292

Bull

Αρχείο Παίχτηκε από 01/11/2015 έως 06/03/2016
στο Αργώ
Διάρκεια: 70' (χωρίς διάλειμμα)
Συγγραφέας: Μάικ Μπάρτλετ
Μετάφραση: Νίκος Χανιωτάκης
Σκηνοθέτης: Δημήτρης Πετρόπουλος
Ερμηνεύουν: Μπέτυ Αποστόλου, Αλέξανδρος Καναβός, Κωνσταντίνος Λεβαντής και ο Δημήτρης Πετρόπουλος στο ρόλο του Κάρτερ που εμφανίζεται σε βίντεο της παράστασης.

Περιγραφή

Δυο θέσεις για τρεις υποψήφιους. Τρεις υπάλληλοι περιμένουν με κομμένη την ανάσα το αφεντικό να αποφασίσει ποιος απ’ τους τρεις θα απολυθεί για να επιβιώσει η εταιρία. Οι δύο προσπαθούν να διαλύσουν την αυτοπεποίθηση του τρίτου, να τον εξουθενώνουν με κάθε τρόπο για να υπερισχύσουν. Πάντοτε κάποιος είναι πιο αδύναμος σε κάτι. Κάποιος βγαίνει πάντοτε χαμένος. Ποιος απ’ τους τρεις και για ποιο λόγο; Και με ποιο τρόπο κυρίως;

Περισσότερα

Το θέατρο Αργώ δίνει στο κοινό τη δυνατότητα να παρακολουθήσει την τελευταία παράσταση του «Bull» με ελεύθερη είσοδο (αφορά τους 20 πρώτους που θα παρουσιαστούν στο ταμείο, το οποίο ανοίγει στις 5:00 μμ).

Το «Bull» του Μάικ Μπάρτλετ, το καλύτερο έργο της χρονιάς 2013 στο Λονδίνο, συνεχίζει και φέτος στο θέατρο Αργώ, όπου παρουσιάστηκε την προηγούμενη σεζόν με μεγάλη ανταπόκριση.

Το «BULL» είναι ένα έργο για το Bullying ως κοινωνικό φαινόμενο, με αφορμή την ψυχολογική κακομεταχείριση στον εργασιακό χώρο και όχι μόνο και παρουσιάζεται σε μετάφραση του Νίκου Χανιωτάκη και σκηνοθεσία του Δημήτρη Πετρόπουλου.

Το έργο: Δυο θέσεις για τρεις υποψήφιους. Τρεις υπάλληλοι περιμένουν με κομμένη την ανάσα το αφεντικό να αποφασίσει ποιος απ’ τους τρεις θα απολυθεί για να επιβιώσει η εταιρεία. Οι δύο προσπαθούν να διαλύσουν την αυτοπεποίθηση του τρίτου, να τον εξουθενώνουν με κάθε τρόπο για να υπερισχύσουν. Πάντοτε κάποιος είναι πιο αδύναμος σε κάτι. Κάποιος βγαίνει πάντοτε χαμένος. Ποιος απ’ τους τρεις και για ποιο λόγο; Και με ποιο τρόπο κυρίως;

Καιάδας. Μοχθηρία, αυταρχισμός, παιχνίδια εξουσίας. Δεν μου κάνεις, σε πετάω στα σκουπίδια. Το σύστημα μας έχει πείσει πως δεν υπάρχει άλλη λύση. Φασισμός μεταμφιεσμένος σε οικονομική αναγκαιότητα. Άνθρωποι αναλώσιμοι. Κανένα έλεος για τον χαμένο. Καμία κάθαρση.

Μετάφραση: Νίκος Χανιωτάκης
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Πετρόπουλος
Εικαστική επιμέλεια: Γιώργος Πάτσας/Δημήτρης Πετρόπουλος
Σκηνικά-Κοστούμια: Μαντώ Ψυχουντάκη
Επιμέλεια κίνησης: Μαρίζα Τσίγκα
Φωτισμοί: Παναγιώτης Μανούσης
Site: http://www.argotheater.gr
Facebook: https://www.facebook.com/TheatroArgo

29 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ενδιαφέρουσα μαύρη κωμωδία που φωτίζει με αντιπροσωπευτικό τρόπο το σύγχρονο επαγγελματικό περιβάλλον, μέσα από τους ετερόκλητους χαρακτήρες του υποτακτικού Thomas, του ενοχλητικού Tony και της πανούργας Isobel που ενσαρκώνει δαιμονικά την ιδιάζουσα επικινδυνότητα της θηλυκής φύσης !.

  2. Μια συμπαθητική παράσταση που ήταν κρίμα να παιχτεί με τόσο λίγο κόσμο (δυστυχώς πήγα του Αγ. Βαλεντίνου) αν και οι ηθοποιοί δεν επηρεάστηκαν καθόλου νομίζω.
    Ενδιαφέρον το λευκό minimal σκηνικό και η σκληρή ροκ μουσική υπόκρουση σε ορισμένα σημεία.
    Και οι 3 ηθοποιοί έπαιζαν αξιόλογα τον ρόλο τους αν και κατά την γνώμη μου ξεχώρισε ο Αλέξανδρος Καναβός στο ρόλο του θύματος.
    Τις ευχαριστίες μου στην Θεατρομάνια για την πρόσκληση.

  3. ρεις άνθρωποι στα λευκά με barcodes σε ένα λευκό δωμάτιο αναπαριστούν τη σύγχρονη εργασιακή ζούγκλα και τα θύματα/θύτες της. Τρεις υπάλληλοι μιας εταιρείας, μπροστά στην προοπτική της απόλυσης του ενός, καταφεύγουν σε έναν χυδαίο και ανελέητο αγώνα ο καθένας για την επικράτηση του. Η χυδαιότητα της ελεύθερης αγοράς χτίζεται μπροστά στα μάτια σου λέξη τη λέξη.
    Καιάδας. Μοχθηρία, αυταρχισμός, παιχνίδια εξουσίας. Δεν μου κάνεις, σε πετάω στα σκουπίδια. Το σύστημα μας έχει πείσει πως δεν υπάρχει άλλη λύση. Φασισμός μεταμφιεσμένος σε οικονομική αναγκαιότητα. Άνθρωποι αναλώσιμοι. Κανένα έλεος για τον χαμένο. Καμία κάθαρση.
    Μια εξαιρετική παράσταση στο θέατρο Αργώ, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Πετρόπουλου (ο ιδιος κάνει μια εκπληκτική εμφάνιση στο ρόλο του αφεντικού/κριτή από βίντεο) στο έργο του Μάικ Μπάρλετ που πρωτοπαίχτηκε στο Λονδίνο το 2013, βραβεύτηκε την ίδια χρονιά και παίζεται από τότε ανελλιπώς,
    Πολύ καλές οι ερμηνείες των ηθοποιών Κωνσταντίνου Λεβαντή και Μπέτυς Αποστόλου αλλά ξεχωρίζει αισθητά η ερμηνεία του Αλέξανδρου Καναβού

  4. ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ, ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ Ο κ.ΚΑΝΑΒΟΣ, ΚΑΛΟΣ Ο κ.ΛΕΒΑΝΤΗΣ, ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΚΑΛΗ Η κ.ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ (ΠΟΛΥ ΣΤΗΜΕΝΗ Η ΣΚΗΝΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑ, ΙΣΩΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ). ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ Ο κ.ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ VIDEO. EYXAΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ.

  5. Παρακολούθησα την παράσταση εχθές μετά από παραχώρηση. Οι ηθοποιοί μπορώ να πω ότι ήταν παρά πολύ καλοί, το μόνο που θα ήθελα είναι να δω τον κ.Πετρόπουλο επί σκηνής. Το έργο είναι επίκαιρο θεωρώ ότι αξίζει να δει κανείς αυτή την παράσταση!!!Ευχαριστώ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ!!!

  6. Την περασμένη Κυριακή παρακολούθησα το δυνατό κοινωνικό δράμα Bull στο θέατρο Αργώ..Η παράσταση είναι ένα συγκλονιστικό χρονικό της διαδικασίας επιλογής απόλυσης ενός υπαλλήλου, εκ τριών, σε μια εταιρεία, λόγω περικοπών.. Μέσα σε 75 λεπτά πραγματικού θεατρικού χρόνου παρακολουθούμε την σχέση ανάμεσα στους τρεις υπαλλήλους καθώς περιμένουν την κρίση του προϊσταμένου τους.. Η παράσταση μ΄ απλό, λιτό και περιεκτικό τρόπο περιγράφει τον άκρατο ανταγωνισμό που επικρατεί μεταξύ των υπαλλήλων σε μια ιδιωτική εταιρεία.. Ανταγωνισμός που φθάνει μερικές φορές σε έσχατα επίπεδα με πισώπλατα χτυπήματα και διασπορά ψευδών καταστάσεων και γεγονότων..Αν μάλιστα ένας υπάλληλος συμβεί να είναι κάπως ιδιαίτερος σε σχέση με τους άλλους, πιο χαμηλών τόνων, περισσότερο καλοσυνάτος και άκακος, τότε μαύρο φίδι που τον έφαγε.. Μπορεί να είναι μόνιμο θύμα bullying, να υφίσταται εξευτελισμούς και προσβολές που μπορεί να φθάσουν και στα όρια του κανιβαλισμού.. Αυτή η αρρωστημένη και ταπεινωτική για τον άνθρωπο κατάσταση είναι βέβαια αποτέλεσμα της άναρχης και χωρίς όρια και κανόνες καπιταλιστικής ανάπτυξης που συνθλίβει την ανθρώπινη ψυχή, εξαγριώνει και ξυπνά τα χειρότερα ένστικτα του ανθρώπου.. Οι τρεις πρωταγωνιστές είναι συγκλονιστικοί καθώς βέβαια και ο Δημήτρης Πετρόπουλος.. Ξεχώρισα ιδιαίτερα τον Αλέξανδρο Καναβό που είναι καθηλωτικός,σχεδόν σπαραχτικός στο ρόλο του υπαλλήλου που κατασπαράσσεται από τους δύο συναδέλφους του..
    Η κοπέλα βέβαια παρουσιάζει τη στάση της σαν θέμα φυσικής επιλογής, κάτι όμως που αντιβαίνει στ΄ανθρώπινα ιδεώδη και στ΄ανθρώπινα δικαιώματα όπως διαμορφώθηκαν από το Μεσαίωνα και μετά, ιδιαίτερα τους δύο τελευταίους αιώνες.. Ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά και στον σκηνοθέτη Δ.Πετρόπουλο για την έξοχη δουλειά τους..!
    Ευχαριστώ πολύ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την ευκαιρία που μου δώσατε να παακολουθήσω αυτή την εξαιρετική παράσταση! Να είστε όλοι καλά! Καλή συνέχεια! Και βέβαια όμορφες και χαρούμενες γιορτές σ΄ όλους!

  7. Καλησπερα! Γραφω την κριτικη μου για την παρασταση Bull, την οποια παρακολουθησα με προσκληση της θεατρομανιας την κυριακη 21/11/15, με μια καθυστερηση 2 ημερων απο την προθεσμια της μιας εβδομαδας που δινεται, και ζητω συγνωμη για αυτο, αλλα για τεχνικους λογους, δεν ειχα προσβαση στο διαδικτυο. Η παρασταση ηταν εξαιρετικη, με πολλα κοινωνικα μηνυματα, τροφη για σκεψη, καιρια, "ενοχλητική", εντος εισαγωγικών, αφού ήταν μια γροθιά στο στομάχι και ιδανική για όλους, αλλα και για εφηβους/μαθητές.

  8. Παρακολούθησα την παράσταση BULL στις 29/11/15 με πρόσκληση από το ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ (ευχαριστώ τη Θεατρομάνια για αυτό) και την βρήκα πολύ καλή με άκρως ενδιαφέρον σενάριο και θέμα (το οποίο είναι πάντα επίκαιρο). Η ερμηνεία των 3+1 ηθοποιών ήταν εξαιρετική (για κάποιο λόγο ξεχώρισα ως καλύτερη την ερμηνεία της κ. Αποστόλου).Πολύ καλός επίσης είναι και ο θεατρικός χώρος.

  9. Ωραίες ερμηνείες και σκηνοθεσία και πρωτότυπα κουστούμια. Αν και ήθελα να δω τον ηθοποιό Πετρόπουλο ζωντανά επί σκηνής ομολογώ ότι ήταν ιδιαίτερα πρωτότυπη η εμφάνιση μέσω Skype. Το μόνο 'αρνητικο' θεωρώ ότι ήταν οι εκτεταμένες βωμολοχιες σε κάποιες σκηνές. Θεατρομανια σευχαριστω θερμά για την πρόσκληση!