Η Απολογία της Μαρί Κιουρί

Αρχείο Παίχτηκε από 12/10/2022 έως 09/04/2023
στο Αποθήκη

4ος χρόνος παραστάσεων
Διάρκεια: 80 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Κείμενο: Ευσταθία
Δραματουργική επεξεργασία: Κίρκη Καραλή
Σκηνοθέτης: Κίρκη Καραλή
Σκηνογραφία: Άση Δημητρολοπούλου
Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Φωτισμοί: Κώστας Τριανταφύλλου
Μουσική: Ευσταθία
Κίνηση: Κωνσταντίνος Παπανικολάου
Ερμηνεύουν: Πέγκυ Τρικαλιώτη (Μαρί Κιουρί)
Ιζαμπέλλα Μπαλτσαβιά

Παίζουν μουσική: Χάρης Μπότσης (πιάνο)
Χορεύουν: Κωνσταντίνος Παπανικολάου, σε διπλή διανομή με τον Νίκο Σαμουρίδη

Περιγραφή

Η συγκλονιστική παράσταση «Η Απολογία της Μαρί Κιουρί», σε κείμενο της Ευσταθίας και σκηνοθεσία της Κίρκης Καραλή, παρουσιάζεται από τις 8 Οκτωβρίου, στο θέατρο Αποθήκη!

Στο ρόλο της Μαρί Κιουρί, η βραβευμένη για την ερμηνεία της με δύο θεατρικά βραβεία, Πέγκυ Τρικαλιώτη.

Περισσότερα

Η Μαρί Κιουρί υπήρξε κορυφαία επιστήμων του 20ου αιώνα, κέρδισε παγκόσμια αναγνώριση, ήταν η πρώτη γυναίκα που βραβεύτηκε με το βραβείο Νόμπελ σε δύο διαφορετικές επιστήμες, τη Φυσική και τη Χημεία (1903 και 1911) και η πρώτη γυναίκα που δίδαξε στη Σορβόννη.

Η παράσταση έχει ως έμπνευση και αφορμή την βιογραφία που έχει γραφτεί από την κόρη της Εύα Κιουρί και φωτίζει αληθινές προσωπικές στιγμές της ζωής της μητέρας της. Μέσα από μία προσωπική διήγηση, η θεατρική Μαρί Κιουρί διηγείται τη θυελλώδη ζωή της με χιούμορ, με συγκίνηση και με  δύναμη που πηγάζει από την αντισυμβατική προσωπικότητά της.

Η διήγηση αυτή είναι καταιγιστική! Κάποιες στιγμές μοιάζει με απολογία μπροστά σε ένα φανταστικό δικαστήριο -  που την κατηγορεί για τη σχέση της με έναν νεότερο από εκείνην άντρα που υπήρξε μαθητής  του συζύγου της Πιερ Κιουρί. Ένας επιστήμονας, σε μία «τελειωμένη» σχέση  γάμου, σε μία εποχή που κάτι τέτοιο δεν ήταν αποδεκτό. Όπως και η σχέση της Μαρί με αυτόν. Αυτό το γεγονός γίνεται η αφορμή, ώστε ο γαλλικός Τύπος της εποχής να αποσιωπήσει το δεύτερο Νόμπελ που της αποδόθηκε από την Ακαδημία και η γαλλική κοινωνία να την κατακρίνει, ξεχνώντας την μεγαλειώδη προσφορά της.

Η πολωνέζα Μαρί – αυτή τη φορά σαν μία απλή, καθημερινή γυναίκα – καταθέτει την ιστορία της, από τα πρώτα χρόνια της ζωής της στην υπό τσαρική κατοχή Βαρσοβία και τις σπουδές στη Σορβόννη μέχρι τη ραδιενέργεια και το πρώτο Νόμπελ, μέσα σε μία συνθήκη κατάφωρης αδικίας. Με αυτό τον τρόπο καταφέρνει να αποδείξει πως ο δρόμος των ιδεολόγων του πλανήτη, ειδικά των γυναικών, δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα.

«Η απολογία της Μαρί Κιουρί» έχει παρουσιαστεί τρεις θεατρικές σεζόν σε μικρά χρονικά διαστήματα στο θέατρο Σταθμός. Έχει αποσπάσει σημαντικές κριτικές από τον Τύπο και επαινετικά σχόλια από το κοινό που την χειροκρότησε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Επιστημονική Σύμβουλος: Παρή Ράπτη
Φωτογραφίες: Νίκος Πανταζάρας

Παραγωγή: Αθηναϊκά Θέατρα

Επικοινωνία: Ελίνα Λαζαρίδου

Ενορχήστρωση – Ηχοληψία - Μίξη τραγουδιού: Μανόλης Λιανής

Το τραγούδι της παράστασης, "Για πες μου κάτι" ερμηνεύουν η Ευσταθία και η Πένυ Μπαλτατζή.

 

ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ

της Ελληνικής Εταιρείας Πυρηνικής Ιατρικής και Μοριακής Απεικόνισης

της Πολωνικής Πρεσβείας

και του Γερμανικού Ογκολογικού Κέντρου

Φωτογραφίες

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Υπέροχη παράσταση υψηλής αισθητικής με εξαιρετικές ερμηνείες!!! Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές!!! Μία από τις καλύτερες, αν όχι η καλύτερη παράσταση, που είδα φέτος. Ευχαριστώ πάρα πολύ για την πρόσκληση!

  2. Η παράσταση είναι εξαιρετική για πάρα πολλούς λόγους : για την καταπληκτική ερμηνεία της Πέγκυς Τρικαλιώτη, η οποία ενσαρκώνει με πάθος μια πολυσχιδή γυναικεία προσωπικότητα, καταφέρνοντας μέσα στον πυκνό θεατρικό χρόνο να διατρέξει την ιστορία της και να φωτίσει όλες τις πτυχές της, θίγοντας ταυτόχρονα ζητήματα για τη γυναικεία χειραφέτηση που παραμένουν επίκαιρα, όπως πώς μια γυναίκα επιστήμονας καλείται να ανταποκριθεί σε πολλαπλούς ρόλους, της συζύγου, της μητέρας, της εργαζόμενης. Το έργο όμως δεν στέκεται μόνο σε αυτό, αλλά με αφορμή την ιστορία της Κιουρί, που ήταν Πολωνή, θίγει ταυτόχρονα το θέμα της αντιμετώπισης των ξένων, το οποίο επίσης παραμένει επίκαιρο και σήμερα. Στο έργο είναι σκιώδης η παρουσία του συζύγου της Πιερ, ο οποίος είναι σε όλη τη διάρκεια παρών αλλά βουβός. Η παράσταση μας μιλά για τη γυναίκα, την επιστήμονα, τη σύζυγο, τη μητέρα, τον άνθρωπο Μαρί Κιουρί με όλα τα όνειρα, τις αγωνίες, τα επιστημονικά επιτεύγματα, τους επικριτές που μετά από όσα είχε προσφέρει στην πρόοδο της επιστήμης την κατηγόρησαν για την προσωπική της ζωή. Συγκλονιστική η σκηνή του τοκετού, συγκλονιστικά τα λόγια της γυναίκας που αναρωτιέται γιατί πρέπει να φέρνει στον κόσμο παιδιά. Όποιος πιστεύει ότι τα ζητήματα αυτά έχουν λυθεί, μάλλον πλανάται. Ευτυχώς που υπάρχουν παραστάσεις όπως αυτή να μας υπενθυμίζουν ότι υπήρξαν και γυναίκες επιστήμονες.

  3. Πολύ ενδιαφέρουσα παράσταση, με ιδιαιτερότητες που ξεχώριζαν: μια εκρηκτική, γεμάτη ενέργεια και ζωντάνια ερμηνεία της πρωταγωνίστριας, ένας σχεδόν μονόλογος με ένα βουβό πρόσωπο και ένα άλλο πρόσωπο να αποκρίνεται, ωραίες κινήσεις και μουσική. Η απουσία σκηνικών δεν ενοχλούσε τόσο, όσο η διάταξη των καθισμάτων, που δεν επέτρεπε να δούμε τα εργαστηριακά όργανα στο πάτωμα, ούτε τους ίδιους τους ηθοποιούς όταν ήταν στο έδαφος. Λεπτομέρεια που εκτιμήθηκε ιδιαίτερα θετικά: στη διάδραση με το κοινό, η πρωταγωνίστρια φόρεσε μάσκα. Μια πολύ όμορφη βραδιά! Ευχαριστούμε

  4. Μια εξαιρετική ερμηνεία από την αιώνια έφηβη Πέγκυ Τρικαλιώτη. Υπάρχουν στιγμές γέλιου, νοσταλγίας και στιγμές έντονου πόνου . Πολύ καλή σκηνοθεσία και καλές ερμηνειες όλου του cast. Ευχαριστούμε Θεατρομάνια για τη μαγική βραδιά. Εξαιρετική παράσταση!

  5. Απο τις παραστασεις που θα ξεχωρίσουν τη φετινη σεζόν . Η Πεγκυ Τρικαλιωτη σε εναν ρολο αρκετα απαιτητικο , τα δινει ολα ! Τρομερή κίνηση και οι 3 ηθοποιοί , εξαιρετικό κείμενο και εκπληκτικό αποτέλεσμα . Το συστήνω ανεπιφύλακτα