Απολογίες 4 & 5

Αρχείο Παίχτηκε από 06/03/2019 έως 09/03/2019
στο
Διάρκεια: 70'
Κείμενο: Ευθύμης Φιλίππου
Σκηνοθέτης: Αργυρώ Χιώτη
Κοστούμια: Χριστίνα Κάλμπαρη
Ερμηνεύουν: Εύη Σαουλίδου, Ευθύμη Θέου, Φιντέλ Ταλαμπούκα
Χορεύουν: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Ματίνα Περγιουδάκη, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη, Ελένη Βεργέτη, Αργυρώ Χιώτη

Περιγραφή

Η Αργυρώ Χιώτη με την ομάδα της, τους VASISTAS, επαναφέρουν τις Απολογίες 4 & 5 του Ευθύμη Φιλίππου για λίγες παραστάσεις, απ’ τις 28 Ιανουαρίου έως τις 18 Φεβρουαρίου, στην Αγγλικανική Εκκλησία «Άγιος Παύλος», στο κέντρο της Αθήνας.

Περισσότερα

Ένα βιογραφικό σκηνικό ποίημα βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα. Μια άτυπη δίκη.

«Ο άντρας πλησιάζει τον εξεταστή και υποκλίνεται μπροστά του σηκώνοντας το δεξί του χέρι: Αν το κολύμπι μ’ ευχαριστεί, να μην βουτήξω ξανά σε γαλάζια καθαρά νερά. Αν μου αρέσουν οι περίπατοι στα πάρκα, τα δέντρα να πέφτουν και να μου κλείνουν τον δρόμο καθώς περπατώ. Θα είμαι ειλικρινής. Αν δεν είμαι ειλικρινής, δεν είμαι άξιος να είμαι εδώ μπροστά σας απόψε.»

Το έργο του Ευθύμη Φιλίππου, ειδικά γραμμένο για την ομάδα VASISTAS, με λόγο συμπυκνωμένο και λυρικό σαν σκηνικό ποίημα, επιχειρεί μια περιπλάνηση στην εσωτερική γεωγραφία δύο προσώπων.

Ένας δικαστής, απροσδιόριστη ηγετική φιγούρα με στοιχεία σχολικού εξεταστή - αστυνομικού ανακριτή - ψυχαναλυτή, και δύο εξεταζόμενοι. Μία γυναίκα και ένας άνδρας στο μέσο περίπου της ζωής τους, οικειοθελώς εξεταζόμενοι, ανατρέχουν στις απειροελάχιστες λεπτομέρειες που συνέθεσαν καθοριστικά τη ζωή τους με διακύβευμα την ένταξη ή τον αποκλεισμό, σε μια περιπέτεια που μοιάζει να υπερβαίνει το χρόνο και το χώρο. Η βίαιη σύγκρουση της ανάγκης του ανθρώπου για ουσιαστική ύπαρξη και συνύπαρξη.

Παρών καθ’ όλη τη διάρκεια, σημείο αναφοράς και συνδιαλλαγής, ένας πενταμελής χορός ενόρκων που παρατηρεί και παρεμβαίνει τραγουδώντας ασταμάτητα ένα πολυφωνικό τραγούδι. Σαν σύγχρονος τραγικός χορός παραμένει ενεργός μάρτυρας και τελικός κριτής της δίκης. Σαν δονούμενο σώμα, σαν μια άλλη πολιτεία, αποκαλύπτει την εύθραυστη εσωτερικότητα των προσώπων, που καταθέτουν την αλήθεια τους σχεδόν ψιθυρίζοντας.

Ο χορός ενόρκων - γυναικών δημιουργήθηκε με επιρροές από το έργο της εικαστικού Χριστίνας Κάλμπαρη, της Aleksandra Waliszewska και του πολυφωνικού συνόλου A Filetta.

Μουσική διασκευή και διδασκαλία: Henri Kergomar
Σκηνικός χώρος: Μπάμπης Χιώτης
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Βοηθός σκηνοθέτη: Αντώνης Αντωνόπουλος
Βοηθός δραματουργίας: Άρτεμη Χρυσοστομίδου
Βοηθός ενδυματολόγου: Ιφιγένεια Νταουντάκη
Καλλιτεχνική συνεργάτιδα: Ariane Labed
Φωτογραφίες: Isa schneider

*Με αγγλικούς και γαλλικούς υπότιτλους/with English and French subtitles

Με την ευγενική υποστήριξη ΙΔΡΥΜΑ ΙΩΑΝΝΟΥ Φ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

Οργάνωση παραγωγής και διάθεσης των παραστάσεων της Αργυρώς Χιώτη και της ομάδας VASISTAS στη Γαλλία: Sophie Clot | [email protected] |

Info: Η παράσταση Απολογίες 4 & 5 παρουσιάστηκε τρεις ημέρες στο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2016, στην Πειραιώς 260, σε συμπαραγωγή των: Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2016/ Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ / Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν. Έπειτα ταξίδεψε: Parallèle -7 Festival, Bernardines th. Marseille (Ιανουάριος 2017), Comédie de Reims, Reims, (Φεβρουάριος 2017).

Théâtre de la Bastille, Παρίσι, (Μάιος 2017), SKG Bridges Festival, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη (Μάιος 2018).

www.vas.eu.com | [email protected]

Αργυρώ Χιώτη και VASISTAS

H Αργυρώ Χιώτη γεννήθηκε στην Αθήνα. Εργάζεται στην Ελλάδα και τη Γαλλία ως σκηνοθέτις και ηθοποιός. Το 2005 συν-ίδρυσε θεατρική ομάδα VASISTAS. Αναζητά σκηνικές φόρμες που τείνουν στην ποίηση, με έντονη χορικότητα και σωματικότητα, δημιουργώντας συχνά κάτι σαν μουσικές χορογραφίες σε παρόντα χρόνο, με θέμα τον άνθρωπο και την ύπαρξή του μέσα σ’ ένα κοινωνικό σύνολο. Σήμερα, βασικός πυρήνας της ομάδας VASISTAS είναι οι: Αργυρώ Χιώτη (σκηνοθέτις και ιδρυτικό μέλος), Ariane Labed (ηθοποιός, ιδρυτικό μέλος), Ευθύμης Θέου, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη, Ελένη Βεργέτη, Αντώνης Αντωνόπουλος, Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και Ματίνα Περγιουδάκη.

Η Αργυρώ Χιώτη έχει επίσης παρουσιάσει άλλες παραστάσεις, performances, αναγνώσεις, και αναλόγια όπως:

Prométhée enchainé, παράσταση με τους φοιτητές του Université de Provence (Friche la belle de Mai, Μασσαλία 2018), Διάφορες Επιλογές Πέτρος του Ευθύμη Φιλίππου, (Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, Οκτώβριος 2016), Φάουστ του Γκαίτε (Εθνικό Θέατρο) σε συλλογική σκηνοθεσία (2008-9), This ! - multimedia performance/ συνεργασία με τους Via Negativa (Slovenia) και το Bios (Αθήνα, 2013), την καντάτα Κασσάνδρα, καντάτα του Benedetto Marcello σε συνεργασία με το ensemble Latinitas Nostra και την εταιρεία παραγωγής Phormigx (2009), Αρπαγή, performance-ανασκαφή, για την έκθεση του Στέφανου Τσιβόπουλου “The future starts here” (Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας, 2012, σε συνεργασία με τον Ευθύμη Θέου), καθώς και τα θεατρικά αναλόγια  Angelstate της Νίνας Ράπη (Φεστιβάλ Αναλόγιο, Θέατρο Τέχνης, 2015), και «Φαέθων» του Δημήτρη Δημητριάδη (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, 2013).

Η ομάδα VASISTAS έλαβε για την παράσταση Spectacle (παραγωγή Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2011) την Τιμητική Διάκριση Νέων Δημιουργών 2011 από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Χορού. Η Αργυρώ Χιώτη τιμήθηκε το 2013 με το Βραβείο Ελευθερία Σαπουντζή  για το σκηνοθετικό και καλλιτεχνικό της έργο. 

Ευθύμης Φιλίππου

Ο Ευθύμης Φιλίππου έχει συνυπογράψει τα σενάρια των ταινιών «Κυνόδοντας» (2009),  «Άλπεις» (2010), «L» (2011), «The Lobster» (2014), «Chevalier» (2015), «The Killing of the Sacred Deer» (2017), Pity (2018). Έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με διάφορα εβδομαδιαία και μηνιαία έντυπα ως εξωτερικός συνεργάτης. Έχει γράψει τα βιβλία «Δημήτρη» (2014 εκδ. ΜΝΡ), «Όταν, όταν» (2017 εκδ. ΜΝΡ). «Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα» (2009 εκδ. MNP) καιΣκηνές» (2011 εκδ. MNP). Το πρώτο του έργο για το θέατρο ήταν τα «Αίματα» για την ομάδα VASISTAS στη Στέγη Γραμμάτων και τεχνώνι ακολούθησαν “Τα ωραία χέρια μας” (2015), “Απολογίες 4 & 5” (2016), “Διάφορες Επιλογές Πέτρος” (2016), “Ρομπ/Rob” (2018).

Το «The Lobster» έλαβε το Βραβείο την Κριτικής Επιτροπής και το «The Killing of the Sacred Deer» το Βραβείο Σεναρίου στο Φεστιβάλ των Καννών. Το σενάριο των «Άλπεων» τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας και το σενάριό του «The Lobster» βραβεύτηκε πριν την ολοκλήρωση της ταινίας στη Cinemart του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ.

Φωτογραφίες

Βίντεο