Δούλες

από 11/10 έως 27/12
Διάρκεια: 105'
Συγγραφέας: Ζαν Ζενέ
Μετάφραση: Ντένια Στασινοπούλου, Βάσια Χρονοπούλου
Σκηνοθέτης: Βάσια Χρονοπούλου
Σκηνογραφία: Γιάννης Αρβανίτης
Κοστούμια: Βάσια Χρονοπούλου
Φωτισμοί: Δημήτρης Μπαλτάς
Μουσική: Γρηγόρης Ελευθερίου
Κίνηση: Κωνσταντίνος Παπανικολάου
Ερμηνεύουν:

Διανομή
Σολάνζ: Ντένια Στασινοπούλου
Κλαιρ: Ιωάννα Λέκκα
Κυρία: Holly Grace (Θέμης Θεοχάρογλου)

Περιγραφή

Στην παράσταση το παιχνίδι των Λεμερσιέ αλλάζει, το θέατρο εν θεάτρω μεγεθύνεται και το σύμβολο αυτού που θα ήθελαν οι δούλες να είναι, η «Κυρία», χτίζεται σιγά σιγά μπροστά στον θεατή και γίνεται ένας άνθρωπος που δρα αντίστροφα στην αυτοκαταστροφική πορεία των Λεμερσιέ

Περισσότερα

στις 22 και 23 Νοεμβρίου θα γίνουν δύο παραστάσεις για μεικτό κοινό. 
Με 50% πληρότητα, υποχρεωτικό rabit test 48 ωρών και φυσικά όλα τα γνωστά μέτρα (υποχρεωτική μάσκα, αποστάσεις κ.λ.π)

«Για τις Δούλες, ένας κριτικός είπε κάποτε πως οι δούλες δεν «μιλούσαν έτσι». Και όμως, έτσι μιλούνε, αλλά μόνο για μένα, και για μένα μόνο το βράδυ, τα μεσάνυχτα.»

Μια νύχτα φαντασιώσεων και ψευδαισθήσεων, ανάμεσα σε λουλούδια, φορέματα, παγιέτες και γούνες… Οι αδερφές Λεμερσιέ, οι υπηρέτριες, όπως κάθε βράδυ, όταν μένουν μόνες μιμούνται την Κυρία τους με τη δούλα της. Κάθε βράδυ…Ένα παιχνίδι, μια «τελετή» που οδηγεί στο «θάνατο» της Κυρίας και στη μεγαλειώδη κυριαρχία της Δούλας. Τι γίνεται, όμως, όταν η ονειροφαντασία του φόνου γίνεται πραγματική επιθυμία και προσχέδιο για ένα έγκλημα;

Το έργο αποκαλύπτει τις πιο τρομακτικές σκέψεις δυο κοριτσιών και τη δύναμη του φθόνου που μπορεί να καταβάλει έναν αδύναμο άνθρωπο. Ποια σωτηρία επιλέγει η ψυχή όταν συνειδητοποιήσει πως αυτό που μισεί περισσότερο στον άλλον είναι ο αντικατοπτρισμός του ίδιου της του εαυτού; Υπάρχει σωτηρία ή ένα τέλμα που μόνο ο θάνατος μπορεί να το λυτρώσει; «Πρόκειται για μια ιστορία τεράτων» είπε ο Ζενέ…

Στην παράσταση το παιχνίδι των Λεμερσιέ αλλάζει, το θέατρο εν θεάτρω μεγεθύνεται και το σύμβολο αυτού που θα ήθελαν οι δούλες να είναι, η «Κυρία», χτίζεται σιγά σιγά μπροστά στον θεατή και γίνεται ένας άνθρωπος που δρα αντίστροφα στην αυτοκαταστροφική πορεία των Λεμερσιέ: ένας άντρας επιλέγει συνειδητά να ντυθεί την εικόνα της Κυρίας και θαρρετά μετατρέπεται στο τέλειο είδωλο, σε μία γυναίκα βασίλισσα του κόσμου της, πρωταγωνίστρια της σημερινής κοινωνίας τεράτων.

Tο απροσπέλαστο της εικόνας της Κυρίας καθιστά τις αδερφές Λεμερσιέ ανίκανες για όποια περαιτέρω δράση και τις οδηγεί σε έναν εσωτερικό λαβύρινθο με κέντρο το δίπολο έγκλημα και αγιοσύνη.

Φωτογραφίες – τρέιλερ: Ίρις Κατσούλα
Παραγωγή: Apparatus
Οργάνωση παραγωγής: Μάνθα Καραδήμα
Επικοινωνία- Δημόσιες Σχέσεις: Γιώτα Δημητριάδη

Η παράσταση είναι επιχορηγούμενη από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

Βιογραφικό Apparatus

Apparatus κατά τον Vilem Flusser είναι ένα εργαλείο που έχει ως στόχο να αλλάζει το νόημα του κόσμου. Το ορίζει ως μαύρα κουτιά τα οποία προσομοιώνουν την ανθρώπινη σκέψη αλλά και ως ένα παιχνίδι που συνδυάζει σύμβολα, μετατρέποντας την κοινωνία σε ένα μηχανισμό ανάδρασης με στόχο την περαιτέρω βελτίωση των λειτουργιών και την ανάπτυξη της ίδιας της συσκευής. Έτσι, λοιπόν, στόχος των Apparatus (Μάνθα Καραδήμα, Δημήτρης Μπαλτάς, Βάσια Χρονοπούλου) είναι η δημιουργία μιας καλοκουρδισμένης μηχανής που είναι σε διαρκή ετοιμότητα να αρπάξει κάθε τι ωραίο και κάθε τι άσχημο και να το μετατρέψει σε κάτι καινούργιο μέσω των διαφόρων μορφών της τέχνης. Σημείο εκκίνησης για τη δημιουργία νέων έργων είναι η θεματική που απασχολεί την ομάδα την εκάστοτε περίοδο και η ανάγκη επικοινωνίας της με την σύγχρονη κοινωνία. Έχουν παρουσιαστεί μέχρι στιγμής τα έργα: «Ο Ιδομενέας, ο βασιλιάς της Κρήτης» (σκην. Ε. Ρευματά, Αρχαίο θέατρο Ορχομενού Αρκαδίας – Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός – 2021) «Τα Βρώμικα Χέρια» του Ζ.Π. Σαρτρ (σκην. Β. Χρονοπούλου, Θέατρο 104 - 2019), "Νύχτες", μια παράσταση βασισμένη στις "Λευκές Νύχτες" του Φ.Μ. Ντοστογιέφσκι (σκην. Β. Χρονοπούλου, Θέατρο 104 - 2018), «Ο Μηχανισμός του Δωματίου» του Αριστείδη Αντονά (σκην. Β. Χρονοπούλου, Κ.Ε.Τ. - 2017).

https://www.facebook.com/apparatusGr/

https://www.instagram.com/apparatus.theater/

Φωτογραφίες

Βίντεο

Πότε & Πού

Άλμα

από 11/10 έως 27/12
Αγ. Κων/νου και Ακομινάτου 15 -17
Τηλ: 210 5220100 Email: [email protected] Website: theatroalma.gr/

Εισιτήρια: κανονικό 15 ευρώ, μειωμένο (φοιτητικό- άνω των 65) 12 ευρώ, 5 ευρώ ανέργων και ατέλειες, Γκρουπ άνω των 7 ατόμων (10 ευρώ)
Πληροφορίες: 210 5220100
Προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/theater/doules/

Ημέρες & Ώρες
Δ 21:00
Τ 21:00
Τ
Π
Π
Σ
Κ

12 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αρκετά καλή προσπάθεια από υποσχόμενους ηθοποιούς. Ευτυχώς δεν υπήρχε ψηλότερο πατάρι. Κανείς δεν μας είπε για ασανσέρ. Πάντως στο ανέβασμα μπροστά μου ενέβαινε ο ηθοποιός Γ.Μ. και το έλεγε η περδικούλα του.

  2. Παρακολούθησα την παράσταση την Τρίτη 9/11 με διπλή πρόσκληση από το theatromania το οποίο και ευχαριστώ πολύ.
    Η παράσταση ήταν ΦΟΒΕΡΗ και σκηνοθετικά άρτια. Έβαλε ψηλά τον πήχη για την υπόλοιπη θεατρική σεζόν.

    Και οι 3 ηθοποιοί ήταν πολύ καλοί αλλά ειδικά οι 2 κοπέλες δίδαξαν υποκριτική. Κάθε κίνηση τους, κάθε έκφραση,κάθε λεπτομέρεια, ήταν ΑΨΟΓΕΣ! Η ένταση που έβγαζαν, ο καταπιεσμένος θυμός χρόνων, WOW. Γνωστοί ηθοποιοί πρέπει να δουν την παράσταση για να μάθουν τί σημαίνει υποκριτική γιατί έχω δει πολλές φορές "ονόματα" που βαριόταν και ίσως δεν είχαν και το αντίστοιχο ταλέντο. Ήταν πραγματικά θετική έκπληξη και την απόλαυσα πολύ. Παράσταση που θα τη θυμάμαι για πολύ καιρό.
    Μην χάσετε την ευκαιρία να τη δείτε. Θα έχουμε δει την κυρία Ιωάννα Λέκκα και την κυρία Ντένια Στασινοπούλου στην αρχή της μεγάλης καριέρας που, δεδομένα θεωρώ, θα κάνουν.

    *** εφόσον στο θέατρο υπάρχει το θέμα με το ασανσέρ (1 -max 2 άτομα τη φορά) και η αίθουσα είναι στον 5ο όροφο, οι υπεύθυνοι του θεάτρου πρέπει να ανεβάζουν τον κόσμο νωρίτερα και όχι δέκα λεπτά πριν την έναρξη. Στεναχωρήθηκα που μπήκα στην αίθουσα έστω και 2 λεπτά μετά την έναρξη της παράστασης γιατί το θεωρώ προσβλητικό για τους ηθοποιούς και ενοχλητικό για τους υπόλοιπους θεατές, ειδικά αφού βρισκόμουν στο θέατρο 45 λεπτά νωρίτερα.

  3. Η άμεση επαφή κοινού και ηθοποιού κάνει αυτήν την παράσταση να ξεχωρίζει. Συγκλονιστικές οι ερμηνείες των τριών πρωταγωνιστών συγκινούν και προβληματίζουν. Ωραίο κείμενο και με υπόθεση να απογυμνώνει συναισθήματα...