Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν

Αρχείο Παίχτηκε από 02/10/2019 έως
στο Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες

2ος χρόνος παραστάσεων
Διάρκεια: 130'
Μετάφραση: Νικορέστης Χανιωτάκης
Σκηνοθέτης: Νικορέστης Χανιωτάκης
Σκηνογραφία: Άννα Μαχαιριανάκη
Κοστούμια: Άννα Μαχαιριανάκη
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Μουσική: Βασίλης Παπακωνσταντίνου (πρωτότυπη σύνθεση)
Ερμηνεύουν: Πέγκυ Τρικαλιώτη, Ηρώ Μουκίου, Γιάννης Καλατζόπουλος, Γεράσιμος Σκαφίδας, Νίκος Πουρσανίδης, Κώστας Κάππας, Μπέτυ Αποστόλου, Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος, Ηλέκτρα Σαρρή

Περιγραφή

Η καλλιτεχνική εταιρεία Μυθωδία (Νικορέστης Χανιωτάκης & Γεράσιμος Σκαφίδας) επαναλαμβάνει στο θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ το αριστούργημα του Μπέρτολτ Μπρεχτ «Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν» («Der gute mensch von Sezuan»), ένα από τα κορυφαία έργα της παγκόσμιας δραματουργίας σε μετάφραση-σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και πρωτότυπη μουσική Βασίλη Παπακωνσταντίνου.

Περισσότερα

Λίγα λόγια για το έργο:
Έργο τρυφερό, αστείο όσο και σκληρό, ρομαντικό όσο και ρεαλιστικό, ο «Καλός άνθρωπος του Σετσουάν» αποτελεί το έργο του Μπρεχτ με τις περισσότερες απευθύνσεις στο κοινό, με τις περισσότερες τομές στην δράση του. Οι ηθοποιοί ερμηνεύουν πολλαπλούς ρόλους, παραμένουν διαρκώς στη σκηνή συνθέτοντας ένα βουβό θίασο που σχολιάζει και υπογραμμίζει τα δρώμενα της εκάστοτε σκηνής. Τέλος, ερμηνεύουν ζωντανά την μουσική και τα τραγούδια της παράστασης. Δεν πρόκειται για διδακτικό έργο. Στο κέντρο του βρίσκεται ένα ηθικό πρόβλημα: Μπορεί ο καλός να επιβιώσει σε μια κοινωνία διεφθαρμένων;

«Πως μπορείς να είσαι καλός όταν όλα γύρω σου είναι τόσο ακριβά;»

Σεν Τε

Κεντρική θέση κατέχουν από την μία ο έρωτας, ως μια σαρωτική δύναμη που υπερβαίνει την λογική της ηρωίδας, από την άλλη η μητρότητα, που φέρνει την ηρωίδα αντιμέτωπη με την πιο ακραία εκδοχή της σκληρότητάς της - για να σώσει το παιδί της υιοθετεί ένα ακόμα σκληρότερο προφίλ. Η έγκυος Σεν Τε είναι η σκληρότερη και πιο αδίστακτη στιγμή της μεταμόρφωσής της ως Σουι Τα.

Υπόθεση:
Στον «Καλό άνθρωπο του Σετσουάν» (έργο γραμμένο την περίοδο 1930-1941, κατά τη διάρκεια της εξορίας του Μπρεχτ στην Σκανδιναβία) τρεις Θεοί έρχονται στην γη, με σκοπό να βρουν αρκετούς καλούς ανθρώπους που να ζουν με αξιοπρέπεια ώστε να δικαιολογήσουν την θεϊκή ύπαρξή τους και να διατηρηθεί ο κόσμος ως έχει. Έπειτα από πολλές δυσκολίες, εντοπίζουν τον μοναδικό καλό άνθρωπο: μια πόρνη στην επαρχία Σετσουάν της Κίνας, την Σεν Τε. Οι Θεοί την ανταμείβουν με ένα μεγάλο χρηματικό ποσό κι εκείνη ανοίγει ένα μικρό καπνοπωλείο. Προκειμένου να αντιμετωπίσει τους συμπολίτες της που την εκμεταλλεύονται, η Σεν Τε εφευρίσκει ένα alter ego, έναν «φανταστικό» ξάδερφο, τον σκληρό Σουί Τα, παίρνοντας την μορφή του όποτε οι περιστάσεις το απαιτούν. Πόσο καιρό, όμως, θα αντέξει να παίζει αυτόν τον διπλό ρόλο;

Βοηθός Σκηνοθέτη: Τόνια Καζάκου
Οργάνωση παραγωγής: Αναστασία Γεωργοπούλου
Φωτογραφίες: Αγγελική Κοκκοβέ
Παραγωγή:Μυθωδία
Επικοινωνία:BrainCo

Η διανομή τη σεζόν 2018-19 ήταν: Πέγκυ Τρικαλιώτη, Λήδα Πρωτοψάλτη, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Γεράσιμος Σκαφίδας, Κωνσταντίνος Κάππας, Μπέτυ Αποστόλου, Γιάννης Καλατζόπουλος, Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος, Ηλέκτρα Σαρρή. Στο ρόλο του Γιανγκ Σουν από 6 Φεβρουαρίου και για 20 παραστάσεις ο Νίκος Πουρσανίδης

Φωτογραφίες

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Παρακολούθησα την παράσταση την Παρασκευή 1/11. Μια πολύ μέτρια παράσταση, αδύναμη σκηνοθετικά, και αρκετά ως πολύ κουραστική. Δυο ήταν τα πράγματα που κούρασαν: η ερμηνεία της Κας Τρικαλιώτη, η οποία ήταν συνεχώς στην τσίτα και τσίριζε (όχι, δε νομίζω πως απαιτούσε κάτι τέτοιο ο ρόλος), και η ''φασαρία'' επί σκηνής. ΠΟλλά πρόσωπα πηγαινοέρχονται σε κάποιες σκηνές, με άλλους να μιλάνε άλλους να παίζουν κάποιο μουσικό όργανο- ο θεατής αποπροσανατολίζεται πλήρως. Παραλίγο να ήταν αξιόλογη η προσπάθεια με τα μουσικά όργανα... ΜΟυ άρεσε μόνο η ερμηνεία του ''αεροπόρου'' και της μητέρας του. Κατά τα άλλα θέλαμε να φύγουμε στο μισάωρο, αλλά ήταν δύσκολο καθώς έπρεπε να περάσεις μέσα από τη σκηνή. Μια τολμηρή κυρία έφυγε. Στα μειον επίσης ο αντιεπαγγελματισμός ορισμένων ηθοποιών- δε γίνεται να είσαι ήδη επί σκηνής και να χαιρετάς άλλον γνωστό ηθοποιό που ήρθε εκείνη τη μέρα. Λυπάμαι που γίνομαι δυσάρεστη, αλλά πραγματικά ήταν από τις πιο αδιάφορες και κουραστικές παραστάσεις που έχω παρακολουθήσει ως τώρα. Ευχαριστώ τη Θεατρομάνια για την πρόσκληση.

  2. Λοιπόν είχα τις υποψίες... είχα και ενδοιασμούς...
    Ειναι η Τρικαλιώτη η καλύτερη ηθοποιός της φεννιάς της?
    ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Τι απόλαυση να βλέπεις ενα αερικό μια νεραϊδα να κινείται ακατάπαυστα στη σκηνή, να μην παίζει το ρόλο της, να ΕΙΝΑΙ ο ρόλος της.
    ΜΠΡΑΒΟ ΜΠΡΑΒΟ ΜΠΡΑΒΟ

  3. Ένα πολύ ωραίο παραμύθι για ενήλικες, .....χωρίς βασιλοπούλα!
    Ευχάριστη, προσεγμένη παράσταση γεμάτη ζωντάνια και νεύρο, με θαυμάσια σκηνοθεσία.
    Νομίζω ότι στους ταλαντούχους ηθοποιούς οφείλετε η όποια επιτυχία της παράστασης και ιδιαίτερα στην ερμηνεία της κας Τρικαλιώτη.
    Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές.