Clouds

Αρχείο Παίχτηκε από 21/11/2015 έως 22/11/2015
στο Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση
Διάρκεια: 70’
Σκηνοθέτης: Handa Gote
Χορεύουν: Veronika Švábová, Jakub Hybler, Tomáš Procházka, Jan Dőrner

Περιγραφή

Η κολεκτίβα Handa Gote Research & Development από την Πράγα κάνει ζωντανό, υπέροχο θέατρο, με ταπεινά υλικά και ανθρώπινες ιστορίες. Αυτή τη φορά, η ιστορία θα μπορούσε να είναι και αληθινή. Είναι η ιστορία της οικογένειας της Veronika Švábová, μέσα από την οποία περνά μπροστά από τα μάτια μας η ιστορία μιας ολόκληρης χώρας κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα. To Clouds θα παιχτεί για 2 μόνο παραστάσεις 21 και 22 Νοεμβρίου στη Μικρή Σκηνή στο πλαίσιο του Τransitions 3.

Περισσότερα

Φεστιβάλ στη Στέγη

Transitions 3: Central Europe

 

Clouds
(Σύννεφα)
Handa Gote Research & Development

21→22.11.2015 | ΧΟΡΟΣ | ΠΕΡΦΟΡΜΑΝΣ | ΜΙΚΡΗ ΣΚΗΝΗ | 19:00

Στις πατρίδες του «χαμένου» κομουνισμού, την Πολωνία, την Τσεχία και την Ουγγαρία, χτυπάει η καρδιά του τρίτου και τελευταίου κύκλου του γεωπολιτικού φεστιβάλ της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.


Clouds: Μυστικά και ψέματα των ουγγρικών '80s: Στην κομουνιστική Ουγγαρία, ένας αντικαθεστωτικός και ένας χαφιές της μυστικής αστυνομίας βρίσκονται σε μια αίθουσα χορού. Δεν είναι ανέκδοτο. Είναι μια πολυβραβευμένη ιλαροτραγωδία για μια σκοτεινή εποχή του Ανατολικού Μπλοκ.

Παλιές φωτογραφίες, γράμματα, σημειώματα, αντικείμενα, ένα σπίτι και μια παλιά συνταγή συνθέτουν το παράξενο παζλ της μνήμης. Καθώς οι πρόγονοί της συμμετέχουν στην ίδρυση του Κομουνιστικού Κόμματος της Τσεχοσλοβακίας, ταξιδεύουν στη μετεπαναστατική Ρωσία, συναντούν τον Λένιν, φυλακίζονται σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, εκτελούνται ως προδότες ή καταφέρνουν να επιβιώσουν στη μεταπολεμική Πράγα, μια νέα κοπέλα από το σήμερα ανασυνθέτει το υλικό της μνήμης προσπαθώντας να ορίσει την ταυτότητά της.
Προβολές, ντουντούκες και ενθύμια δίνουν στην παράσταση έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα χειροποίητης αισθητικής, το εικαστικό περιβάλλον της οποίας εμπλουτίζεται με αναλογικά και ψηφιακά μέσα. Στο βυθό της παράστασης λαμπυρίζουν τα αναπάντητα ερωτήματα μιας νέας γυναίκας: Τι επιβιώνει από τις μνήμες και πώς; Τι είναι μνήμη και τι κατασκευή, στην ανάμνηση μιας ιστορίας; Τι εγγράφεται στο σώμα από τις αναμνήσεις μιας οικογένειας; Τι νόημα έχουν σήμερα οι δεσμοί αίματος; Μπορούμε να μάθουμε από τα λάθη μας ή τα λάθη παλαιότερων γενεών; Μπορούν τα λάθη να μας καθορίσουν για μια ζωή; Και, εν τέλει, ξέρει κανείς σήμερα να φτιάχνει παραδοσιακά γλυκά Mraky;

 

Σκηνοθεσία: Handa Gote

Δημιουργία: Veronika Švábová, Jakub Hybler, Tomáš Procházka, Robert Smolík, Jan Dőrner

Ερμηνεύουν: Veronika Švábová, Jakub Hybler, Tomáš Procházka, Jan Dőrner

 

 

Διαβάστε περισσότερα:

  • Η κολεκτίβα Handa Gote Research & Development συνδυάζει παραδοσιακές και σύγχρονες καλλιτεχνικές πρακτικές, καθώς και ποικίλα καλλιτεχνικά οράματα, στην προσπάθειά της να κάνει τέχνη ελεύθερα σκεπτόμενων ανθρώπων. Πειραματίζεται με τη δραματουργία εντάσσοντας μη-θεατρικά στοιχεία στα έργα της. Διερευνά τη θεατρική γλώσσα και πειραματίζεται με τους φωτισμούς και τη μουσική, ενσωματώνοντας δημιουργικές χρήσεις της τεχνολογίας και εμμένοντας στη δική της ιδέα ενός μετα-δραματικού και μετα-θεαματικού θεάτρου.
  • Εκτός από το θέατρο, η Handa Gote Research & Development δραστηριοποιείται επίσης στη μουσική και τους φωτισμούς· προτείνει μάλιστα τους όρους «μουσική δραματουργία» και «φωτιστική δραματουργία», σε αντικατάσταση των καθιερωμένων όρων «μουσική» και «φωτισμοί», για τους συντελεστές μιας παράστασης.
  • Η κολεκτίβα έχει ιδρύσει το post-Krautrock συγκρότημα Β4, που σταδιακά έγινε μέρος των πρότζεκτ της, ερμηνεύοντας τη μουσική ζωντανά επί σκηνής.   Κάθε μέλος της κολεκτίβας είναι ταυτόχρονα τεχνικός, μουσικός, ηθοποιός και περφόρμερ. Όλοι εργάζονται σε όλους τους τομείς της παραγωγής και της εκτέλεσης.
  • Την άνοιξη του 1968, όταν το Κομουνιστικό Κόμμα της Τσεχοσλοβακίας, υπό την ηγεσία του Alexander Dubček, προσπάθησε να εφαρμόσει ένα πρόγραμμα φιλελευθεροποίησης και εκδημοκρατισμού στη χώρα, τα σοβιετικά στρατεύματα κατέπνιξαν αυτή τη σιωπηλή επανάσταση. Η Άνοιξη της Πράγας, όπως έμεινε στην ιστορία, ήταν η προσπάθεια ενός λαού να δώσει «ανθρώπινο πρόσωπο» στο λενινιστικό σοσιαλισμό και δημιούργησε ένα κύμα έντονης αμφισβήτησης του σοβιετικού μοντέλου διακυβέρνησης στις χώρες τού υπαρκτού σοσιαλισμού. Η σοβιετική επέμβαση προκάλεσε την παγκόσμια κατακραυγή.
  • Η Πράγα είναι σήμερα μια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα με έντονη καλλιτεχνική ζωή, τόσο στα εικαστικά όσο και στο θέατρο, με παραδοσιακά σχήματα, αλλά και μια αξιοσημείωτη ανεξάρτητη σκηνή. Αρκεί να αναφερθεί ότι εκεί γίνεται κάθε τέσσερα χρόνια η Prague Quadriennial, μια πολύ μεγάλη διεθνής έκθεση σκηνογραφίας, η οποία έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές συναντήσεις του παγκόσμιου θεάτρου. Ωστόσο, από όλη την τσέχικη θεατρική παραγωγή, στην Ελλάδα έχουμε δει μόνο το Μαύρο Θέατρο της Πράγας. Το φεστιβάλ Transitions μάς φέρνει σε επαφή με την ανεξάρτητη σκηνή της Πράγας, για την οποία δεν γνωρίζαμε σχεδόν τίποτα μέχρι τώρα, προσκαλώντας μάλιστα μια ομάδα που ελάχιστα έχει περιοδεύσει εκτός Τσεχίας.

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ
Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές

Συντονισμός: Χριστιάνα Γαλανοπούλου, ιστορικός τέχνης, καλλιτεχνική διευθύντρια του MIRfestival

 

http://www.sgt.gr/gre/SPG1468/