Συνέντευξη με την ηθοποιό Υβόννη Τζάθα για την παράσταση "Η Αρκούδα"

Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Πλατής

Η Υβόννη Τζάθα είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Ίασμος και του Προγράμματος Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ. Τα τελευταία χρόνια επιμελείται την κίνηση ηθοποιών σε παραστάσεις.  

Ενώ παράλληλα παίζει σε τηλεοπτικές σειρές και κινηματογραφικές ταινίες.  

Αυτή την περίοδο επιμελείται την κίνηση στην θεατρική παράσταση «Αρκούδα» που ανεβαίνει για δύο ακόμη Σαββατοκύριακα στο Χοροχρόνο, σε σκηνοθεσία του Νίκου Καρδώνη με τους: Κατερίνα Λάττα, Γιάννη Δενδρινό, Λατουσάκη Γιάννη και τον Μιχάλη Λατουσάκη στα πλήκτρα! 

Γιατί πιστεύετε ότι «Η Αρκούδα» έχει γνωρίσει τέτοια επιτυχία;   

Είναι μια παράσταση που σε κάνει να γελάς πρώτα από όλα και νομίζω ότι αυτό είναι κάτι που όλοι έχουν ανάγκη. Όλοι οι συντελεστές δόθηκαν σε αυτό με αγάπη, πείσμα και επιμονή. Μέσα από τη σκηνοθεσία του Νίκου Καρδωνη αποδόθηκαν με μέτρο και ρυθμό οι λεπτές γραμμές του κειμένου του Τσεχωφ .  Οι τρεις ηθοποιοί Κατερίνα Λαττα, Γιάννης Δενδρινος και Γιάννης Λατουσακης αποδίδουν τις μεταξύ τους σχέσεις με ακρίβεια και μέσα από αυτές ο θεατής νιώθει οικεία. Ενώ η  μουσική του Μιχάλη Λατουσακη και οι στίχοι του Βασίλη Ανδρεου προσθέτουν ζωντάνια στην παράσταση.  

Σημαντικό ρόλο παίζει η αισθητική των κοστουμιών και του σκηνικού από τον σκηνοθέτη μας και την Αλεξάνδρα Φτουλη. 

Τα τελευταία χρόνια επιμελείσαι την κίνηση των ηθοποιών σε θεατρικές παραστάσεις. Τα τελευταία χρόνια οι σκηνοθέτες έχουν καταλάβει ακόμη περισσότερο πόσο σημαντική είναι η δουλειά σας;   

Νομίζω ότι κάποια στιγμή χωρίζαμε τους ηθοποιούς σε «σωματικούς» και μη και αυτό ήταν λάθος. Ο ηθοποιός έχει διαφορα εργαλεία και ένα από αυτά είναι το σώμα και η κίνηση του. Μπορούν να προκύψουν ολόκληροι ρολόι μέσα από τη σωματική προσέγγιση. Ο ρυθμός μιας παράστασης δεν κρύβεται μόνο στο λόγο αλλά και στο σώμα. Δε χρειάζεται να υπάρχουν χορογραφίες για να το πετύχεις αυτό. Μπορείς απλά να επιτρέψεις στο σώμα να λειτουργήσει. Αυτό είναι κάτι που το έχουν καταλάβει και οι ηθοποιοί αλλά και οι σκηνοθέτες. 

Παράλληλα με τον χορό έχεις σπουδές και εμπειρία στην υποκριτική. Πόσο σ’ έχει βοηθήσει αυτό στο πρακτικό κομμάτι της δουλειάς; 

Να ξεκαθαρίσω σε αυτό το σημείο ότι δεν έχω σπουδές στο χορό. Στη δραματική σχολή είχα την τύχη να έχω δασκάλα τη Φρόσω Κορρου , με την οποία έμαθα μια πολύ ιδιαίτερη προσέγγιση στο σώμα και την κίνηση. Στη συνέχεια συνεργάστηκα μαζί της και σε παραστάσεις όποτε εμπνεύστηκα από τον τρόπο που μας δούλευε στις πρόβες. Πολύ αργότερα και εμβαθύνοντας στην ανατομία μετά τα δυο εκπαιδευτικά στη yoga άρχισα να βρίσκω τους δικούς μου τρόπους δουλειάς. Η εμπειρία μου σαν ηθοποιός έρχεται να «κουμπώσει». Γιατί και εγώ είχα την ανάγκη να βρω μια μέθοδο 

Συμμετείχες στην πετυχημένη τηλεοπτική σειρά της ΕΡΤ1 «Τα καλύτερά μας χρόνια». Τι αποκόμισες από αυτή την εμπειρία;   

Ήταν ένας πολύ μικρός ρόλος αλλά προέκυψε μέσα στην καραντίνα όποτε ήταν πολύ ανανεωτική και χρήσιμη. Να βρεθώ σε ένα τηλεοπτικό σετ μετά από καιρό. 

Πώς ονειρεύεσαι τον εαυτό σου σε 10 χρόνια; 

Η ζωή μου έχει αποδείξει ότι τόσο μακροπρόθεσμα όνειρα ανατρέπονται. Προτιμώ λοιπόν να κινούμαι με το εδώ και τώρα. Για να είμαι ανοιχτή σε κάθε είδους όνειρα. 

Τι σε κάνει να  χαμογελάς και τι σε θυμώνει στην καθημερινότητά σου;   

Η αγένεια είναι κάτι που θυμώνει άμεσα και που ακόμα δεν έχω μάθει να διαχειρίζομαι.  

Αντίθετα η ευγένεια μπορεί να διορθώσει τα κακώς κείμενα της καθημερινότητας. Και σίγουρα με κάνει να χαμογελάω. 

Αν μπορούσες να άλλαζες αύριο κάτι στην Αθήνα, τι θα ήταν αυτό;   

Σίγουρα την αρχιτεκτονική της. Είναι ένα στοιχείο της  που με πληγώνει και με φέρνει σε αδιέξοδο κάθε φορά που την παρατηρώ ή που ταξιδεύω στο εξωτερικό. Παρόλο που την αγαπώ πολύ!

Πληροφορίες για την παράσταση: εδώ