Αρίστος

Κείμενο: βασισμένο στο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη «Ο Γύρος του Θανάτου»
Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου
Σκηνοθέτης: Γιώργος Παπαγεωργίου
Σκηνογραφία: Κατερίνα Αριανούτσου
Κοστούμια: Κατερίνα Αριανούτσου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Μουσική σύνθεση: Γιώργος Δούσος
Κίνηση: Μαρίζα Τσίγκα
Ερμηνεύουν: Φιλαρέτη Κομνηνού, Γιάννης Λεάκος, Ιωάννης Αθανασόπουλος
Παίζουν μουσική: Γιώργος Δούσος

Σχετικά

17 Σεπτεμβρίου | Πειραιάς - Βεάκειο Θέατρο

18 Σεπτεμβρίου | Κορυδαλλός  - Θέατρο Θανάσης Βέγγος

20 Σεπτεμβρίου | Βριλήσσια - Θέατρο Αλίκη Βουγιουκλάκη

Η βραβευμένη παράσταση του Γιώργου Παπαγεωργίου με τη Φιλαρέτη Κομνηνού, με κεντρικό θέμα τη ζωή του Αριστείδη Παγκρατίδη, του φερόμενου ως «Δράκου του Σέιχ Σου», έχοντας συγκεντρώσει την ευρεία αποδοχή του κοινού και των κριτικών, έρχεται στα ανοιχτά θέατρα της Αττικής για τρεις παραστάσεις μέσα στον Σεπτέμβριο!

Εννέα χαρακτήρες που συνδέονται με τον Αριστείδη Παγκρατίδη, μέσα από τις χειμαρρώδεις, υποβλητικές εξομολογήσεις τους, μιλώντας διαφορετικές γλώσσες, ανάλογα με τα βιώματα, τον χαρακτήρα και τον ρόλο τους, συνθέτουν το προφίλ του Αρίστου.

Ο φίλος από την Τούμπα, η παραδουλεύτρα γειτόνισσα της μάνας του, ένας αχθοφόρος του λιμανιού, ο παρακρατικός δοσίλογος περιπτεράς, ένας χωροφύλακας δημοκρατικών φρονημάτων, ένας συντηρητικός αστός της παραλίας, το αφεντικό του σε ένα λαϊκό πανηγύρι, η τραβεστί Λολό και μία λαϊκή τραγουδίστρια - οι δύο έρωτες του, ερμηνευμένοι επί σκηνής από τρεις ηθοποιούς.

Οι ερμηνευτές ζωντανεύουν μια ιστορία που μεταφέρει τους θεατές στις αλάνες της Θεσσαλονίκης, στις σκοτεινές πλευρές του λιμανιού, στα υπαίθρια πανηγύρια και στα μπουζουξίδικα της παλιάς Θεσσαλονίκης, σε ένα σκηνικό χρόνο που φτάνει μέχρι το 1960 όταν γίνεται είκοσι χρονών ο βασικός ήρωας, στον οποίο όλοι αναφέρονται, που είναι ο Αριστείδης Παγκρατίδης, ο φερόμενος ως «Δράκος του Σέϊχ σου», τον οποίο ο τύπος του 1963 (Ελληνικός Βορράς) τον αποκαλούσε «νεαρό ανώμαλο». Το 1966 καταδικάστηκε τετράκις σε θάνατο από το πενταμελές εφετείο Θεσσαλονίκης. Η εκτέλεσή του έγινε στο μέρος που ήταν συνδεδεμένο με το όνομά του, το Δάσος του Σέιχ Σου. Οι τελευταίες λέξεις που ψέλλισε ήταν «Μανούλα μου, είμαι αθώος».

* Το βιβλίο του Θωμά Κοροβίνη “Ο Γύρος του Θανάτου” τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος *

  • Η παράσταση τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερης παράστασης από το ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ *

Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου 

Υπεύθυνη περιοδείας: Έφη Χριστοδουλοπούλου

Εισιτήρια: Γενική είσοδος 15€, Μειωμένο: 12€
Προπώληση: https://www.ticketservices.gr/event/goo-theater-company-aristos/?lang=en


Φωτογραφίες

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εξαιρετική δουλειά. Με έναν μικρό θίασο αποδίδονται πολλοί χαρακτήρες κρατώντας το σφρίγος του κειμένου και διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού. Οι δύο νέοι ηθοποιοί προσδίδουν φρεσκάδα σε όλες τις διακυμάνσεις του έργου ενώ η κυρία Κομνηνού σε ρόλο αφεντικού δίνει τον τόνο σαν να υποδεικνύει και μόνο με το βλέμμα της το απαιτούμενο ύφος.

    Έχω να παρατηρήσω ότι ακολουθείται κατά γράμμα η γλώσσα του βιβλίου και τα καλιαρντά που χρησιμοποιεί κατά κόρον-αλλά και πολύ εύστοχα αφού τα κατέχει- ο Κοροβίνης. Αυτό που με γοήτευσε περισσότερο ήταν ότι ενώ η ιστορία είναι πολύ συγκινητική, αφού ουσιαστικά το βιβλίο εκθέτει την άδικη καταδίκη ενός αθώου, η σκηνοθεσία δεν τραβάει το έργο στο μελό, αλλά κατορθώνει να χαμηλώνει τις εντάσεις με μια διαδραστικότητα μεταξύ ηθοποιών και κοινού που και γέλιο προκαλεί αλλά και αναδεικνύει τις υποκριτικές τους δεξιότητες. Την εν λόγω θέση ενισχύει και η ζωντανή μουσική επί σκηνής.

    Ο μονόλογος του Παγκρατίδη στο τέλος είναι από τις στιγμές που «μένουν» στον θεατή, πραγματικά best of. Φεύγοντας δεν μπόρεσα να συγκρατήσω τη σκέψη του τι θα άκουγε ο Παγκρατίδης σήμερα από τον οχετό των διαδικτυακών δικαστών στα σόσιαλ μήντια, όπου το τεκμήριο αθωότητας είναι άγνωστη λέξη' κρίμα που δεν βρήκε έναν τρόπο να το υπογραμμίσει η σκηνοθεσία, έστω και με ένα εκσυγχρονισμένα αστεία που χρησιμοποιήθηκαν.
    Αν συνεχίσει η παράσταση και τον φετινό χειμώνα, αναμφίβολα αξίζει να την δει κανείς.