Η Τριλογία των Λήμαν Μπράδερς

Αρχείο Παίχτηκε από 13/10/2021 έως 16/01/2022
στο Ιλίσια
Διάρκεια: 165'
Συγγραφέας: Στέφανο Μασσίνι
Μετάφραση: Κοραλία Σωτηριάδου με τη συνεργασία της Αγγελικής Κοκκώνη
Σκηνοθέτης: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Σκηνογραφία: Ευαγγελία Θεριανού
Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Κίνηση: Σεσίλ Μικρούτσικου
Ερμηνεύουν: Μάκης Παπαδημητρίου, Αργύρης Ξάφης, Μιχάλης Οικονόμου
Παίζουν μουσική: Θοδωρής Οικονόμου / Δημήτρης Βεντουράκης

Περιγραφή

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος κλείνει φέτος τα 30 χρόνια του στη σκηνοθεσία με δύο εμβληματικές παραγωγές που θα παίζονται παράλληλα στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου: το «Τσέρνομπιλ – Ένα χρονικό του μέλλοντος» της Σβετλάνας Αλεξίεβιτς (βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας 2015) και το πολυβραβευμένο έργο «Η Τριλογία των Λήμαν Μπράδερς» του Στέφανο Μασσίνι.

Η «Τριλογία των Λήμαν Μπράδερς», που ολοκληρώνει μια πολύ πετυχημένη πορεία στο Θέατρο Ιλίσια στις 16 Ιανουαρίου, μεταφέρεται από την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου με αλλαγές στη διανομή στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.

Tους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν οι Μιχάλης Οικονόμου, Παντελής Δεντάκης και Αλμπέρτο Φάις.

Για την επιστροφή της Τριλογίας των Λήμαν Μπράδερς στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, υπάρχει προσφορά για τις δύο πρώτες εβδομάδες παραστάσεων (26 Ιανουαρίου έως 6 Φεβρουαρίου), με γενική είσοδο 12 ευρώ. Η προπώληση γι’ αυτές τις οκτώ παραστάσεις θα λήξει στις 25 Ιανουαρίου.

Περισσότερα

Λίγα λόγια για το έργο

1844: Ο Χεγιούμ Λήμαν, γιος ενός εβραίου κτηνοτρόφου από τη Βαυαρία, πατάει για πρώτη φορά το πόδι του στην Αμερική. Το όνομά του, όπως και την πατρίδα του, τα αφήνει πίσω. Στον Νέο Κόσμο θα ονομαστεί Χένρυ και θα ανοίξει ένα μικρό κατάστημα υφασμάτων στην Αλαμπάμα. Τα επόμενα χρόνια θα έρθουν κοντά του οι δυο αδερφοί του, ο Μέντελ που έγινε Εμμάνουελ και ο Μάγιερ. Κάπως έτσι άρχισε η εντυπωσιακή πορεία των Λήμαν, που κάλυψε 164 χρόνια και τρεις γενιές: από το εμπόριο υφασμάτων και βάμβακος στην ίδρυση δικής τους τράπεζας και στη δημιουργία μιας αυτοκρατορίας που δέσποσε στην οικονομική ζωή της Αμερικής και του κόσμου. 

Η πορεία όμως αυτή είναι μια σταδιακή αποκοπή από τις ρίζες, που αφορούν όχι μόνο την εβραϊκή ταυτότητα της οικογένειας αλλά και το αντικείμενο της οικονομικής τους δραστηριότητας, που δεν είναι πια το βαμβάκι ή ο καφές, οι σιδηρόδρομοι ή ο καπνός, αλλά κάτι πολύ πιο αφηρημένο: Γίνονται έμποροι χρήματος, με ό,τι συνεπάγεται αυτό, και φυσικά τον μεγάλο κίνδυνο να σκάσει η φούσκα, όπως κι έγινε. 

Το 2008 είναι η χρονιά της θεαματικής κατάρρευσης της τράπεζας επενδύσεων Λήμαν Μπράδερς, που δίνει το έναυσμα της παγκόσμιας χρηματοοικονομικής κρίσης, με συνέπειες που θα αργήσει ακόμα να ξεπεράσει η ανθρωπότητα.

Ο Στέφανο Μασσίνι, από τους σημαντικότερους μυθιστοριογράφους και θεατρικούς συγγραφείς της Ιταλίας, δημιουργεί μια τοιχογραφία, όπου συμπλέκονται τα μεγάλα γεγονότα της ιστορίας με την πορεία των αδελφών Λήμαν και των απογόνων τους, η άνοδος και η πτώση, ο θρίαμβος  μαζί με τα χάσματα και τις αμφιβολίες.

Τώρα και στην Αθήνα, ένα πολυβραβευμένο έργο που έχει μεταφραστεί σε 24 γλώσσες κι έχει ανεβεί από κορυφαίους σκηνοθέτες, ανάμεσά τους ο Λούκα Ρονκόνι και ο Σαμ Μέντες.

Βίντεο: Αποστόλης Κουτσιανικούλης

Βοηθός σκηνοθέτη: Γεωργία Γιαννοπούλου

Βοηθός σκηνογράφου: Έλλη Παπαδάκη

Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου  

Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Μαρία Τσολάκη

Το Θέατρο του Νέου Κόσμου έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα υγειονομικής προστασίας και οι κανονισμοί λειτουργίας του συμμορφώνονται με την τρέχουσα νομοθεσία.

Φωτογραφίες

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εξαιρετική παράσταση από πλευράς σκηνοθεσίας, ερμηνειών, σκηνικών και μουσικής επιμέλειας! Πολύ ενδιαφέρουσα ζωντανή επί σκηνής αφήγηση της ιστορίας των τριών αδερφών με άξονα το χωροχρόνο και τα εκάστοτε κοινωνικοπολιτικά γεγονότα σε αυτόν! Πολλά συγχαρητήρια!

  2. Καταπληκτική παράσταση, ολοι τους ηταν υπέροχοι και οι ηθοποιοι και η σκηνοθεσία. Αν και ήταν μεγάλης διάρκειας ηταν τόσο καλή που κρατούσε το ενδιαφέρον σου του θεατή αμείωτο μέχρι το τέλος Μπράβο σε όλους

  3. Οι ηθοποιοί ήταν όντως εξαιρετικοί με κορυφαίο το Μιχάλη Οικονόμου και κάπως πιο υποτονικό τον Παπαδημητρίου. Τα λόγια βέβαια που είχαν να μάθουν ήταν άθλος. Τα σκηνικά και οι απεικονίσεις ήταν καλά. Η σκηνοθεσία ήταν καλή. Εκεί που έπασχε το έργο ήταν στη διάρκεια και το κείμενο. Πολύ περιττό πράγμα μέσα. Γιατί 2,5 ώρες ρε παιδιά; Θα μας παρεξηγούσε η οικογένεια αν κόβαμε κάτι απ' τη βιογραφία; Κρίμα, να χαντακώνεται μία παράσταση από τη δραματουργική επεξεργασία. Θα μπορούσε να τα είχε πει όλα όσα χρειάζονταν σε μία ώρα λιγότερη.