ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ [μέθοδος viewpoints] με την Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ [μέθοδος viewpoints] με την Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου

Τα viewpoints είναι μια μέθοδος αυτοσχεδιασμού που ορίζει ένα καινούριο λεξιλόγιο, το οποίο δίνει τις κεντρικές αρχές των κινήσεων ανάμεσα στον ΧΩΡΟ και τον ΧΡΟΝΟ.

Tα viewpoints έχουν ως στόχο:
α. την εξάσκηση των ηθοποιών
β. την δημιουργία συνόλων/ την «γέννηση» της ομάδας
γ. τον επανακαθορισμό των βασικών εννοιών του Χώρου και του Χρόνου μέσα από την συγκρότηση διαφορετικών κάθε φορά σημείων που στηρίζονται κι επινοούνται από την «εν-συναίσθηση» των ίδιων των συμμετεχόντων.

Μια καινούρια σκηνική «γλώσσα» ανακαλύπτεται με τη βοήθεια των viewpoints.

Ο κάθε ηθοποιός καλείται να αφουγκραστεί το εδώ και το τώρα, να λειτουργήσει μέσα σε αυτό με την χρήση των παραπάνω σημείων και ως ένας καλός παρατηρητής του εαυτού του, του περιβάλλοντός του, του Χώρου και του Χρόνου να είναι ανοιχτός να δράσει και να αντιδράσει σ'αυτό που λαμβάνει χώρα.

Περισσότερα εδώ.

Βιογραφικό

H Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου είναι γεννήμενη στην Θεσσαλονίκη και είναι απόφοιτος του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Εργάζεται ως ηθοποιός από το 2003 κι έχει συνεργαστεί με την Μάρθα Φριντζήλα στην ομάδα «Δρόμος με Δέντρα», τον Γιάννη Λεοντάρη στην ομάδα «Κανιγκούντα», τον Ακύλλα Καραζήση, την Κατερίνα Ευαγγελάτου, τον Σωτήρη Χατζάκη, την Γλυκερία Καλαιτζή, τον Βίκτωρα Αρδίτη κ.α. Παρακολούθησε σεμινάριο με τους SITI COMPANY,το 2006 όπου εξασκήθηκε στις μεθόδους VIEWPOINTS, SUZUKI και COMPOSITION. Aπο το 2006 μέχρι το 2013 δούλεψε ως ηθοποιός κι εμψυχώτρια viewpoints της ομάδας «Κανιγκούντα». Απόρροια της μεθόδου αυτής είναι οι παραστάσεις: «ΒΕΓΓΕΡΑ», Eθνικό θέατρο, «ΠΟΛΗ-ΚΡΑΤΟΣ», Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Χαϊδελβέργη, Τeatre De la Ville, «ΚΥΚΛΟΙ –ΙΣΤΟΡΙΕΣ», Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Επίσης το 2013 έκανε σεμινάριο viewpoints για ηθοποιούς και σκηνοθέτες με τον Γιάννη Λεοντάρη. Το 2014 προσάρμοσε την μέθοδο για παιδιά κι έκανε το σεμινάριο «Βρισκόμαστε Μαζί Εδώ ΚαιΤώρα », με την Ίρις Νικολάου, στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Και το 2015 έκανε το σεμινάριο «VIEWPOINTS –CAMERA” στην Αμοργό, και στο Μουσικό Χωριό, με την Ολίβια Τφαρντοφσκα.

ΔΕΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΑΤΡΟΥ
με τον Κώστα Βασαρδάνη

Διάρκεια: 27 Μαρτίου έως 5 Ιουνίου
Ώρες: 16:00 – 21:00 (50 ώρες)
Έναρξη: Κυριακή 27 Μαρτίου
Πληροφορίες/Εγγραφές: [email protected] | 6983313302

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ [μέθοδος viewpoints] με την Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου

Δρόμος με Δέντρα
BAUMSTRASSE
Σερβίων 8 (2ος Όροφος), Βοτανικός[email protected] | 6983313302
(ώρες τηλ:11.00-14.00 & 17.00-20.00)Πώς θα έρθετε:
Μετρό: Μπλέ γραμμή/ Στάση Κεραμεικός
Κόκκινη γραμμή/ Στάση Μεταξουργείο
Λεωφορεία: 025 Ιπποκράτους/ Στάση Σπύρου Πάτση
051 Ομόνοια/ Στάση 'Αγιος Γεώργιος

Περιγραφή εργαστηρίου

Με αφορμή τον Ζωρζ Νταντέν του Μολιέρου στη μετάφραση του Γιάννη Βαρβέρη, το μάθημα επιχειρεί να φέρει τους συμμετέχοντες σε μια πρώτη επαφή με τα βασικά εργαλεία του ηθοποιού: Τη χρήση των εκφραστικών του μέσων (φωνή / λόγος και σώμα) την εννόηση του κειμένου και την απεύθυνσή του στον άλλο ηθοποιό, τη σκηνική δηλαδή επικοινωνία, την εύρεση των βασικών κινήτρων του θεατρικού προσώπου από σκηνή σε σκηνή. Με άλλα λόγια, το μάθημα εμφορείται από την ιδέα ότι το πρώτο βήμα είναι, αν όχι το μόνο, πάντως το βασικότερο βήμα.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε σπουδαστές δραματικών σχολών, νέους ηθοποιούς καθώς και σε όσους επιθυμούν να εισαχθούν σε μια δραματική σχολή. Δεν προβλέπεται ειδική προετοιμασία μονολόγων για την εισαγωγή σε δραματική σχολή, ωστόσο θεωρώ πως η επαφή με τα εργαλεία του ηθοποιού που προαναφέρθηκαν βοηθά και τον υποψήφιο σπουδαστή.

Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1977. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του θεάτρου Εμπρός (Θεατρικός Οργανισμός Μορφές) το 2000. Παρακολούθησε επι σειρά ετών μαθήματα φωνής και θεατρικού λόγου με τη Μιρκα Γεμεντζάκη. Εργάζεται στο θέατρο από το 2000 έως σήμερα, έχοντας συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, το θέατρο Αμόρε, το Απλό Θέατρο του Αντώνη Αντύπα, το φεστιβάλ Αθηνών, τη Πόρτα της Ξένιας Καλογεροπούλου, το θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας της Μπέτυς Αρβανίτη, το Θεατρο Λευτερης Βογιατζής, τον Δρόμο με δέντρα της Μάρθας Φριντζήλα κ.α σε παραστάσεις έργων του κλασσικού και σύγχρονου δραματολογιου. Ενδεικτικά αναφέρονται: Η Δολοφονία του Μαρά (Μαρά) , Οιδίπους επι Κολωνώ (Πολυνείκης) Πέρσες (Αγγελος) Βρυκόλακες (Οσβαλντ Αλβινγκ), Πουπουλένιος (Κατούριαν), Ταξίδι της μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα (΄Εντμοντ Τάιρον) κ.α. Για την ερμηνεία του στον Ξεριζωμό του Μπράιαν Φρίελ σε σκηνοθεσία του Αντώνη Αντύπα, βραβεύτηκε με το βραβείο Δημήτρης Χορν το 2004.