Θεατρικοί συγγραφείς με ελεύθερα έργα για ανάγνωση

Στην εποχή του #μένουμεσπίτι, όλο και περισσότεροι συγγραφείς  προσφέρουν τα έργα τους ελεύθερα προς ανάγνωση στο διαδίκτυο. Τρεις θεατρικοί συγγραφείς, οι οποίοι διαθέτουν τα έργα τους ελεύθερα εδώ και καιρό στις ιστοσελίδες τους, μιλάνε για τα έργα τους και το λόγο για τον οποίο προχώρησαν σε αυτή την κίνηση. 

 

Κατερίνα Λουκίδου  

loukidou.gr 

Η Κατερίνα Λουκίδου γεννήθηκε στη Γερμανία και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτη νομικής και διδάκτορας πολιτικής επιστήμης. Από το 2004 ζει, εργάζεται στην Αθήνα και ασχολείται με τη θεατρική γραφή, ενώ έργα της έχουν παρασταθεί στην Αθήνα και τη Σύρο. 

Διατηρεί την ιστοσελίδα της ένα χρόνο κατά τη διάρκεια του οποίου την έχει εμπλουτίσει με έξι θεατρικά έργα. Στο έργο της Σκόνη πραγματεύεται τον εγκλωβισμό τριών ατόμων σε ένα υπόγειο εργαστήριο, την εποχή της Επιστημονικής Σύρραξης. Στο κοντινό μέλλον τοποθετείται και το έργο της Obsolescenceστο οποίο ένα κινητό δίνει την εντολή της απαρχαίωσης στους χρήστες του, οδηγώντας σε επιδημία μαζικών αυτοκτονιών. Στην Καρδιά της Κατσαρίδας, μια νέα γυναίκα ξυπνάει σε μια παράλληλη πραγματικότητα, ανακαλύπτοντας ότι έχει πέσει σε κώμα και ο μόνος τρόπος για να ξυπνήσει είναι να φάει την καρδιά μιας γιγάντιας κατσαρίδας. Στο Τόκιο 1974 η Μαρία Κάλλας, μία ώρα πριν από την τελευταία της παράσταση δέχεται μια απρόσμενη παρέμβαση από την Τόσκα που θα τη φέρει σε επαφή με τη θεϊκή της φύση. Τέλος, τα έργα της  Στον Αγαπημένο μας Συνάδελφο και Φίλο και Μπλέ κινίνο είναι κωμωδίες για τις σύγχρονες εργασιακές σχέσεις και την κατασκευή της πραγματικότητας. 

Στη συγκεκριμένη κίνηση με παρότρυνε ο Θανάσης Τριαρίδης. Στόχος μου είναι να φύγουν τα έργα από εμένα, να έρθουν σε επαφή με άλλους δημιουργούς, αναγνώστες και ομάδες που είναι οι φυσικοί τους αποδέκτες. Βρίσκω πολύ σημαντική την ανάπτυξη μιας κοινότητας που μοιράζεται και αυτοδιαχειρίζεται καλλιτεχνικά (και όχι μόνο) αγαθά και χαίρομαι που μπορώ να συμβάλλω σε αυτή. 

 

Μάνος Κουνουγάκης 

kounougakis.gr 

Ο Μάνος Κουνουγάκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο. Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Αμερικανική Λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο του Έσσεξ. Ασχολείται με τη θεατρική γραφή, την ποίηση και τη λογοτεχνική μετάφραση.  

Η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε το Φεβρουάριο του 2019 και αυτή τη στιγμή φιλοξενεί έξι θεατρικά έργα. Στο The Guevara Showβλέπουμε τη τελευταία διακαναλική συνέντευξη του δικτάτορα Ερνέστο Γκεβάρα. Στο Mankind, το πλήρωμα του Apollo 11 βρίσκει τη Σελήνη σπαρμένα με μωρά. Στο Manster, το ανδρόγυνο πλάσμα του Δρ. Φρανκεστάιν απαιτεί να μάθει την αλήθεια για τη δημιουργία του. Στο Kindergrave, κάθε μητέρα θάβεται σε ταφικό κτίσμα μόλις η πρωτότοκη κόρη της γίνει 5 χρονών. Στο To Beast or Not To Beast, οι ρινόκεροι του Ιονέσκου ξαναγίνονται άνθρωποιΤέλος, στο Άνθη, Λίγα Άνθη για τους Νεκρούς, η ηρωίδα επιλέγει να περάσει τη μεταθανάτια ζωή της στο θεατρικό έργο Λεωφορείο ο Πόθος 

Θεωρώντας πως ένα θεατρικό έργο δεν ολοκληρώνεται αποκλειστικά στη σκηνή αλλά αποτελεί από μόνο του ένα αυτοτελές λογοτεχνικό κείμενο στόχος μου ήταν να έχω τα έργα μου ανοιχτά στο αναγνωστικό κοινό. Όπως υποστηρίζει ο Θανάσης Τριαρίδης, του οποίου η ενθάρρυνση ήταν καταλυτική στη δημιουργία της ιστοσελίδας, έτσι δίνεται η δυνατότητα σε περισσότερους ανθρώπους να «συλλειτουργήσουν» με το συγγραφέα μέσα από τα γραπτά του. Επίσης  μπορείς να προσφέρεις με τη σειρά σου ένα «αντίδωρο» στην πανανθρώπινη κοινότητα του διαδικτύου που τόσο απλόχερα προσφέρει πρόσβαση σε αφηγήσεις και έργα τέχνης.   

 

 

Κατερίνα Καζολέα katerinakazolea.gr 

Η Κατερίνα Καζολέα γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε φιλολογία και ιστορία τέχνης στην Αθήνα και στη Γερμανία. Άρθρα της για εικαστικά θέματα έχουν δημοσιευτεί σε εφημερίδες και περιοδικά.  Διατηρεί από το 2010 ιστοσελίδα με τα κείμενά της και τα έξι θεατρικά της έργα.   

Στο έργο  Σιμονέτα  η σταδιακή γήρανση του πορτραίτου της Σιμονέτας Βεσπούτσι ενεργοποιεί μια αναστροφή του χρόνου για την ανθρωπότητα. Στο Lemonade  μια περίπτωση ανθρωποφοβίας ξεκλειδώνεται μέσα από μια μεταφυσική σύμπτωση.  Στο Fürwen? η υποψία πως μια γυναίκα είναι εγκιβωτισμένη στο πιάνο ενός μεγάλου συνθέτη θέτει το ερώτημα για το κίνητρο της δημιουργίας.  Στο Μπράνγουελ οι τρεις αδελφές Μπροντέ προσπαθούν να προστατέψουν τον χαρισματικό και απρόβλεπτο αδελφό τους.  Στο AmbosMundos η ηρωίδα ενός μυθιστορήματος του Χεμινγουέι διατείνεται πως εκείνη γράφει τα έργα του, μιλώντας για τον ισχυρό δεσμό συγγραφέα και ήρωα.  Στον Εξολκέα παράξενες συμπτώσεις και συσχετισμοί οδηγούν έναν ιδεοληπτικό ζωγράφο σε όλο και πιο εμμονικές συμπεριφορές.  

Θεωρώ πως τα έργα πρέπει να κυκλοφορούν και να ταξιδεύουν  ώστε να συγκινήσουν μακρινές και άγνωστες στον δημιουργό τους ψυχές.