292

Οιδίνους

Αρχείο Παίχτηκε από 03/11/2016 έως 27/11/2016
στο Σφενδόνη

2ος χρόνος παραστάσεων
Διάρκεια: 90' (χωρίς διάλειμμα)
Συγγραφέας: Θανάσης Τριαρίδης
Σκηνοθέτης: Λάζαρος Γεωργακόπουλος
Ερμηνεύουν: Λ: Λάζαρος Γεωργακόπουλος // Ι: Άννα Μάσχα

Περιγραφή

Ένα εφιαλτικό ψυχολογικό θρίλερ, όπου ο Οιδίπους Τύραννος του Σοφοκλή συναντάει το "Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι. Ή (και) ένα έργο για την αφύσικη συνθήκη της οικογένειας, για τον ανυπόφορο εαυτό, για τις παραισθητικές ταυτότητες της Δύσης, για την άβυσσο της ακατανόητης αγάπης.

Περισσότερα

γάπη είναι αυτό που δεν πρέπει να καταλάβεις)

Την Κυριακή, 27 Νοεμβρίου ο Οιδίνους του Θανάση Τριαρίδη που παρουσιάζεται στο Θέατρο Σφενδόνη, σε σκηνοθεσία Λάζαρου Γεωργακόπουλου, με πρωταγωνιστές τον ίδιο και την Άννα Μάσχα, ρίχνει αυλαία.

Αμέσως μετά ξεκινά το ταξίδι της παράστασης σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας: Θεσσαλονίκη (06-18 Δεκεμβρίου στο Θέατρο Black Box), Πάτρα (20-22 Ιανουαρίου2017, Θέατρο Λιθογραφείο), Καβάλα, Σέρρες, Κοζάνη, Μυτιλήνη, Σάμο, Καλαμάτα και, ενδεχομένως, Κύπρο. Στις παραστάσεις αυτές, τους πρωταγωνιστικούς ρόλους θα έχουν ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος και η Ευτυχία Γιακουμή.

 

Περίληψη του έργου

Αν ο μυθικός Οδίπους οφείλει το όνομά του στα πρησμένα πόδια του (οίδί-πους) καθώς ο ίδιος ο πατέρας του γονείς του τον σημαδεύει ως βρέφος για να τον οδηγήσει στον θάνατο, ο Οιδίνους του εν λόγω έργου είναι αυτό που έχει ένα ανεξέλεγκτα πρησμένο μυαλό (οιδί-νους).

Το δράμα (το οποίο μπορεί να χαρακτηριστεί σε πρώτο βαθμό ένα αστικό δράμα δωματίου) ξεκινάει ένα πρωί όπου ένα ζευγάρι φιλολόγων ετοιμάζεται να γιορτάσει τα 18α γενέθλια του γιου τους. Πολύ γρήγορα ωστόσο μια σειρά αλλόκοτων λεπτομερειών αποκαλύπτουν μια φριχτή πραγματικότητα: πως ο γιος του ζευγαριού έχει πεθάνει ως βρέφος και πως ο «ενηλικιωμένος γιος» δεν είναι τίποτε άλλο από ένα role game του πατέρα - ένας ρόλος που κρατάει επί δεκαοχτώ χρόνια.  Πολύ σύντομα αποκαλύπτεται πως τα πράγματα έχουν ξεφύγει από τον έλεγχο, πως ο νοερός «γιος» έχει «ενσαρκωθεί», και θα διεκδικήσει τα τραγικά όπλα της ανθρωπινότητάς του: τον φόνο του πατέρα, την (επαν)ένωση με την μητέρα, την ανθρώπινη τραγωδία.

Κείμενο: Θανάσης Τριαρίδης
Σκηνοθεσία: Λάζαρος Γεωργακόπουλος
Μουσική: Χρήστος Διαμαντής
Βοηθός σκηνοθέτη & δραματολογική ανάλυση: Ροζαλί Σινοπούλου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Φωτογραφίες παράστασης: Δέσποινα Πατρικαράκου
Παραγωγή: Εκδόσεις Ευρασία

Μουσική παράστασης: https://www.youtube.com/watch?v=TDOsqIhMkEw

Περισσότερες Λεπτομέρειες: https://www.facebook.com/oedinus/?fref=ts

Ο επί σκηνής Θανάσης Τριαρίδης || 2016-2017

Πέντε έργα του Θανάση Τριαρίδη προγραμματίζονται να βρεθούν στη θεατρική σκηνή (και όλα είναι ανεξάρτητες, μη επιχορηγούμενες παραγωγές). Τρία από αυτά θα παρουσιαστούν από θέατρα της Αθήνας ενώ άλλα δύο θα ξεκινήσουν από την περιφέρεια (την Κρήτη και την Θήβα). Πιο συγκεκριμένα:

  • Στο Θέατρο Σφενδόνη θα παιχτεί για 2η χρονιά ο ΟΙΔΙΝΟΥΣ, σε σκηνοθεσία Λάζαρου Γεωργακόπουλου, με τον ίδιο και την Άννα Μάσχα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους (2η χρονιά παραστάσεων, από 03 Νοεμβρίου 2016).
  • Στο Θησείον, Ένα Θέατρο για τις Τέχνες, θα παιχτεί για πρώτη φορά το μυστικιστικό δράμα LACRIMOSA Ή ΤΟ ΑΠΕΠΡΩΤΟ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γιαμλόγλου, με τους πρωτοεμφανιζόμενους Μάρθα Λαμπίρη-Φεντόρουφ και Μιχαήλ Ταμπακάκη (έναρξη: 25 Νοεμβρίου 2016).
  • Στο Θέατρο Faust θα ξεκινήσει η καινούρια παράσταση του πολυσυζητημένου LEBENSRAUM, σε σκηνοθεσία Πηγής Δημητρακοπούλου, με τον Πάνο Ζουρνατζίδη και τον Σήφη Πολυζωΐδη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους

(έναρξη: 05 Δεκεμβρίου 2016).

Εκτός των αθηναϊκών τειχών:

  • Στο Ρέθυμνο της Κρήτης θα ξεκινήσει μια καινούρια εκδοχή του ZYKLON Ή ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ, σε σκηνοθεσία

Μαριάννας Κοντούλη (έναρξη: Ιανουάριος 2017).

  • Στη Θήβα ετοιμάζεται από το Θηβαϊκό Πειραματικό Θέατρο (ΘΗ.ΠΕ.ΘΕ.) μια καινούρια εκδοχή του ΜΕΝΓΚΕΛΕ, σε σκηνοθεσία Λάζαρου Παπαδόπουλου (έναρξη: Άνοιξη 2017).

Βίντεο

20 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ''Αγάπη είναι αυτό που δεν πρέπει να καταλάβεις''... Παρακολούθησα χάρει στην Θεατρομάνια μια συγκλονιστική κατ'εμέ παράσταση, και την ευχαριστώ θερμά. Βίωσα συναισθήματα πρωτόγνωρης αγωνίας, και συμπάθειας - συμπόνοιας απέναντι και στους δυο ηθοποιούς. Με έβαλαν τόσο με το υποκριτικό τους ταλέντο, όσο και ενσαρκώνοντας ένα αριστουργηματικό έργο σε μια πανέξυπνη σκηνοθεσία να πονέσω και νιώσω μάνα, ερωμένη, προβληματισμένη και...λίγο ''σχιζοφρενής'' ταυτόχρονα. Πολλά συγχαρητήρια σε όλο το καστ!!!

  2. ΜΙΑ ΣΠΟΥΔΗ ΣΤΗΝ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΨΥΧΟΣΥΝΘΕΣΗ ! ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ.. .ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ... ΥΠΕΡΟΧΗ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ... ΛΟΓΟΣ ΣΜΙΛΕΜΕΝΟΣ...1.5 ΩΡΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΘΕΙΣ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΟ... ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ

  3. Παρακολουθησα την παρασταση πριν μια εβδομαδα κ σ ευχαριστω Θεατρομανια!
    ΑΡΝΗΤΙΚΑ (για μενα..) : δεν μου αρεσε που ο πρωταγωνιστης βλαστημησε στο ονομα της Παναγιας και αφου γενικα σαν ρολος δεν ηταν καποιος που εβριζε καθε λεπτο,αρα θα μπορουσε να πει καποια οποιαδηποτε αλλη βρισια!!!!δεν μου αρεσε το κειμενο,εκει που κατι γινοταν...το χανες..κατι ακομα,κυριε Γεωργακοπουλε που μ αρεσετε κ πολυ..please.. Φορεστε ενα ψηλομεσο τζιν..
    ΘΕΤΙΚΑ: πολυ καλη σκηνοθεσια απ τον κ.Γεωργακοπουλο κ οι ερμηνειες των ηθοποιων αψογες!

  4. Η παρασταση για αυτο που δηλωνει(ψυχολογικο θριλερ) ειναι πολυ καλη.Οι ηθοποιοι παιζουν φοβερα,βγαζουν πολλη ενεργεια και ψυχη πανω στην σκηνη για μιαμιση ωρα παρασταση!μπραβο τους!αλλα σαν υποθεση,περα απο καποια plot twist που ηταν αρκετα πετυχημενα,δεν προσφερει πολλα.αυτο ηταν το μονο που μου ελειψε.
    Ενα αρνητικο:οι βλασφημιες δεν προσφερουν τιποτα,αλλα αφαιρουν και χαρη απο το εργο.Υπάρχουν πολλες ωραιες εκφρασεις για να δηλωσουν τα συναισθηματα τους οι ηθοποιοι.
    Θεατρομανια ευχαριστω για την προσκληση

  5. Πολύ ωραία παράσταση!Δυνατές ερμηνειες! Λιτή ωραία σκηνοθεσία! Κρίμα που δεν είχε τόσο κόσμο!Σε κρατούσε σε εγρήγορση!Δεν υπήρξε καμία στιγμή που να πλήττει ο θεατής!Ενδιαφέρουσα υπόθεση και κείμενο! Πραγματικά αξίζει!

  6. Παρακολούθησα χθες την παράσταση "Οιδίνους" στο θέατρο Σφενδόνη, ένα θεατρικό του Θ. Τριαρίδη , έργο δυνατό και αρκετά ιδιαίτερο ως προς το θέμα, μια σπουδή της νοσηρότητας του νου των προσώπων του έργου. Οι πρωταγωνιστές Γεωργακόπουλος και Μάσχα εξαιρετικοί όπως πάντα! Επίσης καλή και ταιριαστή η σκηνοθεσία του Λάζαρου Γεωργακόπουλου, τα λιτά σκηνικά, οι φωτισμοί καθώς και η μουσική επένδυση.