Συνέντευξη με τον Βασίλη Αναστασίου για την παράσταση "Ακροπόλ Παλλάς '61"

Επιμέλεια συνέντευξης: Φρουζάκη Μαρινέλλα

Κατά ποιο τρόπο συνδέονται η Μαρία Κάλλας και η Σοφία Βέμπο στην παράσταση Ακροπόλ- Παλλάς 61;

Με την αλήθεια που μπορεί να τους χάριζε η σκηνή και η ζωή. Ο έρωτας τόσο για το ένα ,τη σκηνή και ο έρωτας της ζωής τους, η μια με τον Ωνάση και η άλλη με τον Τραϊφόρο. Έχετε την εντύπωση πως αυτές οι δύο γυναίκες αν συναντιόνταν στην πραγματικότητα, να μην είχαν τίποτα απολύτως να μοιραστούν;

Μαρία Κάλλας. Σοφία Βέμπο. Τι σας γοητεύει σε αυτές τις δύο προσωπικότητες;

Τι γοήτευε το πλήθος των ανθρώπων που τις θαυμάζει; Εγώ γιατί να αποτελώ την εξαίρεση.
Αλλά πέραν τούτου οι δυο αυτές ξεχωριστές προσωπικότητες έζησαν μια ζωή σαν θύελλα.
Η μια άλλαξε τον κόσμο της Όπερας για πάντα και κυρίως με τον τρόπο ερμηνείας της.
Η άλλη έφερε την ερμηνεία στο ελληνικό τραγούδι ως απόλυτο τρόπο έκφρασης. Μπήκε σα σίφουνας στο μέχρι τότε βασίλειο των ελαφρών φωνών και έφερε την ανατροπή. Ικανή να τραγουδήσει όλο το φάσμα της ελληνικής μουσικής, από το ρεμπέτικο ως τα κλασικότροπα τραγούδια του Γιαννίδη και του Σουγιούλ ή τα νεωτεριστικά για την εποχή τραγούδια του Μ. Χατζιδάκι.

Πώς προσεγγίσατε δραματουργικά το έργο;

Με δεδομένο πως οι μελωδίες των μερών της όπερας δέναν αρμονικά με το ευρύτατο ρεπερτόριο της Βέμπο, ξεκίνησα να γράφω το κείμενο αφού έφτιαξα μια μπούσολα από τη μουσική. Χρησιμότατη και η γλώσσα της εποχής και ντοκουμέντα άρχισα να σκιαγραφώ τις δυο γυναίκες παρατηρώντας επίσης τα λιγοστά ντοκουμέντα από συνεντεύξεις και παραστάσεις που υπάρχουν καταγεγραμμένες. Σκοπός ήταν να "σκιτσάρω" κι όχι ν' "αναστήσω" αυτά τα μυθικά πρόσωπα. Όταν έδιναν συνεντεύξεις τόσο η μια όσο και η άλλη , ήταν πάντοτε πολύ συγκρατημένες. Σε κανέναν δε επέτρεψαν να δει τη άλλη τη συναισθηματική τους πλευρά. Έτσι βασιζόμενος σε μαρτυρίες από ανθρώπους που είχαν γνωρίσει την Κάλλας ακόμα κι από τη ίδια την Τεμπάλντι, που είχα την τύχη και την τιμή να γνωρίσω στο Μιλάνο το 2003, συνέλεξα υλικό ανεκτίμητο. Το ίδιο κι από οικείους της Βέμπο, ανθρώπους που την είχαν ζήσει πραγματικά.

Ποια τα επόμενα σχέδιά σας;

Έχω σκηνοθετήσει μια παράσταση που είναι Όπερα για το ευρύ κοινό και κυρίως νέους με τίτλο, Let'ts OPERA. Αυτή λοιπόν η παράσταση μετά τη Ρώμη και την Αθήνα ταξιδεύει στην Ισπανία και συγκεκριμένα στην Όπερα της Παμπλόνα και μετά στο Σάλτσμπουργκ στην Αυστρία.Την άνοιξη θα βρίσκομαι Ιταλία για έναν Κουρέα της Σεβίλης του Παϊζιέλλο. Όσο για το γράψιμο...Μετά το Κοράκι και το Ακροπόλ Παλλάς 61, ετοιμάζω ένα παραμύθι - ταξίδι γεμάτο μύθους της Μεσογείου καθώς και πολύ παλιές μουσικές .

Πληροφορίες για την παράσταση: Εδώ