DEMONS

Αρχείο Παίχτηκε από 16/10/2024 έως 12/04/2025
στο Τζένη Καρέζη
Κείμενο: Lars Noren
Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Σκηνοθέτης: Χρήστος Σουγάρης
Σκηνογραφία: Ελένη Μανωλοπούλου
Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Μουσική: RSN
Ερμηνεύουν:
Φρανκ: Ιωάννης Παπαζήσης
Καταρίνα: Ιωάννα Παππά
Τόμας: Γιάννης Κουκουράκης
Γκένα: Μαρίζα Τσάρη

Περιγραφή

Το “DEMONS”, το συνταρακτικό δράμα του Λαρς Νόρεν σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη, που αποθεώθηκε από κοινό και κριτικούς, ολοκληρώνει με μεγάλη επιτυχία τις παραστάσεις του το Σάββατο 12 Aπριλίου, στο Θέατρο Τζένη Καρέζη.

Ο Ιωάννης Παπαζήσης, η Ιωάννα Παππά, ο Γιάννης Κουκουράκης και η Μαρίζα Τσάρη, θα ζωντανέψουν τους “δαίμονές μας” για 4 ακόμα παραστάσεις, μέχρι τις 12 Απριλίου, κάθε Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00.

Κατάλληλη για άτομα άνω των 16 ετών.

Περισσότερα

Την παραμονή μιας κηδείας δύο ζευγάρια συναντιούνται για “χαλαρό” ποτό σ' ένα υπέροχο αστικό loft της Στοκχόλμης. Καθώς η νύχτα εξελίσσεται και υπό την επήρεια του αλκοόλ, οι χαρακτήρες αρχίζουν να προβάλλουν τις απογοητεύσεις για τη ζωή τους, δοκιμάζοντας σταδιακά όλο και πιο σουρεαλιστικά και μοχθηρά κοινωνικά παιχνίδια, με αποτέλεσμα τις μεταξύ τους συγκρούσεις και τη ρήξη με τους προσωπικούς τους δαίμονες.

Το ελκυστικά νοσηρό αυτό αριστούργημα του Λαρς Νόρεν - “εγγονού του Στρίνμπεργκ” για τους Σκανδιναβούς - φέρει όλη την παράνοια της “Στρινμπεργκικής” δραματουργίας, παράλληλα, όμως, αποκαλύπτεται ως ένα μοναδικό δείγμα μαεστρικού ψυχογραφήματος, φέρνοντάς μας αντιμέτωπους με τα ζητήματα της οικειότητας, της απώλειας, του μισογυνισμού, της ενδοοικογενειακής βίας, του εφησυχασμού, του τραύματος και του άγχους.

Ο Λαρς Νόρεν ήταν ένας από τους σημαντικότερους θεατρικούς συγγραφείς της Ευρώπης, με περισσότερα από 50 θεατρικά έργα στη διαδρομή του, με εμμονή στην παθολογία των δυσλειτουργικών οικογενειών, το έρεβος των οικογενειακών θεσμών και τη σχέση των δύο φύλων. To “DEMONS” είναι ένα από τα πιο εμβληματικά έργα του και έχει παρουσιαστεί σε μερικά από τα μεγαλύτερα θέατρα της Σκανδιναβίας, αλλά και της υπόλοιπης Ευρώπης.

Από το σημείωμα του σκηνοθέτη:

«Μέσα σε εξαιρετικής αισθητικής κλουβιά-loft νέοι άνθρωποι διαβιούν, απομυζώντας συναισθηματικά,  οικονομικά, αλλά κυρίως ψυχολογικά τους συντρόφους τους. Η βία, κυρίως λεκτική, είναι καθημερινό φαινόμενο. Κοινωνικές ομάδες και μορφές απολύτως τακτοποιημένες και λειτουργικές στο “φαίνεσθαι”, αλλά σαθρές, συναισθηματικά αποστεωμένες, βίαιες και δυσλειτουργικές στο “είναι”.

Το σπουδαίο αυτό θεατρικό έργο, αποτελεί μια ιδανική συνθήκη μελέτης της σύγχρονης δυτικής κοινωνίας και των πολιτών της. Μιας κοινωνίας, η οποία ευνοεί την ιδιώτευση, την ατομικότητα, την αποξένωση, τη βία και την απάθεια, απέναντι σε οτιδήποτε αφορά τον άλλον. Και όλο αυτό με εξαιρετικά στυλιζαρισμένη αισθητική.» Χρήστος Σουγάρης.

Live video camera: Πάνος Νικολακόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Σίλια Κόη
Βοηθός Σκηνογράφου: Έμιλυ Κουκουτσάκη
Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή
Graphic design: Indigo Creative

Φωτογραφίες

Βίντεο

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Βαθιά συγκρουσιακό και ακραία ρεαλιστικό, το αριστουργηματικό ψυχογράφημα του Lars Noren "DEMONS" συνιστά μια δυνατή γροθιά στο στομάχι, η οποία ταράζει τα νερά της εικόνας μιας ιδανικής σχέσης ενός παντρεμένου ζευγαριού στο βάθος του χρόνου, ο οποίος είναι αμείλικτος και δρα άλλοτε θεραπευτικά και άλλοτε καταστροφικά.
    Το έργο κρατάει την προσοχή του θεατή κυριολεκτικά από το πρώτο λεπτό ως το τελευταίο, είναι σουρεαλιστικό και έντονα επιβλητικό, έχει αρχή μέση και τέλος, ενώ εκτυλίσσεται προοδευτικά, προκαλώντας έντονα συναισθήματα για την αέναη αντιπαλότητα των δύο φύλων.
    Η πλοκή του έργου φέρνει στην επιφάνεια με σθένος και με μια ανεξέλεγκτη δυναμική, όλη την παθογένεια του οικογενειακού δεσμού που διέπει το μοντέλο του Σκανδιναβικού τρόπου διαβίωσης οικονομικά άνετων ζευγαριών, που ζουν όμως σε loft, περιποιημένα κατά τα άλλα και χλιδάτα, αλλά όμως σε loft, δηλαδή σε κλουβιά κεκλεισμένων των θυρών, όπου εκεί μέσα κρύβεται και αναπτύσσεται ταυτόχρονα όλη η νοσηρότητα της σκέψης και της διαστροφής ενός ζευγαριού.
    Αξιοσημείωτη είναι η παρουσία της απόλυτης πρωταγωνίστριας του έργου, κας Ιωάννας Παππά (Καταρίνα) , η οποία άλλοτε σαν πορσελάνινη κούκλα και άλλοτε σαν αέρινο εξωτικό περιφέρεται στη σκηνή διαχέοντας τον αέρα και τη σιγουριά μιας έξοχης ερμηνείας του εξαιρετικά δύσκολου ρόλου της.
    Ο δε κ.Ιωάννης Παπαζήσης (Φρανκ) για άλλη μια φορά στάθηκε στο ύψος των απαιτήσεων του χαρακτήρα του ρόλου του, ο οποίος σαν χαμελαίων ενσάρκωσε όλες τις ετερόκλητες διαθέσεις του, τον μισογύνη, τον γλυκό, τον τρυφερό, τον ρομαντικό, τον ψυχρό, τον ερωτικό, τον βίαιο τον απότομο, τον θύμα και το θύτη ταυτόχρονα.
    Ο κ.Κουκουράκης και η κ.Τσάρη ήταν καλοί ομως περισσότερο διεκπαιρεωτικοί.
    Ο σκηνοθέτης κ.Χρήστος Σουγάρης με αριστοτεχνική μαεστρία αποδίδει σε όλο του το μεγαλείο το σκοτάδι και την παθογένεια που διέπει το Σκανδιναβικό μοντέλο σχέσεων το οποίο τείνει να γίνει και παγκόσμιο, εισάγοντας μια νέα πολύ ενδιαφέρουσα τεχνοτροπία συνδυάζοντας την κάμερα με την οθόνη και απελευθερώνοντας στην ουσία όλους τους "δαίμονες" των δύο ζευγαριών σε ένα χορό πάνω στη σκηνή.
    Τα σκηνικά ήταν αξιοπρεπή και εφάμιλλα με το στυλ ενός αστικού loft και την οικονομική άνεση των ζευγαριών, ενώ τα κοστούμια θα μπορούσαν να είναι περισσότερο προσεγμένα και περιποιημένα στη λεπτομέρεια τους.
    Η μουσική επένδυση ήταν απόλυτα ταιριαστή και δεμένη με όλη την περιρρέουσα ατμόσφαιρα.
    Το προσωπικό μου συμπέρασμα το οποίο σχετίζεται και με τον επίλογο του έργου είναι ότι, όσο και να σε έλκει το ξένο, η περιπέτεια, ένα όμορφο πρόσωπο, ένα καλλίγραμμο και καλοσχηματισμένο κορμί, στο τέλος θα θέλεις να κάνεις έρωτα με τον σύντροφό σου, γιατί εκεί τελικά μόνο νιώθεις όμορφα άνετα οικεία και συμβατά!!

  2. Δεν μπορώ να πω ότι μας ενθουσίασε σαν έργο αλλά παρόλα πρόκειται για μια καλοφτιαγμένη παράσταση με ερμηνείες εξαιρετικές (ξεχωρίζω λίγο παραπάνω αυτές του Παπαζήση και της Παππά).Σε ευχαριστούμε ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την όμορφη θεατρική βραδιά!

  3. Ένα κείμενο με λίγο «καμμένους» χαρακτήρες. Μακροχρόνιες σχέσεις ζευγαριών που συγκρούονται και ανακαλύπτουν τον εαυτό τους.
    Οι ερμηνείες και η σκηνοθεσία εξαιρετικές, σαν κείμενο αδιάφορο.
    Η παράσταση περιλαμβάνει αρκετές σκηνές σεξ, προσωπικά ήμουν οκ αλλά από το κοινό άκουγα αρκετούς ψιθύρους και γελάκια που δε θα έπρεπε.