Ελιγμοί

ΔιαγωνισμόςΑρχείο Παίχτηκε από 20/09/2017 έως 26/10/2017
στο 104
Διάρκεια: 80'
Κείμενο: Eduardo Galan
Μετάφραση: Μαρία Φωτεινάτου
Σκηνοθέτης: Θοδωρής Βουρνάς
Σκηνογραφία: Κασσιανή Λεοντιάδου
Κοστούμια: Σοφία Λεγάτου
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Ερμηνεύουν: Χρήστος Καπενής, Αλέξανδρος Νταβρής, Γιώργος Κοσκορέλλος, Αλεξάνδρα Χασάνη

Περιγραφή

Η επιτυχημένη παράσταση «Ελιγμοί» του Ισπανού συγγραφέα Eduardo Galan επιστρέφει για δεύτερη σεζόν, με ανανεωμένη διανομή, στο Θέατρο 104 σε σκηνοθεσία Θοδωρή Βουρνά και προγραμματίζει την πρεμιέρα της για τις 20 Σεπτεμβρίου 2017. Το έργο που ανέβηκε σε πανελλήνια πρώτη θα παρουσιαστεί για 10 μόνο παραστάσεις.

Περισσότερα

«Ελευθερία χωρίς εξουσία καταντάει χάος και εξουσία χωρίς τον σεβασμό της ελευθερίας, τυραννία» - Στέφαν Τσβάιχ 

 

Λίγα λόγια για την παράσταση «Ελιγμοί»

Μερικές φορές, η αλήθεια προκαλεί μεγαλύτερο πόνο από το ψέμα.

Ένα ζευγάρι, ο Ντάριο και η Μπελέν – ο πρώτος ηθοποιός και η δεύτερη στρατιωτικός -  προσπαθούν να «ελιχθούν» και να βγουν αλώβητοι από την πραγματικότητα που τους περιβάλλει, παλεύοντας με την αλήθεια που αποδεικνύεται πιο σκληρή από το ψέμα.

Ένας υπολοχαγός και ένας σκηνοθέτης τους φέρνουν αντιμέτωπους με την εξουσία, αλλά και με τον ίδιο τους τον εαυτό. Εξουσία στην τέχνη και εξουσία στον πόλεμο. Πότε η άσκηση εξουσίας υπερβαίνει τα όρια και ισοδυναμεί με κατάχρηση εξουσίας; Ποιος ο ρόλος του θύτη και ποιος του θύματος, όταν το ίδιο το άτομο έχει την ελευθερία να «ελίσσεται» στην προσπάθειά του να πετύχει τους στόχους του;

Όσο όμως κι αν οι ήρωες επιχειρούν να «αν-ελιχτούν», το κοινωνικό σύστημα επεμβαίνει, περιορίζοντας τα περιθώρια τους και στερώντας τους την ικανότητα να εξουσιάζουν ακόμη και τον ίδιο τους τον εαυτό.

Βοηθός Σκηνοθέτη: Λυδία Τριγώνη
Φωτογραφία promo/artwork: Γιώργος Γιαννίμπας

www.facebook.com/eligmoi104

 

21 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Επίκαιρη παράσταση που δίνει το έναυσμα για αναζήτηση των πλαισίων και ορίων της εξουσίας, της βίας και των προσωπικών φιλοδοξιών. Οι χαρακτήρες παρουσιάζουν στην σκηνή με εκπληκτικό τρόπο τόσο τον δυναμικό όσο και τον ευάλωτο εαυτό τους, με επίκεντρο ένα νεαρό ζευγάρι με προσδοκίες από τη ζωή… Και οι δυο θα βρεθούν πρόσωπο με πρόσωπο με περιπτώσεις καταχραστών εξουσίας, προβληματίζοντας για το πόσο μακριά μπορεί να φθάσει η ανθρώπινη υπόσταση απειλούμενη υπό τη σκιά της εξουσίας και το άμεσο αντίκτυπο που θα επιφέρουν οι επιλογές τους στις προσωπικές τους φιλοδοξίες…

  2. Ή πλοκή του έργου έχει να κάνει με παιχνίδια εξουσίας, θεματολογία που έχουμε δει αρκετές φορές σε παραστάσεις ή έχουμε διαβάσει σε βιβλία..ωστόσο οι ερμηνείες ήταν δυνατές και αξιζει ένα μεγάλο μπράβο στα νέα παιδιά, τους ηθοποιούς! Ευχαριστούμε πολύ Θεατρομανια για την ευκαιρία αυτή!

  3. Πολύ καλή παράσταση,δυνατό έργο,σε κρατάει σε όλη τη διάρκεια και σε προβληματίζει.Καταπληκτικές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς.Τα σκηνικά όμορφα και λιτά.Ο θεατής φεύγει προβληματισμένος.Μπράβο σε όλους.Ευχαριστώ πολύ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ.!!!

  4. πολύ καλή δουλειά από τους συντελεστές της παράστασης... απλό λιτό χωρίς πολλά πολλά μας αποδίδουν το κείμενο εξαιρετικά τοποθετημένο με τις ωραίες ερμηνείες των νέων ηθοποιών.... προτείνω ανεπιφύλακτα να την δείτε...

  5. "Υπερτερεί συντριπτικώς ο πόλεμος" γράφει κάπου ο Σεφέρης. Κι αυτό ακριβώς είναι το πνεύμα της σκληρής αλληγορίας του Γκαλάν. Η βία της εξουσίας βρίσκεται διάχυτη παντού στη σκηνή - και όχι μόνο. Μέσα στους αδειανούς καθρέφτες που ανακλούν τα παγωμένα και αμήχανα βλέμματα του κοινού , στις σκληρές και ωμές λέξεις μιας πραγματικότητας τόσο κοντινής που καθίσταται σχεδόν οικεία , στα γυμνά σώματα των ηθοποιών που υποτάσσονται αναπόφευκτα στη μοίρα τους. Θεματικές βγαλμένες απο ανθολογία κοινωνικού ρεαλισμού : ανεργία , έμφυλη βια , σεξουαλική εκμετάλλευση , εργασιακές σχέσεις. Ερμηνείες πειστικές. Σκηνικό λιτό και απέριττο. Φεύγεις γεμάτος και προβληματισμένος. Αλλά πάνω απ' όλα ελεύθερος απο κάθε μορφής εξουσία. Έστω για μια στιγμή. Οσο υπήρξες θεατής. Γιατί στην έξοδο του θεατρου ξαναγίνεσαι εσυ ο πρωταγωνιστής.

    Ιδανικό ξεκίνημα γι αυτή τη νέα θεατρική σεζον. Ευχαριστούμε πολύ Θεατρομάνια!

  6. Πολύ καλή παράσταση. Μπράβο σε όλους τους συντελεστές. Προσοχή στη μουσική, μερικές φορές είναι πιό δυνατή από τους ηθοποιούς και τους αδικεί. Ευχαριστώ πολύ theatromania για τις προσκλήσεις. Νάστε ολοι καλα και καλή σεζόν.

  7. Διαβαζοντας τα σχολια προηγουμενων τυχερων, που περασαν καλα και μας το προτεινουν ανεπιφυλαχτα, ελπιζω να εχω κι εγω την ευκαιρια να το απολαυσω σε μια απο τις επομενες τελευταιες παραστασεις... Ευχαριστουμε θεατρομανια για τις καλες θεατροεπιλογες που κανετε και μας προσφερετε...

  8. ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΝ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΤΟΛΜΗΡΗ ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΕ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ.ΣΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΜΥΝΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ ΦΕΥΓΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ.ΑΞΙΖΕΙ ΕΝΑ ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ ΠΟΥ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟΔΩΣΑΝ ΤΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ ΟΠΩΣ ΕΠΡΕΠΕ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ!!

  9. Παρακολουθησα την παρασταση την προηγουμενη Πεμπτη και ηταν μια δυνατη εμπειρια.Το κειμενο του Ισπανου συγγραφεα ειναι ευστοχο δυνατο και θιγει σημαντικα θεματα της εποχης και κυριοτερα την ατυπη η φανερη βια της εξουσιας.Οι ερμηνειες ηταν δυνατες αρκετα καλες και με τρημενες,χωρις να ξεπερνανε τα ορια σε καποιες πολυ εντονες σκηνες.Σιγουρα προκειται για μια παρασταση που σε κραταει σε κερδιζει και σε βαζει να προβληματιστεις και να σκεφτεις.Ενα μεγαλο μπραβο σε ολους τους ηθοποιους που χωρις να εχουνε τεχνικα μεσα κατορθωνουν να αποδωσουν το κλιμα και την ενταση του εργου και να σε βαλουν μεσα στον λαβυρινθο τους.Μια παρασταση που πρεπει να την δουνε ολοι και να εχουνε τα ματια τους και την καρδια τους ανοιχτα.Μην την χασετε!!