Ιφιγένεια η εν Αυλίδι

Αρχείο Παίχτηκε από 14/07/2019 έως 14/07/2019
στο Θέατρο Πέτρας
Μετάφραση: Κώστας Γεωργουσόπουλος (Κ.Χ. Μύρης)
Σκηνοθέτης: Μίλτος Δημουλής
Σκηνογραφία: Λαμπρινή Καρδαρά
Κοστούμια: Λαμπρινή Καρδαρά
Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Μουσική: Άννα Χρονοπούλου
Χορογραφία: Λιάνα Κατσούλα
Ερμηνεύουν:

Διανομή(με σειρά εμφάνισης)
Αγαμέμνονας: Μίλτος Δημουλής
Πρεσβύτης: Νίκος Σαράκης
Μενέλαος: Νίκος Διονύσιος
Άγγελος Α΄: Θεοδοσία Δέμου
Κλυταιμνήστρα: Κατερίνα Γιαμαλή
Ιφιγένεια: Άρτεμις Νικολάκη
Ορέστης: Βασίλης Δημουλής
Αχιλλέας: Χρήστος Κοκαράκης
Άγγελος Β΄: Βασιλική Γιασεμί, Διαμάντω Βέργου

Χορός (με αλφαβητική σειρά)
Έρη Ανδρέου
Ανδρονίκη Βασιλειάδη
Διαμάντω Βέργου
Έλενα Γαβρά
Βασιλική Γιασεμί
Θεοδοσία Δέμου
Ειρήνη Δρακουλέλη
Εύη Νικολαΐδη

Περιγραφή

Η Δραματική Σχολή Πέτρας του Δήμου Πετρούπολης ανεβάζει την παράσταση «Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της Σχολής Μίλτου Δημουλή. Η πρεμιέρα της παράστασης θα γίνει στο Θέατρο Πέτρας, στις 14 Ιουλίου 2019, ώρα 21:30.

Περισσότερα

Οι ρόλοι και ο χορός ερμηνεύονται ως επί το πλείστον από καθηγητές, αποφοίτους και σπουδαστές της Ανώτερης Δραματικής Σχολής Πέτρας.

 

Λίγα λόγια για το έργο

Ο μύθος της Ιφιγένειας μας μεταφέρει στα στενά της Αυλίδας περάσματα, όπου έχει συγκεντρωθεί ο στρατός των Αχαιών με χίλια σκαριά, με πλήθος άτια κι άρματα και στρατηγό τον βασιλιά Αγαμέμνονα. Όμως στον Εύριπο βασιλεύει των ανέμων σιωπή. Κι ο μάντης Κάλχας δίνει χρησμό, την Ιφιγένεια, βλαστάρι του Αγαμέμνονα, να τη σφάξει στην Άρτεμη για να φυσήξει ευνοϊκός άνεμος, να αρμενίσουν τα πλοία και των Φρυγών η χώρα θα ρέψει.

Ο Αγαμέμνονας γράφει γράμμα και δίνει εντολή στη γυναίκα του, Κλυταιμνήστρα, να στείλει στην Αυλίδα την κόρη τους Ιφιγένεια, τάχα του Αχιλλέα νύφη στεφανωτή.

- Ο Χορός είναι γυναίκες της Χαλκίδας που ήρθαν να δουν των Αχαιών το στόλο και να θαυμάσουν από κοντά των ημίθεων τα θαλάσσια ξύλα και τους ίδιους.

- Ο Μενέλαος, αδερφός του Αγαμέμνονα, φιλονικεί μαζί του αναφορικά με τη σφαγή ή τη μη σφαγή της Ιφιγένειας.

- Η άμαξα με τη μάνα, την κόρη και τον μικρό της αδερφό Ορέστη, έρχεται· ακολουθούν συγκινητικές στιγμές με τον πατέρα που εντείνουν περισσότερο τον πόνο της επικείμενης θυσίας.

- Συμπτωματικά, συναντιέται ο δήθεν μελλοντικός γαμπρός Αχιλλέας με την Κλυταιμνήστρα και αποκαλύπτεται το πραγματικό σχέδιο του Αγαμέμνονα. Ο Αχιλλέας υπόσχεται σωτηρία της κόρης.

- Οι παρακλήσεις της μάνας και της κόρης προς τον πατέρα και βασιλιά για να μεταπειστεί αλλά και οι υποσχέσεις του Αχιλλέα για τη σωτηρία της θυγατέρας αποδεικνύονται μάταιες.

- Στο τέλος η Ιφιγένεια, οικειοθελώς δίνει τη ζωή της, απογοητευμένη και αηδιασμένη για τον κόσμο που την περιβάλλει.

- Η Άρτεμη την ώρα της θυσίας βάζει στη θέση της μια ελαφίνα και παίρνει την κόρη στον ουρανό.

- Στην Κλυταιμνήστρα ανακοινώνεται το θαύμα ενώ ο στόλος ετοιμάζεται για να ξεθεμελιώσει τη χώρα του Πρίαμου.

Δραματουργική ανάλυση του έργου από τον Κώστα Γεωργουσόπουλο

  

ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑΣ

 Ω μάνα γη! Είμαι ατελής άνθρωπος με επίγνωση της θνητότητάς μου. Πίνω νερό από αυτό το πηγάδι της γνώσης, σχοινοβάτης μιας ατέρμονης προσπάθειας να ισορροπήσω σε ό,τι μου δίνει συνειδητή ζωή.

Ο ημερολογιακός χρόνος με βρίσκει σε έναν κόσμο όπου η εκμετάλλευση των ανθρώπων μέσα από την παγκοσμιοποιημένη οικονομική και πολιτική κυριαρχία έχει εχθρό τη δύναμη του δίκαιου λόγου, την κριτική σκέψη, την ανθρωπιστική παιδεία. Ο χρόνος της καρδιάς και η αιματολογική μου σχέση με την ιστορία, ο διαρκής αγώνας των αδικημένων για το Δίκιο, τη Λευτεριά και τη Δημοκρατία, με τοποθετεί στο σύμπαν.

Έτσι αντάμωσα τον ποιητή Ευριπίδη το 406 π.Χ και την Ιφιγένειά του. Ένας ακόμα πόλεμος με βαθύτερο αίτιο, όπως διαχρονικά συμβαίνει, την ανάγκη του ισχυρού να επεκταθεί εδαφικά και οικονομικά. Γι' αυτή την αλήθεια, που φέρνει στον κόσμο την πείνα, τη φτώχεια και την υποταγή της ελπίδας στη δύναμη της εξουσίας, επέλεξα το συγκεκριμένο έργο.

Θέλω να δομήσω τους σάπιους χαρακτήρες του με μια αρτιότητα, να λάμψει η ματαιοδοξία και η ιδιοτέλειά τους, να καταδικαστεί στη συνείδηση του κόσμου ο ιμπεριαλιστικός πόλεμος. Όχι για το χειροκρότημα, αλλά για να ξεκορμίσει μια κραυγή και να υψωθεί «στο πύρινο άρμα του ήλιου». Όχι άλλο χυμένο αίμα αθωότητας! ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ!

Ο Σκηνοθέτης  Μίλτος Δημουλής

Video: Κώστας Σταματόπουλος
Μακιγιάζ: Τατιάνα Καραντζή
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κοσμάς Μαλτέζος

Φωτογραφίες