σε υποτονικές υποκριτικές ικανότητες.
    Θετικό το εγχείρημα, μέτριο το αποτέλεσμα. Δε μπορώ να πω οτι το συνιστώ χωρίς πρόσκληση.
    Το θέατρο όμως υπέροχο. Και μόνο γι αυτό θα ξαναέρθουμε. Ειδικά αν πάρουμε είδηση κάποια καλοκαιρινή εκδήλωση στην αυλή.
    Ευχαριστούμε Θεατρομάνια

  2. Καλημέρα, συμφωνώ απόλυτα με την Πολυξένη.
    Αγαπητέ Παντελή, εσύ μάλλον έχεις παρεννοήσει την σκοπιμότητα των γραφομένων εδώ.
    Αν δε κάνω λάθος εδώ δε γράφουμε απλά κάποιο άρθρο με τη γνώμη μας ή να εκφράσουμε τη συμπάθειά μας. Αυτό που γράφουμε, παίζει το ρόλο κριτικής.. Που σημαίνει ότι μπαίνουν και άνθρωποι να πάρουν μια άποψη, μια γνώμη (-πολλές γνώμες) για το αν θα δουν την παράσταση. Εγώ τουλάχιστον αυτό κάνω και όταν γράφω και όταν ψάχνω αν θα παρακολουθήσω μια παράσταση.
    Και εκτιμώ όταν γράφει κάποιος με θάρρος και ειλικρίνεια τη γνώμη του.
    Η παράσταση λοιπόν που παρακολούθησα εγώ ήταν με-τρι-ό-τα-τη.
    Θα συμφωνήσω μαζί σου αγαπητέ Παντελή στο σημείο ότι την έσωζαν κάπως οι ευφυείς διάλογοι του κειμένου.
    Αυτά και με όλο το σεβασμό..

  3. Παρακολούθησα χθες την εν λόγω παράσταση στο Art63. Πρόκειται για έναν όμορφο χώρο στο κέντρο της Αθήνας, με μπαρ και αυλή στο πίσω μέρος. Η αίθουσα της παράστασης είναι σχετικά μικρή και το βράδυ της Κυριακής σχεδόν γεμάτη. Το έργο ξεκινά με αφηγηματικό τρόπο καθώς από τα ηχεία ακούγεται μια φωνή να παραθέτει λεπτομέρειες σχετικά με τους βασικούς χαρακτήρες. Στη συνέχεια, τη σκυτάλη παίρνουν οι ηθοποιοί, οι οποίοι ερμηνεύουν αρκετά ικανοποιητικά τους ρόλους τους. Το κείμενο περιλαμβάνει ευφυείς διαλόγους που υπηρετούν έξοχα το στοιχείο της κωμωδίας. Ευχαριστώ τη θεατρομάνια για τη διπλή πρόσκληση.

  4. Θεέ μου τι απίστευτος χώρος το Art 63!!!!!!!!!!!!!!!!
    Υπέροχο κτήριο, η διαμόρφωση, ο εξωτερικός χώρος, τα έπιλπα, η πέτρα παντού...
    ΕΠΑΘΑ ΠΛΑΚΑ. ΜΠΡΑΒΟ!!
    Α είχε και μια παράσταση.. Γι αυτό αλλωστε βρεθήκαμε εκεί.
    Μάλλον κάτι διαφορετικό παρακολούθησα απ'τους προηγούμενους.
    Δεν το παίζω ειδικός, αλλά δε λέω κάτι γιατί θα πω βαριές κουβέντες.
    Δε μπορεί να ..καλυπτόμαστε πισω από ...καταστάσεις των "ηθοποιών" για να πούμε σώνει και καλά οτι ήταν αριστούργημα..! Ας είμαστε ειλικρινείς...
    Δε θα πω αλλα, θέλω όμως να σας προβληματίσω για τις κριτικές των υπολοίπων.

    • Πολυξένη, δεν σας ζήτησε κανείς να πείτε ντε και καλά ότι ήταν αριστούργημα επειδή δύο ηθοποιοί είναι ΑΜΕΑ (αυτό είναι το όνομα της ...κατάστασης που περιγράφετε με τόσα αποσιωπητικά και δεν είναι ούτε μυστικό ούτε ντροπή) και βεβαίως πρέπει να είμαστε ειλικρινείς.
      Από κει και πέρα, σε άλλους άρεσε η παράσταση, σε άλλους όχι. Δεν είναι υποχρεωτικό, επειδή άρεσε ή δεν άρεσε σε έναν, να αρέσει ή να μην αρέσει και σε άλλους. Εν ολίγοις, η διαφορετική άποψη είναι δικαίωμα όλων. Αυτό.

      • Καλημέρα, συμφωνώ απόλυτα με την Πολυξένη.
        Αγαπητέ Μιχάλη, εσύ μάλλον έχεις παρεννοήσει την σκοπιμότητα των γραφομένων εδώ.
        Αν δε κάνω λάθος εδώ δε γράφουμε απλά κάποιο άρθρο με τη γνώμη μας ή να εκφράσουμε τη συμπάθειά μας. Αυτό που γράφουμε, παίζει το ρόλο κριτικής.. Που σημαίνει ότι μπαίνουν και άνθρωποι να πάρουν μια άποψη, μια γνώμη (-πολλές γνώμες) για το αν θα δουν την παράσταση. Εγώ τουλάχιστον αυτό κάνω και όταν γράφω και όταν ψάχνω αν θα παρακολουθήσω μια παράσταση.
        Και εκτιμώ όταν γράφει κάποιος με θάρρος και ειλικρίνεια τη γνώμη του.
        Η παράσταση λοιπόν που παρακολούθησα εγώ ήταν με-τρι-ό-τα-τη.
        Θα συμφωνήσω με τον αγαπητό Παντελή στο σημείο ότι την έσωζαν κάπως οι ευφυείς διάλογοι του κειμένου.
        Αυτά και με όλο το σεβασμό..

        • Αγαπητή Βαγγελία, μάλλον εσείς δεν καταλάβατε τι έγραψα.
          Συμφωνώ απολύτως όσον αφορά την πολυφωνία των απόψεων και των κριτικών για μια παράσταση, μια ταινία, ένα βιβλίο. Γι'αυτό το σκοπό υπάρχουν και αυτά τα sites.
          Αυτό στο οποίο δεν συμφωνώ είναι να θεωρούν κάποιοι την άποψή τους ως απόλυτη και να..."προβληματίζονται" ή να "απορούν" αν κάποιος έχει διαφορετική από τη δική τους.
          Εσείς π.χ. βρήκατε την παράσταση μετριότατατη, εγώ τη βρήκα συμπαθητική- και ως εδώ καλά. Θα μπορούσε να συμβαίνει και το αντίθετο.
          Το να προσπαθήσω όμως να σας πείσω- άμεσα ή έμμεσα- για το αντίθετο, ή εσείς εμένα, δεν είναι ούτε άποψη ούτε κριτική.
          Είναι κάτι άλλο.
          Αυτά και- επίσης- με όλον το σεβασμό.

  5. Είδα την παράσταση και στην επίσημη πρεμιέρα στο Ιταλικό Ινστιτούτο και στο Αrt 63. Θα ήθελα να πω αρχικά οτι και οι δύο χώροι εξαιρετικοί! Με λιγοτερη καλή ακουστική ο πρώτος αλλά και στους δύο ταίριαζε το ανέβασμα μιας πιραντελλικής παράστασης. Όσον αφορά την παράσταση έχω εντυπωσιαστεί! Δυο άριστοι τεχνίτες της υποκριτικής τέχνης δίνουν πραγματικό ρεσιτάλ ερμηνείας! Χωρίς ανάσα και χωρίς κενά δίνουν απίστευτο γρήγορο ρυθμό στην παράσταση σε ένα ιδιαίτερα δύσκολο έργο! Ο Βασίλης Οικονόμου ως Τσετσέ "κεντάει" σε έναν απαιτητικό ρόλο αλλά και ως Νάντα ορίζει το ουσιαστικό μέτρο της κωμωδίας.Ο Πάνος Ζουρνατζίδης ως πενηντάρης μεγαλοεργολάβος είναι απίστευτα πειστικός και ως Νάντα πολύ απολαυστικός. Το αναπηρικό καρότσι του δεν στέκεται εμπόδιο πουθενά... Η καλά δουλεμένη σκηνοθετική ματιά του Μάνου Τριανταφυλλάκη αξίζει πολλά συγχαρητήρια! Μπράβο σε όλους! Πρέπει να τη δείτε!

  6. Το Σάββατο παρακολουθήσαμε την ιδιαίτερη αυτή παράσταση που μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις τόσο για το ήθος και την ποιότητα των ηθοποιών όσο και για την εξαιρετική τους ερμηνεία. Συμπαθητικός χώρος, εξαιρετική μουσική και ζεστή ατμόσφαιρα. Ευχριστούμε τη θεατρομάνια για το όμορφο βράδυ.

  7. Το περασμένο Σάββατο παρακολούθησα την όμορφη παράσταση Τσετσέ βασισμένη στο έργο του Λουίτζι Πιραντέλο. Το έργο είναι άλλη μια σπουδή του ιδιοφυούς δραματουργού πάνω στα υπαρξιακά αδιέξοδα του σύγχρονου ανθρώπου και πως ο καθένας από μας προσπαθεί να ξεγελάσει την ματαιότητα της ύπαρξής του, ν΄ αγαπήσει και ν΄ αγαπηθεί.. Η προσπάθεια βέβαια δεν είναι εύκολη αλλά αξίζει να γίνει.. Η παράστασή μας εξέπεμπε μια γλύκα, μια τρυφερότητα, μια νοσταλγία και μια αισιόδοξη διάθεση κάτι που γενικά άρεσε σε όλους..! Όλα τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους με προεξάρχοντα τον σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή Μάνο Τριανταφυλλάκη που εντυπωσίασε με το στιβαρό, μελετημένο και ώριμο παίξιμό του.. Ο χώρος ήταν πολύ όμορφος και προσεγμένος καθώς αντανακλούσε μια γνήσια θεατρική παιδεία ταυτόχρονα με μια κομψότητα και σεμνότητα.. Ευχαριστώ πολύ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την ευκαιρία που μου δώσατε να παρακολουθήσω αυτή την εξαιρετική παράσταση! Να είστε όλοι καλά! Καλή συνέχεια!