Πολλή φασαρία για το τίποτα

Αρχείο Παίχτηκε από 19/02/2022 έως 29/04/2022
στο Μεταξουργείο
Διάρκεια: 100΄ (χωρίς διάλειμμα)
Συγγραφέας: Γουίλλιαμ Σαίξπηρ
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Κυριακού
Διασκευή: Κωνσταντίνος Κυριακού
Δραματουργία: Κατερίνα Μπιλάλη
Σκηνοθέτης: Κωνσταντίνος Κυριακού
Σκηνογραφία: Κατερίνα Τσακότα
Κοστούμια: Κατερίνα Τσακότα
Φωτισμοί: Παναγιώτης Μανούσης
Μουσική σύνθεση: Ανθή Γουρουντή
Χορογραφία: Φιλιππία Κοντογιαννακοπούλου
Κίνηση: Κατερίνα Μπιλάλη
Ερμηνεύουν: Κατερίνα Μπιλάλη, Κωνσταντίνος Κυριακού, Ανδρέας Κωνσταντινίδης, Ανδρομάχη Μαρκοπούλου, Λευτέρης Παπακώστας, Κατερίνα Παρισσινού, Μικαέλα Δανά
Παίζουν μουσική: Συμμετέχουν φιλικά τα μέλη του Libro Coro: Μάκης Ψαραδέλης, Δημητρής Κολοσιώνης, Μαρία Αμπραχαμιάν, Ελεάννα Τζίτζη, Μαργιάννα Τζίτζη

Περιγραφή

Η Θεατρική Εταιρεία THEARTES και η Εταιρεία Τεχνών Πειραιά Εντροπία παρουσιάζουν την κωμωδία του Γουίλλιαμ Σαίξπηρ “Πολλή φασαρία για το τίποτα”! Παράσταση που θα παίζεται από το Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2022, κάθε Σάββατο στις 21:00 και κάθε Κυριακή στις 18:00, στο Θέατρο Μεταξουργείο.

Περισσότερα

Στο Πολλή φασαρία για το τίποτα ο Σαίξπηρ δραματοποιεί ένα πολύ αρεστό του θέμα, που δεν είναι άλλο από τον έρωτα, ο οποίος καταλήγει σε έναν θεμελιακό θεσμό του κοινωνικού οικοδομήματος όπως είναι ο γάμος. Απλώς στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο δρόμος που οδηγεί στην αίσια έκβαση του γαμήλιου δεσίματος των δύο ερωτευμένων ζευγαριών του έργου, γίνεται με πολλή φασαρία.

Ο μεγαλοφυής Σαίξπηρ, με την πρωτοποριακή γραφή του, δεν έγραψε αυτό το έργο σαν μία απλή κωμωδία, επιχειρεί να συνθέσει μια τολμηρή αλχημεία, αναμειγνύοντας σε σωστές δόσεις το κωμικό με το τραγικό στοιχείο, το υψηλό με το γκροτέσκο, την ψυχή με τις αισθήσεις, όπως κάνει και ο Μπρεχτ στα θεατρικά του έργα.

Ορμώμενοι από τη σύζευξη της σαιξπηρικής προ-αποστασιοποίησης (Pre-Verfremdungseffekt), της μπρεχτικής αποστασιοποίησης (Verfremdungseffekt) και της μεταμοντέρνας μετα-αποστασιοποίησης (Post-Verfremdungseffekt), η παράστασή μας αποδίδεται σε μια αντιστοιχία του “θεάτρου εν θεάτρω”, ως ένα “παιχνίδι μέσα στο παιχνίδι” (στην αγγλική γλώσσα: “play in play”), με στοιχεία εξπρεσιονιστικά -για την ακρίβεια, ρεαλιστικά-εξπρεσιονιστικά, όσο οξύμωρο και αν ακούγεται αυτό- δηλαδή με τη χρήση ενός μεταμοντέρνου τρόπου απόδοσης του μπρεχτικού Υψηλού Ύφους (Großes Stil).

Χορογραφία – Βοηθός Σκηνοθέτη: Φιλιππία Κοντογιαννακοπούλου

Φωνητική προετοιμασία: Κλεοπάτρα Παπαχειμώνα

Βοηθός Σκηνογράφου-Ενδυματολόγου: Μελίνα Κονταρίνη

Επεξεργασία – Σχεδιασμός ήχων: Γιώργος Κασσαβέτης

Φωτογραφίες: Φανή Τουμπουλίδου

Σχεδιασμός αφίσας: [βιβλιοτεχνία]

Προβολή και Επικοινωνία: Αγλαΐα Παγώνα

Παραγωγή: «THEARTES» Α.Μ.Κ.Ε. – Ε.Τ.Π. «ΕΝΤΡΟΠΙΑ»

Η παράσταση επιχορηγήθηκε από το ΥΠ.ΠΟ.Α..

Φωτογραφίες

28 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μετρια μεταφορα του έργου του Γουιλιαμ Σεξπηρ που παρόλο αυτά βλέπεται ευχάριστα εξαιτίας κάποιων καλών ερμηνειών ειδικά του ανδρικού Καστ. Η σκηνοθεσία και η υπερβολική λιτότητα στα σκηνικά στα μείον της παράστασης.

  2. Η συγκεκριμμένη προσέγγιση της κωμωδίας του Σαίξπηρ μου φάνηκε φλύαρη και κουραστική. Τα props - παιδικά παιχνίδια που χρησιμοποιήθηκαν στις περισσότερες σκηνές για να βγάλουν γέλιο δεν προσέδιδαν κάτι στην εξέλιξη του έργου και προσωπικά με κούρασαν.

  3. Ευχάριστη παράσταση με γρήγορο ρυθμό, έξυπνο χιούμορ, ευρηματική σκηνοθεσία, πολύ καλές ερμηνείες, με δράση και ενέργεια από την αρχή μέχρι το τέλος, χωρίς να χάνει το ενδιαφέρον της ούτε στιγμή! Ευχαριστούμε πολύ για την πρόσκληση!

  4. Συμπαθητική παράσταση από ηθοποιούς γεμάτους κέφι και ενέργεια για αυτό που κάνουν και με μία όμορφη παρεΐστικη ατμόσφαιρα μεταξύ τους. Ευγενέστατο και φιλικό το προσωπικό του θεάτρου. Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση.

  5. Πολύ αξιόλογη παράσταση, την είδα στις 20/2/22. Ειδικά οι "μικροί" ρόλοι σε έκαναν να κλάψεις από το γέλιο. Είχαν δουλευτεί πολύ ωραία και με αυθεντικότητα, χωρίς να είναι δήθεν. Πολύ πετυχημένο χιούμορ, πολλή ενέργεια στην παράσταση επαναλαμβάνω πολύ γέλιο, λιτά απλά και απέριττα απέδωσαν το νόημα χωρίς φλυαρία και χωρίς σοβαροφάνεια ή στόμφο. Συγχαρητήρια και ευχαριστούμε πολύ 🙂 Καλή συνέχεια 🙂