0

Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός

Σχετικά

140 εκδηλώσεις θεάτρου, μουσικής, χορού, εικαστικών, παιδικού και μουσικού θεάτρο, 70 παραγωγές, 66 αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία, 51 περιφερειακές ενότητες.

Ο θεσμός του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» καλεί για δεύτερη χρονιά το κοινό σε μία γιορτή της Τέχνης, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Έπειτα από την ιδιαίτερη επιτυχία και τη θερμή ανταπόκριση που, παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας, βρήκαν από το κοινό οι εκδηλώσεις του 2020, το φετινό καλοκαίρι, με την  αισιοδοξία που παρέχει το πρόγραμμα εμβολιασμού «Ελευθερία», μας φέρνει ξανά κοντά ώστε να απολαύσουμε δράσεις Πολιτισμού στους αρχαιολογικούς χώρους και στα μνημεία της χώρας.

Οι φετινές 140 εκδηλώσεις και δρώμενα ξεδιπλώνουν για δύο μήνες, από τις 15 Ιουλίου έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2021, έναν πολύχρωμο ιστό σε ναούς, κάστρα, μνημεία, ιερά νησιά, αρχαίες πόλεις, γεφύρια και μουσεία. Χώρους που επέλεξε η επιτροπή αξιολόγησης, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3028/2002. Οι εκδηλώσεις ενώνονται μαζί με τους ιστορικούς χώρους και δημιουργούν έναν αγωγό σύνδεσης του παρελθόντος με το παρόν του σύγχρονου πολιτισμού.

 

Πρόγραμμα εκδηλώσεων Ιουλίου

 

15 & 16 Ιουλίου

Patari Project: «ΑΙΓΑΙΟ» | Παιδικό Θέατρο | Αρχαιολογικός Χώρος Ιερού των Μέσων- Μυτιλήνη |

Liminal - Πρόσβαση στον Πολιτισμό: «ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ» | Θέατρο | Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας |

 

17 & 18 Ιουλίου

Creativa: «ΔΩΣ ΜΟΙ ΤΟΥΤΟΝ ΤΟΝ ΞΕΝΟΝ» | Μουσική | Βασιλική Αγίου Αχιλλείου Πρεσπών |

 

Ευρωπαϊκό Κέντρο Κινούμενων Σχεδίων και Τεχνών: «ΘΝΗΤΟΙ ΘΕΟΙ» | Μουσική | Γυμνάσιο Αρχαιολογικού Χώρου Αρχαίας Ολυμπίας |

Ερμηνεύουν: Ρένη  Πιττακή, Περικλής Μουστάκης, με την πρωτότυπη μουσική του δεξιοτέχνη της λύρας Σωκράτη Σινόπουλου, σε μια παράσταση την ιδέα της οποίας  υπογράφει η Ελπίδα Σκούφαλου.
Η εκδήλωση της 18ης Ιουλίου 2021 θα αναμεταδοθεί διαδικτυακά στα ελληνικά/αγγλικά και θα είναι οπτικοακουστικά προσβάσιμη σε άτομα με προβλήματα όρασης και ακοής.

18 & 19 Ιουλίου

ΤΡΟΠΟΣ: Κέντρο Έρευνας και Προβολής της Μουσικής Τέχνης και του Πολιτισμού: «ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ - Η ΣΟΝΑΤΑ ΤΟΥ ΣΕΛΗΝΟΦΩΤΟΣ» | Μουσική |  Πλατεία Χρυσαφίτισσας - Κάστρο Μονεμβασιάς |

 

19 & 20 Ιουλίου

Νοσταλγία- Εργαστήρι Καλλιτεχνικής Δημιουργίας: «ΠΕΔΡΟ ΚΑΖΑΣ» | Θέατρο | Κάστρο Λαμίας |

 

20 & 21 Ιουλίου

Ελληνική Εταιρεία Θεάτρου- Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν : «ΤΟ ΓΕΦΥΡΙ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ»  | Θέατρο | Γεφύρι Άρτας |

 

21 & 22 Ιουλίου

Ars Moriendi: «Ο ΞΕΝΑΓΟΣ» | Θέατρο | Β Αρχαίο Θέατρο Λάρισας |

 

22 & 23 Ιουλίου

Μουσικό Εργαστήρι Σερρών: «ΕΡΩΤΟ-ΚΥΚΛΟΙ» | Μουσική | Αρχαιολογικός Χώρος Αμφίπολης |

 

23 & 24 Ιουλίου (ανοιχτή πρόβα 22/7)

Quasi Stellar: «ΌΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ – ALL IS ONE» | Χορός | Αρχαιολογικός Χώρος Κάτω Ζάκρου |

 

24 & 25 Ιουλίου

Οι χορευτές του Βορρά: «Η ΜΕΔΟΥΣΑ» | Χορός | Δίον Αρχαίο Θέατρο |

Κινητήρας Χοροθέαμα: «ΕΡΩΤΟΠΑΙΓΝΙΑ» | Χορός |  Διαχρονικό Μουσείο Χαλκίδας Αρέθουσα |

Ένα μουσικοχορευτικό ταξίδι στην ερωτική ποίηση του Βυζαντίου και στη σύγχρονη ποίηση της Αθηνάς Βογιατζόγλου.

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Χαλκίδας «Αρέθουσα» φιλοξενεί στην εσωτερική του αυλή μια από τις πιο ρομαντικές βραδιές του φετινού καλοκαιριού. Η παράσταση εντάσσεται στο πρόγραμμα 2021 του θεσμού "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός" του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. 

Η παράσταση ΕΡΩΤΟΠΑΙΓΝΙΑ εμπνέεται από την ανάγκη των δημιουργών της να μιλήσουν για τον έρωτα. Τον έρωτα που υπάρχει πάντα στις ζωές των ανθρώπων, ακόμη και στους πιο ζοφερούς καιρούς. Αυτή η ανάγκη υπήρξε οδηγός στην έρευνα της χορογράφου Αντιγόνης Γύρα και του συνθέτη Χρίστου Θεοδώρου, οδηγώντας τους στα ερωτικά ποιήματα ή αλλιώς ροδίτικα Ερωτοπαίγνια που γράφτηκαν τον 15ο αιώνα, την εποχή του Βυζαντίου, και στην ομότιτλη ποιητική συλλογή της Αθηνάς Βογιατζόγλου.

Η Χριστίνα Μαξούρη και η ομάδα του Κινητήρα συνδιαλέγονται με την ερωτική ποίηση του τότε και του σήμερα με τη συνοδεία του Χρίστου Θεοδώρου στο πιάνο αλλά και σε πολλά άλλα μικρά όργανα. Οι επτά ερμηνευτές με τις ξεχωριστές τους παρουσίες, δημιουργούν μια ατμόσφαιρα τρυφερότητας, σκληρότητας και χιούμορ αποτυπώνοντας τις διαφορετικές εκφάνσεις του έρωτα την εποχή της πανδημίας. Μια εποχή, που όλα αμφισβητούνται εκτός από την απόλυτη ανάγκη του ανθρώπου για ζευγάρωμα σαρκικό και πνευματικό.

«Για την αγάπην σου είς εµέν, γλυκύτατέ µου αφέντη, / µηδέν έρχεσαι να φιλής κοντά 'ς την γειτονιάν µου, / να σε θωρώ, να θλίβωµαι, να βαριαναστενάζω. / Εσύ θυµάσαι, αφέντη µου, τον όρκον τον µ' εποίκες, / πως ώµοσες και µώλεγες ποτέ µη µε ξαφήσης, / κι εδά θωρούν τα µάτια µου, εις άλλην πόθον έχεις, / χθες µετά κείνην έµεινες, µ' εκείνην εκοιµήθης, / κι εµέναν ήρτες και είπες µου ότι 'ς την βίγλαν ήσουν, / κι εγώ επήγα κι ερώτησα όλους τους βιγλατόρους, / κι εκείνοι ώµοσαν και είπασιν κανείς ουδέν σε είδεν, / κι επάτησες τον όρκον σου κι έχεις µεγάλον κρίµα» (Βυζαντινή Ερωτική Ποίηση ΕΡΩΤΟΠΑΙΓΝΙΑ )

Η ποίηση, που «είναι ό, τι απέμεινε απ΄ το Θεό»,* θα μελοποιηθεί από τον συνθέτη, ενώ το σώμα θα «γίνεται τόπος όπου βιώνεται η ποίηση»** μέσα από τη χορογραφία της ομάδας του Κινητήρα.

Ο αιώνιος έρωτας, ο σαρκικός έρωτας, ο πλατωνικός έρωτας, ο ανεκπλήρωτος έρωτας, θα αποτελέσει το έναυσμα για μια παράσταση απενοχοποιημένη από στερεότυπα, που θα εξερευνήσει την έμφυλη ταυτότητα, τον ετερόφυλο αλλά και τον ομόφυλο έρωτα, τον έρωτα με τη φύση, τον έρωτα με την ίδια τη ζωή.

«Όσο μπορώ θα ερωτευθώ/μες στα σεντόνια,/θ’ αφήσω το μυαλό μου ν’ αγαπήσει πολύ./Κι οι συνειρμοί, της μνήμης οι λεπτές/επιθυμίες, οι παράτολμες του πόθου δυνατότητες/θ’ απλουστευτούν σαν βότσαλα/κάτω απ’ το πόδι». («Μοναχικό», Αθηνά Βογιατζόγλου)

Η ίδια η Αθηνά Βογιατζόγλου γράφει για τα ποιήματά της ότι: «Αποτυπώνουν τον ρόλο του έρωτα -σε όλες τις μορφές του- στη ζωή μου και στην ανάπτυξη και ωρίμανσή μου, από την εφηβεία μέχρι και τη γέννηση της κόρης μου».

Η μελοποίηση της βυζαντινής ποίησης από τον Χρίστο Θεοδώρου συνομιλεί σκηνικά με την απαγγελία των ποιημάτων της Αθηνάς Βογιατζόγλου αποτελώντας τον καμβά αλλά και τον δραματουργικό ιστό πάνω στον οποίο εξελίσσεται η παράσταση. Οι χορεύτριες και οι χορευτές του Κινητήρα ερμηνεύουν τη χορογραφία της Αντιγόνης Γύρα με διαφορετικές κι αντικρουόμενες κινητικές ποιότητες χωρίς να περιγράφουν, αλλά σε απόλυτη σύνδεση με το κείμενο και τη μουσική. Η τρυφερή φωνή της Χριστίνας Μαξούρη δίνει τον τόνο και επηρεάζει το ύφος της παράστασης, ενώ οι φωτισμοί του Αλέκου Αναστασίου και τα κοστούμια του Lazy Boy *με λιτότητα εξυπηρετούν τις ανάγκες της παράστασης.

«Όταν τελείωνες,/ μες στην απόλυτη σιωπή,/ έπαιρνα τη σκηνοθεσία/ στα χέρια μου. Σ’ έβλεπα να γράφεις/ όσα νόμιζες πως έζησες./ Ήμουν η αφορμή/ των ψευδαισθήσεων που γεννάνε/ τα μεγάλα έργα». (Α.Βογιατζόγλου)

Σύλληψη: Αντιγόνη Γύρα - Χρίστος Θεοδώρου

Χορογραφία: Αντιγόνη Γύρα σε συνεργασία με την Ανθή Θεοφιλίδου

Πρωτότυπη Μουσική: Χρίστος Θεοδώρου

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Κοστούμια: Lazy Boy*

Τραγουδάει και παίζει η Χριστίνα Μαξούρη

Στο πιάνο ο Χρίστος Θεοδώρου

Χορεύουν: Κατερίνα Γεβετζή, Νίκος Δραγώνας, Ευγενία Σιγαλού, Νίκος Καλύβας, Κωνσταντίνος Σιώζος

Οργάνωση Παραγωγής: Χριστίνα Παπαδάκη - Κωνσταντίνος Σιώζος

Φωτογραφίες: Χριστίνα Παπαδάκη

*Γιώργος Χειμωνάς «Ο εχθρός του ποιητή»

** Σοφία Ιακωβίδου από το διαδικτυακό περιοδικό O αναγνώστης

 

26 & 27 Ιουλίου

Φίλοι Φεστιβάλ Άνδρου: «ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΡΑΛΙΑ» | Θέατρο | Αρχαιολογικός Χώρος Αρχαίας Ολύνθου |

Η Κωνσταντίνα Βούλγαρη εμπνεόμενη από την πραγματικότητα των σύγχρονων γυναικών, δημιουργεί μια παράσταση με τέσσερις ηρωίδες, που μετά από έναν παρατεταμένο εγκλεισμό, έχουν ανάγκη να βρουν ένα νέο «περπάτημα».

Ένα «ζουρ φιξ» σε ένα αυτοσχέδιο πάρκο τσέπης. Τέσσερις γυναίκες με τα φώτα και τους ήχους της πόλης λίγο μακριά…

Οι δύο κάνουν πρόβα μουσικής, οι άλλες δύο μιλάνε μεταξύ τους.

Μια συνάντηση που ξεκινάει με δύο καπέλα για πάρτυ και καταλήγει σε ένα μοίρασμα: βιώματα, κίνηση, πότισμα, παιχνίδι, βία, τραγούδι, σοκολάτες, αγκαλιά…

Ένα έργο αφιερωμένο στην καθημερινότητα που ξεκινάει πάλι, στο «κανονικό» που ποτέ δεν είναι «κανονικό», στην πόλη που δεν αγαπάει τα κορίτσια, στο πώς είναι να είσαι γυναίκα σε μια κοινωνία φτιαγμένη από άνδρες.

Ένα κείμενο σύγχρονο, γεμάτο καθημερινές και προσωπικές ιστορίες, αναμνήσεις, τραύματα, επιθυμίες για το πως θα θέλαμε να είναι ο κόσμος, η δουλειά μας, η ζωή μας. Ιστορίες γυναικών και κοριτσιών ειπωμένες άλλοτε με χιούμορ, άλλοτε με αμηχανία, άλλοτε με φόβο και αγωνία, άλλοτε με τραγούδι, άλλοτε με χορό.


Στο αυτοσχέδιο παρκάκι γειτονιάς οι ηρωίδες εξομολογούνται, παίζουν, θυμούνται, αφήνονται, και τελικά συνδέονται μεταξύ τους, σε ένα κοινό βήμα, σε έναν κοινό ρυθμό, για την επόμενη μέρα που ξημερώνει παντού…

Μια παράσταση που σηματοδοτείται από τη δημιουργική συνάντηση ταλαντούχων γυναικών: Κωνσταντίνα Βούλγαρη, Ιωάννα Κολιοπούλου, Ντένια Στασινοπούλου, Δεσποινίς Τρίχρωμη, Κατερίνα Παπαχρήστου, Ιωάννα Παρασκευοπούλου, Μαρία Καλαμαρά, Τζίνα Ηλιοπούλου.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

ΚΕΙΜΕΝΟ – ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΒΟΥΛΓΑΡΗ

ΣΚΗΝΙΚΑ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΑΜΑΡΑ

ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΤΖΙΝΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

ΚΙΝΗΣΗ-ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ: ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ

ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΩΤΗΡΙΑΝΑΚΟΥ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: ΑΜΚΕ - ΦΙΛΟΙ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΝΔΡΟΥ

ΦΩΤΙΣΜΟΙ: ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΟΛΕΛΛΗΣ

ΗΧΟΛΗΨΙΑ: ΖΗΣΗΣ ΤΟΝΑ

ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ

ΗΘΟΠΟΙΟΣ: ΙΩΑΝΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

ΗΘΟΠΟΙΟΣ: ΝΤΕΝΙΑ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΥ

ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΡΑΓΟΥΔΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΡΙΧΡΩΜΗ

ΜΟΥΣΙΚΗ-ΤΡΑΓΟΥΔΙ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ 

 

27 & 28 Ιουλίου

Το Διάσημο Μικρούλι Τσίρκο: «ΦΑΕΘΩΝ ΛΥΟΜΕΝΟΣ» | Θέατρο | Αρχαία Πέλλα |

Ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος εμπνέεται από τον μύθο του Φαέθοντα και έχοντας ως αφετηρία τα ελάχιστα αποσπάσματα που έχουν διασωθεί από την ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη, δημιουργεί μια μουσικοθεατρική performance που ακροβατεί ανάμεσα στην ποιητικότητα και στον ρεαλισμό, αναπλάθοντας τον μύθο και επεκτείνοντάς τον μέχρι του πεδίου της αναρώτησης γύρω από το ποια είναι η διάσταση του Τραγικού στο σήμερα.

 

Ο ΜΥΘΟΣ

Σύμφωνα με τον Μύθο, η Κλυμένη, σύζυγος του βασιλιά των Αιθιόπων Μέροπα, αποκαλύπτει στον γιο της Φαέθοντα πως ο πραγματικός πατέρας του είναι ο Ήλιος. Προς επιβεβαίωση των λόγων της προτρέπει τον δύσπιστο νέο να επισκεφθεί το γειτονικό ανάκτορο του Πατέρα και να του ζητήσει οποιαδήποτε χάρη. Εκείνος, ο Ήλιος, θα του την κάνει οπωσδήποτε, αφού σ’ αυτό είχε δεσμευτεί με θείο όρκο τη νύχτα που πλάγιασε μαζί της.

Ο Φαέθων φθάνει στο παλάτι του Ήλιου και του ζητά αυτό που είναι απαγορευμένο ακόμη και για τους θεούς: να οδηγήσει για μία ημέρα το άρμα του, να χαρίσει για μία ημέρα αυτός το Φως στον Κόσμο. Το ασεβές, το παράτολμο και το επικίνδυνο ενός τέτοιου αιτήματος, να δοθεί δηλαδή η εξουσία του Φωτός και να αφεθεί η Τάξη του Σύμπαντος στα αδαή χέρια ενός νέου, ταράζουν τον Πατέρα Ήλιο. Την αρχική του άρνηση, όμως, θα κάμψουν η φλογερή επιμονή του Φαέθοντα και η ιερότητα του παλαιού όρκου.

Ο νέος θα λάβει την άδεια να καβαλήσει το πυριφλεγές άρμα, αλλά μη μπορώντας να χαλιναγωγήσει τα ατίθασα άλογα και να κουμαντάρει το βάρος του χρυσού του, θα παρασυρθεί σε μια πύρινη, ξέφρενη και άτακτη πορεία μεταξύ ουρανού και γης, την οποία θα τερματίσει ο πατέρας των θεών Δίας, εξαπολύοντας τον Κεραυνό του προς τον Φαέθοντα, από φόβο μην προκαλέσει κάποιο ανεπανόρθωτο κακό στην ανθρωπότητα.

Το κεραυνοβολημένο σώμα του Φαέθοντα θα πέσει από τον ουρανό και θα συντριβεί στις όχθες του ποταμού Ηριδανού. Εκεί θα σπεύσουν οι Ηλιάδες για να θρηνήσουν, απαρηγόρητες, τον αδελφό που τόσο άξαφνα βρήκαν και έχασαν. Οι θεοί θα τις λυπηθούν και για να τις σώσουν από τον απελπισμένο θρήνο, θα μεταμορφώσουν τα σώματά τους σε ψηλά δέντρα, ενώ τα δάκρυά τους σε πολύτιμο λίθο: τον επονομαζόμενο και διαφανή χρυσό, τον Ήλεκτρο (ή κεχριμπάρι).

 

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Με ελάχιστες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που  ο Ευριπίδης χειρίστηκε τον μύθο του Φαέθοντα, ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Μάρκελλος καταθέτει ένα μεταδραματικό παραστασιακό εγχείρημα (performance) με αφορμή την αποσπασματικά σωζόμενη ομώνυμη τραγωδία. Η ετεροτοπική, μη θεατρική, “σκηνή” του αρχαιολογικού χώρου της Πέλλας αναδεικνύεται (εκτός από κυριολεκτικός, και ως) ο συμβολικός τόπος θανάτου του συγγραφέα, φιλοξενώντας, λίγο πριν τη δύση του Ήλιου, μια επίκληση στο -όχι πάντα- μεγαλεπήβολο και διαρκές τραγικό.

Μια υψιστρεφής πορεία (βίαιης) ενηλικίωσης. Μια καταβύθιση στα σκοτάδια του μυθικού “εγώ”, όπου το σπαραγμένο έργο του Ευριπίδη δεν είναι παρά θραύσμα ενός ετερόκλητου ψηφιδωτού Λόγου και Μουσικής. Δεν είναι παρά η πρώτη συλλαβή μιας διακειμενικής, πολυσυλλεκτικής Χορικής επιτέλεσης-αφήγησης με θεματικούς άξονες της την (ζωογόνο και φθοροποιό μαζί) επιθυμία για το ανέφικτο και το πιθανό κόστος της υπέρβασης.

Οι προεκτάσεις του Μύθου του Φαέθοντα και η ασύνδετη πλοκή του ομώνυμου Ευριπίδειου έργου, εκκινώντας από την σκοπιά της απόδοσης χαρακτηριστικών αυθεντίας σε πρόσωπα και ιδιότητες που παίζουν, αρχετυπικά ή κοινωνικά, έναν ετερο-καθοριστικό ρόλο στις ζωές μας (ιδιαιτέρως των νέων), συνευρίσκονται σε ένα ενδιάμεσο πεδίο διαλόγου, όπου τα  πρόσωπα και τα κίνητρα του δράματος υποκαθιστούν η διασπορά του κυρίαρχου νοήματος και η αυτοαναφορικότητα. Η γλώσσα, υπαινικτική και υπονομευτική, ακροβατεί ανάμεσα στο ποιητικό και στο καθημερινό, διεκδικώντας -ως υλικό του δράματος- την αυτάρκειά της και καταφάσκοντας -ως νόημα και περιεχόμενο- την αποσύνθεση και την μη ενότητα της πολυφωνίας.

Ο μύθος του Φαέθοντα, δανείζει και δανείζεται από το προσωπικό υλικό και τις εμπειρίες ζωής των performers και, τελικά, ανασυστήνεται με την αρωγή της αληθινής ζωής, ενώ η ζωή ομολογεί τον Μύθο προσδοκώντας ένα καινούργιο (και εφικτό) είδος Κάθαρσης.

Ώρα Έναρξης: 19.15 (Η παράσταση παίζεται με φυσικό φωτισμό και ολοκληρώνεται με την Δύση του Ηλίου)

Η παράσταση εντάσσεται στο πρόγραμμα 2021 του θεσμού "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός" του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. 

Συντελεστές

ΚΕΙΜΕΝΑ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΛΑΝΑΣ*, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΕΛΛΟΣ & Ο ΘΙΑΣΟΣ

ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ-ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΕΛΛΟΣ

ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: ΑΝΡΙ ΚΕΡΓΚΟΜΑΡ

ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: ΕΥΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ

ΣΚΗΝΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ & ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΦΙΑΣ

ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: ΑΜΕΛΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ

PROMO ARTWORK: ΧΡIΣΤΟΣ ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: ΝΕΚΤΙ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ

VIDEO / TRAILER: ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΜΟΥ | ArtLabor Productions

ΠΑΙΖΟΥΝ  (με αλφαβητική σειρά)

ΕΛΕΝΗ ΒΛΑΧΟΥ | ΜΙΚΕΣ ΓΛΥΚΑΣ | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΕΛΛΟΣ

ΕΡΡΙΚΟΣ ΜΗΛΙΑΡΗΣ | ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΒΒΙΔΗΣ

Συμπεριλαμβανομένων νέων μεταφράσεων των έργων: Ευριπίδου “Φαέθων”, Ευριπίδου “Ρήσος”, Αισχύλου “Ηλιάδες”, Μεσομήδους “Ύμνος εις τον Ήλιο”, αλλά και του λατρευτικού μυστηριακού κειμένου “Λειτουργία του Μίθρα”.

 

28 & 29 Ιουλίου

Affect: «LIFE IN RUINS» | Θέατρο |Β Αρχαίο Θέατρο Λάρισας |

 

28 & 29 Ιουλίου

+ 15 Ιουλίου – 5 Σεπτεμβρίου (διάρκεια εικαστικών εγκαταστάσεων)

Χώρος Τέχνης και Πολιτισμούς POW WOW : «ΠΕΡΙ ΧΡΕΙΑΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ- ΜΕΤΑ ΠΑΝΔΗΜΙΚΑ ΜΕΛΛΟΝΤΑ» | Εικαστικά, Χορός, Δρώμενα | Γαλεριανό Συγκρότημα |

 

30 & 31 Ιουλίου

La Strada : «ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΗΣ ΠΑΝΔΩΡΑΣ» | Θέατρο | Τέμενος Οσμάν Σάχ – Τρίκαλα: Αύλειος Χώρος |

 

ART: «ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ» | Θέατρο | Κάστρο Αγίου Γεωργίου Κεφαλονιάς |

31 Ιουλίου & 01 Αυγούστου

Η παράσταση παίρνει τον τίτλο της από το ομώνυμο βιβλίο του Σπύρου Α. Σκιαδαρέση. Με τις δικές του ιστορίες συναντιούνται τα μυστήρια κι οι στοχασμοί του Ανδρέα Λασκαράτου.

Ο Σκιαδαρέσης, με σεβασμό στην κεφαλλονίτικη πνευματική ιδιοτυπία, εμπνέεται από τη ζωή και την παράδοση. Όλες του οι Ιστορίες έχουν κάποιον πυρήνα αληθινό. Με γλώσσα ιδιωματική, περιγράφει έθιμα, τόπους κι ανθρώπους της Κεφαλλονιάς του τέλους του 19ου αιώνα και των αρχών του 20ού. Αντίστοιχα, ο Λασκαράτος, πνεύμα ανυπότακτο και μυαλό διεισδυτικό, άλλοτε διακωμωδεί κι άλλοτε καταγγέλλει τα κοινωνικά ήθη των συμπατριωτών του, με όπλα το ολόδροσο χιούμορ, τη σάτιρα και την πνευματική του οξυδέρκεια.

Ο Παμεινωντάκης με την “βλοημένη τράπουλα” συναντιέται με τον “γλυκό παπα-Κοσμά”, “τα τάλαρα” προκαλούν ταραχές στον Παράδεισο και “το μουρτόριο του Κόντε Ρεστέλου” παίρνει μια διαφορετική τροπή!

Με τη μουσική της παράστασης να εκτελείται ζωντανά στη σκηνή από τον συνθέτη και τους ηθοποιούς, τα έργα των δυο συγγραφέων θα παρουσιαστούν στην Κεφαλονιά τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.

Οι πρώτες δύο παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος 2021 του θεσμού «Όλη η Ελλάδα, ένας Πολιτισμός» του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, στις 30 & 31 Ιουλίου στο Κάστρο Αγ. Γεωργίου στο Αργοστόλι. Στη συνέχεια θα παρουσιαστούν και σε άλλες περιοχές της Κεφαλονιάς (Ληξούρι 2/8, Σάμη 4/8, Αργοστόλι-Πόρος 6/8).

Πληροφορίες

30 & 31 Ιουλίου 2021, Κάστρο Αγίου Γεωργίου Αργοστόλι

Ώρα: 21.15

Ληξούρι 2/8, Σάμη 4/8, Αργοστόλι 6/8

Διάρκεια: 70 λεπτά

  • Για την είσοδο στον αρχαιολογικό χώρο του Κάστρου στις 30&31/7, καταβάλλεται το αντίτιμο των 3 ευρώ.

  • Για να προμηθευτείτε τα Δελτία Εισόδου: digitalculture.gov.gr (η κράτηση θέσεων είναι υποχρεωτική)

Ταυτότητα της Παράστασης

Σύνθεση Κειμένων/Σκηνοθεσία: Γιάννης Αναστασάκης

Μουσική: Κώστας Χαριτάτος

Παίζουν οι ηθοποιοί: Νικολέτα Βλαβιανού, Μαρία Τσιμά, Αμαλία Αρσένη, Κυριάκος Μαρκάτος

Σκηνογραφική επιμέλεια-Κοστούμια: Λουκία Μινέτου

Σχεδιασμός φωτισμών: Γιάννης Ζέρβας

Φωτογραφίες: Ζώης Τριανταφύλλου-Σφακιανάκης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ανδρομάχη Παπαδοπούλου

Τεχνική Υποστήριξη: 2ΘΠ /www.2thp.gr/ Αλέξανδρος Νταβρής

Διεύθυνση & Οργάνωση Παραγωγής: Καλλιτεχνική Εταιρεία ART

 

 

 

Πυθία-Ο χορός της προφητείας

Η χοροθεατρική παράσταση Πυθία-Ο χορός της προφητείας σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τσιάμη, χορογραφία Ελένης Χατζηγεωργίου & Σάρα Τοσκάνο και μουσική Βασίλειου Οικονομίδη, παρουσιάζεται στις 31 Ιουλίου και 1 Αυγούστου στον Αρχαιολογικό Χώρο Δελφών, στο πλαίσιο του προγράμματος 2021 του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Η μορφή της Πυθίας διατηρεί ακέραιο τον αινιγματικό και μυστικό της χαρακτήρα μέσα στο πέρασμα των αιώνων. Στις συνειδήσεις των ανθρώπων έχει καταχωρηθεί ως σύμβολο της εκστατικής μάντισσας καιαφοσιωμένης ιέρειας του Απόλλωνα.

Οι συντελεστές της παράστασης «Πυθία- Ο Χορός Της Προφητείας» εμπνέονται από την προφητική μανία, τους χρησμούς και το τελετουργικό της Πυθίας και δημιουργούν μια παράσταση που διερευνά τα χαρακτηριστικά της ένθεης κατάστασής της, μέσα από τους κώδικες του χορού, του θεάτρου και της μουσικής.

Η Πυθία έχει αποτελέσει στο παρελθόν πηγή έμπνευσης για ζωγράφους και ποιητές. Τα μέσα που χρησιμοποιούσε για να προκαλέσει το προφητικό της παραλήρημα, όπως ο εξαγνισμός της στην Κασταλία πηγή, η χρήση των φύλλων της δάφνης, ο τρίποδας πάνω στον οποίο καθόταν και η εισπνοή του αερίου από το χάσμα του εδάφους, προσφέρουν μια μοναδική εικονοποιία.

Είναι όμως μια από τις σπάνιες φορές που η μορφή της Πυθίας ζωντανεύει μέσα σε μία χοροθεατρική παράσταση.

Άραγε τι χρησμούς θα έδινε σήμερα;

Σκηνοθεσία-Δραματουργία: Δημήτρης Τσιάμης

Χορογραφία: Ελένη Χατζηγεωργίου & Σάρα Τοσκάνο

Σύνθεση Μουσικής: Βασίλειος Οικονομίδης

Σκηνογραφία-Ενδυματολογία: Νίκη Ψυχογιού

Σχεδιασμός Φωτισμού: Εβίνα Βασιλακοπούλου

Βοηθοί Σκηνοθέτη: Τίνα Μέμου, Εύα Τζανακάκη

Φωτογραφίες: Ηλίας Μασσάρος

Ερμηνευτές: Ελένη Χατζηγεωργίου, Σάρα Τοσκάνο, Δημήτρης Τσιάμης, Βασίλειος Οικονομίδης

Αρχαιολογικός Χώρος Δελφών (Ρωμαϊκή Αγορά)

Σάββατο 31 Ιουλίου & Κυριακή 1 Αυγούστου // Ώρα έναρξης: 21.15

 

Πρόγραμμα εκδηλώσεων Αυγούστου

2 & 3 Αυγούστου 

Θέατρο Χωρίς Αυλαία: «ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΧΩΡΟ ‘Η ΣΑΛΙΓΚΑΡΙΑ» | Θέατρο| Φρούριο Αντιρρίου |

Moz productions: «ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΩΝ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΝΤΩΝ» | Μουσικό θέατρο | Άβδηρα Ξάνθη |

 

3 & 4 Αυγούστου 

Ορχήστρα Intrarti: «Η ΒΑΛΚΥΡΙΑ -ΠΡΩΤΗ ΠΡΑΞΗ- ΤΟΥ ΡΙΧΑΡΝΤ ΒΑΓΚΝΕΡ» | Μουσική | Αρχαίο Θέατρο Μεγαλόπολης |

Ο Θέμελης Γλυνάτσης, γνωστός για τις επιτυχημένες παραστάσεις λυρικού θεάτρου στην Λυρική Σκηνή και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσιάζει την πρώτη πράξη της Βαλκυρίας του Ρίχαρντ Βάγκνερ, στις 3 & 4 Αυγούστου στις 21:30, στο Αρχαίο Θέατρο Μεγαλόπολης στο πλαίσιο του προγράμματος 2021 του θεσμού "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός" του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Η πρώτη πράξη της Βαλκυρίας, που θεωρείται από τα σημαντικότερα και δημοφιλέστερα έργα του λυρικού θεάτρου, παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε αρχαίο θέατρο από τρεις από τους πιο ταλαντούχους λυρικούς τραγουδιστές της νέας γενιάς. Το έργο συνδυάζει μια διεισδυτική και ιδιαιτέρως συναισθηματική ματιά πάνω στον ηρωισμό, τον έρωτα και την επανάσταση, αλλά και τη βία της οικογένειας, με μια συναρπαστική ιστορία από τη Σκανδιναβική μυθολογία.

Ζίγκμουντ: Χρήστος Κεχρής (τενόρος)

Ζιγκλίντε: Αφροδίτη Πατουλίδου (σοπράνο)

Χούντινγκ: Τάσος Αποστόλου (μπάσος)

 Βόταν: Παναγιώτης Ευαγγελίδης (ηθοποιός)

Πιάνο: Σοφία Ταμβακοπούλου

 

 

3 & 5 Αυγούστου

Hippo Χίπο : «ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ» | Παιδικό θέατρο | Νεμέα Αρχαιολογικός Χώρος |

 

 

4 & 5 Αυγούστου

SYNTHESIS 748 : «ΡΙΖΩΜΑ (ΡΕΚΒΙΕΜ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗ-ΤΟΠΟ)» | Χορός | Ρωμαϊκή Αγορά- Αρχαιολογικός Χώρος Δελφών |

Αντλώντας υλικό απο το δοκίμιο Νομαδική σκέψη του GillesDelleuze, την θεωρία του περί αποεδαφικοποίησης (deterritorialization) και με αναφορές στον απελευθερωτικό αγώνα των Παλαιστινίων, ο χορογράφος Σπύρος Κουβαράς, με το νέο του έργο, Ρίζωμα [Ρέκβιεμ για τον μη-τόπο], δημιουργεί έναν ενδιάμεσο μη-τόπο, στον Αρχαιολογικό Χώρο των Δελφών, ένα διάτρητο χωροχρονικό παλίμψηστο. Σε ένα μετα-αποκαλυπτικό περιβάλλον, στο οποίο αλληλεπιδρούν στοιχεία πρωτογονισμού, μνήμης και φαντασιακού, ο χορογράφος προσεγγίζει το σώμα όχι ως δέσμιο του τόπου όπου κατοικεί αλλά ως νομάδα που περιπλανιέται ανάμεσα σε ιδέες. Η χορογραφία, μέσω και της «συμβίωσής της» με τα αρχαιολογικά ευρύματα, δημιουργεί ένα νέο τοπόσημο μέσα στον χώρο των Δελφών και σταδιακά καλλιεργεί μια θραυσματική εικόνα του σώματος η οποία λειτουργεί ως παράλληλο, συγκινησιακό, φορτίο. Η εικαστική παρέμβαση και ο ηχητικός σχεδιασμός δημιουργούν μια διάνοιξη του αρχαιολογικού χώρου και υποβάλλουν κατά την διάρκεια της performance μια εσωτερική, υποκειμενική ροή της αίσθησης του χρόνου στο θεατή. Η άχρονη αυτή μετατόπιση που συντελείται, ενεργοποιεί κατά κάποιο τρόπο μια νέα, δεύτερη ροή στο εσωτερικό της συνείδησης, διεισδύοντας στα βάθη της ενθύμισης και της φαντασίας του κοινού. Το χορευτικό λεξιλόγιο προκαλεί μια κινητική δόνηση στο φυσικό τοπίο, ενώ οι τέσσερις ερμηνευτές, ως περιφερόμενοι πλάνητες, σε ένα ταξίδι χωρίς αρχή και τέλος, μοιάζουν αποσυνδεδεμένοι απο κάθε μορφή χρονικότητας εντός του χώρου. Καταγωγή χαμένη, ρίζωμα ακατόρθωτο, μνήμη βυθισμένη, παρόν σε εκκρεμότητα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Ιδέα, Χορογραφία, Σκηνική Εγκατάσταση: Σπύρος Κουβαράς

Μουσική ΣύνθεσηΓιώργος Κουβαράς

Χορευτές: Δήμητρα Βλάχου,Alexandra Rogovska, Σπύρος Κουβαράς

Performer: Μαρία Λάππα

Καλλιτεχνική Συνεργάτις: Κορίνα Κοτσίρη

Βοηθοί Χορογραφίας: Στέλλα Δημητρακοπούλου, Άγγελος Παπαδόπουλος

Σχεδιασμός Φωτισμών: Θωμάς Οικονομάκος

Προβολή και Επικοινωνία:Μαρία Τσολάκη

Παραγωγή: Synthesis 748

 

5 & 6 Αυγούστου

Διεθνές Φεστιβάλ Καρδίτσας: «ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ ΣΤΟΝ ΔΑΝΤΗ ΑΛΙΓΚΕΡΙ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΦΩΣΚΟΛΟ» | Μουσική | Βυζαντινό Κάστρο Φαναρίου |

 

6 & 7 Αυγούστου

Εταιρεία Θεάτρου Θέρος : «Ο ΥΠΝΟΒΑΤΗΣ- LE SOMNAMBULE» | Θέατρο | Αρχαίο Θέατρο Μαρώνειας – Ροδόπη |

 

7 & 8 Αυγούστου

Bijoux De Kant: «ΑΧΙΛΛΕΥΣ» | Θέατρο | Αρχαίο θέατρο Γιτάνων |

Womo : «ΕΞΙ» | Μουσικό Θέατρο  | Αρχαία Μεσσήνη |

Androidus Project Tank : «ΜΟΙΡΟΛΟΙ, Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΕΝΘΟΥΣ» | Μουσική | Αρχαία Τύλισος |

 

8 & 9 Αυγούστου

Οθόνιον : «ΣΠΑΝΟΣ» | Θέατρο | Δωδώνη Αρχαίο Θέατρο |

 

10 & 11 Αυγούστου

Άλλη Πλευρά : «ΚΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣ: ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΟΣ» | Θέατρο | Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας |

Roswitha: «ΓΚΙΛΓΚΑΜΕΣ- Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΖΩΗΣ» | Θέατρο |Αρχαιολογικός Χώρος Ιεράς Μονής Κοίμησης Θεοτόκου Δεσκάτης – Γρεβενά |

Elephas Tiliensis: «Ο ΑΠΟΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΠΕΡΓΑΔΗ» | Μουσικό θέατρο | Κάστρο Άρτας |

Μια μουσικοθεατρική performance με μία ηθοποιό, έναν μουσικό και πολλά παραδοσιακά όργανa απ’ όλο τον κόσμο, που μας ταξιδεύει στους αρχέγονους κοσμογονικούς μύθους της Ελλάδας

Το θέατρο AlteraParsθα παρουσιάσει τον Αύγουστο του 2021 στην Αρχαία Ολυμπία την παράσταση “Κρόνος και Δίας: Mονομαχία χωρίς τέλος”, στο πλαίσιο του προγράμματος 2021 του θεσμού “Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός”.

H παράσταση εμπνέεται από την αρχαία ελληνική μυθολογία και συγκεκριμένα από τον αρχέγονο μύθο του Κρόνου και την κοσμογονική σύγκρουσή του με το Δία. Ο Κρόνος, σύμβολο του αδηφάγου χρόνου, καταβροχθίζει τα παιδιά του οδηγώντας τα στην ανυπαρξία. Την παντοδυναμία του έρχεται ν’ ανατρέψει το μοναδικό παιδί που ξέφυγε της καταστροφικής μανίας του, ο Δίας, σύμβολο και πηγή της «ζωής».

Η παράσταση βλέπει το μύθο ως το διαχρονικό όνειρο εξάλειψης του χρόνου, που μας υπενθυμίζει πως ο χρόνος τελικά μπορεί να νικηθεί εκεί όπου η ζωή επικρατεί.

Ο αφηγηματικός κορμός βασίζεται στη Θεογονία του Ησίοδου και πλαισιώνεται από ορφικούς ύμνους.

Ταυτότητα της Παράστασης

Σύλληψη/Ιδέα: Αγγελική Κοντού

Επιστημονική σύμβουλος: Mίνα Χειμώνα

Σκηνοθεσία: Πέτρος Νάκος

Ερμηνεία: Aγγελική Κοντού

Πρωτότυπη /ζωντανή μουσική: Γιώργος Διαμαντόπουλος

Κοστούμια: Δέσποινα Χειμώνα

Φωτισμοί: Παναγιώτης Μανούσης

Επιμέλεια κίνησης: Ελβίρα Μπαρτζώκα

 

11 & 12 Αυγούστου

Encardia:«Η ΣΟΝΑΤΑ ΤΟΥ ΣΕΛΗΝΟΦΩΤΟΣ» | Μουσική | Πλατεία Χρυσαφίτισσας - Κάστρο Μονεμβασιάς |

 

13 & 14 Αυγούστου

Μεταξουργείο : «ΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΥ» | Θέατρο | Φρούριο Παλαμηδίου|

Art Traces: «ΤΙΝΟΣ ΕΙΣΑΙ;» | Εικαστικά | Αρχαιολογικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης |

(+ έκθεση ζωγραφικής το διάστημα 13 Αυγούστου έως 30 Σεπτεμβρίου )

 

17 & 18 Αυγούστου

Μικρός Βορράς :«ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΔΑ» | Παιδικό Θέατρο | Αρχαίο Θέατρο Άργους |

18 & 19 Αυγούστου

(Συνολική διάρκεια ηχητικής εγκατάστασης: 18-25 Αυγούστου)

Apparat Athen: «ΣΥΜΒΙΩΣΙΣ» | Ηχητική Εγκατάσταση | Αρχαιολογικός Χώρος Απτέρας: Ταφικά Μνημεία, Δεξαμενή Και Λουτρό ΙΙ |

 

18 & 19 Αυγούστου

Arte Con Anima: «ΙΑΤΡΟΣΟΦΙΑ» | Μουσικό Θέατρο | Ασκληπιείο Κω |

 

19 & 20  Αυγούστου

Apparatus : «Ο ΙΔΟΜΕΝΕΑΣ, Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ» | Θέατρο | Αρχαίο Θέατρο Ορχομενού Αρκαδίας |

Μούσα: «ΤΟ ΆΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ» | Χορός |  Φρούριο Παλαμηδίου |

Επταρχεία: «ΞΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΘΑΛΑΣΣΑ» | Θέατρο |Αρχαιολογικός Χώρος Βουντένης, Πάτρα |

 

20 & 21 Αυγούστου

(performance + έκθεση εικαστικής εγκατάστασης από τις 10 έως 25 Αυγούστου)

Ex Situ: «ΛΑΤΩ, SAFE SPACE» | Εικαστικά |Αρχαιολογικός Χώρος Λατούς |

 

21 & 22 Αυγούστου

Πλέγμα: «ΤΑ ΔΏΡΑ» | Αρχαίο Θέατρο Σάμου (Ξύλινο) | Μουσικό Θέατρο |

Κάτω από τη γέφυρα: «ΑΙΣΩΠΟΣ – ΕΝΑΣ ΦΙΛΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ» | Παιδικό Θέατρο | Αρχαίο Θέατρο Γυθείου |

 

24 & 25 Αυγούστου

Όχι παίζουμε: «Ο ΚΑΤΩ ΕΑΥΤΟΣ» | Θέατρο| Αρχαιολογικό Μουσείο θηβών |

Διττό : «ΑΝΘΡΩΠΟΜΟΡΦΑ ΤΕΡΑΤΑ» | Παιδικό Θέατρο | Αρχαιολογικός χώρος Γόρτυνας|

 

25 & 26 Αυγούστου

Έργον – Πολιτισμός: «Η ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΕΑΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ» | Εικαστικά | Επταπύργιο Θεσσαλονίκης |

 

27 & 28 Αυγούστου

Κέντρο Ελληνικής Μουσικής: «ΑΙΟΛΟΣ, ΦΙΛΟΣ ΑΘΑΝΑΤΟΙΣΙ ΘΕΟΙΣΙ» | Μουσική | Ρωμαϊκό Ωδείο Αρχαίας Ακρόπολης Ρόδου|

 

28 & 29 Αυγούστου

Arti Factory: «ΚΑΒΑΦΗΣ: 4 ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΙΚΟΠΟΛΗ» |Εικαστικά |Νικόπολη |

Καλλιτεχνικός Οργανισμός Τέχνης Δρώμενα: «ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ» | Θέατρο | Αρχαιολογικός Χώρος Σκάρκου Ίου |

Κύκλος Τεχνών : «COTI K- Ο ΧΡΟΝΟΣ, Η ΣΚΙΑ ΚΙ ΑΛΛΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ» | Μουσική |Κάστρο Χίου |

 

Transatlantic Group: «ΧΟΡΕΙΕΣ ΧΩΡΩΝ» | Μουσικό Θέατρο| Αρχαιολογικός Χώρος Αρχαίας Κορίνθου |

Η καλλιτεχνική ομάδα Transatlantic δημιουργήθηκε το 2020 με στόχο την ανάπτυξη και προώθηση σύγχρονων και πειραματικών μεθόδων στον τομέα του θεάτρου, του χορού, της μουσικής και της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Για πρώτη φορά θα παρουσιάσει υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της Αλεξάνδρας Καζάζου, τις «Χορείες Χώρων» του Georges Perec, στις 28 & 29 Αυγούστου στις 19.30 στην Αρχαία Κόρινθο, στο πλαίσιο του προγράμματος 2021 του θεσμού "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός" του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Στις Χορείες Χώρων, κάτι ανάμεσα σε ημερολόγιο και δοκίμιο, o Perec μας καλεί να περιδιαβούμε μαζί του τον χώρο. Πολύ αναφορά, ισχυρίζεται, έχει γίνει και γίνεται σχετικά με τον χρόνο, όχι όμως και γύρω από τον χώρο. Μας προτρέπει να παρατηρήσουμε το μέρος που ζούμε, τις συνήθειες τόσο τις δικές μας όσο και των άλλων ανθρώπων, τις προσόψεις των κτιρίων, την εξοχή και τα προάστια. Χωρισμένο με τίτλους όπως διαμέρισμα, πολυκατοικία, πόλη, γειτονιά, εξοχή, κόσμος, το συγκεκριμένο βιβλίο αποτελεί μια καλή βάση να ταξιδέψει κανείς ξεκινώντας από το κρεβάτι του, συνεχίζοντας στο υπόλοιπο σπίτι, κατεβαίνοντας τις σκάλες της πολυκατοικίας, περπατώντας στην γειτονιά, στην πόλη, ταξιδεύοντας λίγο πιο πέρα στην εξοχή και συνεχίζοντας ανά τον κόσμο. Κανένας δογματισμός, απλές παρατηρήσεις, πολλές από τις οποίες σίγουρα έχεις κάνει είτε συνειδητά είτε όχι. Ένα διαφορετικό έργο που αποτελεί μεγάλη έμπνευση για τη σκηνή και προσφέρει ποικίλες δυνατότητες έρευνας. Με πηγαίο χιούμορ το οποίο εμπεριέχει η τραγική ειρωνεία της καθημερινότητας.

ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Με πηγή έμπνευσης το βιβλίο του Georges Perec Χορείες Χώρων διερευνούμε τις δυνατότητες να διαβάσουμε ξανά τον χώρο να τον ανακρίνουμε και να γίνουμε εν δυνάμει μέρος του. Πού μαγκώνει, πού εκρήγνυται ο χώρος, που προσκρούει, πού ανασυντίθεται; Πώς μπορούμε να εξερευνήσουμε τον χώρο πρός αυτήν την κατεύθυνση; Μπορώ να περάσω από αυτά τα κλάσματα του χώρου, να διαπεράσω τον άλλον να συναντηθώ και να μην είμαι πιά ο ίδιος; Τώρα που στην καθημερινή ζωή μας το θέμα της απόστασης και της εγγύτητας δεν είναι και δεν θα είναι αυτονόητα πια, μπορώ να ανακρίνω τον χώρο εκ νέου είτε πιο απλά να τον διαβάσω και ύστερα να τον δια-περάσω και να αφήσω να με δια-περάσει;

Προς μια Αλληλοσυμπληρωματική Τέχνη: Κάτι πολύ σημαντικό είναι πως για την ομάδα όλων των συντελεστών της συνάντησης αυτής με έμπνευση το βιβλίο του Perec, στόχος είναι να γραφτεί ένα πρωτότυπο λιμπρέτο που να ενσωματώνει τον λόγο την κίνηση την εικόνα και την μουσική σύνθεση δίνοντας έμφαση έτσι στον παλμό και την δόνηση της αφήγησης, μιας τέτοιας πολυδιάστατης θεματικής, αυτής του χώρου. Επίσης η ομάδα θέλει να ερευνήσει προς την κατεύθυνση μίας Αλληλοσυμπληρωματικής Τέχνης οπού η βασική της αρχή είναι η αναγνώριση όλων των καλλιτεχνικών ειδών, μορφών και μέσων (θέατρο, χορός, μουσική, εικαστικές τέχνες) ως αυτόνομους και ισάξιους συνεργάτες.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ TRANSATLANTIC

Η καλλιτεχνική ομάδα TRANSATLANTIC δημιουργήθηκε την άνοιξη του 2020 από τον φωτογράφο και φωτιστή θεάτρου Karol Jarek, από την ηθοποιό, σκηνοθέτη και παιδαγωγό του θεάτρου Αλεξάνδρα Καζάζου και από την μουσικό και συνθέτη Νεφέλη Σταματογιαννοπούλου και η δραστηριότητά της είναι καλλιτεχνικού, εκπαιδευτικού, ερευνητικού και κοινωνικού χαρακτήρα.

Η μεγάλη επιθυμία ήταν να υπάρξει ένας χώρος που να ευνοεί τη δημιουργία, ανάπτυξη και προώθηση σύγχρονων και πειραματικών μεθόδων στον τομέα του θεάτρου, του χορού, της μουσικής και της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Η δραστηριότητα της TRANSATLANTIC έχει την βάση της στην Αθήνα αλλά στόχος της είναι να δραστηριοποιείται σε πολλά μέρη της Ελλάδας υποστηρίζοντας την καλλιτεχνική αποκέντρωση. Αξίζει να σημειωθεί πως οι ίδιοι καλλιτέχνες είναι επίσης ιδρυτικά μέλη της θεατρικής ομάδας Teatr Andra που έχει την βάση της στην Κωνσταντινούπολη και αποτελείται από Τούρκους, Έλληνες και Πολωνούς καλλιτέχνες, ενώ μετράει, εκτός άλλων δραστηριοτήτων, δύο θεατρικές παραγωγές. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε: www.teatrandra.com

TAYTOTHTA ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Σκηνοθεσία: Αλεξάνδρα Καζάζου

Επιμέλεια Δραματουργίας: Αλεξάνδρα Καζάζου, Karol Jarek

Σκηνικό-Εικαστική εγκατάσταση: Χρήστος Λάσκαρης

Επιμέλεια Φωτισμών και Βίντεο: Karol Jarek

Μουσικη σύνθεση \ Ερμηνευτής: Rafal Habel

Ηθοποιοί: Αντιγόνη Φρυδά, Σπύρος Δέτσικας, Βασίλης Μπούτσικος, Βασιλης

Τρυφουλτσάνης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

28 & 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ στις 19:30

Αρχαία Kόρινθος

Αναλυτικό πρόγραμμα και προκρατήσεις θέσεων στο digitalculture.gov.gr 

Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Το μόνο αντίτιμο είναι το εισιτήριο για την είσοδο σε κάθε χώρο, όπου υπάρχει.
Είναι υποχρεωτική η προκράτηση θέσης. 

Για περισσότερες πληροφορίες συμβουλευτείτε την ιστοσελίδα: 

https://digitalculture.gov.gr/  

 

 

Πρόγραμμα εκδηλώσεων Σεπτεμβρίου

 

1 & 2 Σεπτεμβρίου

The Greyblue Gap και Μεταθέατρο : «ΕΑΛΩ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ» | Θέατρο |  Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού(Θεσσαλονίκη) |

ΑΛΚΗ : «ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΕΡΕΙΠΙΑ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΩΝ» | Θέατρο | Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων|

Quo Vadis : «ΚΑΘ’ ΟΔΟΝ» | Χορός | Μυστράς Αρχαιολογικός Χώρος |

 

3 & 4 Σεπτεμβρίου

Beartive : «Η ΣΑΡΚΟΦΑΓΟΣ» | Μουσική | Μετοχικό Συγκρότημα Φλογητών |

 

4 & 5 Σεπτεμβρίου

4 Frontal : «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΣ ΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ ΔΙΑ ΝΕΑΡΑΣ ΚΟΡΑΣΙΔΑΣ» | Θέατρο |  Αρχαία Κασσώπη (Αρχαία Αγορά) |

Ορχήστρα Μίκης Θεοδωράκης : «ΤΡΕΙΣ ΠΟΙΗΤΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ, ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΑΣΟΥ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗ» | Μουσική | Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων |

 

5 & 6 Σεπτεμβρίου

Ergon Ensemble :«Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΒΑΚΧΩΝ» | Θέατρο | Αρχαίο Θέατρο Μίεζας – Ημαθία |

 

6 & 7 Σεπτεμβρίου

Ομμα Στούντιο : «ΕΡΩΤΕΣ ΘΕΩΝ» | Θέατρο | Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου |

 

7 & 8 Σεπτεμβρίου

CulturePollis : «ΑΨΗΦΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ- ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΑΛΚΥΟΝΗΣ» | Μουσική | Αρχαία Πόλη Ευρωπός |

 

7 & 8 Σεπτεμβρίου

(+ έκθεση γλυπτικής εγκατάστασης το διάστημα 1 έως 30 Σεπτεμβρίου)

Blow Up : «ΔΗΛΩΘΕΙΣΑ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ» | Εικαστικά | Μουσείο Δράμας (γλυπτική εγκατάσταση, Καλή Βρύση (performance) |

 

8 & 9 Σεπτεμβρίου

Στεροπή : «ΜΙΜΟΣ» | Θέατρο |  Χανιά Βενετσιάνικη Πόλη |

 

10 & 11 Σεπτεμβρίου

Ι.Μακρής- Ν. Διαμαντής & Σία Εταιρεία Θεάτρου Σημείο : «ΕΞΑΓΩΓΗ-ΕΞΟΔΟΣ» | Θέατρο | Δήλος - Αγορά Κομπεταλιαστών |

Culture Select : «TITAN PROMETHEUS» | Χορός | Αρχαίο Θέατρο Δημητριάδος |

Και μέσα από το σκοτάδι, ξεπρόβαλε το φως. Ένα δώρο ή μια κατάρα; Απόφαση ή συντριβή;
Ο Προμηθέας γνωρίζει αυτό που του επιφυλάσσει η μοίρα και όμως επιλέγει, σε μια ξεκάθαρη κίνηση αυτοθυσίας και γενναιότητας, ως ύψιστη απόδειξη αγάπης, να αμφισβητήσει τις εντολές της εξουσίας του παντοδύναμου Δία. Παρά την τιτάνια αθανασία του, προσβάλλει την κοσμική τάξη παίρνοντας το μέρος των θνητών και γι' αυτό τιμωρείται σκληρά. Ο ίδιος, ωστόσο, παραμένει πιστός στον χαρακτήρα του και με γνώμονα τα ιδανικά του, αποδέχεται την ατέρμονη εξορία του. Ποιο είναι όμως το τέλος;
Στην πρώτη του χορευτική παραγωγή, ο Στέφανος Δημουλάς επιλέγει την πρόκληση της συγκλονιστικής τραγωδίας του Αισχύλου, και γύρω από αυτή συνθέτει το σύμπαν του Titan Prometheus. Σε δύο μοναδικές παραστάσεις στο πλαίσιο του θεσμού ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - Πρόγραμμα 2021 -, του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε τις δοκιμασίες που θέτει η κλασική τραγωδία στον σύγχρονο άνθρωπο, την Παρασκευή 10 και το Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου στο Αρχαίο Θέατρο Δημητριάδος, μόλις λίγα χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης του Βόλου.

Οι χαρακτήρες δοκιμάζονται από την εξουσία και τα κοινωνικά στερεότυπα και ανακαλύπτουν τις δυνάμεις τους σε χορευτικούς κόσμους. Με αφετηρία μία από τις μεγαλύτερες τραγωδίες όλων των εποχών, οι χαρακτήρες ανασύρουν μνήμες και βιώματα, ισορροπώντας ανάμεσα στα όρια μεταξύ πραγματικότητας και μυθολογίας.

Με τις έντονες αισθητικές και συναισθηματικές διακυμάνσεις, τις ατμοσφαιρικές και στοιχειωμένες εικόνες, ο θεατής μεταφέρεται σε μια σκοτεινή, μυθική ιστορία. Η παραγωγή πραγματεύεται σύγχρονους θεματικούς άξονες με τολμηρή σκηνική παρουσίαση και έντονα ερωτήματα.
Δικαιώνονται τελικά οι τολμηροί; Αξίζει να θυσιάζεσαι για το κοινό καλό; Υπάρχει πάντα η ελπίδα προς το καλύτερο; Οφείλει ο πρωταγωνιστής να πληροί συγκεκριμένα κοινωνικά «πρέπει», να υπερτερεί σε δύναμη, χάρη, ομορφιά, ευφυία ή πάντα να έλκεται από το αντίθετο φύλο;

Ο Στέφανος Δημουλάς με σημείο εκκίνησης την αισχύλεια τραγωδία, χορογραφεί ακολουθώντας τη νεοκλασική τεχνική, τον συνδυασμό δηλαδή του κλασικού μπαλέτου με τον σύγχρονο χορό και στοιχεία physical theatre. Ελεύθερες, αρμονικές κινήσεις, καθαρές σωματικές γραμμές και δυναμικές αντιθέσεις μεταξύ ταχύτητας και δραματικής ακινησίας συνθέτουν την συγκλονιστική παράσταση του Titan Prometheus που θα παρακολουθήσει το κοινό στο Αρχαίο Θέατρο Δημητριάδος την Παρασκευή 10 και το Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου.

Για τη μουσική της παράστασης, ο Ερμής Γεραγίδης ακολουθεί μια αντισυμβατική, κινηματογραφική προσέγγιση, συνδέοντας μελωδικά τις σκηνές με σκοτεινές συνθέσεις που όμως φωτίζονται από στιγμές αισιοδοξίας, σε αρμονία με την αισχύλεια τραγωδία. Ξετυλίγοντας ένα κρεσέντο για έγχορδα, πιάνο και άλλα ορχηστρικά όργανα, όλοι οι ήχοι ενώνονται με ηλεκτρονική επεξεργασία για να σχηματίσουν την επιθυμητή κατανυκτική ατμόσφαιρα.
Τα σκηνικά και τα κοστούμια της παράστασης συνδυάζουν τη μεγαλοπρέπεια της όπερας και την αφαιρετικότητα του μινιμαλισμού. Η Ηλένια Δουλαδίρη αντλεί έμπνευση από την προσέγγιση του Δημουλά στον Titan Prometheus και οπτικοποιεί το σύμπαν του μυθικού τιτάνα, τυλιγμένο στην αγωνία, τη ζοφερότητα και τη μυϊκή ένταση της παράστασης, συνθέτοντας εικόνες ποιητικές με δυνατή εικαστική αισθητική, κομψότητα και ρεαλισμό.

Το Αρχαίο Θέατρο Δημητριάδος, ένα σύμβολο της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής που άνθισε στην ελληνιστική περίοδο, θα μας μεταφέρει στον απόκοσμο τόπο της τιμωρίας του Προμηθέα, σε μια σύγχρονη προσέγγιση της κλασικής τραγωδίας, σε μια κλασική προσέγγιση του σύγχρονου χορού.

Μια μυσταγωγική εμπειρία που μέσα από τις ψυχολογικές μεταπτώσεις, τις έντονες συγκινήσεις, την σκληρή τιμωρία του Τιτάνα, καταλήγει στην κάθαρση, ένα συναίσθημα καθηλωτικό σε μια επιβλητική χορευτική παράσταση όπου οι μαύρες πουέντ ακολουθούν τις ηλεκτρισμένες μελωδίες και ανακαλύπτουν τα άγνωστα όρια της αυτοθυσίας και της σύγκρουσης με την εξουσία.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Δραματουργία - Σκηνοθεσία - Χορογραφία: Στέφανος Δημουλάς

Μουσική: Ερμής Γεραγίδης
Σκηνικά - Κοστούμια: Ιλένια Δουλαδίρη
Σχεδιασμός Φωτισμών: Σοφία ΑλεξιάδουΒοηθός Σκηνικών - Κοστουμιών: Ιωάννα Καλάβρου
Βοηθός Χορογράφου: Άντζελα Καλαντζή
Χορευτές:
Στέφανος Δημουλάς, Natasha Trigg, Αμέντολα Sabina, Νάστα Κοντοπίδη, Τάσος Παππάς - Πετρίδης, Ιωάννα Χρυσομάλλη
Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Λήδα Κουτρομάνου
Υπεύθυνος Παραγωγής: Άρης Λάσκος
Βοηθός Παραγωγής: Αλεξάνδρα Τσιπνή - Κολαζά

 

12 & 13 Σεπτεμβρίου

Νομάδες Artcore : «Η ΠΟΛΗ ΓΕΝΙΕΤΑΙ» | Μουσική |  Φορτέζα, Θέατρο Ερωφίλη |

 

14 & 15 Σεπτεμβρίου

Ανέμη : «Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΣ» | Θέατρο | Κάστρο Ζακύνθου |

Ομότεχνον : «ΕΚΤΟΡΟΣ ΚΑΘΑΡΣΙΣ» | Θέατρο | Αρχαίο Θέατρο Μήλου |

Μπαgazia: ΔΙΑΔΑΛΟΣ & ΙΚΑΡΟΣ» | Παιδικό Θέατρο |  Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών |


Φωτογραφίες