328

Ο άνθρωπος με τις διασυνδέσεις

Αρχείο Παίχτηκε από 30/11/2015 έως 01/03/2016
στο Άλμα
Διάρκεια: 80'
Συγγραφέας: Αλεξάντερ Γκέλμαν
Μετάφραση: Άλκης Δελαντώνης
Σκηνοθέτης: Κοραής Δαμάτης
Ερμηνεύουν: Γιώργος Χριστοδούλου, Νόνη Ιωαννίδου

Περιγραφή

Δύο ζωές αιχμάλωτες στο δέλεαρ της επιτυχίας και του κοινωνικού γοήτρου. Δύο άνθρωποι, ο Αντρέϊ και η Νατάσα, είναι παγιδευμένοι στα θέλγητρα της εξουσίας και της άνετης ζωής που αυτή χαρίζει. Ζούνε μαζί σε έναν γάμο συμφέροντος, εξυπηρετώντας ο καθένας από την πλευρά του, τη δική του ατομική ευμάρεια.....

Περισσότερα

Εκείνος πολιτικός μηχανικός. Εκείνη έξυπνη και φιλόδοξη. Θύμα και των δυο - o Αλιόσα - το παιδί τους. Απολαμβάνουν τη δόξα και την πολυτέλεια της Ζωής.

Μετά από είκοσι χρόνια γάμο και μετά από ένα απρόσμενο γεγονός η φαινομενικά γαλήνια ζωή τους, αναποδογυρίζει και τους αναγκάζει να έρθουν αντιμέτωποι με την πραγματικότητα αλλά και με τον ίδιο τους τον εαυτό. Η αλήθεια είναι πλέον αναπόφευκτη και αφήνει πίσω τα θεμέλια, του ήδη γκρεμισμένου γάμου τους.

«Πίσω από όλα κρύβονται άνθρωποι και αρχές»

«Έτσι γίνονται οι κρατικές δουλειές - Κράτος είναι αυτό - Αυτή είναι η στάνταρ Πρακτική - ο ένας εξυπηρετεί τον άλλο - κι όλοι μαζί κερδίζουμε - όλοι τα παίρνουμε - κι αυτοί που δεν τα παίρνουνε είναι απλώς ηλίθιοι.»

Ο εθισμός της εξουσίας θα θριαμβεύσει, κατατροπώνοντας τα όποια σκιρτήματα της ανθρώπινης υπόστασης που εξεγείρεται. Έργο για δυο εγωιστές το χαρακτηρίζει ο Γκέλμαν. Το μόνιμο πρόβλημα στις σχέσεις γονιών και παιδιών, αλλά και στο ίδιο το ζευγάρι. Όλοι είμαστε συνένοχοι σ' έναν πλανήτη Φυλακής και ο καθένας μας είναι συνένοχος στον ακρωτηριασμό του άλλου. Η μικρότητα, η ποταπότητα, ο κυνισμός, ο στενόκαρδος υπολογισμός θα βγούνε νικητές από τη μάχη τους με την ανθρωπιά. Γεύση πικρή. Και η ζωή συνεχίζεται ...

Σε μια κοινωνία υποκρισίας, οι κρατικοί μηχανισμοί δε λειτουργούν χωρίς διασυνδέσεις μίζες και ρουσφέτια παντός είδους, ενώ αγάπη και ηθική εξαφανίζονται, μετατρέποντας τον άνθρωπο σε ένα αδίστακτο ον. Μήπως όμως όχι για όλους;

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Μετάφραση: Άλκης Δελαντώνης (από το αγγλικό κείμενο του Stephen Mulrine)
Σκηνοθεσία: Κοραής Δαμάτης
Φωτισμοί: Σπύρος Κάρδαρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Celestine Μαργαρώνη

ΔΙΑΝΟΜΗ:
Αντρέι Γκλάντωφ: Γιώργος Χριστοδούλου
Νατάσα Γκλάντωφ: Νόνη Ιωαννίδου
Φωνή Αλιόσα Γκλάνκωφ: Λευτέρης Βασιλάκης

Βίντεο

45 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Παρακολούθησα την παράσταση "Ο άνθρωπος με τις διασυνδέσεις" έπειτα από παραχώρηση της Αγγελικής Παλιούρα. Δε μου άρεσε ιδιαίτερα. Βρήκα την ερμηνεία της ηθοποιού ολίγον τι υπερβολική σε κάποια σημεία. Και σαν υπόθεση δε με ενθουσίασε. Ωστόσο, υπήρξαν δυνατές στιγμές που μπορεί σε άλλο θεατή να άρεσαν. Ευχαριστώ για την παραχώρηση!

  2. Παρακολούθησα την παράσταση 26/01/16. Ήταν εξαιρετική! Ένα έργο τόσο αληθινό. Ένα ζευγάρι στεγνό από αγάπη στη μεταξύ τους σχέση, για το παιδί τους,για τον άνθρωπο γενικότερα. Αλλά πλούσια για το χρήμα, την καλή ζωή, το βόλεμα, την υποκρισία.... Οι ηθοποιοί απέδωσαν καταπληκτικά τους χαρακτήρες των ηρώων τους. Ήταν πραγματικά υπέροχοι! Μπράβο τους,φαινεται ότι αγαπούν την τέχνη τους. Ευχαριστώ Θεατρομάνια και το θέατρο Άλμα για τις προσκλήσεις.

  3. "Εμείς δεν είμαστε οικογένεια, εμείς είμαστε επιχείρηση" ...και αυτό είναι ολοφάνερο από την αρχή έως το τέλος του συγκλονιστικού έργου του Ρώσου Αλεξάντερ Ισαάκοβιτς Γκέλμαν "Ο άνθρωπος με τις διασυνδέσεις" που αναβαίνει τα Δευτερότριτα στη σκηνή του Θεάτρου Άλμα σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη με τους Νόνη Ιωαννίδου και Γιώργο Χριστοδούλου.
    Δύο άνθρωποι, πλήρως αλλοτριωμένοι από το κυνήγι του πλουτισμού,και πάντα κρυμμένοι πίσω από προφάσεις για αυτό; για το παιδί! Είναι όμως η δική τους απόφαση και επιλογή, ακόμα και όταν μια τρομερή οικογενειακή συμφορά χτυπάει την πόρτα τους και εκείνοι όχι απλά δεν αλλάζουν γραμμή πλεύσης αλλά πλέον χρησιμοποιούν και αυτή τη συμφορά σαν ασπίδα και όπλο συνεχισης της άγρας του πλουτισμού. Στο τέλος μένει μόνο η σπαραχτικη φωνή του γυιού τους: "σας παρακαλώ, δεν μπορώ να ακουμπήσω το ακουστικό στη θέση του, μπορείτε να με βοηθήσετε?"....
    Η σκηνοθεσία προσεγμένη, αν και φωνακλάδικη σε κάποια σημεία (όχι όμως αδικαιολόγητα είναι η αλήθεια).
    Για τις ερμηνείες έχω να κάνω την εξης παρατήρηση; όταν το κοινό δυσανασχετεί θορυβωδώς με τον χαρακτήρα που υποδύεσαι, τότε μάλλον κάνεις πολύ καλή δουλειά κ. Νόνη Ιωαννίδου. Δεν ξέρω γιατί αλλά θα ήθελα να σε δω Κλυταιμνήστρα σε αρχαία τραγωδία. Εξαιρετική, σωστή ύαινα επί σκηνής...
    Αλλά και ο Γιώργος Χριστοδούλου απέδωσε το ρόλο του και τις διακυμάνσεις του χαρακτήρα του με απόλυτη ισορροπία.
    Τα λιτά σκηνικά (ένα τραπέζι, τρεις καρέκλες, ένα τηλέφωνο, ένα βάζο με τρια μαύρα τριαντάφυλλα, και δύο πολυέλαιοι ένας μαύρος, ένας κόκκινος) φινετσάτα και καλόγουστα.
    Οι φωτισμοί βοήθησαν να αντιληφθούμε γρήγορα τα σκοτεινά πρόσωπα, και τις μαύρες ψυχές των χαρακτήρων.
    Μία εξαιρετική παράσταση!

  4. Παρακολούθησα την παράσταση στις 25/01 και πραγματικά ήταν μια από τις πιο δυνατές παραστάσεις που έχω δει....συγκινητική, αλλά και στενάχωρη παράσταση, σε γεμίζει με έντονα συναισθήματα!οι ερμηνείες των ηθοποιών υπέροχες, αληθινές!!!σε ευχαριστώ πολύ Θεατρομάνια για ένα ακόμα θεατρικό ταξίδι!

  5. Παρακολουθήσαμε τη παράσταση χθες 25/01
    Η περιγραφή του έργου τα λέει όλα, τι άλλο να πω;
    Είναι μία από τις καλύτερες παραστάσεις που έχουμε δει!!
    Εξαιρετικό έργο, εξαιρετικές οι ερμηνείες της κυρίας Ιωαννίδου και του κυρίου Χριστοδούλου!!
    Τον Αλιόσα δεν τον είδαμε ποτέ επί σκηνής αλλά η παρουσία του ήταν έντονη σε όλη τη διάρκεια της παράστασης.
    Συγχαρητήρια!!
    Ευχαριστούμε πάρα πολύ την αγαπημένη μας Θεατρομάνια και το θέατρο Άλμα για τη παραχώρηση της διπλής πρόσκλησης!

  6. Μία πολύ δυνατή παράσταση. Το σκηνικό λιτό, όσο χρειάζεται για να μας δώσει τον εσωτερικό κόσμο των ηρώων. Και οι δύο ηθοποιοί καταπληκτικοί, είχαν μπει τόσο μέσα στους ρόλους τους που θεωρούσες ότι παρακολουθούσες ένα ζευγάρι μέσα στο σπίτι τους. Πολλά συγχαρητήρια, προτείνω ανεπιφύλαχτα να το δείτε!!!!

  7. Στενάχωρη υπόθεση που κατάφερε εύκολα να στηλιτεύσει την παθολογική σχέση που μπορεί να αναπτύξει ο άνθρωπος με την εργασία, την εξουσία και το χρήμα. Πολύ καλές ερμηνείες. Ευχαριστώ την ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την πρόσκληση.

  8. παρακολουθήσαμε την παράσταση χθες 12-1-2015 και πραγματικά έμεινα άναυδη. Πόσο αληξινά ζητήματα έθιξε το έργο για τις σχέσεις, το χρήμα και τις φιλοδοξίες των ανωθρώπων.. Η κυρία Ιωαννίδου με εντυπωσίασε καθώς την είδα για πρώτη φορά, αλλά και ο κύριος Χριστοδούλου ήταν απίστευτος.. Πραγματικά εξαιερετική παράσταση ... ευχαριστώ Θεατρομάνια.....

  9. Η σήψη της ανθρώπινης ψυχής και υπόστασης, στα πλαίσια μιας χρηματο-υλικοκεντρικής κοινωνίας που φέρει την υπογραφή του ίδιου του ανθρώπινου γένους, εκτίθεται αριστοτεχνικά σε αυτό το ρεαλιστικότατο θεατρικό έργο. Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές!!! Ευχαριστούμε την κα Σ. Κεφαλά για την παραχώρηση της πρόσκλησης και, γενικότερα, τη ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για το έργο που επιτελεί!!!

  10. Εξοχες πραγματικα ερμηνείες των δυο ηθοποιων.Το θεμα επικαιρο,πραγματικα σε καθηλωνει.Οι βωμολοχιες που ξεστομιζονται είναι μερος και αυτές της ζωης μας(δυστυχως)και δραματοποιουν περισσοτερο το ηδη υπαρχον κειμενο.
    Σας ευχαριστούμε για την προσκληση.

  11. Εξαιρετική η παράσταση που παρακολουθήσαμε στις 28/12 με καθηλωτικές ερμηνείες και από τους δύο πρωταγωνιστές, σε ένα σύγχρονο κοινωνικό έργο άρτια μεταφρασμένο. Ευχαριστούμε πολύ για την πρόσκληση και ευχόμεθα σε όλους τους συντελεστές του theatromania καλή χρονιά με πάντα τέτοιες επιτυχημένες παραστάσεις!

  12. Πολύ ωραίος ο χώρος του θεάτρου, το σκηνικό λιτό και προσεγμένο, δυνατές οι ερμηνείες των δυο ηθοποιών.
    Ευχαριστούμε την Θεατρομάνεια που μας έδωσε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε μια πραγματικά καλή θεατρική παράσταση.

  13. Εχθές παρακολούθησα μια πραγματικά εξαιρετική παράσταση.
    Χωρίς να παραγνωρίζω τη συμβολή του κειμένου (και των λοιπών στοιχείων), θεωρώ ότι το δυνατό σημείο της ήταν οι πολύ δυνατές ερμηνείες των πρωταγωνιστών. Τόσο ο άμεσος Γ. Χριστοδούλου όσο και η καθηλωτική Ν. Ιωαννίδου κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον μας, σε όλη την διάρκεια της παράστασης. Πραγματική κατάθεση ψυχής. Μπράβο!!

  14. Μια συγκινητική παράσταση μ' έντονα συναισθήματα. Ένα πολύ δυνατό κείμενο,σκληρό και ρεαλιστικό σε ωραία μετάφραση. Το σκηνικό λιτό, όσο χρειάζεται για να μας δώσει τον εσωτερικό κόσμο των ηρώων, η σκηνοθεσία, ο φωτισμός, όλα προσεγμένα σε λεπτομέρειες.
    Και οι δύο ηθοποιοί καταπληκτικοί με εξαιρετικές ερμηνείες που θεωρούσες ότι παρακολουθούσες ένα ζευγάρι μέσα στο σπίτι τους.
    Ευχαριστώ πολύΘΕΑΤΡΟΜάΝΙΑγια την πρόσκληση!!

  15. Την περασμένη Δευτέρα το βράδυ παρακολούθησα την παράσταση Ο άνθρωπος με τις διασυνδέσεις στο θέατρο Άλμα. Η παράσταση βασίζεται κατά κύριο λόγο στις εξαιρετικές ερμηνείες του Γ.Χριστοδούλου και της Νόνης Ιωαννίδου, κάτω από τη σκηνοθετική μπαγκέτα του Κοραή Δαμάτη.
    Η παράσταση είναι ένα δυνατό κοινωνικό-οικογενειακό δράμα το οποίο για να κατανοηθεί περισσότερο πρέπει να εστιάσουμε στο κυρίαρχο πολιτικό-οικονομικό σύστημα εκείνης της εποχής.. Το σύστημα ζητούσε πάνω απ΄ όλα την επιβεβαίωσή του μέσα από την κοινωνική ανέλιξη κάποιων ανθρώπων.. Ανέλιξη όμως που βασιζόταν στον άκρατο ανταγωνισμό, χωρίς κοινωνικές ευαισθησίες και ανθρώπινα ενδιαφέροντα.. Ο άνθρωπος ήταν υποταγμένος σε μια καλοστημένη μηχανή που διαρκώς επιβεβαίωνε και αναπαρήγαγε το σύστημα με κάθε τρόπο και μέσο.. Γινόταν έτσι ένα καλοκουρδισμένο γρανάζι που ''κλείδωνε'' την λειτουργία του συστήματος.. Σ΄ αυτά τα πλαίσια ο άνθρωπος πνιγόταν και ασφυκτιούσε, έβαζε σε δεύτερη μοίρα την προσωπική του ζωή.. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μπερδεύεται, να μην σκέφτεται καθαρά, να κάνει ακόμη και ολέθρια σφάλματα γι΄ αυτόν και τους δικούς του ανθρώπους.. Βέβαια ο σκληρός και αμείλικτος ανταγωνισμός ισχύει και σε κάθε σύστημα όπου η ευτυχία των ανθρώπων θυσιάζεται μπροστά στο κέρδος, την προσωπική προβολή, την επιβεβαίωση ενός συστήματος που μερικές φορές πνέει τα λοίσθια και βαδίζει στο λυκόφως του.. Τα συστήματα ασφαλώς αλλάζουν αλλά αυτό που μένει πίσω είναι τα προσωπικά αδιέξοδα και οι χαμένες ζωές των ανθρώπων.. Ενδεχομένως αυτό που χρειάζεται είναι μια πιο δημοκρατική, ανοιχτή κοινωνία που όμως πρέπει να πάρει την κατάλληλη ώθηση και από τους πνευματικούς ανθρώπους ενός τόπου.. Αυτό βέβαια δεν είναι εύκολο γιατί απαιτείται μια πιο ενεργητική και ειλικρινής στάση των ανθρώπων, ιδιαίτερα των νέων, που καλούνται να εκτιμήσουν περισσότερο τ΄ ανθρώπινα συναισθήματα από τα ψυχρά κέρδη και τις κυνικές προαγωγές.. Εν τέλει αυτό που μετράει περισσότερο στην επιλογή μιας καλύτερης ζωής για όλους είναι το προβάδισμα του εμείς έναντι του εγώ, της συνεργασίας έναντι του απομονωτισμού και της μοναχικής πορείας.. Όλοι μας θέλουμε μια καλύτερη ζωή.. Αυτό όμως απαιτεί θάρρος, άγνοια κινδύνου και βαθιά κοινωνική συνείδηση..
    Στην παράσταση μας και οι δύο πρωταγωνιστές είναι εξαιρετικοί, ξεχωρίζει όμως κάπως η σπαραχτική, καθηλωτική και ακτινοβολούσα ερμηνεία της Ν.Ιωαννίδου..Είχε ρυθμό, τις σωστές παύσεις, τα διαλείμματα φωτός και σκοταδιού, πόνου και χαράς, ελπίδας και απόγνωσης.. Ο Κοραής Δαμάτης δούλεψε πολύ στις ερμηνείες των ηθοποιών του και του αξίζουν θερμά συγχαρητήρια..!
    Συνολικά η παράσταση είχε συνοχή, ρυθμό και μετέφερε γόνιμο και επίκαιρο προβληματισμό σ΄ όλους τους θεατές..!
    Ευχαριστώ πολύ ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ για την ευκαιρία που μου δώσατε να παρακολουθήσω αυτή την πολύ δυνατή παράσταση..!Να είστε όλοι καλά! Καλή συνέχεια! Να έχετε όμορφες και χαρούμενες γιορτές!

  16. Αν ήσουν πατέρας, θα θυσίαζες την σωματική ακεραιότητα του γιου σου για να είσαι ΟΚ με τη δουλειά σου? Θα δεχόσουν μπόνους για οικονομικό τρίμηνο που έκλεισε με επιτυχία μεν, κόστισε τα χέρια του γιου σου δε. Αν ήσουνα σύζυγος, θα άφηνες την γυναίκα σου να εξαγοράσει την προαγωγή σου με το κορμί της? Αν ήσουνα γυναίκα θα παντρευόσουνα κάποιον μόνο και μόνο επειδή ήταν επαγγελματικά επιτυχημένος? Θα ήσουν αχόρταγη στα υλικά αγαθά και θα τον πίεζες να εργάζεται όλο και περισσότερο με όλο και περισσότερο "βρώμικες" συνθήκες ώστε να σου εξασφαλίζει μια άνετη ζωή? Ένα σπουδαίο και με πολλά διδάγματα έργο με 2 εξαιρετικούς ηθοποιούς στους δύσκολους ρόλους που κρατάνε καθηλωμένους τους θεατές για 80 λεπτά. Ειλικρινά από τις καλύτερες παραστάσεις των τελευταίων χρόνων.
    Ευχαριστούμε το θέατρο ΑΛΜΑ και την Θεατρομάνια για τις προσκλησεις.

  17. Η παράσταση ήταν υπέροχη, με εξαιρετικές ερμηνείες και από τους δυο ηθοποιούς. Το έργο πραγματευέται την σχέση ενος ζευγαρίου, μετά από 20 χρόνια γάμου. Ένα ατύχημα στο εργοτάξιο του συζύγου αφήνει χωρίς χέρια τον γιό τους. Η δίψα για εξουσία και χρήμα όμως εξακολουθεί να τους τυφλώνει και έχοντας φτάσει στον πάτο το μόνο που έχει μείνει μέχρι την τελευταία στιγμή πρίν να δουν την αλήθεία, είναι, να προσπαθεί να μεταθέσει ο ένας την ευθύνη στον άλλο με αποτέλεσμα να αλληλοκατασπαραχθούν.