Αρχική Νέα Καλλιτεχνικός προγραμματισμός στο "Θεσσαλικό θέατρο"

Καλλιτεχνικός προγραμματισμός στο "Θεσσαλικό θέατρο"

924

 

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

  2019-2020

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Η ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ του ΘΕΣΣΑΛΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ,  αποκτά μια κανονικότητα στο ρεπερτόριο του Θεάτρου και ορίζεται πάλι στην αρχή της Χειμερινής Σεζόν, με πρεμιέρα 14 Οκτωβρίου (ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΛΑΡΙΣΑΣ – ΜΟΥΣΕΙΟ Γ.Ι. ΚΑΤΣΙΓΡΑ) συνεχίζοντας τη συνέργεια που ξεκινήσαμε πέρσι.  Στηρίζω με πολύ μεγάλο πάθος την  ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ, που διαμορφώνει τους αυριανούς ενήλικους θεατές και  γι αυτό το λόγο το Θεσσαλικό Θέατρο παρήγγειλε μια νέα εκδοχή της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ (που δεν έχει παιχτεί ποτέ στη Λάρισα), στον ανερχόμενο και διεθνή συγγραφέα Αντρέα Φλουράκη. Τη σκηνοθεσία θα ανέλαβε ο σημαντικός σκηνοθέτης Κώστας Φιλίππογλου (με παρουσία στην Επίδαυρο, το Ηρώδειο κ.α)

                                                                                   ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Το ρεπερτόριο της χειμερινής περιόδου 2019-2020 το διατρέχει το θέμα των πολλαπλών προσώπων της γυναίκας. Ας ονομάσουμε το θέμα του ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΙ ΑΝΤΙΚΑΤΟΠΤΡΙΣΜΟΙ.  Μια θεματολογία που συνομιλεί με τα σύγχρονα γεγονότα (π.χ το κίνημα Metoo,  δολοφονίες γυναικών, γυναίκες στην εξουσία ή όχι  κ.λ.π)

 

 

Η ΣΤΕΛΛΑ ΜΕ ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΓΑΝΤΙΑ (1955)

του Ιάκωβου Καμπανέλλη

20 Δεκεμβρίου – 9 Φεβρουαρίου 2020

Ένας κόσμος που βγαίνει από τα συντρίμμια μιας καταστροφής, άνθρωποι ορφανεμένοι και ψυχικά πεινασμένοι για μια άλλη, καινούρια  ζωή. Ο ένας πάνω στον άλλον χωρίς έξοδο διαφυγής. Το αδιέξοδο αυτό εκφράζεται  μέσα από την κεντρική σύγκρουση της Στέλλας και του Μίλτου που  ο έρωτας και η επιθυμία αυτοπροσδιορισμού  της κεντρικής ηρωίδας είναι  γεγονός μη αποδεκτό απ΄ τον αγαπημένο  της και όχι μόνο.  Και όλα αυτά συμβαίνουν μέσα στην εκρηκτική ενέργεια της νύχτας και του λαϊκού τραγουδιού. Επέλεξα αυτό το έργο γιατί είναι έργο του Καμπανέλλη, του πατέρα του μεταπολεμικού νεοελληνικού θεάτρου και επίσης γιατί θα δώσει μια έμμεση αφορμή ν’ ακούσουμε κάποια τραγούδια του  σπουδαίου Θεσσαλού – αλλά παγκόσμιου_ Βασίλη Τσιτσάνη.

Σκηνοθεσία: Κυριακή Σπανού                             Παίζουν: Χρίστος Κορδελάς - Μαρσέλα Λένα

Κοστούμια : Ολυμπία Σιδερίδου                        Δημήτρης Μαμιός – Αθηνά Σακαλή -

Μουσική: Κώστας Βόμβολος                               Ηρακλής Τζαφέτας

 

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Συμπαραγωγή με το Θέατρο Μεταξουργείο

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΗΣ ΑΝΝΥ ΣΑΛΙΒΑΝ

20 Φεβρουαρίου – 8 Μαρτίου 2020

Δεύτερο έργο της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ σε συμπαραγωγή με το θέατρο Μεταξουργείο  Το Θαύμα της Άννυ Σάλιβαν  του Ουίλλιαμ Γκίμπσον σε νέα διασκευή από το Βασίλη Κατσικονούρη και σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη. Το έργο διαπραγματεύεται την τρομερή δύναμη της γυναίκας και της εκπαίδευσης όταν είναι βιωματική. Η ιστορία ενός κοριτσιού τυφλού και κωφού που μαθαίνει να επικοινωνεί.

Σε βρεφική ηλικία, η Έλεν Κέλλερ έχασε όραση, ακοή και φωνή, ενώ μέχρι τα έξι χρόνια ήταν ένα αγρίμι, το οποίο ζούσε μέσα στην απόλυτη σιωπή και το σκοτάδι. Οι γονείς της στην απόγνωσή τους κάλεσαν την Άννυ Σάλιβαν, μια εικοσάχρονη δασκάλα, που ήταν άτομο με αναπηρία και η ίδια αφού είχε μειωμένη όραση, για να τη βοηθήσει. Με την επιμονή της και κυρίως με την αγάπη της κατόρθωσε να μετατρέψει τη μικρή σ’ ένα χαρισματικό πλάσμα με σπάνιες πνευματικές αρετές.

Μετάφραση: Μάριος Πλωρίτης

Δραματουργική επεξεργασία: Βασίλης Κατσικονούρης

Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη

Σκηνικά: Βασίλης Παπατσαρούχας

Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα

Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα

Μουσική : Γιάννης Καραγιάννης

Βοηθός σκηνοθέτη : Αικατερίνη Παπαγεωργίου

Επιμέλεια Κίνησης: Ερμής Μαλκότσης

Σχεδιασμός Βιντεοπροβολών : Στέφανος Παπαδόπουλος

Παίζουν: Γιασεμί Κηλαηδόνη, Αλέξανδρος Σωτηρίου, Λίνα Φούντογλου, Σταμάτης Μπάκνης και οι μικρές Ιωάννα Αλεξανδρή (Ματίλντα στην περσινή ομώνυμη παράσταση του Ακροπόλ) και Κατερίνα Κανάκη.

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

ΤΑ ΠΑΝΤΡΟΛΟΓΗΜΑΤΑ

του Νικολάι Γκόγκολ

17 Μαρτίου -12 Απριλίου 2020

Στην ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ την επόμενη θα ανέβει η κωμωδία του Γκόγκολ Παντρολογήματα  μέσα από μια σύγχρονη ματιά σε σκηνοθεσία Νάνσυς Σπετσιώτη. Μια χειρονομία καλλιτεχνική αλλά και κοινωνική, η ανάθεση της σκηνοθεσίας στη Νάνσυ Σπετσιώτη. Η τέχνη είναι προσβάσιμη  για όλους, όχι μόνο στο κοινό αλλά και στους δημιουργούς.

Ρωσία 1842. Ένας αναποφάσιστος για γάμο αυλικός σύμβουλος αποφασίζει να παντρευτεί. Τι θα συμβεί όταν μπλεχτούν για να τον παντρέψουν μια προξενήτρα κι ο επιστήθιος φίλος του; Η γυναίκα μπροστά στην επιλογή συντρόφου, αλλά και ο άντρας… παραλύουν. Πόσο μοιάζει το τότε με το σήμερα; Στην εποχή των social media και των δύσκολων ανθρώπινων σχέσεων, αυτή η κλασσική κωμωδία, θα μας δείξει πως τα κοινά είναι πολλά.

Σκηνοθεσία: Νάνσυ Σπετσιώτη. Στον θίασο, που δεν έχει ακόμη συμπληρωθεί, παίζουν: Μαρσέλα Λένα, Θανάσης Ζέρβας, Ηρακλής  Τζαφέτας.

 

ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ ON THE ROAD

Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ (1836)

του Μ. Χουρμούζη

 Μια νέα ιδέα, ένα ξεκίνημα μιας άλλης προσπάθειας από το ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ που το συνδέει με τη μεγάλη ιστορία του.  Πρόκειται για μια κινητή παράσταση, με ελάχιστες τεχνικές απαιτήσεις που θα μπορεί να  ανεβαίνει σε μια σειρά μη-θεατρικούς χώρους εντός της πόλης και εντός του Νομού συνεχίζοντας τη μεγάλη παράδοση του Θεσσαλικού  που πήγε το θέατρο σε κάθε γωνιά της Θεσσαλίας. Για πρώτο έργο επέλεξα τον Υπάλληλο  του Μ. Χουρμούζη (1836) που σατιρίζει τη διαφθορά του Ελληνικού Κράτους.

Χωριά και μικρές πόλεις του Νομού Λάρισας και της υπόλοιπης Θεσσαλίας, ΚΑΠΗ, φυλακές, Πνευματικά Κέντρα κ.α. θα γίνουν η σκηνή του ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ

Το επίκαιρο και διαχρονικό έργο του μεγάλου μεταεπαναστατικού λογοτέχνη, δοκιμιογράφου, διανοητή και θεατρικού συγγραφέα, Μιχαήλ Χουρμούζη, συμπυκνώνει με ιδιαίτερα γλαφυρό και περιεκτικό τρόπο τις κοινωνικές και πολιτικές παθολογικές καταστάσεις της νεώτερης ελληνικής κοινωνίας στα χρόνια της Βαυαροκρατίας. Με εύστοχο και σατυρικό τρόπο καυτηριάζει τα κακώς κείμενα και την αδράνεια της ελληνικής πολιτικής σκέψης, την ξενομανία και την ξενοκρατία της ελληνικής κοινωνίας. Ο τυχοδιωκτισμός και  το ακόρεστο  πάθος για την εξουσία βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Σε αυτό το σπουδαίο και διαχρονικό έργο ο κεντρικός ήρωας είναι ένας υπουργικός σύμβουλος, θρονιασμένος στον υπουργικό θώκο, στην απόλυτη αδράνεια, παραδομένος στη μανία της εξουσίας. Η ρουσφετολογία και ο  χρηματισμός συντηρούν την αντίληψη του υπαλληλικού κράτους. Ένα έργο που σατιρίζει διαχρονικά τη νωθρότητα της πολιτικής παρακμής της χώρας μας και ,δυστυχώς για εμάς, είναι ακόμη επίκαιρο ως προς τη θεματολογία του.

Σκηνοθεσία: Σταματία Καγκελάρη

Σκηνικά- Κοστούμια: Εύα Ανδρονικίδου

Παίζουν:  Χρίστος Κορδελάς – Δημήτρης Μαμιός – Ηρακλής Τζαφέτας.

 

 

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Δύο είναι οι ενότητες που  σχεδιάζονται:

  1. Φοιτητικές/ σπουδαστικές παραστάσεις   (Δραματική Σχολή Δήλος της Δήμητρας Χατούπη)
  1. ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ

α) Το ανάκτορο στην Άνω Τούμπα  του Παναγιώτη Μέντη με την Ελένη Γερασιμίδου  21-22 ΟΚΤΩΒΡΊΟΥ

 

Β) Το Παγκάκι του Αλεξάντερ Γκέλμαν  με το Γιώργο Κιμούλη και τη Φωτεινή Μπαξεβάνη. 5-6-7 Νοεμβρίου   Μτφ. Νίκος Καμτσής. Σκηνοθεσία: Γιώργος Κιμούλης

 

Γ) Λουκρήτια Βοργία  της Πένυς Φυλακτάκη με την Αναστασία Ρεβή (που πρόσφατα πάιχτηκε στο  Oxford Palyhouse   14-15 Νοεμβρίου

 

Δ) Παραμυφικό  σε κείμενο και σκηνοθεσία Κώστα Λαμπρούλη σε συνεργασία με την Ομάδα ΣΜΟΥΘ  18-19-20 Νοεμβρίου

 

Ε)  Ύψωμα 731   του Άρη Μπινιάρη (το πεδίο της μάχης στο ύψωμα 731, όπου το 1941 ο ολιγάριθμος ελληνικός στρατός νίκησε τα στρατεύματα του Μουσολίνι. Στο ύψωμα 731, καθώς και στα γειτονικά υψώματα, πολέμησαν οι άνδρες του 5ου Συντάγματος της I Μεραρχίας πού κατάγονταν κυρίως από την Καρδίτσα και τα Τρίκαλα. Στο διάστημα από 9 έως 11 Μαρτίου 1941, πενήντα Τρικαλινοί θυσιάστηκαν ηρωικά, υπερασπιζόμενοι το ύψωμα. Η τρίτη μέρα βρίσκει το 5° σύνταγμα Τρικάλων να έχει 586 άνδρες νεκρούς και τραυματίες, περίπου την μισή του δύναμη. (Απολογισμός της μάχης για τους Ιταλούς 1.000 νεκροί και 3.000 τραυματίες και για τους Έλληνες 145 νεκροί και 400 τραυματίες.)

Ιανουάριος 2020

ΔΕΥΤΕΡΟΤΡΙΤΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ “ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΑΝΟΣ”

Θα  συνεχιστεί ο επιτυχημένος θεσμός με φιλοξενία επαγγελματικών ομάδων Θεσσαλών καλλιτεχνών.

  1. ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ  (Θεατροποίηση Δημοτικών Τραγουδιών και ποιημάτων)  2-3 και 9-10 Δεκεμβρίου | Βασίλης Νανάκης (Τρίκαλα) – Αντονέλα Χήρα (Τρίκαλα) – Λιάνα Μήνια (Καρδίτσα), Σε σκηνοθεσία Θοδωρή Οικονομίδη

2. Ουρανός Κατακόκκινος της Λούλας Αναγνωστάκη   Ιανουάριος 2020 | Σκηνοθεσία και ερμηνεία: Χρυσούλα Χρήστου

3. Αλκυονίδες Μέρες  της Σοφίας Γουργουλιάνη 29-30 Μαρτίου 2020

4. Πενθεσίλεια του Heinrich von Kleist  Μια σκηνική εκδοχή | Σκηνοθεσία: Ελένη Χούμου (Βαθύλακκο Καρδίτσας) | Παίζουν:  Θανάσης Διμηνάς – Αρετή Πολυμενίδου (Νέα Αγχίαλο)   6-7 Απριλίου 2020

 

 

ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΤΑ ΤΟΠΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ

Μια σύμπραξη του ΘΕΣΑΛΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ  και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης  με σκοπό να διασυνδέσει την εκπαίδευση, τα τοπόσημα της πόλης – τα Αρχαία Θέατρα – και το Θέατρο με στόχο τη βαθμιαία  δημιουργία μιας ισχυρής ταυτότητας της πόλης με αναφορά στο Αρχαίο Δράμα και τις σύγχρονες κυρίως αναγνώσεις του.

 

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

Συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά η επιτυχημένη λειτουργία του ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ με υπεύθυνες τις εκπαιδεύτριες Θεοδώρα Μουκούλη και Ειρήνη Ζγούρη.

Κυριακή Δ. Σπανού

Καλλιτεχνική Διευθύντρια

1η Οκτωβρίου 2019